abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 maart 2002 @ 19:19:36 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3384892
Hier verder centraal houden.

Vervolg van:
[centraal topic] Israël-Palestina conflict

Om te voorkomen dat voor elk incident in dit broeinest een nieuw topic geopend wordt en dat daardoor een wildgroei aan topics over dit onderwerp ontstaat, waarin steeds door dezelfde posters dezelfde zaken herhaalt worden, probeer ik middels dit ene centrale topic de discussies maar wat centraal te houden.

Alle zaken over nieuwe ontwikkelingen, incidenten, schietpartijen, aanslagen enzovoort in die regio kan je vanaf nu kwijt in dit topic.

Losse incidenten topics gaan vanaf nu gesloten worden.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_3385337
http://www.passia.org/palestine_facts/MAPS/Landownership.html

Even voor de duidelijkheid wat betreft verdeling van het voormalig Palestina door de VN!!

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 04-03-2002 21:46]

pi_3385920
quote:
Op maandag 04 maart 2002 19:48 schreef schatje het volgende:
Op maandag 04 maart 2002 12:17 schreef SilkTie het volgende:
[..]

Jij des te meer na het lezen van je post!!
Wat een onzin zit erbij!!
[..]

Moet je toch een kaart erbij pakken.Zie je dat die verdeling van het voormalige historische Palestina niet overeen komt met het uitroepen van de Staat Israel.
Maar zal even ook toelichting geven.Het toegewezen gebied wat jij aanhaalde is niet genoeg voor de Joden.Zij willen meer grond dan de afgesproken VN resolutie 181.Er komt een oorlog tussen beide partijen waarbij Israel meer terrein verovert dan volgens de afesproken resolutie.
Op 14 mei 1948 wordt de Staat Israel geproclameerd.Er komt zoals je al zei een Arabische-Israelische oorlog.Op 11 december 1948 keurt de VN reolutie 194 goed.Dat houdt in dat de vluchtelingen die door Israel zijn verjaagd de mogelijkheid moeten krijgen om terug te kunnen te keren.Tevens hebben zij recht op schade vergoeding.
[..]

Wetten en andere praktijken in Israel zijn racistisch van aard dat terugkeer niet mogelijk is.Israel geeft geen moer om die vluchtelingen.
[..]

VN resolutie 194!!
[..]

Heb je kaart van verdeling er inmiddels erbij?Annexatiepolitiek is in strijd met tal van VN verdragen en internationale verdragen.Het is bezetting!!
Volgens VN verdeling van het gebied zal het duidelijk worden dat Israel gebieden die aan de Palestijnen zijn toegekend bezet.
Resolutie 465 veroordeelt de kolonisatiepolitiek van Israel.Ik heb het even opgezocht.
"Alle Israelische maatregelen om het karakter, de samenstelling, de instutionele structuur of de status te veranderen van Palestijnse en andere Arabische gebieden die sinds 1967 bezet zijn, met inbegrip van Jeruzalem, hebben geen wettelijke basis.De Israelische politiek en praktijk om een deel van zijn bevolking en nieuwe immigranten in die gebieden te vestigen, vormt een flagrante schending van de Vierde Conventie van Geneve, en een ernstig obstakel voor alomvattende, rechtvaardige en duurzame vrede in het Midden-Oosten."
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 04-03-2002 19:18]

Israel trekt zich geen ruk aan van de VN en hoeft dat voorlopig niet te doen omdat de VS achter ze staat.
pi_3386535
shit..die terrorist is weer ontsnapt
naja.. volgende keer beter.
pi_3386592

Op maandag 04 maart 2002 19.18 schreef BAZZA het volgende:
quote:
Dat blaat je nou aldoor wel, maar kom eens met bewijzen dan.
Dat de Israëlische staat zelf gebouwd is op een racistische ideologie, die elke dag weer in de feiten blijkt? Voor niet-joden is het bijvoorbeeld onmogelijk een stuk grond te kopen in Israël. Palestijnse ontheemden in Israël worden samengebracht op staatsterreinen. In haar grondwet zegt het zionisme dat de kolonies enkel bewoond kunnen worden door joden. Ze zijn verboden voor Arabieren. Palestijnen, met Israëlische nationaliteit, die een aanvraag deden om tijdelijk in een kolonie te kunnen wonen, in afwachting dat ze elders een plek vinden, kregen daarom nul op het rekest.
Maar in het land van Sharon betekent dit dat de Palestijnen opgesloten worden in reservaten binnen de bezette gebieden en dat Arabische burgers in Israël in een apartheidsregime leven. Het is geen toekomstbeeld, dat door de voorbije regeringen werd voorbereid, maar iets dat elke dag meer gestalte krijgt sinds Sharon aan de macht is. Zo zijn er gescheiden autowegen voor Israëlis en Palestijnen, wegen van vier stroken, die door een betonnen muur in twee gedeeld zijn. Bepaalde Israëlische scholen zijn ook niet toegankelijk voor Arabische kinderen.
http://www.ptb.be/international/article.phtml?section=A2AAABBSBB&object_id=4770
  maandag 4 maart 2002 @ 22:19:06 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3386681
Schatje, jouw bronnen zijn niet bepaald objectief te noemen.

Probeer ook eens wat te vinden bij niet partijgebonden sites, dus niet alleen de sites van Palestijnse groeperingen of zoals je als laatste gebruikte, de site van de Belgische PTB.

Niet dat ik meteen al jouw bronnen onderuit zal halen, maar ook jij bent dus erg eenzijdig bezig.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 maart 2002 @ 22:21:14 #8
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3386706
We hebben nog een stukje grond in Jordanie.

Wat moet ik daar nu weer mee doen?
Een huis op bouwen?

Koranfascisme bedankt Islam
pi_3386752
quote:
Op maandag 04 maart 2002 22:21 schreef machteld het volgende:

Een huis op bouwen?

Zou je dat willen?
  maandag 4 maart 2002 @ 22:44:32 #10
16715 Mylene
*schatje*
pi_3387002
quote:
Op maandag 04 maart 2002 22:19 schreef golfer het volgende:
Wat klopt er dan niet volgens jou of waar zet je kanttekeningen bij?
Bedoel je die site die ik heb aangehaald om duidelijk te maken hoe het land werd verdeeld door de VN.Die kaarten, de eerste dan komt aardig overeen met wat ik in de boekjes heb gelezen.
Ik begrijp je standpunt wel maar ben benieuwd hoe het volgens jou dan is verlopen.
pi_3387401
quote:
Er komt een oorlog tussen beide partijen waarbij Israel meer terrein verovert dan volgens de afesproken resolutie.
Er komt een oorlog? Wat bedoel je daar mee?

Israel werd aangevallen door jouw geliefde Arabiertjes, schat. Zet dat de volgende keer er even bij.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  maandag 4 maart 2002 @ 23:21:09 #12
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_3387413
quote:
Op maandag 04 maart 2002 22:21 schreef machteld het volgende:

Een huis op bouwen?

Een soort Palestijns themepark lijkt mij wel wat, dan kunnen ze zichzelf daar in alle rust opblazen
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 4 maart 2002 @ 23:30:37 #13
16715 Mylene
*schatje*
pi_3387518
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:20 schreef Berserker het volgende:

[..]

Israel werd aangevallen door jouw geliefde Arabiertjes, schat. Zet dat de volgende keer er even bij.

Nou ja zeg!!
Brutaal!!
Maar die oorlog duurde vijf maanden na goedkeuring van VN resolutie 181 op 29 november 1947.
En verder heb je gelijk hoor.Vierentwintig uur na het uitroepen van de Staat Israel in 1948 worden ze aangevallen.
I could be wrong ofcourse!!
  maandag 4 maart 2002 @ 23:48:16 #14
8502 BAZZA
pi_3387690
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:30 schreef schatje het volgende:
Nou ja zeg!!
Brutaal!!
Maar die oorlog duurde vijf maanden na goedkeuring van VN resolutie 181 op 29 november 1947.
En verder heb je gelijk hoor.Vierentwintig uur na het uitroepen van de Staat Israel in 1948 worden ze aangevallen.
I could be wrong ofcourse!!
Het proberen vernietigen van een erkend land zoals die Arabieren dat dus deden is ook niet iets wat de VN op prijs stelt, als je zelf een oorlog begint en je verliest dan moet je ook niet zeuren of je aub je stukjes land terug mag hebben
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 4 maart 2002 @ 23:49:14 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3387709
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:21 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Een soort Palestijns themepark lijkt mij wel wat, dan kunnen ze zichzelf daar in alle rust opblazen

Of dan kunnen er Israelische tanks binnenvallen en de boel aan gort schieten ... vinden ze ook leuk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_3387731
quote:
Op maandag 04 maart 2002 21:02 schreef Chadi het volgende:

[..]

Israel trekt zich geen ruk aan van de VN en hoeft dat voorlopig niet te doen omdat de VS achter ze staat.

En de Pallestijnen wel dan?
Hier, ze zijn gewoon bijden niet goed bezig, dan blij?
Ook al ben ik het niet helemaal eens met het stuk, maargoed.
Misschien dat jij eens ophoud met alles vanuit 1 kant te bekijken.

Ny blij?

pi_3387794
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:51 schreef logisnack het volgende:

[..]

En de Pallestijnen wel dan?
Hier, ze zijn gewoon bijden niet goed bezig, dan blij?
Ook al ben ik het niet helemaal eens met het stuk, maargoed.
Misschien dat jij eens ophoud met alles vanuit 1 kant te bekijken.
[afbeelding]

Ny blij?

Ja, maar de Grote Satan spant samen met de Joden. Dus dit gaat niet op, helaas!
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  dinsdag 5 maart 2002 @ 00:09:07 #18
16715 Mylene
*schatje*
pi_3387870
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:48 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Het proberen vernietigen van een erkend land zoals die Arabieren dat dus deden is ook niet iets wat de VN op prijs stelt, als je zelf een oorlog begint en je verliest dan moet je ook niet zeuren of je aub je stukjes land terug mag hebben

Moet je toch eens alle VN resoltie's bekijken en andere verdragen als het om bezetting dan wel vluchtelingen gaat.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 00:15:58 #19
16715 Mylene
*schatje*
pi_3387944
Amnesty is toch wel objectief!!

Tot september 1999 waren bepaalde vormen van marteling legaal in Israël, maar daaraan werd althans officieel - een eind gemaakt door een uitspraak van het Hooggerechtshof. Nog steeds echter worden vele Palestijnen en Libanezen onderworpen aan mishandeling, administratieve detentie, huisuitzettingen en een militaire rechtspraak die niet aan de internationaal geldende normen voldoet. Israëlische veiligheidstroepen voeren geregeld buitengerechtelijke executies uit. Israëlische gewetensbezwaarden kunnen rekenen op zware gevangenisstraffen. Etnische, religieuze, seksuele en arbeidsdiscriminatie is wijdverspreid. De huidige crisis heeft geleid tot veel internationale verontwaardiging over het excessieve geweld van het Israëlische leger.

dinsdag 5 maart 2002 @ 00:19:46 #20
8502 BAZZA
pi_3387974
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:09 schreef schatje het volgende:
Moet je toch eens alle VN resoltie's bekijken en andere verdragen als het om bezetting dan wel vluchtelingen gaat.
Die Arabieren zijn helemaal geen Israelisch en moeten dus gewoon door hun eigen land teruggenomen worden, ze hebben hun land verloren in de door hun zelf begonnen oorlog, het is nu niet bezet maar het is gewoon van Israel.

Eigen schuld dikke bult

de Arabieren maalden ook niet om VN resoluties toen ze Israel van de kaart wilde vegen en moeten nu dus gewoon hun gore bek dicht houden en het accepteren.

dinsdag 5 maart 2002 @ 00:20:38 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3387977
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:15 schreef schatje het volgende:
Amnesty is toch wel objectief!!
Zekers!

En in dat kader verwijs ik je graag naar dit rapport van Amnesty:

http://www.amnesty.nl/landeninfo/NK-LLP0013.html

Poef.....gone! ©golfer
pi_3388139
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:20 schreef Berserker het volgende:

[..]

In 67 niet zoek dat maar op!
  dinsdag 5 maart 2002 @ 00:44:31 #23
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3388193
quote:
Op maandag 04 maart 2002 22:19 schreef golfer het volgende:
quote:
Niet dat ik meteen al jouw bronnen onderuit zal halen, maar ook jij bent dus erg eenzijdig bezig.
yeah kill the messenger....

er zijn tal van dit soort bronnnen te vinden, kijk maar eens op de website van Amnesty International. of zijn die ook niet objectief?

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  dinsdag 5 maart 2002 @ 00:46:32 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3388215
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:44 schreef don_quichot het volgende:

yeah kill the messenger....

er zijn tal van dit soort bronnnen te vinden, kijk maar eens op de website van Amnesty International. of zijn die ook niet objectief?

Nope, zie mijn post hierboven, ik raadpleeg ALLE bronnen, ook die van Amnesty, ook die negatief zijn over PA en hier niet werden geplaatst.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 5 maart 2002 @ 00:48:17 #25
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3388230
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:48 schreef BAZZA het volgende:

diezelfde VN is nu van mening dat Israel bezette gebieden moet ontruimen; dan moet je ook niet zeuren als er in een weekend 21 Israeli's worden vermoord.
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_3388253
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:48 schreef don_quichot het volgende:

[..]

diezelfde VN is nu van mening dat Israel bezette gebieden moet ontruimen; dan moet je ook niet zeuren als er in een weekend 21 Israeli's worden vermoord.

Naa met de 7 soldaten had ik geen moeite met de rest wel.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 00:53:23 #27
8502 BAZZA
pi_3388269
quote:

En daarom moeten die Arabieren ook gewoon de grens over gezet worden, grote muur om de grens heen en je hebt er geen last meer van.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 00:55:07 #28
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3388285
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:46 schreef golfer het volgende:

Nope, zie mijn post hierboven, ik raadpleeg ALLE bronnen, ook die van Amnesty, ook die negatief zijn over PA en hier niet werden geplaatst.

ALLE bronnen; dan zul je het wel druk hebben. dit topic gaat toch over Israel, de PA heerst in autonoom gebied. en hoe dat gebeurd, dat hoort dus niet in het centrale Israel topic thuis.

dit is dus een beetje kolderiek gesteld maar ik vind dat dat een wezenlijk andere discussie is, niet dat ik het wil doodzwijgen. AI wijst al tientallen jaren op de scherpe racistische trekjes van het zionisme en de staat Israel. dus ik vond het een beetje flauw om schatje dan van eenduidig brongebruik te betichten.

dinsdag 5 maart 2002 @ 00:57:44 #29
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3388303
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:53 schreef BAZZA het volgende:

En daarom

volgens de VN of zijn dit je eigen constructieve hersenspinsels?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 01:04:19 #30
8502 BAZZA
pi_3388351
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:57 schreef don_quichot het volgende:

volgens de VN of zijn dit je eigen constructieve hersenspinsels?

Zo staat het in de koran
  dinsdag 5 maart 2002 @ 01:09:13 #31
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3388382
god bless ignorance.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 01:17:49 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3388430
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:55 schreef don_quichot het volgende:

ALLE bronnen; dan zul je het wel druk hebben. dit topic gaat toch over Israel, de PA heerst in autonoom gebied. en hoe dat gebeurt, dat hoort dus niet in het centrale Israel topic thuis.

ja, ik heb het er erg druk mee, maar het is nou eenmaal mijn specialiteit

dit topic gaat niet over Israël alleen, maar heet: Israël-Palestina topic, dus ook mag je het hier over de PA hebben

Poef.....gone! ©golfer
pi_3388638
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

In 67 niet zoek dat maar op!

Ook in 67, het is dat Israel de aanval zag aankomen.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 01:53:46 #34
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3388693
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zou niets negatiefs over de PA durven zeggen.
Zeker niet enige verwijzing naar een beoordeling van de PA.

Maar toch even dit: Israel is te lief voor Arafat

Hoeveel jaar zeggen ik en de mijnen dit nu al? Minimaal 30 jaar. Laten ze die vredesduif Arafat Bin Laden eens serieus nemen. Sommige mensen begrijpen ook nog steeds niet wat Hitler wilde.

dinsdag 5 maart 2002 @ 01:58:56 #35
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3388715
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 01:53 schreef machteld het volgende:

Maar toch even dit: Israel is te lief voor Arafat

open een topic!!!!

machteld is in the house, samen met Bazza en Berserker zijn nu alle grote denkers aanwezig: feest. golver aan de zijlijn om de kindertjes op spelfoutjes te wijzen.....

maar goed, machteld, wat moet Yasser toch verven?

pi_3388763
De Joden die juist zo verdomd goed horen te weten hoe het is om onderdrukt te worden gedragen zich er momenteel absoluut niet naar.
Ik heb het hier over de extreem rechtse conservatieve joden die in die zeer omstreden nederzettingen wonen.
Het is trouwens zo dat deze kleine groep EXTREMISTEN een behoorlijk stempel drukt op de samenleving in dit zo door geweld gekenmerkte land.
Ook aan de Pallestijnse kant zijn er zat EXTREMISTEN te vinden ,onschuldige mensen aanvallen kan en mag nooit en te nimmer en dat is juist waar zij zich van bediennen
Eigenlijk is dit een zeer domme zet want op deze manier kom je als partij in een zeer kwaad daglicht te staan en kan je nooit ook maar enige vorm van goodwill bij anderen kweken.
Ik beschuldig die Havik van een Sharon wel van een bewust gaplande provocatie waardoor die nieuwe en steeds heviger wordende conflict is onststaan,HIJ is het die indirect de dood van een hoop onschuldige joodse burgers op zijn geweten heeft.
Het feit dat een paar geleden nog een premier gedood werd door de othodoxe joden onderstreept maar weer hoe idioot extremisten kunnen zijn,het is immers de EIGEN premier die ze even kapod maken alsof het niks is. :R
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat aan BEIDE kanten de EXTREMISTEN aangepakt moeten worden

Pallestijnse terreur groepen
Extreem rechtse Joden(doorgaans in de nederzettingen)

Dan is er pas een kans op vrede(hoop ik) in deze toch zo belangrijke regio

pi_3388764
WASHINGTON (CNN) -- Egyptian President Hosni Mubarak has asked Israeli Prime Minister Ariel Sharon to visit Sharm el-Sheikh in Egypt to discuss the Middle East crisis -- on the condition that Palestinian Authority President Yasser Arafat could also be invited.

The meeting wouldn't be to end the crisis, Mubarak said in an interview with CNN's Wolf Blitzer, "but to give the impression to both parties, to the people on both sides, to the people in the Arab world that there is a window of hope that we have to work with."

'window of hope' ... dat is zeker iets nieuws van microsoft.

dinsdag 5 maart 2002 @ 02:15:49 #38
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3388799
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 01:58 schreef don_quichot het volgende:

[..]

open een topic!!!!

machteld is in the house, samen met Bazza en Berserker zijn nu alle grote denkers aanwezig: feest. golver aan de zijlijn om de kindertjes op spelfoutjes te wijzen.....

maar goed, machteld, wat moet Yasser toch verven?

http://forum.fok.nl/showtopic.php/108186/1/25
,Israel is te lief voor Arafat.
Geheel bevredigd?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 08:14:21 #39
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3389573
quote:
Op dinsdag maandag 04 maart 2002 09:57 schreef SilkTie het volgende:

Mijn poging tot een bijdrage. Ik doe dit in dit topic en niet in het door Golfer aangehaalde oplossingentopic, omdat dit nu actief is. Om speciaal daarvoor het andere weer omhoog te schoppen lijkt mij een beetje onzinnig.
Ten eerste dient de PA zo snel mogelijk alle terroristische organisaties te ontmantelen. Dit biedt een dubbele oplossing: 1. geeft geloofwaardigheid aan de vredeswil van de PA; 2. neemt het gevoel van onmiddelijke bedreiging van de Israeli's weg, hetgeen resulteert in een betere behandeling van de Palestijnen. De reden namelijk dat men nu op (ook in mijn ogen) onwenselijke manier omgaat met de Palestijnen bij de wegversperringen, is omdat de meeste soldaten reservisten zijn die thuis een familie hebben, die blootstaat aan een eventuele terroristische aanslag. De eerste gedachten bij deze soldaten is niet het vernederen van Palestijnen of het zich beter voelen of andere onzin die ik hierboven gezien heb (over het 'uitverkoren' zijn kom ik later terug), maar omdat ze hun ouders, broertjes en zusjes, partners en kinderen willen beschermen. Zouden op dit moment geen wegblokkades zijn, zou het hier wemelen van de terroristen. Is de dreiging van een aanslag weg, kan men zich beter gedragen en neemt de behoefte aan wegblokkades gestaag af tot het moment dat het niet meer nodig is.

Ten tweede moet Israel stoppen met vergeldingsacties. Dit geeft de PA de kans de eigen infrastructuur weer op te bouwen om dit keer wel te proberen de politiemacht als zodanig te gebruiken. Ook geeft dit de Palestijnen meer veiligheid en de wil om vrede te bewerkstelligen. Zo zou de spiraal van geweld doorbroken kunnen worden.

Ten derde vertrekken zowel Arafat als Sharon van het toneel. Beide figuren zijn momenteel alleen maar bezig elkaar te irriteren en een oude rekening te vereffenen, ten koste van vele mensenlevens.

Ten vierde stoppen beide partijen met bouwen. Zowel aan Israelische als aan Palestijnse zijde wordt flink gebouwd, hetgeen een doorn in wederzijdse ogen is. In dit stadium nog niets ontmantelen of buldozeren, alleen maar bevriezing van de status quo.

Wanneer dit allemaal gebeurd is, is het tijd dat beide partijen om tafel gaan zitten en opnieuw proberen tot een oplossing te komen. Een van de zaken is dat beide partijen elkaars bestaansrecht opnieuw erkennen en dat er een Palestijnse staat komt. Tijdens de onderhandelingen zal bekeken moeten worden hoe en waar. Duidelijk is dat beide partijen water bij de wijn moeten doen, en in dit stadium kan ook over ontmanteling gesproken worden.

In het verleden heeft Israel bewezen bereid te zijn tot het principe land voor vrede, hetgeen geresulteerd heeft in vrede met Egypte. Ook heeft Israel bewezen niet coute-que-coute vast te willen houden aan een veiligheidszone, zie de terugtrekking uit Libanon. Wanneer Israel ziet dat het echt wat kan opleveren in termen van rust en vrede, kan er een hoop gebeuren. Aan de PA om haar wil te tonen.

[edit] Ik was nog het 'uitverkoren zijn' vergeten.

Dat de Joden het uitverkoren volk vormen, betekent niet dat ze beter of wat dan ook zijn. Het enige waarin ze zijn uitverkoren, is dat ze aan nog meer regels gebonden zijn dan de rest van de wereld. Volgens een van de profeten (Jesaja als ik me niet vergis, maar zeker weten doe ik het niet) betekent die uitverkorenheid dat ze zo moeten leven dat uiteindelijk de hele wereld God's Heerschappij over het universum zal erkennen. Als de Joden hadden gedacht dat het Jodendom de enige en beste weg naar de hemel zou zijn, zouden ze heel graag de hele wereld tot het Jodendom hebben willen bekeren. De praktijk wijst het tegendeel uit, men is niet zo gebrand op het bekeren. Niet-Joden zijn ook mensen, gelijk aan Joden, niet beter en niet slechter.
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door SilkTie op 04-03-2002 12:25]

Nog maar eens, want hierop heb ik nog geen reacties gehad.

Overigens heeft vannacht een terrorist zijn geweer leeggeschoten op een restaurant: drie doden en ruim dertig gewonden. Vanochtend zijn er ook minstens twee schietincidenten geweest waarbij minimal een vrouw is gedood. En tenslotte heeft vanochtend in Afula een terrorist zich opgeblazen, momenteel sprake van 5 gewonden.

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 5 maart 2002 @ 08:39:10 #40
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3389635
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 00:55 schreef don_quichot het volgende:

[..]AI wijst al tientallen jaren op de scherpe racistische trekjes van het zionisme en de staat Israel.

De Palestijnen zijn zulke schatten en zijn totaal niet anti-semitsch.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 5 maart 2002 @ 08:42:41 #41
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3389651
quote:

[..]

diezelfde VN is nu van mening dat Israel bezette gebieden moet ontruimen

Nou dan wordt het ook maar eens tijd dat Polen en Rusland Pommeren, Silezie en Pruisen teruggeven aan Duitsland.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 05-03-2002 08:46]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 08:46:08 #42
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3389674
quote:
Op maandag 04 maart 2002 23:30 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou ja zeg!!
Brutaal!!

Brutaal? Omdat iemand de waarheid spreekt?

En dat was niet de laatste keer dat ze aangevallen werden door zon beetje de gehele Arabierse wereld.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 09:01:25 #43
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3389764
quote:
Op maandag 04 maart 2002 22:10 schreef schatje het volgende:
[..]

Dat de Israëlische staat zelf gebouwd is op een racistische ideologie, die elke dag weer in de feiten blijkt? Voor niet-joden is het bijvoorbeeld onmogelijk een stuk grond te kopen in Israël. Palestijnse ontheemden in Israël worden samengebracht op staatsterreinen. In haar grondwet zegt het zionisme dat de kolonies enkel bewoond kunnen worden door joden. Ze zijn verboden voor Arabieren. Palestijnen, met Israëlische nationaliteit, die een aanvraag deden om tijdelijk in een kolonie te kunnen wonen, in afwachting dat ze elders een plek vinden, kregen daarom nul op het rekest.
Maar in het land van Sharon betekent dit dat de Palestijnen opgesloten worden in reservaten binnen de bezette gebieden en dat Arabische burgers in Israël in een apartheidsregime leven. Het is geen toekomstbeeld, dat door de voorbije regeringen werd voorbereid, maar iets dat elke dag meer gestalte krijgt sinds Sharon aan de macht is. Zo zijn er gescheiden autowegen voor Israëlis en Palestijnen, wegen van vier stroken, die door een betonnen muur in twee gedeeld zijn. Bepaalde Israëlische scholen zijn ook niet toegankelijk voor Arabische kinderen.
http://www.ptb.be/international/article.phtml?section=A2AAABBSBB&object_id=4770

Schatje, ben je hier ooit geweest? Want het bovenstaande is rechtstreeks uit het achterwerk van een stier komen rollen.

Er zijn genoeg Arabieren met eigen grond, die ze kunnen kopen en verkopen. Jij hebt het over mensen die niet Israelische staatsburgers zijn. Maar probeer jij maar eens als niet-Zwitser of niet-Luxemburger een stuk land daar te kopen. Even racistisch. Of niet dus.

Israel is een van de weinige landen zonder grondwet. Daarin kan dus ook niets staan. Binnen de grenzen van 1967 bestaan geen 'reservaten voor ontheemden'. De vluchtenlingenkampen (en dat zijn geen tentenkampen of zo, dat zijn gewoon steden en dorpen) staan alleen in de gebieden die momenteel onder militair bestuur staan van Israel. En de reden dat deze mensen weinig rechten hebben is omdat ze volledig statenloos zijn. Toen ze onder Turks gezag waren, hadden ze niet de Turkse nationaliteit, onder Brints mandaat niet de Britse, onder Jordaanse bezetting niet de Jordaanse en nu onder Israelisch bestuur ook niet de Israelische. Deze mensen de Israelische nationaliteit te geven, zou de annexatie betekenen van deze gebieden. En dat zouden we ook niet willen, toch? Blijft dus de oplossing er nu zo snel mogelijk zorg voor te dragen dat deze mensen voor het eerst in de geschiedenis een Palestijnse nationaliteit gaan krijgen.

De Arabische staatsburgers wonen niet in een apartheidsregime. Arabisch is een van de officiele talen van Israel, de publieke omroep besteed vele uitzendingen in het Arabisch, Israelische Arabieren zijn net zo belastingplichtig en hebben net zoveel recht op het netwerk van sociale verzekeringen als ik, er zijn geen aparte zitplaatsten in de bus voor Arabieren, geen kantoren of uitgaansgelegenheden waar ze niet naar binnen mogen etc. etc. etc. Sterker nog: er zijn Arabieren met de Israelische nationaliteit die nu in door de PA gecontroleerd gebied wonen, maar ondertussen rustig een Israelische uitkering ontvangen. Bijv. Marwuan Barghouti, een van de leiders van de Fatah beweging.

Lagere lonen? In Drenthe zijn de lonen ook lager dan in de Randstad. Discriminatie! Ik ken genoeg werkgevers die de Arabische Israeli's evenveel betalen als de Joodse Israeli's. En dat is in Tel Aviv meer dan in Afula, in Jeruzalem meer dan in Tiberias.

Die wegen met een betonnen muur in het midden, gescheiden stroken voor Joden en niet-Joden? Hierbij nodig ik je uit om hierheen te komen en mij te laten zien waar dat is.

[Dit bericht is gewijzigd door SilkTie op 05-03-2002 10:26]

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 5 maart 2002 @ 10:22:40 #44
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3390220
JERUZALEM/HEBRON/TEL AVIV - Nieuwe zelfmoordaanslagen door Palestijnen in Israël hebben in de nacht van maandag op dinsdag enkele levens gekost en veel mensen verwond.

Palestijnen hebben in de stad Afoula een autobus opgeblazen en in Tel Aviv twee restaurants onder vuur genomen. Israël, dat de Palestijnse leider Arafat ervoor verantwoordelijk houdt, zet zijn keiharde vergeldingsbeleid in Palestijnse gebieden voort.

Een Palestijn heeft dinsdag in de stad Afoula in het noorden van Israël een zelfmoordaanslag gepleegd op een autobus. De dader en een Israëliër kwamen om het leven. Vier mensen liepen verwondingen op.

De zelfmoordaanslag gebeurde enkele uren na een aanval op restaurants in Tel Aviv, waarbij drie doden en 25 gewonden vielen.

Het Israëlische leger is Palestijnse dorpen binnengevallen. In een drukke winkelstraat in Tel Aviv heeft een Palestijn in de nacht van maandag op dinsdag schoten afgevuurd op zeker twee restaurants. Volgens de Israëlische radio had hij een vuurwapen en drie handgranaten bij zich. Hij doodde drie Israëliërs en verwondde er minstens 26. De politie schoot de man dood.

Deze aanval is opgeëist door de Al Aqsa Martelaren Brigades, die banden hebben met de Fatah-beweging van de Palestijnse leider Arafat. In een verklaring stelde de groep dat de actie een vergelding was voor de militaire operaties van Israël maandag op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 10:25:55 #45
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3390243
quote:
Moet je toch een kaart erbij pakken.Zie je dat die verdeling van het voormalige historische Palestina niet overeen komt met het uitroepen van de Staat Israel.
Maar zal even ook toelichting geven.Het toegewezen gebied wat jij aanhaalde is niet genoeg voor de Joden.Zij willen meer grond dan de afgesproken VN resolutie 181.Er komt een oorlog tussen beide partijen waarbij Israel meer terrein verovert dan volgens de afesproken resolutie.
Op 14 mei 1948 wordt de Staat Israel geproclameerd.Er komt zoals je al zei een Arabische-Israelische oorlog.Op 11 december 1948 keurt de VN reolutie 194 goed.Dat houdt in dat de vluchtelingen die door Israel zijn verjaagd de mogelijkheid moeten krijgen om terug te kunnen te keren.Tevens hebben zij recht op schade vergoeding.
[..]
Als je nog iets beter naar je kaartje kijkt, zie je dat de lijnen van 11 december 1948 bestandslijnen zijn. Deze lijnen zijn daarna internationaal erkend als de grenzen van de jonge staat Israel.

De proclamatie in mei sloeg alleen op het door de VN toegekende gebied. Dit was al genoeg voor de Arabische wereld om de jonge staat de oorlog te verklaren. Israel is die oorlog niet begonnen, die namen genoegen met wat ze kregen. De Arabische wereld nam er echter geen genoegen mee: die moesten en zouden alles krijgen. Dat je daarna in een oorlog gebied verliest, is alleen maar aan jezelf te wijten.

En op zich is het natuurlijk belachelijk dat iemand die zich verdedigt, schadevergoeding moet gaan betalen aan de agressor omdat die verliest. Had die maar niet moeten aanvallen.

Een oud gezegde luidt: wie het onderste uit de kan wil, krijgt het lid op de neus. Had de Arabische wereld het voorstel van de VN gewoon geaccepteerd, had het kaartje er hoogstwaarschijnlijk nog altijd als het origineel uitgezien.

dinsdag 5 maart 2002 @ 10:38:06 #46
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3390325
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 11:51:40 #47
16715 Mylene
*schatje*
pi_3391115
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 08:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Brutaal? Omdat iemand de waarheid spreekt?

En dat was niet de laatste keer dat ze aangevallen werden door zon beetje de gehele Arabierse wereld.

Die brutaal opmerking was meer een reactie op de toon van die post.Maar goed!
Dat aanvallen ontken ik ook niet.
Ik begrijp niet wat Israel te vrezen heeft aangezien ze sterk staan in het verdedeigen van het land.En daarom is een Palestijnse Staat geen gevaar.

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 05-03-2002 12:01]

dinsdag 5 maart 2002 @ 11:55:53 #48
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3391155
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 11:51 schreef schatje het volgende:

[..]

Die brutaal opmerking was meer een reactie op de toon van die post.Maar goed!
Dat aanvallen ontken ik ook.
Ik begrijp niet wat Israel te vrezen heeft aangezien ze sterk staan in het verdedeigen van het land.En daarom is een Palestijnse Staat geen gevaar.

De Palestijnen blazen nu zonder eigen staat en leger al alles op. Denk je nu echt dat ze, als ze een georganiseerde staat en leger krijgen ineens lief gaan doen?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 11:56:23 #49
16715 Mylene
*schatje*
pi_3391159
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 09:01 schreef SilkTie het volgende:

[..]
(leuk geprobeerd)

Ik kan nog wel bronnen opzoeken.Het late NOS journaal had onlangs ook een reportage over minderheden in Israel.Dat die dus gewoon als tweederangsburgers worden behandeld.Het water bijvoorbeeld, de verdeling daarvan.Maar ik zal zeker mijn best doen om mijn standpunt duidelijk te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 05-03-2002 11:58]

dinsdag 5 maart 2002 @ 11:57:26 #50
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3391172
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 11:51 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat aanvallen ontken ik ook.

Dan ontken je een geschiedkundig feit.
Ontken jij de 6-daagse oorlog??????

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 12:00:17 #51
16715 Mylene
*schatje*
pi_3391209
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 11:57 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dan ontken je een geschiedkundig feit.
Ontken jij de 6-daagse oorlog??????

Het woordje 'niet' vergeten.
Sorry!!
  dinsdag 5 maart 2002 @ 12:01:18 #52
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3391222
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 12:00 schreef schatje het volgende:

[..]

Het woordje 'niet' vergeten.
Sorry!!

Oh ik dacht al joh.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 12:16:26 #53
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3391419
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 11:56 schreef schatje het volgende:

[..]

Blablabla.

Schatje, kom nou toch gewoon eens hiernaartoe en bekijk de boel met je eigen ogen, in plaats van alleen maar te surfen en naar die tv te kijken vanuit je luie stoel.

Ik wil toch graag weten waar die weg is met gescheiden banen voor Joden en Arabieren.

dinsdag 5 maart 2002 @ 12:18:34 #54
16715 Mylene
*schatje*
pi_3391448
quote:

[..]

Scherp!!
pi_3391664
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 08:39 schreef X-Ray het volgende:

[..]

De Palestijnen zijn zulke schatten en zijn totaal niet anti-semitsch.

Geef ze een reden waarom ze dat niet zouden zijn. Dan geef ik je er een paar waarom wel. En aan de andere kant gebeurt precies hetzelfde en die mensen hebben ook hun reden. Of het goed of slecht is, is weer een ander verhaal.
Dus een argument die je bij beide partijen moet meenemen en niet alleen bij de Palestijnen moet benadrukken en dan tegelijkertijd een relatie leggen of ze daarom wel of geen schatten zijn.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 12:51:44 #56
16715 Mylene
*schatje*
pi_3391801
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 10:25 schreef SilkTie het volgende:

[quote]
Als je nog iets beter naar je kaartje kijkt, zie je dat de lijnen van 11 december 1948 bestandslijnen zijn. Deze lijnen zijn daarna internationaal erkend als de grenzen van de jonge staat Israel.

Israel sprak op 14 mei 1948 de onafhankelijkheid uit over het gebied dat ze op 29 november 1947 hebben toegewezen gekregen door de VN.Jouw woordenToen Israel in 1967 deze gebieden ver-/heroverd heeft (ja, ook heroverd, sommige geboieden waren namelijk door de VN aan Israel toegekend) Nogmaals jouw woorden.Het punt dat ik wilde maken dat Israel helemaal geen aanspraak maken op het door hun in 1967 veroverd gebied.En die mening is de VN ook toegedaan.
En de Staat Israel werd trouwens niet meteen door ieder land erkend.Ik neem aan dat je dat wel weet.
quote:
De proclamatie in mei sloeg alleen op het door de VN toegekende gebied. Dit was al genoeg voor de Arabische wereld om de jonge staat de oorlog te verklaren. Israel is die oorlog niet begonnen, die namen genoegen met wat ze kregen. De Arabische wereld nam er echter geen genoegen mee: die moesten en zouden alles krijgen. Dat je daarna in een oorlog gebied verliest, is alleen maar aan jezelf te wijten.
Het is nu wel duidelijk dat Israel meer land wilde dan datgene dat hun was toegekend.Ze gaan gewoon door met hun nederzettingenbeleid.Dat zegt al genoeg over Israel.
En Israel trok zich toch ook terug uit de Sinai woestijn volgens afspraak.

VN resolutie 194 zegt:
"De vluchtelingen die dat willen, moeten zo snel mogelijk kunnen terugkeren.Zij moeten in vrede kunnen leven.Er moet schadeloosstelling betaald worden aan hen die niet willen terugkeren ter compensatie van de door hen geleden schade en verloren gegane bezit.In overeenstemming met principes van het international recht, moet die schadeloosstelling betaald worden door de regeringen of autoriteiten die ervoor verantwoordelijk zijn."
VN resolutie 465 zegt:
"Het onvreemdbare recht van de Palestijnen om terug te keren naar hun huizen en gronden vanwaar ze verjaagd zijn."
VN resolutie 465 zegt:
"Israelische maatregelen om het karakter, de samenstelling, de institutionele structuur of de status te veranderen van Palestijnse en Arabische gebieden die sinds 1967 bezet zijn, met inbegrip van Jeruzalem, hebben geen wettelijke basis.De Israelische politiek en praktijk om een deel van zijn bevolking en nieuwe immigranten in die gebieden te vestigen, vormt een flagrante schending van de Vierde Conventie van Geneve, en een ernstig obstakel voor en alomvattende, rechtvaardige en duurzame vrede in het Midden-Oosten."

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 05-03-2002 13:52]

dinsdag 5 maart 2002 @ 12:54:56 #57
16715 Mylene
*schatje*
pi_3391844
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 12:16 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Schatje, kom nou toch gewoon eens hiernaartoe en bekijk de boel met je eigen ogen, in plaats van alleen maar te surfen en naar die tv te kijken vanuit je luie stoel.

Ik wil toch graag weten waar die weg is met gescheiden banen voor Joden en Arabieren.

Wie zegt dat ik nooit in het Midden Oosten ben geweest.
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:07:46 #58
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3392834
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 12:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik nooit in het Midden Oosten ben geweest.

Dat blijkt uit diverse dingen die je zegt.
pi_3392879
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:07 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Ooh kan je vertellen waar ik niet ben geweest
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:35:34 #60
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3393247
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ooh kan je vertellen waar ik niet ben geweest

Ben jij een kloon van schatje, danwel andersom?
pi_3393306
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:35 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Ben jij een kloon van schatje, danwel andersom?

Stop effe de stekker erin.. werkt je bol beter. Maar on topic keur jij wat Israel doet dan wel goed? Vind jij het gepast dat ze onverschillig met buldozers of Tanks krotten gelijk maken met de grond?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 14:45:52 #62
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3393382
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

Stop effe de stekker erin.. werkt je bol beter. Maar on topic keur jij wat Israel doet dan wel goed? Vind jij het gepast dat ze onverschillig met buldozers of Tanks krotten gelijk maken met de grond?

Jij vindt het wel normaal dat die zelfmoordplegers telkens dingen als winkelcentra, discos en openbaar vervoer opblazen?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3393627
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:45 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Jij vindt het wel normaal dat die zelfmoordplegers telkens dingen als winkelcentra, discos en openbaar vervoer opblazen?

Is dat een weder vraag om een antwoord te ontlopen of zit het antwoord in je weder vraag?
  dinsdag 5 maart 2002 @ 15:38:38 #64
16715 Mylene
*schatje*
pi_3393999
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:07 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Je moest eens weten!!
Ik heb in ieder geval geen roze bril op.
De VN resolutie's spreken in ieder geval voor zich.

Israelische Arabieren, Palestijnen en andere minderheden worden als tweederrangs burgers behandeld.Zie ook Amnesty rapport!!

Workers Advice Center - Israël
Solidariteit start campagne voor WAC
Het Workers Advice Center organiseert en adviseert Arabische arbeiders in Israël. Soms vergeten in het nieuws, maar in Israël zelf wonen 1,1 miljoen Arabieren, 20 procent van de totale bevolking. Onder Arabische arbeiders is de werkloosheid twee maal zo hoog als het Israëlische gemiddelde van 9 procent, bovendien werken ze onder slechtere arbeidsvoorwaarden. De meeste Arabieren in Israël behoren tot de arbeidersklasse.Door discriminatie en gebrek aan bedrijvigheid in 'eigen' gebieden - tegenwerking van de overheid - zijn deze Arabieren veroordeeld tot het forenzen naar de slechtst betalende sectoren van de economie.
De agrarische sector biedt steeds minder plaats aan Arabieren. Sinds de stichting van de staat Israël in 1948 zijn zij geleidelijk 70 procent van hun land kwijtgeraakt. Bovendien is het vaak verboden huizen te bouwen op Arabische grond en moet een Arabier eigen grond verkopen om vijf keer zo dure grond terug te kopen waarop wel gebouwd mag worden.
De Israëlische vakbondsfederatie, Histradut, heeft zich nooit zo beziggehouden met de Arabische bevolking. Racisme speelt hier een rol, maar sowieso bemoeit Histradut zich nauwelijks met de lager betaalden.
In Oost Jeruzalem worden werkloze Arabieren nog harder aangepakt. Ze worden aangemoedigd de stad te verlaten. Er is een speciaal gebouw voor werkloze Arabieren, waar ambtenaren weigeren hun op hun rechten te wijzen, alle formulieren in het Hebreeuws zijn en voortdurend wordt gevraagd te bewijzen dat ze in Jeruzalem wonen. Om hier wat aan te doen heeft WAC ook in Oost Jeruzalem een spreekuur ingesteld.WAC gaat de strijd aan tegen racistische werkgelegenheidspolitiek waar
Arabische werknemers en werklozen worden geconfronteerd met een racistische werkgelegenheidspolitiek.

Met de bezetting van de Westelijke Jordaanoever kreeg Israël controle over de Mountain aquifer, die uit een oostelijk, noordelijk en westelijk segment bestaat. Het water uit het noordelijk en westelijk segment stroomt richting Israël en wordt direct over de 'grens' uit zo'n 300 putten opgepompt. Om die hoeveelheid water zo hoog mogelijk te houden hebben de Israëlische autoriteiten de Palestijnen strenge beperkingen opgelegd, onder andere door het uitvaardigen van militaire orders die het slaan van nieuwe en het verdiepen van oude putten verboden. Verder is de ontwikkeling van de Palestijnse (geïrrigeerde) landbouw volledig gefrustreerd, onder meer door het bemoeilijken van export naar en via Israël, zwaar gesubsidieerde Israëlische landbouwprodukten op de Palestijnse markt en annexatie van grote delen van de Westelijke Jordaanoever voor de aanleg van wegen, nederzettingen en militaire kampen.
De maximalistische waterpolitiek van Israël komt het best tot uitdrukking in de schrijnende tegenstelling tussen het watergebruik van de illegale joodse nederzettingen en de omringende Palestijnse dorpen. Palestijnen noemen de nederzettingen niet voor niets 'de groene dorpen'. De weelderige tuinen van de huizen, vaak voorzien van zwembad, staan in schril contrast met de dorre omgeving. Hoewel zij het zelf blijven ontkennen, is het voor iedereen die dit gebied bezoekt duidelijk dat het water voor die nederzettingen door Israëli's wordt opgepompt uit nieuwe, diepere putten, die door hun grotere capaciteit water onttrekken aan bestaande Palestijnse putten.
http://www.inzet.nl/bladen/inzet46/zeezout.html

Hebron, stad van bloed en angst
Arabieren oprotten', Mohammed is een homo', het staat in het Hebreeuws op muren in Hebron, een Palestijnse stad op de westelijke Jordaanoever. Een Palestijnse stad met 120.000 inwoners onder wie 400 joodse kolonisten. De kolonisten hebben opmerkelijk genoeg ook een citaat uit het Oude Testament op de muur gekalkt: Liefde overwint vijandigheid'. Van liefde is echter geen sprake in Hebron. Integendeel de Palestijnen en kolonisten haten elkaar zo diep dat een explosie van geweld dreigt.
http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2001/15/5.shtml

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 05-03-2002 22:00]

dinsdag 5 maart 2002 @ 17:28:59 #65
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3395085
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 14:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

Stop effe de stekker erin.. werkt je bol beter.

Iedere keer als ik een duidelijke vraag stel, krijg ik of een wazig antwoord of helemaal geen. Dus rest mij inderdaad niets anders dan een bol.
quote:
Maar on topic keur jij wat Israel doet dan wel goed? Vind jij het gepast dat ze onverschillig met buldozers of Tanks krotten gelijk maken met de grond?
Huizen die gebruikt worden voor terroristische activiteiten, zoals het herbergen van dit soort ziekelingen, laboratoria voor explosieven of het verbergen van tunnels om wapentuig te smokkelen? Ja.

Huizen van onschuldige burgers? Nee.

dinsdag 5 maart 2002 @ 23:24:09 #66
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_3398971
Op dit moment iets interessants over Israel op tv.

Over Israeliers die de regering bekritiseren.

Als dit al eerder ergens gepost is, mijn excuses en verwijder deze dan maar, maar ik had ff geen tijd alles door te lezen aangezien de TV helemaal beneden staat en het nu aan de gang is.

Op Nederland 1

Krekker is de bom!
  dinsdag 5 maart 2002 @ 23:34:31 #67
16715 Mylene
*schatje*
pi_3399102
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 23:24 schreef KreKkeR het volgende:
Op dit moment iets interessants over Israel op tv.

Over Israeliers die de regering bekritiseren.

Als dit al eerder ergens gepost is, mijn excuses en verwijder deze dan maar, maar ik had ff geen tijd alles door te lezen aangezien de TV helemaal beneden staat en het nu aan de gang is.

Op Nederland 1

"Doordat West-Europa zich schuldig voelt sluit het zijn ogen voor onze daden."
"Dat Israel alleen maar concessies wil doen na bloedvergieten."
pi_3399163
Ah, gelukkig.

Ik ben niet de enige die naar die documentaire heeft zitten te kijken. Steengoed. Logisnack, BAZZA, Machteld e.a. zullen vast weer eens niet gekeken hebben, dat zul je zien.

Wat er in die documentaire wordt verteld, dat hoor je dus nooit in de doorsnee media en in de nieuwsberichten. Over die ongelooflijk zware vernedering... De uitzichtloosheid en intimidatie... "Twee partijen die samen tot een oplossing moeten komen"? Gelul. De Israelische bezetting is de oorzaak van alle ellende. En Palestijns terrorisme is een symptoon daarvan.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 05-03-2002 23:43]

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 5 maart 2002 @ 23:40:57 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3399172
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 23:40 schreef motown het volgende:
Ah, gelukkig.

Ik ben niet de enige die naar die documentaire heeft zitten te kijken. Steengoed. Logisnack, BAZZA, Machteld e.a. zullen weer eens niet gekeken hebben, dat zul je zien.

Maar ik uiteraard wel weer.
Poef.....gone! ©golfer
pi_3399215
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 23:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar ik uiteraard wel weer.

Ik had ook niets minder van jou verwacht, golfer. Maar zeg nou eerlijk dan: wat vind je van de documentaire? En de uitspraken van de geinterviewden? Ze slaan de spijker op hun kop met de misstanden waar de Israelische staat verantwoordelijk voor is.

Geef jou mening daarop eens. In hoeverre sluit deze daarop aan (of verschilt die daarvan)?

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 5 maart 2002 @ 23:49:56 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3399269
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 23:45 schreef motown het volgende:

[..]

Ik had ook niets minder van jou verwacht, golfer. Maar zeg nou eerlijk dan: wat vind je van de documentaire? En de uitspraken van de geinterviewden? Ze slaan de spijker op hun kop met de misstanden waar de Israelische staat verantwoordelijk voor is.

Geef jou mening daarop eens. In hoeverre sluit deze daarop aan (of verschilt die daarvan)?

Goede IKON documentaire, niets nieuws onder de zon. Deze beweging is al jaren bezig in Israël, waar gelukkig toch wel de ruimte is voor dit soort tegengeluiden.

Het wachten is op een zelfde soort Palestijnse groepering die in het openbaar durft te protesteren tegen de PA en alle misstanden daarvan ook aan de kaak durft te stellen.

Wellicht, als beide groeperingen wat groter worden dat er nog iets bereikt gaat worden, maar met de huidige escalatie, die steeds meer op een totale oorlog gaat lijken, heb ik er een hard hoofd in.

Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 5 maart 2002 @ 23:51:09 #72
16312 Newy
Is het ZAT.
pi_3399283
De PA mag blij zijn dat Sharon daar zit, en niet Netan-jaju...
Wake up stupids
pi_3399332
Jammer dat niet meer mensen zo denken dan was die hele rot oorlog niet nodig.
  woensdag 6 maart 2002 @ 00:23:57 #74
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_3399653
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 23:54 schreef Chadi het volgende:
Jammer dat niet meer mensen zo denken dan was die hele rot oorlog niet nodig.
Denk je niet dat deze oorlog kunstmatig in stand wordt gehouden door de israëlische regering?

Goed voor de wapenindustrie, en het houdt de regering aan de macht.

De fok!ker die zei dat de 'terroristische' acties een symptoom zijn van het beleid van de staat Israël heeft het helemaal juist. Ze vallen in de slachtofferrol terwijl ze de 'daders' zijn.

[b]@RemiLehmann[/b]
pi_3399762
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 23:51 schreef Newy het volgende:
Netanjahu heeft ook allang zijn kans gehad. En dat was ook niet veel soeps. Het is welisaar zo dat Sharon openlijk aggresiever en meer onbehouwen is, terwijl Netanjahu meer sluw en achterbaks is.

Maar uiteindelijk maak het allemaal geen bal uit.

Rabin kwam nog het meest in de buurt van een echt redelijk Israelisch leider en zelfs hij heeft geen schone handen gehad. En al is hij later in zijn leven veel pragmatischer geworden: je weet toch nog hoe hij daarvoor is "beloond" door een van zijn "landgenoten"?

Ars longa, vita brevis
pi_3399807
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 00:23 schreef reem het volgende:

[..]

Denk je niet dat deze oorlog kunstmatig in stand wordt gehouden door de israëlische regering?

Goed voor de wapenindustrie, en het houdt de regering aan de macht.

De fok!ker die zei dat de 'terroristische' acties een symptoom zijn van het beleid van de staat Israël heeft het helemaal juist. Ze vallen in de slachtofferrol terwijl ze de 'daders' zijn.

Good point over die wapenindustrie. Ik meende me te herinneren dat ik een aantal dagen geleden nog een correspondent precies die reden hoorde noemen als een van meerdere redenen waarom Israel nooit zou instemmen met het Saudische vredesvoorstel. Dat is jammer, want dat voorstel is gewoon perfect. Israel trekt zich terug tot de grenzen van voor 1967. Precies zoals de VN hen altijd heeft opgedragen. So what's the fucking problem dat ze daar nog tegen zijn? Je geeft als Israel slechts terug wat niet van jou is, geen vierkante millimeter meer of minder. Perfect, toch?

Ach, die inhalige ultrarechtse extreemzionistische kolonistenkontneukers ook. Sorry dat ik me zo uitdruk, maar dat beschrijft wel accuraat wat ik van de Israelische regering vind.

Ars longa, vita brevis
  woensdag 6 maart 2002 @ 00:54:04 #77
16312 Newy
Is het ZAT.
pi_3399887
Persoonlijk vind ik dat de Israelische regering de enige regering is die op een goede manier met moslims omgaat.

Wat ik dan weer niet snap, is dat ze het zo kalm aan doen.
Maak een keuze, met of zonder Palestijnen.
Kiest men voor ZONDER, pas dan de tactiek toe die ze zelf maar al te goed kennen.
Alleen dan zonder de ECHT erge dingen, maar met zijn allen op een trein en enkele reis Syrie, Libanon, Irak, Iran etc
zou binnen de mogelijkheden liggen.

Of baalt Israel dan dat ze hun goedkope werknemers kwijt zijn ?
(Is er in Israel/Palestina eigenlijk zoiets als WAO,
of moet je je daarvoor bijverzekeren ?)

Wake up stupids
  woensdag 6 maart 2002 @ 01:13:15 #78
14281 KomMaar
I've got the power
pi_3400077
quote:

Ik ben niet de enige die naar die documentaire heeft zitten te kijken. Steengoed. Logisnack, BAZZA, Machteld e.a. zullen vast weer eens niet gekeken hebben, dat zul je zien.

Nou der is nog altijd een herhaling, 6 maart om 14.00u op NED 1
  woensdag 6 maart 2002 @ 01:22:01 #79
8502 BAZZA
pi_3400148
quote:
Ah, gelukkig.

Sorry maar ik heb een leven en zat dus niet achter de TV en wist niet dat het was, komt er nog een herhaling deze week ?

edit: mooi morgenmiddag dus, dan neem ik de herhaling wel op

nog die docu gezien met die achterbakse rat van een Araft die opriep tot een Jihad totdat zijn PR rattten de camera zagen ?

daar heb ik jou ook nog niet over gehoort

woensdag 6 maart 2002 @ 01:25:19 #80
8502 BAZZA
pi_3400176
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 23:51 schreef Newy het volgende:
Komt nog wel
pi_3400296
Bibi!
  woensdag 6 maart 2002 @ 02:06:20 #82
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3400439
Dialoog Israël-Palestina v/h Sharon voor Tribunaal

J.

[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 06-03-2002 10:30]

You bend your words like Uri Geller spoons...
  woensdag 6 maart 2002 @ 09:21:48 #83
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3401117
quote:
Op dinsdag 05 maart 2002 15:38 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval geen roze bril op.

[..]

Hoe weet jij wat voor bril ík op heb?

Je moest eens weten.

pi_3402144
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 09:21 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Hoe weet jij wat voor bril ík op heb?

Je moest eens weten.

hihihi

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 06-03-2002 11:43]

pi_3406150
UITSTEL UITSPRAAK OVER SHARON
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Brusselse kamer van inbeschuldiging-
stelling heeft de uitspraak uitgesteld
over de vraag of de Israëlische premier
Sharon in België moet terechtstaan op
basis van de genocidewet.

Het hof heeft beslist om de debatten te
heropenen zodat de advocaten van beide
partijen de relevantie kunnen bepleiten
van de uitspraak van het Internationaal
Gerechtshof in Den Haag in de zaak
Yerodia. Volgens het hof genoot Yerodia
immuniteit omdat hij minister was.

Sharon wordt aangeklaagd voor zijn ver-
meend aandeel in het bloedbad dat Liba-
nese milities onder Israëlisch bevel
aanrichtten in Palestijnse vluchtelin-
genkampen in Libanon in 1982.

(bron: TV1 teletekst)

woensdag 6 maart 2002 @ 17:57:27 #86
8502 BAZZA
pi_3406632
Wanneer komt de uitspraak over Arafat eigenlijk ?
pi_3406904
pi_3407989
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 17:57 schreef BAZZA het volgende:
Wanneer komt de uitspraak over Arafat eigenlijk ?
Eerst dikke vette Sharon afhandelen!!
pi_3408050
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 20:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Waarom hij eerst? Laat ze dan in ieder geval -proberen- om consequent te blijven en Arafat er meteen bijnemen.
  woensdag 6 maart 2002 @ 20:50:27 #90
8502 BAZZA
pi_3408371
quote:

Goh wat een verhelderende reply
pi_3408416
Onvrede over beleid Sharon
Peres wil uit Israëlische regering

TEL AVIV, 6 MAART. De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Shimon Peres maakt zich op om uit de regering van nationale eenheid van Likud-premier Ariel Sharon te stappen.

De minister kan zich niet langer verenigen met de recente Israëlische militaire acties tegen het Palestijnse zelfbestuur van Yasser Arafat waartoe premier Sharon heeft besloten. ,,Als ik zou hebben geweten dat de regering de huidige confrontatie met de Palestijnen zou aangaan zou ik geen zitting hebben genomen in de regering van nationale eenheid'', zei Peres gisteren.

Het is de eerste maal dat Peres in het openbaar kritiek uitoefent op het snel escalerende militaire geweld tegen de Palestijnen. Morgen komt de parlementsfractie van de Arbeidspartij bijeen om over het opbreken van de regering van nationale eenheid te beraadslagen. Op voorstel van de minister van Defensie Benjamin ben Eliezer, de onlangs gekozen leider van de partij, zal er dan nog niet over een dergelijke dramatische stap worden beslist. De drang om het politieke verbond met Sharon op te zeggen, neemt echter wel snel toe binnen de Arbeidspartij.

Enkele leden menen dat de partij zelfmoord pleegt, wanneer in oorlogstijd wordt besloten de regering van nationale eenheid te verlaten en daarmee de regering te laten springen. ,,In tijden van oorlog slaan we de handen juist ineen en worden regeringen van nationale eenheid gevormd'', zei Ran Cohen, de secretaris-generaal van de Arbeidspartij vanmorgen.

Volgens waarnemers en Israëlische media heeft premier Sharon besloten het Palestijnse zelfbestuur van Arafat te vernietigen. Hoewel Sharon dat geheim houdt, maken zij dit op uit de doelen die de helikopters en F-16 straaljagers tijdens het offensief tegen de Palestijnen kiezen. Stelselmatig worden gebouwen van de verschillende militaire takken van het Palestijnse zelfbestuur gebombardeerd.

De steeds grotere invallen in Palestijns autonoom gebied wordt door Israëlische commentatoren gezien als het voorspel tot de herovering van de Palestijnse gebieden op de Westelijke Jordaanoever en de daaruit volgende verdrijving van Yasser Arafat. Gisteravond bepleitten de ministers Livnat en Landau, uit de rechtervleugel van de regering, dit in een televisiedebat.

Wegens de precaire binnenlandse veiligheidssituatie zullen 60.000 reservisten pistolen kunnen aanvragen voor zelfverdediging. Ook is het besluit genomen publieke plaatsen in heel Israël te beveiligen. Scholen, zwembaden, ziekenhuizen, bioscopen, winkelcentra zullen gewapende veiligheidsagenten in dienst moeten nemen. Gemeentes moeten toezichthouden op het naleven van deze verordering en ook de kosten dragen.
(bron www.nrc.nl) 6 maart 2002

--------------

Moedig van Peres!!

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 06-03-2002 20:55]

pi_3408428
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 20:50 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Goh wat een verhelderende reply

Zeur niet zo!!
  woensdag 6 maart 2002 @ 20:59:55 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3408487
quote:

[..]

Ik vind het inderdaad ranzig om naar die vent te kijken terwijl hij moedwillig oogsten en landbouw grong van den palestijnen vernietigt.

mocht tie ooit aangevallen worden hoeft hij alleen zijn buik ietsje te spannen en zijn knoop vliegt dwars door zijn tegenstander

pi_3408658
  woensdag 6 maart 2002 @ 21:37:43 #95
8502 BAZZA
pi_3409059
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 21:13 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
*wacht op het plaatje van de Joodse spin die het bloed uit de wereld zuigt*
  woensdag 6 maart 2002 @ 21:50:45 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3409257
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 21:37 schreef BAZZA het volgende:

[..]

*wacht op het plaatje van de Joodse spin die het bloed uit de wereld zuigt*

Dat heeft helemaal 0,0 met Joden te maken maar met Sharon
  woensdag 6 maart 2002 @ 21:52:18 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3409286
Zullen we het bij dit toch al zo trieste onderwerp proberen serieus te houden?
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 maart 2002 @ 22:48:09 #98
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3410012
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 00:42 schreef motown het volgende:

[..]

Good point over die wapenindustrie. Ik meende me te herinneren dat ik een aantal dagen geleden nog een correspondent precies die reden hoorde noemen als een van meerdere redenen waarom Israel nooit zou instemmen met het Saudische vredesvoorstel.

Israelische wapenindustrie?
Die twee pistooltjes?
Waar heb je het over? Nederland heeft nog een grotere wapenindustrie dan Israel.

Over feiten verdraaien gesproken.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3410823
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 22:48 schreef X-Ray het volgende:

[..]
Die twee pistooltjes?
Waar heb je het over? Nederland heeft nog een grotere wapenindustrie dan Israel.

Waar baseer jij dat op?
pi_3410993
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 01:42 schreef Berserker het volgende:
Bibi!
Hey, whatever turns you on, man...
Ars longa, vita brevis
pi_3411067
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 20:53 schreef schatje het volgende:

[..]

Moedig van Peres!!

Overschat Peres niet al teveel, schatje. Als hij niet zo'n zwakkeling was geweest, dan was hij al veel eerder uit de coalitie gestapt, en wellicht zou hij er dan in de eerste instantie nooit aan deelgenomen. En dat hij zichzelf al die maanden zo door Sharon liet vernederen om de hele wereld langs gestuurd te worden om in het buitenland de meest vreselijke dingen waar hij het zelf ook niet eens was toch goed te praten. Hij had veel meer ballen moeten tonen.
Ars longa, vita brevis
pi_3411103
quote:
Op woensdag 06 maart 2002 22:48 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Die twee pistooltjes?

Over feiten verdraaien gesproken.

Laat me alsjeblieft niet lachen, man. Wat een onzinnige reactie van jou. Nederland een grotere wapenindustrie dan Israel? Yeah, right!

Israel staat ondanks zijn relatief kleine omvang als land mooi wel in te top 5 van wapenproducerende landen.

Ars longa, vita brevis
  donderdag 7 maart 2002 @ 00:27:41 #103
16715 Mylene
*schatje*
pi_3411201
quote:
Op donderdag 07 maart 2002 00:15 schreef motown het volgende:

[..]

Laat me alsjeblieft niet lachen, man. Wat een onzinnige reactie van jou. Nederland een grotere wapenindustrie dan Israel? Yeah, right!

Israel staat ondanks zijn relatief kleine omvang als land mooi wel in te top 5 van wapenproducerende landen.

Ik heb ook zoiets gelezen volgens mij.

Maar meneertje X-Ray zal waarschijnlijk met een lijst bronnen aan komen kakken.Dus laat ik het in het midden houden.

donderdag 7 maart 2002 @ 00:48:30 #104
8502 BAZZA
pi_3411324
quote:
Op donderdag 07 maart 2002 00:15 schreef motown het volgende:

Qua export:

In een rapport uit 1996 staat Israel op 7, op 5 het vredelievende landje relatief kleine landje: Zweden

Nederland staat op 10.

een nieuwer rapport kan ik niet vinden.

pi_3411528
quote:
Op donderdag 07 maart 2002 00:48 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Qua export:

In een rapport uit 1996 staat Israel op 7, op 5 het vredelievende landje relatief kleine landje: Zweden

Nederland staat op 10.

een nieuwer rapport kan ik niet vinden.

Op het gebied van export alleen al, ja. Maar ik had het dus over wapen-productie. Wat dat betreft staat Israel nog eens veel hoger in de ranglijst.
Ars longa, vita brevis
pi_3416954
Powell uit zware kritiek op Israëlische acties in Gaza
7 maart 2002

- Reuters, AFP, AP

Dertien Palestijnen en twee Israëlische militairen zijn woensdag gedood tijdens een van de felste Israëlische aanvallen op de Gazastrook en bij verscheidene andere incidenten. De actie kreeg zware kritiek van de
Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell.

'Als je de oorlog verklaart aan de Palestijnen en denkt dat je het probleem kan oplossen door te kijken hoeveel Palestijnen je kan doden... ik weet niet waar dat toe zal leiden', verklaarde Powell.

De gehele dag werd Gaza bestookt door Israëlische vliegtuigen, helikopters en oorlogsschepen. Daarbij vielen zeven Palestijnse doden. Een van de twee gedode militairen zou zijn geraakt door 'eigen vuur'.

Zes andere Palestijnen werden op andere plekken gedood, onder wie een strijder van Hamas, Abdel-Rahman Ghazel, die omkwam door een ontploffing in zijn huis. Drie van de anderen werden door hun eigen bom opgeblazen en de overige twee werden door Israëlische militairen doodgeschoten.

Amin al-Hindi, de chef van de Palestijnse veiligheidsdienst, beschuldigde Israël ervan een tiental hoge veiligheidsfunctionarissen te hebben willen doden toen zij een raket afvuurden op een gebouw waarin deze een vergadering zouden bijwonen. 'Het maakt deel uit van hun pogingen om Palestijnse leiders te liquideren.'

Premier Sharon houdt vast aan harde actie. Zij gaan door totdat de Palestijnen ophouden met aanvallen op Israëli's, verklaarde hij tijdens een bezoek aan militairen bij een wegblokkade ten zuiden van Jeruzalem.

Daarentegen verklaarde minister Peres van Buitenlandse Zaken tegen journalisten dat geweld niet het juiste antwoord was. 'Je kan geen wapenstilstand krijgen met geweld.' Peres zou in een kabinetsberaad hebben gezegd dat extreem gewelddadige acties tegen Palestijnen ertoe kunnen leiden dat Israël wordt beschuldigd van oorlogsmisdaden.

http://www.volkskrant.nl/nieuws/internationaal/1015396402008.html

pi_3420292
Kijk eens mam, wat ik vandaag toch geschoten heb!

Strolli75: Nee, we zijn broertjes

vrijdag 8 maart 2002 @ 00:39:57 #108
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3422386
De foto is walgelijk, evenzo de begeleidende topic-verwijzing titel.

Heel erg triest.

J.

vrijdag 8 maart 2002 @ 10:27:15 #109
16715 Mylene
*schatje*
pi_3424097
Gaza: veel doden door geweldsspiraal
Jeruzalem
Meer dan 20 Palestijnen zijn vanochtend vroeg bij de nieuwe Israelische acties in Gaza en op de Westoever om het leven gekomen.In de Gazastrook werd onder anderen een Palestijnse generaal gedood.Het was voor het eerst sinds het begin van de intifida in 2000, dat een Paletijnse topmilitair is omgebracht.

In Bethlehem op de Westoever kwamen twee Palestijnen om tijdens Israelische zoekacties in twee vluchtelingenkampen.Israel kamt de kampen uit op zoek naar Paletijnse terroristen.

Israel treedt weer hard op vanwege de dood van 5 Israeliers bij een aanslag in een nederzetting in de Gazastrook.
(bron: NOS Teletekst)

------------

Het loopt weer helemaal uit de hand.Israel trekt zich niks aan van internationale kritiek.De VS doen ook trouw weer hun zegje en sturen Antony Zinni naar het Midden-Oosten.
En uiteindelijk wordt er toch niks opgelost en blijven beide partijen in een spiraal van geweld.Heel triest!!

pi_3424206
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 10:27 schreef schatje het volgende:
Gaza: veel doden door geweldsspiraal

Israel trekt zich niks aan van internationale kritiek.
De pallestijnen daarin tegen doen er alles aan om vrede de sluiten tussen bijde partijen. Dit doen ze doormiddel van zelfmoord aanslagen op nederzettingen en grensposten, waarna ze verwachten dat Israel wel lief voor ze zal worden

vrijdag 8 maart 2002 @ 10:40:50 #111
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3424232
quote:
Gewelddadige nacht in Palestijnse gebieden

Uitgegeven: 8-3-2002 7:53

GAZA-STAD - Het Israëlische leger heeft in de nacht van donderdag op vrijdag bij verscheidene acties in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever zeker achttien Palestijnen gedood. Onder de slachtoffers is een hoge vertegenwoordiger van de Palestijnse veiligheidsdienst, generaal Mefrej.

Het Israëlische leger bezette het dorp Khuza'a bij de stad Khan Yunis in het zuiden van de Gazastrook. Generaal Mefrej, zijn adjudant en drie andere Palestijnen werden bij die actie doodgeschoten.

De 62-jarige Mefrej is de hoogste medewerker van de veiligheidsdienst, die sinds het begin van de intifada anderhalf jaar geleden is gedood.

Niet ver van Khuza'a werden drie andere medewerkers van de Palestijnse veiligheidsdienst gedood. De drie waren familie van elkaar. In een nabij gelegen plaats, Abassan, brachten de Israëliërs vijf Palestijnen om.

Vanuit helikopters

Verder voerde het Israëlische leger onder meer een aanval uit op een politiepost in het noorden van de Gazastrook. Daarbij werden drie Palestijnen gedood, onder wie een agent en een hulpverlener. De Israëliërs namen de politiepost vanuit helikopters en vanaf schepen met raketten en zware mitrailleurs onder vuur.

Volgens Palestijnse getuigen werd de hulpverlener gedood toen hij met een ambulance bij de politiepost arriveerde om aan een onbekend aantal gewonden eerste hulp te verlenen. In de buurt is volgens Palestijnse bronnen een medewerker van de veiligheidsdienst gedood.

Op de Westelijke Jordaanoever trok het Israëlische leger het vluchtelingenkamp Aïda bij Bethlehem binnen. Zeker één Palestijn kwam bij die operatie om het leven.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 8 maart 2002 @ 10:46:25 #112
16715 Mylene
*schatje*
pi_3424302
  vrijdag 8 maart 2002 @ 11:17:13 #113
16715 Mylene
*schatje*
pi_3424613
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 10:38 schreef logisnack het volgende:

[..]
De pallestijnen daarin tegen doen er alles aan om vrede de sluiten tussen bijde partijen. Dit doen ze doormiddel van zelfmoord aanslagen op nederzettingen en grensposten, waarna ze verwachten dat Israel wel lief voor ze zal worden

Israel gaat gewoon door met hun nederzettingenbeleid, onderdrukken van het Palestijnse volk, hen behandelen als tweederangsburgers en verwacht van de Palestijnen dat ze dit accepteren en dat ze gewoon lief, leuk en aardig moeten doen.
pi_3425162
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 11:17 schreef schatje het volgende:

[..]

Israel gaat gewoon door met hun nederzettingenbeleid, onderdrukken van het Palestijnse volk, hen behandelen als tweederangsburgers en verwacht van de Palestijnen dat ze dit accepteren en dat ze gewoon lief, leuk en aardig moeten doen.

Als ze eens proberen om geen aanslagen te plegen heft Israel vanzelf de sancties wel een keer op.
  vrijdag 8 maart 2002 @ 14:06:16 #115
8502 BAZZA
pi_3426560

Wat een ratten zijn het ook om kinderen hiervoor te gebruiken

Denk eens aan deze foto's als je hoort dat er weer eens een palestijns kind is doodgeschoten, dan is het waarschijndelijk zijn eigen schuld.

bah wat een misselijk figuren

pi_3428049
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 14:06 schreef BAZZA het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Denk eens aan deze foto's als je hoort dat er weer eens een palestijns kind is doodgeschoten, dan is het waarschijndelijk zijn eigen schuld.

Wat moet je anders doen in dat land? Is er wat anders te doen? Ach, jij weet van niets, jij die thuis zit en geen oorlogsituatie kent.
pi_3428072
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 14:06 schreef BAZZA het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nee, het is beter als je later voor je land wilt vechten en je niet weet hoe je moet richten. Dat gebeied staat op ontploffen, er kan elk moment oorlog uitbreken
pi_3428235
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 12:05 schreef logisnack het volgende:

[..]

Als ze eens proberen om geen aanslagen te plegen heft Israel vanzelf de sancties wel een keer op.

wat voor sancties? Israel moet er gewoon uit. Ze bezetten een gebied waar ze simpel uit moeten. Niet mogen maar moeten. Kom op zeg dit is geen interne ruzie of zo.
pi_3428382
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 16:17 schreef hicham het volgende:

[..]

Nee, het is beter als je later voor je land wilt vechten en je niet weet hoe je moet richten. Dat gebeied staat op ontploffen, er kan elk moment oorlog uitbreken

quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 16:15 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat moet je anders doen in dat land? Is er wat anders te doen? Ach, jij weet van niets, jij die thuis zit en geen oorlogsituatie kent.

Wat een zielige manier van goedpraten zeg
Dus die lui moeten hun kinderen met pistolen en hakenkruizen leren hoe ze zich moeten verzetten?

en
pi_3428453
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 16:50 schreef logisnack het volgende:

[..]

[..]

Dus die lui moeten hun kinderen met pistolen en hakenkruizen leren hoe ze zich moeten verzetten?

en

Die hakenkruizen staan voor wat Israel met ze doet.
pi_3428544
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 16:50 schreef logisnack het volgende:

[..]

[..]

en

Als ik zo gefrustreerd en kansloos was zou ik misschien nog ergere dingen doen
  vrijdag 8 maart 2002 @ 17:25:54 #122
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3428756
Waarom maken sommige 'Marokkaanse' kinderen in Nederland zich zo druk over Palestijnen?

Ze zouden zich kunnen inzetten voor rechtvaardigheid mbt Westelijke Sahara, vrouwenrechten in Afghanistan, mensenrechten in diverse Arabische landen.
Maar nee, ze laten zich meevoeren op een dikke stroom van anti-Joodse en -Zionistische propaganda.
Vreemd.

Ook heel vreemd dat Joden in Nederland vnl door Marokkaanse jongeren worden lastig gevallen.

pi_3428876
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 16:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die hakenkruizen staan voor wat Israel met ze doet.

Een hakenkruis is een occult symbool.
Bovendien is het een symbool dat werd gebruikt door de Nazi terweil ze probeerde alle Joden ter wereld uit te roeien.
Als jij denkt dat die hakenkruizen staan voor wat Israel met ze doet ben je een blinde "
  vrijdag 8 maart 2002 @ 17:42:25 #124
8502 BAZZA
pi_3428962
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 17:25 schreef machteld het volgende:
Waarom maken sommige 'Marokkaanse' kinderen in Nederland zich zo druk over Palestijnen?

Ze zouden zich kunnen inzetten voor rechtvaardigheid mbt Westelijke Sahara, vrouwenrechten in Afghanistan, mensenrechten in diverse Arabische landen.
Maar nee, ze laten zich meevoeren op een dikke stroom van anti-Joodse en -Zionistische propaganda.
Vreemd.

Ze maken zich liever druk over de 1000 moslims die vaak door hun eigen schuld omkwamen in Israel

als over de meer als 120.000 onschuldige burgers die in het Marokkaanse buurland Algerije zijn afgeslacht door moslim fundamentelisten

hypocriet noemen ze dat ook wel.

vrijdag 8 maart 2002 @ 18:38:37 #125
16715 Mylene
*schatje*
pi_3429410
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 17:25 schreef machteld het volgende:
Waarom niet!!
quote:
Dat het niet aan de kaart wordt gebracht is omdat het niks met dit topic te maken heeft.
En wie ben jij om te zeggen waar iemand zich voor in moet zetten.
quote:
Kritiek op Israel wordt gelijk afgedaan als anti-semitisme en dat is een zwak argument.
Israel heeft een apartheids-regime.VN reslotie's spreken verder voor zich.En daar kan ik simpelweg mijn ogen niet voor sluiten.En dat betekent natuurlijk ook niet dat ik mijn ogen sluit voor andere mens-onwaardige toestanden in de wereld.Dit is namelijk een topic voor de de Israel-Palestina kwestie.Iemand die zo oplettend is als jij moet dat toch wel weten.
quote:
Ook heel vreemd dat Joden in Nederland vnl door Marokkaanse jongeren worden lastig gevallen.
Dat is een zeer kwalijke zaak natuurlijk.En heel triest!!

Begrijp me niet verkeerd.Ik ben voor een Joodse Staat maar wel volgens de afspraken van de VN.
Feit is dat de internationale gemeenschap Israel zijn gang laat gaan wat betreft nederzettingen beleid enzo.Dat is olie op het vuur gooien.

pi_3430049
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 18:38 schreef schatje het volgende:

Dat is een zeer kwalijke zaak natuurlijk.En heel triest!!

Begrijp me niet verkeerd.Ik ben voor een Joodse Staat maar wel volgens de afspraken van de VN.
Feit is dat de internationale gemeenschap Israel zijn gang laat gaan wat betreft nederzettingen beleid enzo.Dat is olie op het vuur gooien.

Dus jij bent alleen tegen Sharon?
Wat dat betreft sluit ik me (vooral na vandaag) volledig bij je aan.
Ik sta 99.99% achter Israel en die andere 0.01% is Sharon.
Maar dat betekend absoluut niet dat ik dan wel achter de Pallestijnen sta, want ik sta alleen achter Pallestijnse kinderen die het slachtoffer zijn van wat hun ouders veroorzaken met hun zelfmoordaanslagen en doormiddel van het trainen van kinderen met beloftes zoals 70 maagden en zulke onzin.
  vrijdag 8 maart 2002 @ 20:56:41 #127
16715 Mylene
*schatje*
pi_3430722
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 19:47 schreef logisnack het volgende:

[..]

Dus jij bent alleen tegen Sharon?
Wat dat betreft sluit ik me (vooral na vandaag) volledig bij je aan.
Ik sta 99.99% achter Israel en die andere 0.01% is Sharon.
Maar dat betekend absoluut niet dat ik dan wel achter de Pallestijnen sta, want ik sta alleen achter Pallestijnse kinderen die het slachtoffer zijn van wat hun ouders veroorzaken met hun zelfmoordaanslagen en doormiddel van het trainen van kinderen met beloftes zoals 70 maagden en zulke onzin.

Ik ben niet anti Joods ofzo.Ik vind dat de Palestijnen benadeeld worden door Israel en de internationale gemeenschap.Israel kan gewoon gang gaan en dat stoort mij.
Toen Irak Koeweit binnenviel om het in te nemen kwam de VS gelijk in aktie.
Israel doet hetzelfde, schenden van VN resoltie's en het wordt toegestaan.Europe sluit ook de ogen.
Israel moet zich echt terugtrekken uit de bezette gebieden en een Palestijnse Staat toestaan.
Israel en een Palestijnse Staat kunnen elkaar toch mooi aanvullen als ze strijdbijl begraven.
  vrijdag 8 maart 2002 @ 21:04:40 #128
12632 motown
is back!
pi_3430801
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 18:38 schreef schatje het volgende:

[..]

Kritiek op Israel wordt gelijk afgedaan als anti-semitisme en dat is een zwak argument.
Israel heeft een apartheids-regime.VN reslotie's spreken verder voor zich.En daar kan ik simpelweg mijn ogen niet voor sluiten.En dat betekent natuurlijk ook niet dat ik mijn ogen sluit voor andere mens-onwaardige toestanden in de wereld.Dit is namelijk een topic voor de de Israel-Palestina kwestie.Iemand die zo oplettend is als jij moet dat toch wel weten.
[..]

Bravo! Well said. Ik ben blij dat er nog mensen zijn die eerlijk kritiek durven te hebben op de situatie daar.
Ars longa, vita brevis
  vrijdag 8 maart 2002 @ 21:09:09 #129
12632 motown
is back!
pi_3430836
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 12:05 schreef logisnack het volgende:

[..]

Zolang de Israelische bezetters de Palestijnen totaal geen uitzicht buiten de wanhoop bieden, blijven de aanslagen doorgaan. Je zit echt behoorlijk met je kop in het zand dat je de werkelijke oorzaak van alle geweld maar hardnekkig blijft ontkennen.

Verdorie, met zo'n uitspraak leg je de verantwoordelijkheid bij de Palestijnen. Ik kan daar ook zo pissig van worden dat juist de slachtoffers de schuld krijgen.

Ars longa, vita brevis
  vrijdag 8 maart 2002 @ 21:56:51 #130
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3431349
quote:
Verder voerde het Israëlische leger onder meer een aanval uit op een politiepost in het noorden van de Gazastrook. Daarbij werden drie Palestijnen gedood, onder wie een agent en een hulpverlener. De Israëliërs namen de politiepost vanuit helikopters en vanaf schepen met raketten en zware mitrailleurs onder vuur.

Volgens Palestijnse getuigen werd de hulpverlener gedood toen hij met een ambulance bij de politiepost arriveerde om aan een onbekend aantal gewonden eerste hulp te verlenen. In de buurt is volgens Palestijnse bronnen een medewerker van de veiligheidsdienst gedood.

Onvoorstelbaar dat Sharon de doden onder het ambulancepersoneel als 'onoverkomelijk in de strijd tegen het terrorisme' noemt. Als íets niet nodig is, is het wel het doden van ambulancepersoneel. Er is door Israëlische soldaten bewust op tenminste één ambulance geschoten. Ongelooflijk dat die Sharon dat goed probeert te praten.
pi_3431449
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 21:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar dat Sharon de doden onder het ambulancepersoneel als 'onoverkomelijk in de strijd tegen het terrorisme' noemt. Als íets niet nodig is, is het wel het doden van ambulancepersoneel. Er is door Israëlische soldaten bewust op tenminste één ambulance geschoten. Ongelooflijk dat die Sharon dat goed probeert te praten.

We bezetten ze, verjagen ze en dan gaan we de vluchtelingen kampen binnen waar ze al meer dan 35 jaar zitten om die ook nog eens in brand te steken. Alles mag zolang het IDF bandieten zijn. En ik snap nog steeds niet dat ze zich zelf opblazen.
  vrijdag 8 maart 2002 @ 22:09:27 #132
8502 BAZZA
pi_3431513
Vanavond in de docu op 2 vandaag was te zien hoe Israel wel niet zijn best doet geen onschuldige slachtoffers te maken.

De palestijnen hebben geen idee hoe gelukkig ze moeten zijn met de Israeli's als tegenstanders, tegenover China/US/Rusland/UK waren ze pas goed gaar geweest

vrijdag 8 maart 2002 @ 22:15:22 #133
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3431593
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 22:09 schreef BAZZA het volgende:
Vanavond in de docu op 2 vandaag was te zien hoe Israel wel niet zijn best doet geen onschuldige slachtoffers te maken.
En vervolgens was op het journaal te zien hoe ze niet zo kieskeurig waren aangezien ze zelfs een ambulance onder vuur namen. Wat vind jij nou van zo'n actie?
  vrijdag 8 maart 2002 @ 22:30:58 #134
3904 Koos Voos
teringhond
pi_3431799

... zinloos van beiden.

vrijdag 8 maart 2002 @ 22:40:04 #135
8502 BAZZA
pi_3431910
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 22:15 schreef Lithion het volgende:
En vervolgens was op het journaal te zien hoe ze niet zo kieskeurig waren aangezien ze zelfs een ambulance onder vuur namen. Wat vind jij nou van zo'n actie?
Hangt een beetje van de omstandigheden af, als ik dit zo lees gebruiken de palestijnen ambulances ook voor andere doeleinden dus ben ik er niet rauwig om...

Sunday, March 3, 2002
Palestinians used ambulances to hide gunmen in Balata refugee camp- IDF didn't shoot at ambulances - Colonel Aviv Kochavi

Palestinians used ambulances to hide gunmen in Balata refugee camp- IDF
didn't shoot at ambulances - Colonel Aviv Kochavi
IDF Spokesperson 2 March 2002
"The forces were witnesses to a very serious and grave trend. The
Palestinians used ambulances to hide gunmen. The forces witnessed at least
twenty incidents, some of them were documented, of armed Palestinians
entering ambulances. They did not open fire towards the ambulances in
concern that innocent injured civilians were also inside them."

Colonel Aviv Kochavi, Commander of the Paratroopers Brigade that carried out
the operation in the Balata refugee camp in a 2 March 2002 briefing

vrijdag 8 maart 2002 @ 22:43:19 #136
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3431962
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 22:40 schreef BAZZA het volgende:
Hangt een beetje van de omstandigheden af, als ik dit zo lees gebruiken de palestijnen ambulances ook voor andere doeleinden dus ben ik er niet rauwig om...
Volgens het Journaal waren ze anders bezig om gewonde Palestijnen van een eerdere aanval weg te dragen.
Wat is trouwens de bron van het stuk wat je postte?
  vrijdag 8 maart 2002 @ 22:47:43 #137
8502 BAZZA
pi_3432026
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 22:43 schreef Lithion het volgende:
Volgens het Journaal waren ze anders bezig om gewonde Palestijnen van een eerdere aanval weg te dragen.
Was dat zo in beeld of hadden de NOS journalisten dat zelf gezien of was dat zo volgens een verklaring van Arafat ?
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 22:43 schreef Lithion het volgende:

Wat is trouwens de bron van het stuk wat je postte?

http://www.imra.org.il/story.php3?id=10455
  vrijdag 8 maart 2002 @ 23:22:49 #138
16715 Mylene
*schatje*
pi_3432492
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 22:47 schreef BAZZA het volgende:
[..]
http://www.imra.org.il/story.php3?id=10455
Niet bepaald objectief die bron van jou!!

Israel heeft door op die ambulance te schieten zelfs een VN medewerker omgebracht.

vrijdag 8 maart 2002 @ 23:35:28 #139
16312 Newy
Is het ZAT.
pi_3432630
O Israel, leidt ons de weg
Wake up stupids
pi_3433066
quote:
Sharon opent deur tot overleg

De Israëlische premier Sharon heeft de deur voor vredesoverleg met de Palestijnen op een kier gezet. Volgens een tv-zender heeft Sharon zijn eis dat er eerst zeven dagen van rust moeten plaatsvinden, laten vallen. Hij zou dit hebben toegezegd aan minister Powell.

De VS heeft de diplomatieke druk op Israël verhoogd. Volgende week komt de Amerikaanse gezant Zinni naar Israël om de partijen tot het afsluiten van een wapenstilstand te bewegen. Minister van Aartsen is er blij mee, "maar hij moet ook enige grond hebben voor onderhandelingen. Op dit moment raken we steeds verder weg van een politieke oplossing en een politieke horizon."

Eerder vandaag zinspeelde minister Van Aartsen erop dat de Europese Unie en de Verenigde Staten samen een waarschuwing aan Israël zouden doen uitgaan. Daarvan is het niet gekomen.

De Palestijnen geloven niet dat de komst van de Amerikaanse gezant Zinni veel zal uithalen. Een Palestijnse minister noemt het sturen van de Amerikaanse gezant zelfs nutteloos. De Israëlische premier Sharon weet volgens hem toch wel dat de Verenigde Staten niets zullen doen aan de Israëlische acties tegen de Palestijnen. Een naaste medewerker van de Palestijnse leider Arafat zegt dat Israël met de acties de vredesinitiatieven saboteert.

Zinni heeft al twee keer eerder geprobeerd de partijen ertoe te bewegen het geweld te stoppen. In januari verliet hij de regio nadat Israël een schip met Palestijnse wapens had onderschept. Zinni heeft van Bush de opdracht gekregen het staakt-het-vuren-plan van CIA-chef Tenet nieuw leven in te blazen.

Doden
In Israël is het vandaag één van de bloedigste dagen sinds het uitbreken van de intifadah in 2000. Bij acties van het Israëlische leger in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever zijn zeker 30 Palestijnen gedood. De Israëlische acties volgen op een aanslag in de joodse nederzetting Atzmona in Gaza. Een Palestijn schoot daar vijf Israëliërs neer, voor hij zelf werd gedood. De aanslag is opgeëist door Hamas. Onder de Palestijnse slachtoffers is generaal Mefrej, de hoogste militair die is omgekomen sinds het begin van de intifadah.

Vluchtelingenkampen
In Bethlehem, op de Westoever, heeft Israël opnieuw twee vluchtelingenkampen doorzocht naar terroristen. Daarbij kwamen drie Palestijnen om het leven. Israël beschouwt de vluchtelingenkampen als broeinesten van terrorisme.

Aan de gewelddadige nacht ging een dag vooraf waarin aanvallen van het Israëlische leger aan tien Palestijnen het leven kostte. Ook werd het kantoor van de Palestijnse leider Arafat bestookt. Een Palestijn verwondde bij een zelfmoordaanslag in de nederzetting Ariel vijf Israëliërs.

bron: NOS

Goed initiatief maar eerst zien dan geloven of op zijn Rotjeknors: geen woorden maar daden.

Als deze zet een counter is op de druk die de V.S. en EU willen opvoeren om vervolgens weer niks concreets te doen zegt dit natuurlijk helemaal niks.

Wat dat betreft geloof ik allang niet meer in de echte wil tot vrede bij S. en A. en zie ik dit soort middelen meer als vlucht dan middel. Maar goed, ik laat me verrassen.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  zaterdag 9 maart 2002 @ 00:21:01 #141
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3433109
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 22:47 schreef BAZZA het volgende:
Was dat zo in beeld of hadden de NOS journalisten dat zelf gezien of was dat zo volgens een verklaring van Arafat ?
Volgens Eddo Rosenthal was dat zo en die is nou niet echt pro-Palestina te noemen volgens mij.
  zaterdag 9 maart 2002 @ 04:29:18 #142
8502 BAZZA
pi_3434820
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:22 schreef schatje het volgende:
Niet bepaald objectief die bron van jou!!
Want ?

er staan ook best wat kritische stukje over Israel op hoor,

ik geef niet meteen de schuld aan die ambulance chauffeurs by the way, als er een groep HAMAS figuren voor je neus staan met geweren dan zeg je niet zo snel nee denk ik

quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 23:22 schreef schatje het volgende:
Israel heeft door op die ambulance te schieten zelfs een VN medewerker omgebracht.
Oh dus als je een palestijn bent die op de loonlijst van de VN staat kun je geen terrorist zijn ?
  zaterdag 9 maart 2002 @ 04:30:29 #143
8502 BAZZA
pi_3434821
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 00:21 schreef Lithion het volgende:
Volgens Eddo Rosenthal was dat zo en die is nou niet echt pro-Palestina te noemen volgens mij.
Dan zal het wel zo zijn neem ik aan..
pi_3436103
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 22:09 schreef BAZZA het volgende:

De palestijnen hebben geen idee hoe gelukkig ze moeten zijn met de Israeli's als tegenstanders, tegenover China/US/Rusland/UK waren ze pas goed gaar geweest

Die docu was de grootste onzin ooit. Ik merk er anders niet van dat er zo weinig mogelijk slachtoffers worden gemaakt. Ze hadden het o.a. ook over helikopters die projectielen hadden die op een meter nauwkeurig waren en niet zoveel schade toebrachten. Yeah sure, dream on .

Maar ja, vandaag het verhaal aan de kant van de Palestijnen zeiden ze. Als ik het niet vergeet wil ik dat ook wel ff zien. (of is dat maandag pas )

zaterdag 9 maart 2002 @ 13:00:11 #145
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3436195
Als ik Israel was had ik allang het hele zooitje platgegooid en weggejaagd.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3436242
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 13:00 schreef X-Ray het volgende:
Als ik Israel was had ik allang het hele zooitje platgegooid en weggejaagd.
Gek he? Zo dacht ene Hitler ook in 1939-1945
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_3436633
Zet de hele hap in Jordanie. Weg probleem.

Z'evi had gelijk.

pi_3436641
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 13:54 schreef Berserker het volgende:
Zet de hele hap in Jordanie. Weg probleem.

Z'evi had gelijk.

geloof je dat werkelijk?
pi_3438965
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 13:55 schreef hicham het volgende:

[..]

geloof je dat werkelijk?

Ik niet, zo makkelijk ligt de zaak niet.
Als Israel dat doet worden ze waarscheinlijk toch aangevallen vanuit dat land.
Ookal gooien ze de Pallestijnen allemaal op een onbewoond eilandje, dan zullen ze nog met bootjes Israel aanvallen.
Was bij 2 Vandaag zo'n docu over activisten van de pallestijnen en die lui maakten gewoon bommen van romeinse kaarsen, dat zeiden ze niet, maar die vent stond met een romeinse kaars in zijn handen

* logisnack is op goed/slecht idee gebracht

zaterdag 9 maart 2002 @ 19:15:21 #150
16715 Mylene
*schatje*
pi_3439005
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 19:09 schreef logisnack het volgende:

[..]

Ik niet, zo makkelijk ligt de zaak niet.
Als Israel dat doet worden ze waarscheinlijk toch aangevallen vanuit dat land.
Ookal gooien ze de Pallestijnen allemaal op een onbewoond eilandje, dan zullen ze nog met bootjes Israel aanvallen.

Wat een zwak argument!!
Israel heeft al bewezen dat ze sterk staan.Dus ze hebben niks te vrezen.Een steen die door een Palestijns kind wordt gegooid wordt nu al beantwoord met een kruisraket van Israel.Kan je nagaan!!
pi_3440173
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 21:56 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat Israelische soldaten zonder ook maar een greintje fatsoen ijskoud op ambulances en medisch personeel schieten is allang geen geheim meer. Hoevaak is het niet in het nieuws geweest dat Palestijnse ziekenhuizen door Israelische mortieren werden bestookt?

En vergeet niet de ziekenbroeder die uit de ambulance stapte om dat jongetje toe te snellen die op TV is doodgeschoten. Dat moest hij namelijk zelf ook met de dood bekopen.

Inderdaad, het doodschie...nee, vermoorden van medisch personeel is een regelrechte schending van de Geneefse conventie en bewijst hoe onmenselijk het Israelische leger in de bezette gebieden bezig is! Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat steeds meer Israeliers weigeren in Israelische dienst te treden.

Ik ken er nog zo een die geen boodschap had aan de Geneefse conventie: Adolf Hitler.

Ars longa, vita brevis
pi_3440262
quote:
Op vrijdag 08 maart 2002 22:40 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Sunday, March 3, 2002
Palestinians used ambulances to hide gunmen in Balata refugee camp- IDF didn't shoot at ambulances - Colonel Aviv Kochavi

Palestinians used ambulances to hide gunmen in Balata refugee camp- IDF
didn't shoot at ambulances - Colonel Aviv Kochavi
IDF Spokesperson 2 March 2002
"The forces were witnesses to a very serious and grave trend. The
Palestinians used ambulances to hide gunmen. The forces witnessed at least
twenty incidents, some of them were documented, of armed Palestinians
entering ambulances. They did not open fire towards the ambulances in
concern that innocent injured civilians were also inside them."

Colonel Aviv Kochavi, Commander of the Paratroopers Brigade that carried out
the operation in the Balata refugee camp in a 2 March 2002 briefing

Nou luister jij eens eventjes:

Ten eerste: dit is dus een uitspraak/beschuldiging van een lid van het Israelische leger. Allerminst objectief of betrouwbaar te noemen.

Ten tweede: je bent de bronvermelding vergeten. Dat speelt namelijk wel degelijk een rol in de geloofwaardigheid van die tekst.

Ten derde: zelfs als het zo zou zijn dat er ambulances zijn gebruikt om gewapende strijders te vervoeren, dan rechtvaardigt dat het doodschieten van echt medisch personeel of het vernietigen van medische apparatuur of voertuigen absoluut niet.

Waarom reageer je nooit op dit soort berichten op een manier als "Goed, ik geef toe dat Israel daar fout in is geweest, maar..."? Je gaat zelfs de meest foute acties van Israel rechtvaardigen! Pro-Israel? Alles goed en wel, maar durf dan hier en daar ook kritiek op Israel zelf te hebben. Ik keur de Palestijnse terreur-aanslagen op onschuldige burgers toch ook af? En nou niet beginnen met: "Maar dat is een reactie op..." Nee, heb nou eens oprecht onvoorwaardelijk kritiek op Israel. Dat maakt je echt niet automatisch antisemitistisch, of zelfs anti-Israelisch.

Ars longa, vita brevis
  zaterdag 9 maart 2002 @ 21:17:51 #153
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3440439
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 13:07 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Gek he? Zo dacht ene Hitler ook in 1939-1945

Ene Bin Laden schijnt het anno nu nog in de praktijk te brengen ook.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 9 maart 2002 @ 21:20:10 #154
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3440493
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 20:56 schreef motown het volgende:

[..]

Dat Israelische soldaten zonder ook maar een greintje fatsoen ijskoud op ambulances en medisch personeel schieten is allang geen geheim meer.

Dat Palestijnen zichzelf het liefst opblazen in discos met pubers, uitgaansgelegenheden met families en openbaar vervoer bussen met schoolgaande kinderen ook niet.

Militaire doelen aanvallen? Ben je gek! Das gevaarlijk!

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 9 maart 2002 @ 21:24:49 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3440580
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 21:20 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat Palestijnen zichzelf het liefst opblazen in discos met pubers, uitgaansgelegenheden met families en openbaar vervoer bussen met schoolgaande kinderen ook niet.

met het verschil dat Israelische soldaten dit doen met goedkeuring van de staat Israel

net zoals het vernielen van watervoorzieningen, electriciteit en infrastructuur in de vluchtelingenkampen onder het mom we moeten het de terroristen zo moeilijk mogelijk maken maar we geven geen ene reet om de miljoenen vluchtelingen, die verdienen geen normaal leven
Net gezien op het journaal hoe het leger razzia's hield onder de palestijnse bevolking, all mannen tussen de 16 en 75 moesten worden verzameld.... klinkt redelijk bekend niet?

zaterdag 9 maart 2002 @ 21:48:46 #156
8502 BAZZA
pi_3440860
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 21:04 schreef motown het volgende:
Nou luister jij eens eventjes:

Ten eerste: dit is dus een uitspraak/beschuldiging van een lid van het Israelische leger. Allerminst objectief of betrouwbaar te noemen.

Ten tweede: je bent de bronvermelding vergeten. Dat speelt namelijk wel degelijk een rol in de geloofwaardigheid van die tekst.

Ten derde: zelfs als het zo zou zijn dat er ambulances zijn gebruikt om gewapende strijders te vervoeren, dan rechtvaardigt dat het doodschieten van echt medisch personeel of het vernietigen van medische apparatuur of voertuigen absoluut niet.

Waarom reageer je nooit op dit soort berichten op een manier als "Goed, ik geef toe dat Israel daar fout in is geweest, maar..."? Je gaat zelfs de meest foute acties van Israel rechtvaardigen! Pro-Israel? Alles goed en wel, maar durf dan hier en daar ook kritiek op Israel zelf te hebben. Ik keur de Palestijnse terreur-aanslagen op onschuldige burgers toch ook af? En nou niet beginnen met: "Maar dat is een reactie op..." Nee, heb nou eens oprecht onvoorwaardelijk kritiek op Israel. Dat maakt je echt niet automatisch antisemitistisch, of zelfs anti-Israelisch.

Er was aan mij gevraagt of ik dit goedkeur, toen gaf ik dus als reactie
quote:
Hangt een beetje van de omstandigheden af
Na het lezen van deze info keur ik het in dus niet meteen af, als ik andere info zou hebben zou ik het mogelijk wel afkeuren.

Die bronvermelding stond in een berichtje van mij daar beneden.

zaterdag 9 maart 2002 @ 22:17:14 #157
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3441094
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 21:24 schreef Re het volgende:

[..]

met het verschil dat Israelische soldaten dit doen met goedkeuring van de staat Israel

En de Palestijnen dit met goedkeuring en financiering van oa Arrafat en consorten.

Denk trouwens dat het voor de doden kids niet veel uitmaakt of het met goedkeuring of niet gebeurd...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3441256
quote:

[..]

Ah, maar daar is het verschil tussen jou en mij, my ultrazionistic "friend"...

Ik beschuldig de Israelische soldaten, jij beschuldigt de "Palestijnen". Welke Palestijnen precies dan? Alle Palestijnen zeker?

Ars longa, vita brevis
pi_3441325
quote:

[..]

Geef de Palestijnen F16's en Tanks dan praten we verder over militaire doelen en wie er laf is.
  zaterdag 9 maart 2002 @ 22:43:10 #160
16715 Mylene
*schatje*
pi_3441350
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 21:24 schreef Re het volgende:

[..]

net zoals het vernielen van watervoorzieningen, electriciteit en infrastructuur in de vluchtelingenkampen onder het mom we moeten het de terroristen zo moeilijk mogelijk maken maar we geven geen ene reet om de miljoenen vluchtelingen, die verdienen geen normaal leven
Net gezien op het journaal hoe het leger razzia's hield onder de palestijnse bevolking, all mannen tussen de 16 en 75 moesten worden verzameld.... klinkt redelijk bekend niet?

Precies!!

Israel wil alles wat met de Palestijnen te maken heeft gewoon uitroeien.Hitler deed hetzelfde!!

De VS en Europa protesteren wel wat.Maar uiteindelijk sluit het z'n ogen.Men wil Israel niet in de weg staan.

pi_3441391
Er wordt niks gezegd over de Russen, Afrikanen en Argentijnen die er naar toe trekken en er een nieuw leven beginnen. Mij best maar dan moet je eerst de problemen met de vluchtelingen oplossen.

Hoe bedoel je Discriminatie. Een palestijn die verjaagd is mag niet terug en een jood die in Argentinie woont krijgt bij het enteren van Israel een verblijf document. Dat is pas vette Dicriminatie.

[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 09-03-2002 22:48]

zaterdag 9 maart 2002 @ 22:48:23 #162
16715 Mylene
*schatje*
pi_3441395
[edit]

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 09-03-2002 22:55]

pi_3441587
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 22:43 schreef schatje het volgende:

[..]

Precies!!

Israel wil alles wat met de Palestijnen te maken heeft gewoon uitroeien.Hitler deed hetzelfde!!

De VS en Europa protesteren wel wat.Maar uiteindelijk sluit het z'n ogen.Men wil Israel niet in de weg staan.

OK, wat Israel nu doet is wat Hitler deed. Laten we even aannemen dat dat klopt.

En morgen schieten ze 500.000 Palestijnen dood, en overmorgen nog eens. Wat zijn ze dan ? Ze zijn nu al net zo erg als het ergste dat er is, dus wat kan je ze verder nog noemen als ze veel ergere dingen gaan doen ?

zaterdag 9 maart 2002 @ 23:08:36 #164
8502 BAZZA
pi_3441604
quote:
Precies!!

Als je de statistieken erbij pakt dan kun je tot twee conclusies komen:

1. Jij blaat enorme onzin

en/of

2. Israel is dan al vijftig jaar absoluut inefficient bezig met zijn uitroeiing.

zaterdag 9 maart 2002 @ 23:29:56 #165
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3441861
quote:

[..]

Precies!!

Walgelijke reactie. Makkelijk vanuit die leunstoel.

* Juan Zueco hoopt dat schatje de uitnodiging van SilkTie aanneemt en met eigen ogen eens de situatie daar gaat bekijken.

J.

pi_3441978
Arafat krijgt zijn zin... totale oorlog.
  zaterdag 9 maart 2002 @ 23:44:23 #167
16715 Mylene
*schatje*
pi_3441991
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 23:29 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]
* Juan Zueco hoopt dat schatje de uitnodiging van SilkTie aanneemt en met eigen ogen eens de situatie daar gaat bekijken.

Die regio heb ik toch best wel vaak bezocht!!
Ik heb daar namelijk familie wonen!!
Maar een uitnodiging van SilkTie op zijn kosten neem ik graag aan.Mag ik zijn roze bril vast ook opzetten.
  zaterdag 9 maart 2002 @ 23:46:59 #168
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3442022
Ok

Wel even je eigen bril afzetten dan.

J.

pi_3442044
Geweld gaat onverminderd door, ook weer vandaag.
Een verslag van de NOS:

Bij het aflopen van de sabbat heeft de geweldsspiraal in Israël een nieuw vervolg gekregen. In de havenplaats Netanya openden drie Palestijnse schutters met automatische geweren het vuur op een strandboulevard. Daarbij zijn zeker 25 mensen gewond geraakt. Negen van hen zijn er slecht aan toe. De drie daders zijn door de politie gedood. De aanslag is opgeëist door de al-Aqsa Martelaren Brigades.

Ook de Israëlische beschietingen op Palestijns gebied gaan door. Een F-16 vuurde een raket af op een gebouw van de Palestijnse leider Arafat in Nablus op de Westelijke Jordaanoever. In de Gazastrook werden eveneens gebouwen van de Palestijnse Autoriteit bestookt door helikopters. Bij een vuurgevecht in de buurt van Bethlehem kwam een 15-jarig Palestijns meisje om.

Meer dan 600 Palestijnen opgepakt
Het Israëlische leger viel vanochtend het vluchtelingenkamp Dheisheh bij Bethlehem binnen. Daarbij kwam het tot hevige gevechten. Het was de vijfde keer in tien dagen dat Israël een kamp op de Westelijke Jordaanoever binnenviel. Volgens het leger zijn de operaties bedoeld om terroristen op te sporen. De Palestijnen beschuldigen Israël ervan de Palestijnse bevolking te terroriseren.

Het Israëlische leger heeft de afgelopen 24 uur meer dan zeshonderd Palestijnen opgepakt in het vluchtelingenkamp Tulkarem. Veel mannen tussen 16 en 40 jaar werden bijeengedreven en naar Israël overgebracht. Onder de arrestanten bevindt zich een zestigtal leden van de Palestijnse veiligheidsdiensten. Gisteren kwamen acht Palestijnen en een Israëlische militair bij de actie rond Tulkarem om.

gratis en voor niet
  zaterdag 9 maart 2002 @ 23:49:15 #170
16715 Mylene
*schatje*
pi_3442054
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 23:07 schreef CeeJee het volgende:

[..]
Wat zijn ze dan ? Ze zijn nu al net zo erg als het ergste dat er is, dus wat kan je ze verder nog noemen als ze veel ergere dingen gaan doen ?

Je hebt helemaal gelijk.
Een vergelijking maken met Hitler hoeft niet!!
  zaterdag 9 maart 2002 @ 23:51:33 #171
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3442080
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 23:49 schreef schatje het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk.
Een vergelijking maken met Hitler hoeft niet!!

Waarom deed je dat dan?
pi_3442124
Op http://www.maroc.nl wordt er al wat polemischer met de problemen van het midden oosten omgegaan. De taal die daar uitgeslagen wordt vind ik wel een stuk grimmiger dan hier. De onverdraagzaamheid springt ervanaf en ik vraag me af: als dit soort taal al gebezigd wordt in Nederland hoe zal dit zijn in de Islamitische wereld? Het lijkt me niet fijn om Israelier te zijn op dit moment en ik denk dat de bedreigingen met de dag evidenter worden.

Een voorbeeldje:

« in naam van Allah de barmhartige de genadevolle
alle lof zij Allah de heer de werelden.

De barmhartige de genadevolle, meester van de dag des oordeels u alleen aanbidden wij en u alleen smeken wij om hulp leid ons op het rechte pad, het pad derdegene aan wie U gunsten hebt geschonken, niet die van hen op wie toorn is nedergedaald noch dat der dwalende

laat ons stil staan bij het lot van onze broeders in Palestina, die onder het juk van de zionisten in de meest onmenselijke situatie (over) leven.(gedenk hen tijdens elk gebed.)

Fascist Sharon die onder toezien van heel de wereld een bevolkingsgroep uitroeit is een vernedering voor elke moslims, moge hij vervloekt worden, en heel het zionistisch regime!

In het kader van de Israëlische veiligheid heeft de joodse staat tal van overeenkomsten gesloten met de meest onmenselijke rechtse dictaturen in Midden- en Zuid-Amerika.

Om de veiligheid van Israël te garanderen ging de Israëlische regeringen onder andere in zee met de junta's van Chili, Guatemala, Panama, Honduras en El Salvador, terwijl ook met de Nicaraguaanse dictator Somoza warme contacten werden onderhouden.

Israël ging ook banden aan met de racisten in Zuid-Afrika. Deze samenwerking lag voor de hand omdat beide landen zich destijds in hun regio in een vrijwel volledig isolement bevonden.

In Zuid-Afrika was dat een gevolg van de apartheid, terwijl het in Israël vooral kwam door de Arabische reactie op de behandeling van Palestijnen. (De joodse staat heeft veel geleerd uit de band met Zuid-Afrika.

Zo is het destijds door de blanke racisten gehanteerde concept van de 'thuislanden', momenteel goed terug te herkennen in de Israëlische opvatting over de autonome gebieden van de Palestijnse bevolking.

Israël heeft sinds z'n ontstaan in 1948 antisemitisme tot volkscultuur verheven en staatsterreur tot handelsmerk.

Een zogenaamde democratische staat die misdadigers tegen de menselijkheid tot premier verkiest.

Ik hekel vervloek het Israël van Sharon!

Wel van belang is dat het internationale krediet van Israël stilaan opgeraakt.

Eigenlijk is het eigenaardig dat het zo lang heeft geduurd voor de wereld besefte dat de ene genocide de andere niet goedpraat.

Een zoveelste monument, museum of gedenkplaatje onder druk van de holocaust-industriëlen moge zij en hun museums vervloekt worden!

Waar is het museum voor de nabestaande van Sabra en Shatila, een monument voor de vermoorde Palestijnen en hun kinderen??????

Nooit mogen wij de ogen sluiten voor deze vernederingen!

http://209.25.171.78/portal/forums/showthread.php?s=a201b621f0e127ba8e7bc5017dcfe624&threadid=14851

gratis en voor niet
  zondag 10 maart 2002 @ 00:06:14 #173
16715 Mylene
*schatje*
pi_3442191
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 23:46 schreef Juan Zueco het volgende:
Ok

Wel even je eigen bril afzetten dan.

J.

Ik zijn bril, hij de mijne.Dat wordt schrikken voor hem!!

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 10-03-2002 00:26]

zondag 10 maart 2002 @ 00:10:13 #174
16715 Mylene
*schatje*
pi_3442226
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 23:51 schreef machteld het volgende:

[..]

Waarom deed je dat dan?

woede
  zondag 10 maart 2002 @ 00:53:49 #175
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3442809
en nu weer een zelfmoordaanslag in een cafe.
11 doden.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 10 maart 2002 @ 01:26:44 #176
3904 Koos Voos
teringhond
pi_3443257
pi_3444226
quote:
Op zondag 10 maart 2002 01:26 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]
pi_3444270

Lees vooral het onderste.
Vrijwel het hele hoofdkwartier van Arrafat weg.
Go Sharon, Go!!!!

zondag 10 maart 2002 @ 03:05:28 #179
8502 BAZZA
pi_3444364
quote:
Op zondag 10 maart 2002 02:57 schreef logisnack het volgende:
Go Sharon, Go!!!!
Zat die rat er zelf ook in ?
pi_3444421
quote:
Op zondag 10 maart 2002 02:57 schreef logisnack het volgende:
Go Sharon, Go!!!!
Jazeker. Moedig ze nog wat aan, het is immers net voetbal en dit gaat zeker iets oplossen.

Dwaas.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  zondag 10 maart 2002 @ 08:42:50 #181
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3445243
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 22:33 schreef motown het volgende:

[..]

Ah, maar daar is het verschil tussen jou en mij, my ultrazionistic "friend"...

Ja wat is het nou?
De 1 hier noemt me een Nazi, de ander een Zionist. Die twee gaan niet echt goed samen. Wat is het nu?
quote:
Ik beschuldig de Israelische soldaten, jij beschuldigt de "Palestijnen". Welke Palestijnen precies dan? Alle Palestijnen zeker?
Nee, de zelfmoordHamas eikels.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 10 maart 2002 @ 08:45:32 #182
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3445244
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 22:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geef de Palestijnen F16's en Tanks dan praten we verder over militaire doelen en wie er laf is.

Wat nou geven? Altijd geven geven. Regel het lekker zelf.

En het doet niks af aan het feit dat de Palestijnen het liefst openbaar vervoer met kids en uitgaansgelegenheden opblazen.

Bah, stelletje ......

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3445584
Dit stukje vond ik op internet.

Palestijnse minister: de intifada was al gepland vanaf juli 2000

JERUZALEM - De Palestijnse minister voor communicatie, Imad Faluji, vertelde vrijdag tegenover PLO-demonstranten in het Zuidlibanese vluchtelingenkamp Ein Hilwe dat de nu vijf maanden oude intifada niet een spontane reactie was op het bezoek van Ariel Sharon aan de Tempelberg, maar gepland was na de afgebroken vredesbesprekingen in juli vorig jaar.

"Het [de opstand] werd voorbereid vanaf het moment dat voorzitter Arafat terugkeerde uit Camp David, toen hij de Amerikaanse voorstellen had afgewezen," aldus Falouji. Andere leden van de Palestijnse Autoriteit toonden zich geirriteerd over de uitspraken van Falouji. Volgens een bron gaf Falouji zijn eigen interpretatie aan gebeurtenissen. Volgens een andere Palestijnse bron staat de minister dichter bij Hamas dan bij de PLO en vertegenwoordigt hij niet de kijk van de Palestijnse Autoriteit op de gebeurtenissen.
Falouji also said the PLO is reviving its "military action" groups to escalate the fighting against Israel. Faluji told a cheering crowd of nearly 2,500, among them local Palestinian leaders, that "the PLO is going back to the '60s, '70s, and '80s. The Fatah Hawks, the Kassam Brigades, the Red Eagle, and all the military action groups are returning to work."

Een bron binnen de Palestijnse Autoriteit zei dat de reactie op het bezoek van Sharon aan de Tempelberg de Palestijnse frustraties symboliseert met betrekking tot Israels terughoudendheid om de soevereiniteit over de Tempelberg geheel op te geven. Een andere PA-bron ontkende niet dat een beperkte opstand was gepland toen het duidelijk werd dat sharon de Tempelberg zou bezoeken. Het doel van de beperkte opstand was om het onderwerp Jeruzalem onder de aandacht van de wereld te brengen, en vooral van de Arabische leiders, met het oog op de Arabische top die in oktober plaats zou vinden. Daar zocht Arafat steun voor zijn positie.

Senior Fatah leaders said at the time that following Sharon's visit and the ensuing violence the Jerusalem issue moved from the negotiating table to the Palestinian street. But, Palestinian officials said, the violence quickly got out of hand and lasted much longer than expected. Palestinian security officials had warned Israeli negotiators against the visit, predicting that it might trigger an uncontrollable cycle of violence. At Camp David, then-US president Clinton pressed Arafat to make concessions in response to Prime Minister Ehud Barak's willingness to surrender some Jerusalem neighborhoods. The negotiations broke down mostly over the issue of sovereignty over the Temple Mount, holy to both Moslems and Jews.

Tegenover de Mitchellcommissie die onderzoek doet naar de toedracht van de initifada, verklaarde de Palestijnse Autoriteit dat de opstand een gevolg was van de frustratie door het falen van de top in Camp David en de terughoudendheid van Israel om VN-resoluties ten uitvoer te brengen. Het bezoek van Sharon was niet meer dan de directe aanleiding waarna de initifada op gang kwam.

zondag 10 maart 2002 @ 12:52:01 #184
12632 motown
is back!
pi_3445879
quote:
Op zondag 10 maart 2002 11:50 schreef logisnack het volgende:

Palestijnse minister: de intifada was al gepland vanaf juli 2000

JERUZALEM - De Palestijnse minister voor communicatie, Imad Faluji, vertelde vrijdag tegenover PLO-demonstranten in het Zuidlibanese vluchtelingenkamp Ein Hilwe dat de nu vijf maanden oude intifada niet een spontane reactie was op het bezoek van Ariel Sharon aan de Tempelberg, maar gepland was na de afgebroken vredesbesprekingen in juli vorig jaar.

"Het [de opstand] werd voorbereid vanaf het moment dat voorzitter Arafat terugkeerde uit Camp David, toen hij de Amerikaanse voorstellen had afgewezen," aldus Falouji. Andere leden van de Palestijnse Autoriteit toonden zich geirriteerd over de uitspraken van Falouji. Volgens een bron gaf Falouji zijn eigen interpretatie aan gebeurtenissen. Volgens een andere Palestijnse bron staat de minister dichter bij Hamas dan bij de PLO en vertegenwoordigt hij niet de kijk van de Palestijnse Autoriteit op de gebeurtenissen.
Falouji also said the PLO is reviving its "military action" groups to escalate the fighting against Israel. Faluji told a cheering crowd of nearly 2,500, among them local Palestinian leaders, that "the PLO is going back to the '60s, '70s, and '80s. The Fatah Hawks, the Kassam Brigades, the Red Eagle, and all the military action groups are returning to work."

Een bron binnen de Palestijnse Autoriteit zei dat de reactie op het bezoek van Sharon aan de Tempelberg de Palestijnse frustraties symboliseert met betrekking tot Israels terughoudendheid om de soevereiniteit over de Tempelberg geheel op te geven. Een andere PA-bron ontkende niet dat een beperkte opstand was gepland toen het duidelijk werd dat sharon de Tempelberg zou bezoeken. Het doel van de beperkte opstand was om het onderwerp Jeruzalem onder de aandacht van de wereld te brengen, en vooral van de Arabische leiders, met het oog op de Arabische top die in oktober plaats zou vinden. Daar zocht Arafat steun voor zijn positie.

Senior Fatah leaders said at the time that following Sharon's visit and the ensuing violence the Jerusalem issue moved from the negotiating table to the Palestinian street. But, Palestinian officials said, the violence quickly got out of hand and lasted much longer than expected. Palestinian security officials had warned Israeli negotiators against the visit, predicting that it might trigger an uncontrollable cycle of violence. At Camp David, then-US president Clinton pressed Arafat to make concessions in response to Prime Minister Ehud Barak's willingness to surrender some Jerusalem neighborhoods. The negotiations broke down mostly over the issue of sovereignty over the Temple Mount, holy to both Moslems and Jews.

Tegenover de Mitchellcommissie die onderzoek doet naar de toedracht van de initifada, verklaarde de Palestijnse Autoriteit dat de opstand een gevolg was van de frustratie door het falen van de top in Camp David en de terughoudendheid van Israel om VN-resoluties ten uitvoer te brengen. Het bezoek van Sharon was niet meer dan de directe aanleiding waarna de initifada op gang kwam.

1) geen bronvermelding
2) je gooit twee nieuwsberichten door elkaar heen (een Nederlands, een Engels)

3) een factor die iedereen steeds vergeet in de onderhandelingen is de kwestie van de Palestijnse vluchtelingen, waarop Israel geen millimeter toegaf (terwijl Joodse immigranten nog altijd zonder problemen in Israel worden binnengelaten, kijk maar naar die Argentijnse immigranten de laatste paar dagen)

4) die "verregaande voorstellen" van Barak waren (even afgezien van het Palestijnse vluchtenlingenprobleem) absoluut onacceptabel. We hebben het hier over misschien 13 % van de Westerlijke Jordaanoever. En dat beetje die de Palestijnen van Barak mochten krijgen was geen geheel, maar allemaal kleine geisoleerde stukjes grondgebied. Opzettelijk zo ingedeeld, opdat de Palestijnen zichzelf nooit onafhankelijk zouden kunnen ontwikkelen.

5) Die frustraties als gevolg van de bovengenoemde issues mbt tot de onderhandelingen met Barak waren er al, en het bezoek van Sharon aan de Tempelberg (met een overduidelijk provocatieve veiligheidsbegeleiding van honderden militairen) was een opzettelijk lont in het kruitvat. Sharon ging hiertoe over zodra hij hoorde dat Barak bereid was over Jeruzalem te praten. "Over mijn lijk", dacht hij.

Nou, that can be arranged, vetzak!

Ars longa, vita brevis
  zondag 10 maart 2002 @ 15:06:51 #185
16715 Mylene
*schatje*
pi_3446738
quote:
Op zondag 10 maart 2002 03:05 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Kick je daarop?
pi_3446810
quote:
Op zondag 10 maart 2002 15:06 schreef schatje het volgende:

[..]

Kick je daarop?

Ik in elk geval wel in het geval van Arrafat.
  zondag 10 maart 2002 @ 15:16:34 #187
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3446836
Israel is (al meer dan 30 jaar) te LIEF voor Arafat.
  zondag 10 maart 2002 @ 16:07:39 #188
22685 tompie
Koetje beuh
pi_3447183
quote:
Op zondag 10 maart 2002 15:16 schreef machteld het volgende:
Israel is (al meer dan 30 jaar) te LIEF voor Arafat.
lol, ik zou er de recentere geschiedenisboeken eens op nalezen...

Vergeet niet: mensen blijven mensen... het feit dat die hamas-krijgers zichzelf opblazen heeft niets te maken met religie of zo. Enig idee in wat voor een hopeloze situatie die mensen zich moeten bevinden om zoiets te doen? Zoiets kan je je gewoon niet inbeelden.

Eerst werd half Palestina uitgemoord. De resterende Palestijnen kregen nog een klein stukje land waar ze in vluchtelingenkampen samenhokken en nu proberen de Israelis die laatste stukjes land ook nog af te pakken... Wie is er dan te lief voor wie?

zondag 10 maart 2002 @ 16:15:28 #189
16715 Mylene
*schatje*
pi_3447233
quote:
Op zondag 10 maart 2002 12:52 schreef motown het volgende:

[..]

4) die "verregaande voorstellen" van Barak waren (even afgezien van het Palestijnse vluchtenlingenprobleem) absoluut onacceptabel. We hebben het hier over misschien 13 % van de Westerlijke Jordaanoever. En dat beetje die de Palestijnen van Barak mochten krijgen was geen geheel, maar allemaal kleine geisoleerde stukjes grondgebied. Opzettelijk zo ingedeeld, opdat de Palestijnen zichzelf nooit onafhankelijk zouden kunnen ontwikkelen.

De 80% van Joodse (illegale) nederzettingen zouden gehandhaafd blijven volgens die onderhandelingen.In de ruil daarvoor zouden de Palestijnen ook een stuk woestijn, dumpplaats voor chemisch afval, krijgen dat aansluit bij de Gazastrook.
Het blijkt inderdaad wel dat Israel de Palestijnen geen economische bestaansmogelijkheden wil geven.Alles wordt gemold onder de smoes van terrorisme bestrijding.
quote:
5)Sharon ging hiertoe over zodra hij hoorde dat Barak bereid was over Jeruzalem te praten. "Over mijn lijk", dacht hij.
De Palestijnen hebben recht op Oost Jeruzalem als hun hoofdstad.Een hoofdstad van twee staten met gedeelde soevereiniteit.
  zondag 10 maart 2002 @ 16:31:13 #190
16715 Mylene
*schatje*
pi_3447331
quote:
Op zondag 10 maart 2002 16:07 schreef tompie het volgende:

[..]
Vergeet niet: mensen blijven mensen... het feit dat die hamas-krijgers zichzelf opblazen heeft niets te maken met religie of zo. Enig idee in wat voor een hopeloze situatie die mensen zich moeten bevinden om zoiets te doen? Zoiets kan je je gewoon niet inbeelden.

Eerst werd half Palestina uitgemoord. De resterende Palestijnen kregen nog een klein stukje land waar ze in vluchtelingenkampen samenhokken en nu proberen de Israelis die laatste stukjes land ook nog af te pakken... Wie is er dan te lief voor wie?

De zionistische stelling is dat Palestijnen overal in de Arabische wereld terecht kunnen.Het is toch een vorm van zuiveren dan.Plaats maken voor de Joden.Dat blijkt wel uit het nederzettingen beleid.De kolonisten beschouwen deze nederzettingen op bijbelse, dus religieuze gronden als hun onvervreemdbare eigendom.
  zondag 10 maart 2002 @ 19:09:38 #191
16715 Mylene
*schatje*
pi_3448847
De EU ministers zullen morgen pleiten voor het vredesplan van Saudi-Arabie.
Ook steunen zij de bemiddeling van de Amerikaan Zinni.De Saoedische minister van Buitenlandse Zaken en president Mubarak van Egypte willen dat Israel zich terugtrekt uit Arabische gebied
(bron: RTL4 Text)

---------

Als de internationale gemeenschap zich sterk maakt voor dit vredesplan kunnen ze Israel aardig voor het blok zetten.

Iemand gisteren trouwens Knevel op zaterdag gezien over de Hezbollah die Israel weg wist te krijgen uit Zuid-Libanon??

zondag 10 maart 2002 @ 19:15:25 #192
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3448896
quote:
Op zondag 10 maart 2002 11:50 schreef logisnack het volgende:

Als ik het mij goed herinner, dan waren er de dag voor het bezoek van Sharon al aanslagen en werden er wat politie mensen vermoord. De opstand was natuurlijk al lang van te voren gepland, dat kan je ook duidelijk zien aan de grote 'opkomst' direct bij het uitbreken ervan.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_3450008
quote:
Op zondag 10 maart 2002 08:45 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wat nou geven? Altijd geven geven. Regel het lekker zelf.
Heb een brief gestuurd ( met wat poeder) naar de VS met dat verzoek. Helaas is ie ongeopend terug gezonden met de tekst " don't think so"

En het doet niks af aan het feit dat de Palestijnen het liefst openbaar vervoer met kids en uitgaansgelegenheden opblazen.

en ook niks af aan het feit dat Israel net zo onverschillig burgers omlegt. Ze blazen zichzelf niet op want ze hebben F16's en nog meer van dat moderne oorlogsspul cadeau gehad van de VS.

Bah, stelletje ......

NAZI's ( slachtoffer identificeert zich met de dader om het te verwerken?? )

En dan nu de serieuze reply voor de mensen met hersens. Denk toch echt dat Arafat en Sharon plaats moeten maken omdat ze beide niet bij machte zijn om de andere partij ervan te overtuigen dat ze echt vrede willen hebben .
pi_3452835
quote:
Op zondag 10 maart 2002 21:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

En dan nu de serieuze reply voor de mensen met hersens. Denk toch echt dat Arafat en Sharon plaats moeten maken omdat ze beide niet bij machte zijn om de andere partij ervan te overtuigen dat ze echt vrede willen hebben .

Jij en je anti-Israel vriendjes op FOK hebben samen nog niet de helft van het aantal hersens dat sharon en arrafat hebben.
Die lui komen huis niet zomaar in de politiek.
Arrafat is een zeer slimme/Sluwe man die zichzelf als zielig afschrijft en ondertussen een paar hamas leden op pad stuurt om zichzelf in een café vol mensen op te blazen.
Sharon is een slimme man omdat hij dat allemaal inziet en niet zo blind is als het grootste deel van de wereld.

Op het stukje op rtl teletekst over die vredesbesprekingen staat iets over dat de moslim landen hebben gezegd dat dit de laatste kans voor Israel voor vrede is.
Krijg ik dan misschien toch gelijk met mijn uitspraak dat Isreal binnenkort massaal word aangevallen door de hele regio daar?
Als ze zeggen dat het de laatste kans is zouden ze daar misschien mee bedoelen dat ze daarna aanvallen.
Irak schiet dan raketten op Israel af en amerika schiet "volgens hun uitgelekte plan" kernrakketten op Irak af.
Dit word niet getollereerd door de moslim wereld en die blazen half amerika naar Allah.
Conclussie: "Wereld oorlog omdat die pallestijnen persee mensen moeten opblazen"

Dit is natuurlijk wel erg ver gezocht, maar het zou zo kunnen gaan!

pi_3452857
quote:
Op maandag 11 maart 2002 00:29 schreef logisnack het volgende:

[..]

Jij en je anti-Israel vriendjes op FOK hebben samen nog niet de helft van het aantal hersens dat sharon en arrafat hebben.
Die lui komen huis niet zomaar in de politiek.
Arrafat is een zeer slimme/Sluwe man die zichzelf als zielig afschrijft en ondertussen een paar hamas leden op pad stuurt om zichzelf in een café vol mensen op te blazen.
Sharon is een slimme man omdat hij dat allemaal inziet en niet zo blind is als het grootste deel van de wereld.

Op het stukje op rtl teletekst over die vredesbesprekingen staat iets over dat de moslim landen hebben gezegd dat dit de laatste kans voor Israel voor vrede is.
Krijg ik dan misschien toch gelijk met mijn uitspraak dat Isreal binnenkort massaal word aangevallen door de hele regio daar?
Als ze zeggen dat het de laatste kans is zouden ze daar misschien mee bedoelen dat ze daarna aanvallen.
Irak schiet dan raketten op Israel af en amerika schiet "volgens hun uitgelekte plan" kernrakketten op Irak af.
Dit word niet getollereerd door de moslim wereld en die blazen half amerika naar Allah.
Conclussie: "Wereld oorlog omdat die pallestijnen persee mensen moeten opblazen"

Dit is natuurlijk wel erg ver gezocht, maar het zou zo kunnen gaan!

truste
  maandag 11 maart 2002 @ 01:03:27 #196
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3453060
quote:
Op zondag 10 maart 2002 08:45 schreef X-Ray het volgende:

die kolonisten maken het de palestijnen ook wel erg makkelijk door in het midden van grote groepen ontevreden en wanhopige mensen te gaan wonen...

maar goed even naar de orde van de dag. het IDF heeft bepaald dat iedere palestijn die op bepaalde afstand van een tank komt (ik geloof 20 m., maar weet dit niet zeker) gedood mag worden aangezien een tank alleen van zeer korte afstand uit te schakelen is. stenen gooien van een afstand kan geen kwaad, geweervuur evenmin, anti tank wapens zijn er niet. dan vind ik het best wel logisch dat ipv een suicidale aanvallen op een tank een bus wordt opgeblazen. de dader is dan namelijk even dood, maar weet Israel wel schade toe te brengen.

inmiddels beginnen de aantallen ook te tellen. aan Israelische zijde zijn de verliezen niet gering , en ook veel militairen worden het slachtoffer. deze bloedige uitputtingsslag zal gewonnen worden door de palestijnen. hun aantal is weliswaar kleiner en hun aantal doden groter, maar ze hebben een hogere bereidheid om zich op te offeren, aangezien ze zich in een wanhopige positie bevinden die alleen maar slechter wordt gezien het toenemende aantal slachtoffers en Israel zich niet bereid toont om de essentiele problemen rond Oost-Jeruzalem en de terugkeer van vluchtelingen te bespreken....

pi_3453145
Israël-Palestijnen / In de slaap komen de helikopters
door Jetteke van Wijk
2002-03-11

BEIT JALLA - Slechts twee stoffige dadelpalmen staan nog eenzaam overeind tussen de puinhopen van de gebombardeerde politiekazerne van de Palestijnse stad Bethlehem.

De medische dossiers van een nabijgelegen kliniek liggen uitgewaaierd over het landschap, en een ijzeren brandtrap hangt verwrongen aan een restantje muur. Aan de overkant is een rij buurtwinkels gereduceerd tot scheve wanden zonder voorgevel en wat buizen. Een bijna totaal verkreukelde auto toont de nog net leesbare sticker 'no fear' op de achterflank. Gruis en grote brokken cement bedekken de weg voor Arafats plaatselijke regeringscomplex; en waar het gruis ophoudt, liggen alle richtingen op de verse tanksporen in het asfalt gedrukt.

Het Israëlische leger is terug in Bethlehem en de omliggende dorpen. Donderdagnacht trok het met veel lawaai Beit Jalla binnen, een van oudsher pittoresk plaatsje, vermaard om zijn abrikozenbomen. En sindsdien leeft het dorp in een schizofrene werkelijkheid.

Overdag lijkt alles vredig, al dendert er soms een pantserwagen langs. Maar 's nachts, dan breekt de hel los. Onbemande, luidruchtige verkenningsvliegtuigen hangen in de lucht boven het dorp. Tanks en bulldozers rijden op en neer door de nauwe straten, of laten hun motoren stationair draaien tussen de huizenblokken. Apache-helikopters vliegen af en aan, terwijl F16's na zonsondergang en voor het ochtendgloren hun bommen laten vallen op doelen in buurstad Bethlehem. Ook is de nacht de geijkte periode voor huiszoekingen. De apotheek, die zaterdagmiddag na veel verzoektelefoontjes toch maar de deur opent, verkoopt voornamelijk kalmeringstabletten.

Vrijdagnacht was het de beurt aan de straat van Nicolai (53). Hij hoorde het leger van deur tot deur gaan op zoek naar gewapende Palestijnen, en besloot niet thuis te geven. Hij gebood zijn vrouw en 11-jarige dochter zich stil te houden, draaide de lichten uit en reageerde niet op de bevelen van de Israëliërs. Een vorige keer mocht dit niet baten: het leger forceerde zelf de deur. Ditmaal beschikte men echter over preciezere informatie. Twee minuten na de klop op Nicolais deur, werd het voorportaal van de overbuurman met explosieven uiteengereten.

,,Het ergste'', zegt Nicolai, ,,is het voor mijn dochter''. Sinds de eerste Israëlische invasie in Beit Jalla halverwege 2001 kan ze nauwelijks meer in slaap komen. En valt ze in slaap, dan heeft ze angstdromen van tanks en helikopters.

'Zo kweek je duizend Bin Ladens'
De Palestijn Nicolai probeert zijn dochter uit te leggen dat ook Israëliërs mensen zijn en dat ooit met hen in vrede zal worden samengeleefd, al gelooft hij daar zelf steeds minder in. ,,Ik kan haar toch niet laten opgroeien met haat in haar hart'', aldus de vader. Zijn vrouw probeert haar dochter 's nachts te troosten, maar kampt zelf met angsten.

Was de eerdere keren het hoofddoel van het leger het voorkomen van schietpartijen vanuit Beit Jalla op de Jeruzalemse buitenwijk Gilo, ditmaal liggen aan de aanwezigheid van de Israëliërs veel uitvoeriger acties rond Bethlehem ten grondslag. Op ,,Zwarte Vrijdag'', de bloedigste dag sinds het begin van de Intifada, kwamen meer dan vijftig Palestijnen om het leven. Tien van hen vielen in Bethlehem, onder wie de directeur van een ziekenhuis. Als zaterdagmiddag het leven in Beit Jalla weer langzaam op gang komt, stoomt het dorp dan ook van woede.

Biologiestudente Nijmeh Hodaly (19) laat een koperen bord zien met daarop de tekst ,,We have a dream'' -we hebben een droom. Het is een aandenken aan een toneelstuk dat 20 Palestijnse jongeren en 19 Israëliërs uitvoerden op de Expobeurs in Hannover, in de zomer van 2000, over hun hoop op een gezamenlijke toekomst. Maar vlak na thuiskomst brak de intifada uit en alle plannen gingen in de ijskast. Vandaag schaamt Nijmeh zich zelfs ooit te hebben meegedaan.

Haar vader kan slechts cynisch lachen om de politiek van de Israëlische premier Sjaron en zijn idee dat hij de Palestijnen met nog meer legergeweld op de knieën kan krijgen. ,,Als hij mijn dochter doodt, wat denkt hij? Dat ik dan kalm blijf?'', vraagt hij retorisch. ,,Sjaron kweekt hier niet één Bin Laden, maar duizend''.

,,Dit was ooit een van de vreedzaamste streken'' , valt zijn vrouw hem bij met een wijds gebaar over de regio Bethlehem. ,,Maar nu, nu zijn wij Tora Bora''

Hoef er weinig aan toe te voegen lees zelf maar

maandag 11 maart 2002 @ 01:30:33 #198
8502 BAZZA
pi_3453181
quote:
Op maandag 11 maart 2002 01:22 schreef Chadi het volgende:

Hoef er weinig aan toe te voegen lees zelf maar

Hoemeer aanslagen van Arafat er komen hoemeer Sharon's er worden gekweekt en andersom, en zo gaat het dus door van beide kanten.

maar of jou artikel nou echt wat nieuws toevoegt

maandag 11 maart 2002 @ 06:55:14 #199
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3453671
Schatje, De Jood zal wel geld hebben en dus je reis betalen? Dacht het niet. En dan als je bij een aanslag gewond raakt ook nog mij de schuld geven omdat ik je hierheen heb gehaald. Nee lieverd, die tijden zijn voorbij. Je komt wanneer je zelf wilt, op eigen gelegenheid en met je eigen geld. Ik wil je wel een maaltijd en een kop koffie aanbieden, ik zal ook de benzine wel betalen voor onze rondrit hier.

En nogmaals: je weet niet met wat voor een bril ik kijk. Kijk anders nog maar eens naar diverse posts van mij, en je ziet dat ik genoeg kritiek heb op het beleid van Sharon.

Graag wil ik ook een concreet antwoord op de vraag waar je dan precies in deze regio bent geweest, ik begin toch wel erg benieuwd te raken.

Overigens, ik hoop echt dat nu Sharon een beetje tot inzicht is gekomen door af te zien van de eis van 7 dagen rust (was eerst 14 dagen!) en Arafat nu weer volledige bewegingsvrijheid te geven, aan beide kanten weer de wil tot onderhandelen groeit en men eindelijk tot vrede kan komen.

maandag 11 maart 2002 @ 06:59:11 #200
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3453673
quote:
Op zondag 10 maart 2002 03:05 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Sorry Bazza, dit keer ben ik het niet met je eens. We komen nergens als we ons verheugen op de dood van een tegenstander. Op deze manier verlagen we ons tot het niveau van die gasten die feest vierden na de aanslagen van 11 september, de mensen die juichten bij iedere Scud die neerviel, de etters die lachen en dansen bij iedere dode.

Vrede kan je alleen maar maken met je vijand, niet als je geen tegenstander hebt.

pi_3455817
Vrede is de enige uitweg voor de mensen daar. Die twee clowns moeten dat ook effe beseffen of liever plaats maken.
Er gaan daar elke dag mensen aan beide kanten dood. Elke dag heb je daar rouwende ouders en Famillies aan beide kanten. En ik hoop echt dat Israel serieus ingaat op dit vredes voorstel en er niet wantrouwerig en besluiteloos tegenover gaat staan want vrijwel de hele arabische wereld staat achter dit voorstel.
  maandag 11 maart 2002 @ 13:51:58 #202
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_3456154
quote:
Op maandag 11 maart 2002 13:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
En ik hoop echt dat Israel serieus ingaat op dit vredes voorstel en er niet wantrouwerig en besluiteloos tegenover gaat staan ...
Ik hoop ook dat de Palestijne serieus ingaan op de opening die Sharon nu heeft gegeven (veel te laat, dat geef ik toe, maar laten we vooral vooruit kijken).
pi_3457805
quote:
Op maandag 11 maart 2002 13:11 schreef Chadi het volgende:
En ik hoop echt dat Israel serieus ingaat op dit vredes voorstel en er niet wantrouwerig en besluiteloos tegenover gaat staan want vrijwel de hele arabische wereld staat achter dit voorstel.
Ook de hele westerse wereld staat achter het voorstel van SA!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
  maandag 11 maart 2002 @ 20:07:31 #204
16715 Mylene
*schatje*
pi_3459206
quote:
Op maandag 11 maart 2002 06:55 schreef SilkTie het volgende:
En nogmaals: je weet niet met wat voor een bril ik kijk. Kijk anders nog maar eens naar diverse posts van mij, en je ziet dat ik genoeg kritiek heb op het beleid van Sharon.
Geef je mening dan eens over het nederzettingenbeleid, het bezetten van grond dat niet aan Israel was toegedeeld, Oost Jeruzalem als hoofdstad voor de Palestijnen
quote:
Graag wil ik ook een concreet antwoord op de vraag waar je dan precies in deze regio bent geweest, ik begin toch wel erg benieuwd te raken.
Onder andere Amman, Petra, Madaba, Qumran, Jericho, Jeruzalem, Bethlehem, Massada, Tel Aviv, Eilat.
quote:
Overigens, ik hoop echt dat nu Sharon een beetje tot inzicht is gekomen door af te zien van de eis van 7 dagen rust (was eerst 14 dagen!) en Arafat nu weer volledige bewegingsvrijheid te geven, aan beide kanten weer de wil tot onderhandelen groeit en men eindelijk tot vrede kan komen.
Vorig jaar was er een bestand van drie weken die Israel geschonden had.
pi_3460486
Een half uurtje geleden zond BBC een paar veel zeggende foto's over de Israelische Politie uit. Ze arresteerden een Palestijnse verdachte in Jarusalem Ontdeden hem op straat van zijn kleren( op onderbroek na) en bonden zijn handen op zijn rug en in het volgende frame zag je een plas bloed om hem heen.. euuh door zijn hoofd geschoten ja! Politie had als verklaring dat de Man naar zijn zak greep ...waren ze bang dat hij zijn lul tegen hun voorhoofd wilde slingeren?

[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 11-03-2002 22:33]

pi_3461351
quote:
Op maandag 11 maart 2002 22:12 schreef Chadi het volgende:
Een half uurtje geleden zond BBC een paar veel zeggende foto's over de Israelische Politie uit. Ze arresteerden een Palestijnse verdachte in Jarusalem Ontdeden hem op straat van zijn kleren( op onderbroek na) en bonden zijn handen op zijn rug en in het volgende frame zag je een plas bloed om hem heen.. euuh door zijn hoofd geschoten ja! Politie had als verklaring dat de Man naar zijn zak greep ...waren ze bang dat hij zijn lul tegen hun voorhoofd wilde slingeren?
Vreemd, ik heb al de hele avond BBC aanstaan op de achtergrond.
En als ik het woordje Israel of Pallestina o.i.d hoor kijk ik wel om.
Maar ik heb niks gezien over een moord van die agenten.
Vreemd, zeer vreemd.
pi_3461452
Ik ga trouwens in de zomer waarscheinlijk een paar weken naar Israel. (als het nog kan)
Ik wil het land gewoon 1 keer gezien hebben voor de oorlog helemaal losbarst.
En als ik er dan toch ben ga ik direct effe op bepaalde plekken polshoogte nemen zodat ik hier echt dingen kan zeggen die ik zelf met eigen ogen gezien heb.

(Ik zal me digicam meenemen, dan kan ik hier foto's posten van dingen die ik heb gezien)

* logisnack kan niet wachten tot de zomer

pi_3461467
quote:
Op maandag 11 maart 2002 23:42 schreef logisnack het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb al de hele avond BBC aanstaan op de achtergrond.
En als ik het woordje Israel of Pallestina o.i.d hoor kijk ik wel om.
Maar ik heb niks gezien over een moord van die agenten.
Vreemd, zeer vreemd.

BBC world was het om precies te zijn.
  maandag 11 maart 2002 @ 23:59:01 #209
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3461534
quote:
Op maandag 11 maart 2002 06:59 schreef SilkTie het volgende:

Sorry Bazza, dit keer ben ik het niet met je eens. We komen nergens als we ons verheugen op de dood van een tegenstander. Op deze manier verlagen we ons tot het niveau van die gasten die feest vierden na de aanslagen van 11 september, de mensen die juichten bij iedere Scud die neerviel, de etters die lachen en dansen bij iedere dode.

Vrede kan je alleen maar maken met je vijand, niet als je geen tegenstander hebt.

respect!!
  dinsdag 12 maart 2002 @ 00:04:48 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3461583
quote:
Op maandag 11 maart 2002 23:59 schreef don_quichot het volgende:

respect!!

idem, en ik weet hoe klotuh het is om daar nu te moeten leven, zowel voor de Palestijnen als voor de Israëlies.

zou willen dat meer users die nuancering konden aanbrengen

edit-typo-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 12-03-2002 00:14]

Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 12 maart 2002 @ 00:54:53 #211
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3461944
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 00:04 schreef golfer het volgende:

zou willen dat meer users die nuancering konden aanbrengen

noem eens namen!
pi_3461983
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 00:54 schreef don_quichot het volgende:

[..]

noem eens namen!

kan hij niet doen omdat hij dan zijn objectiviteit verliest als regulerende factor hiero
  dinsdag 12 maart 2002 @ 01:07:28 #213
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3462008
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 01:02 schreef Chadi het volgende:

kan hij niet doen omdat hij dan zijn objectiviteit verliest als regulerende factor hiero

je hebt gelijk het is niet verstandig om hier namen te noemen

bazza, machteld, X-Ray, Berserker, Koos Voos.... maar daarom ben ik waarschijnlijk geen modje

dinsdag 12 maart 2002 @ 01:09:11 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3462019
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 01:02 schreef Chadi het volgende:

Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 12 maart 2002 @ 01:11:21 #215
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3462035
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 01:09 schreef golfer het volgende:

onze eigen vredesbemiddelaar.
pi_3462041
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 01:09 schreef golfer het volgende:

[..]

LOL ja ik weet hoe het voelt als Administrator/Beheerder
pi_3464568
Tuesday, 12 March, 2002, 01:02 GMT
Controversy over 'execution' pictures

Six photographs taken by an amateur photographer from his window in east Jerusalem have caused outrage in the Arabic media, which allege they show the summary execution of a Palestinian militant.
Israeli police said the man was a would-be suicide bomber who they were forced to kill to prevent him from detonating a "large explosive device" strapped to his waist.

The AFP news agency - which published the graphic, but inconclusive images below - said it had received the testimonies of more than 10 eyewitnesses, who said the man was shot half-an-hour after his arrest when he was completely subdued.

Israeli police are first pictured arresting 23-year-old suspected suicide bomber Mahmud Salah (centre) and another man

Salah - who was on a bombing mission for the militant al-Aqsa Martyrs Brigade - is brought to the ground by a police

This photo appears to belie an official statement saying police only opened fire when Salah refused to remove his overcoat

The other detainee is led away but Salah is kept on the tarmac

A robot device then removed what was described as Salah's explosives belt

dit zijn geen beelden uit Nazi Germany! Dit zijn beelden anno gisteren uit een "democratisch" land ....welcome to Israel. Het land van de IDF, mensen rechten terroristen.

dinsdag 12 maart 2002 @ 13:48:25 #218
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3464640
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 13:36 schreef Chadi het volgende:
dit zijn geen beelden uit Nazi Germany! Dit zijn beelden anno gisteren uit een "democratisch" land ....welcome to Israel.
Sodemieter toch eens op met die Nazi vergelijkingen.

J.

pi_3464694
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 13:48 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

J.

Hoezo gaat dit een stuk verder? Dit is niet verborgen voor het oog daar doen ze de moeite niet eens voor . gewoon op straat waar iedereen het kan zien.. is toch gewoon!!
  dinsdag 12 maart 2002 @ 14:04:41 #220
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3464755
Ondanks dat ik de beelden walgelijk vindt en deze absoluut niet goedkeur even het volgende:

Als Israël de afgelopen maanden geteistert wordt door zelfmoordaanvallen, waarbij vele doden vielen (en geloof me, die beelden zien er nog onsmakelijker uit) dan kan ik begrijpen dat de soldaten "trigger-gevoelig" zijn. Eerst schieten, dan praten.

Let wel ik keur dit niet goed.

Als deze arrestant, met een waarschijnlijke explosievengordel, deze weigert af te geven, dan gebeuren deze tragische voorvallen. Het is oorlogstijd daar.

J.

pi_3464779
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 14:04 schreef Juan Zueco het volgende:
Ondanks dat ik de beelden walgelijk vindt en deze absoluut niet goedkeur even het volgende:

Als Israël de afgelopen maanden geteistert wordt door zelfmoordaanvallen, waarbij vele doden vielen (en geloof me, die beelden zien er nog onsmakelijker uit) dan kan ik begrijpen dat de soldaten "trigger-gevoelig" zijn. Eerst schieten, dan praten.

Let wel ik keur dit niet goed.

Als deze arrestant, met een waarschijnlijke explosievengordel, deze weigert af te geven, dan gebeuren deze tragische voorvallen. Het is oorlogstijd daar.

J.

Jij leest niet goed heb je gelezen wat er boven de FOTO's staat??? of wil je dat niet lezen omdat dan je beeld van het mooie IDF aan gorten gaat?????

The AFP news agency - which published the graphic, but inconclusive images below - said it had received the testimonies of more than 10 eyewitnesses, who said the man was shot half-an-hour after his arrest when he was completely subdued.

een half uur nadat ze hem compleet hadden ontdaan van alles!!!!!! EEN HALF UUR LATER dus was geen reactie die impulsief kwam maar gewoon in koele bloede en zijn handen zaten al op zijn rug gebonden!!!!!!!!

dinsdag 12 maart 2002 @ 14:23:51 #222
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3464897
Ok,

Kwalijke zaak en die soldaten dienen voor een rechtbank te verschijnen en berecht te worden.

Nazi verwijzing uit je eerdere post slaat nog steeds nergens op.

J.

pi_3464964
quote:
Op maandag 11 maart 2002 23:51 schreef logisnack het volgende:
Ik ga trouwens in de zomer waarscheinlijk een paar weken naar Israel. (als het nog kan)
Ik wil het land gewoon 1 keer gezien hebben voor de oorlog helemaal losbarst.
En als ik er dan toch ben ga ik direct effe op bepaalde plekken polshoogte nemen zodat ik hier echt dingen kan zeggen die ik zelf met eigen ogen gezien heb.

(Ik zal me digicam meenemen, dan kan ik hier foto's posten van dingen die ik heb gezien)

* logisnack kan niet wachten tot de zomer

Oh ja, fantastisch, hoor. Je gaat natuurlijk alleen naar Isrsael toe, en zult daar uitsluitend met Isaeliers praten, die in de huidige situatie nog veel emotioneler zijn dan ze normaal gesproken al zijn. En uiteraard zul je natuurlijk niet met ook maar een Palestijn hebben gesproken als je teruggaat. Wordt je nog veel partijdiger zo.

Nou, veel plezier, en ik hoop dat je je niet stoort aan het Palestijnse bloed dat aan die El-Al tickets en hotelreserveringen kleeft.

Ars longa, vita brevis
pi_3464972
quote:

Six photographs taken by an amateur photographer from his window in east Jerusalem have caused outrage in the Arabic media, which allege they show the summary execution of a Palestinian militant.
Israeli police said the man was a would-be suicide bomber who they were forced to kill to prevent him from detonating a "large explosive device" strapped to his waist.

[afbeelding]
Israeli police are first pictured arresting 23-year-old suspected suicide bomber Mahmud Salah (centre) and another man

[afbeelding]
Salah - who was on a bombing mission for the militant al-Aqsa Martyrs Brigade - is brought to the ground by a police

[afbeelding]
This photo appears to belie an official statement saying police only opened fire when Salah refused to remove his overcoat
[afbeelding]

[afbeelding]

dit zijn geen beelden uit Nazi Germany! Dit zijn beelden anno gisteren uit een "democratisch" land ....welcome to Israel. Het land van de IDF, mensen rechten terroristen.

* motown heeft de beelden al gezien op de BBC-site, maar blijft even sprakeloos als hij ze ziet.

Ars longa, vita brevis
pi_3464984
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 13:48 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

J.

What's the matter, Juan Zueco? Voel je je misschien niet op je gemak omdat de beelden niet overeenkomen met het droombeeld dat je van je geliefde Israel hebt?

Wake up and deal with it!

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 12 maart 2002 @ 15:19:01 #226
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3465333
Beste Motown,

Ik heb je wel eens genuanceerder zien antwoorden.

..en het is niet mijn geliefde Israël, zoals je weet heb ik geen (emotionele) banden met Israël als Palestina.

Onder Nazistische praktijken versta ik het systematisch uitroeien van bevolkingsgroepen. Als Israël zich daaraan schuldig zou maken dan zou er geen "Palestijns probleem" meer zijn.

Gezien de geschiedenis verwerp ik dergelijke vergelijkingen.

J.

dinsdag 12 maart 2002 @ 15:50:21 #227
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3465520
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Weet jij een betere oplossing?
Denk je dat ze in Nederland een betere oplossing voor handen hebben?
Wat is het probleem precies?
pi_3465534
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 15:50 schreef machteld het volgende:

[..]

Hoor mevrouw eens. Wat is het probleem precies??? hahahaha Beste oplossing!!!!
pi_3465578
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 15:19 schreef Juan Zueco het volgende:
Beste Motown,

Ik heb je wel eens genuanceerder zien antwoorden.

..en het is niet mijn geliefde Israël, zoals je weet heb ik geen (emotionele) banden met Israël als Palestina.

Onder Nazistische praktijken versta ik het systematisch uitroeien van bevolkingsgroepen. Als Israël zich daaraan schuldig zou maken dan zou er geen "Palestijns probleem" meer zijn.

Gezien de geschiedenis verwerp ik dergelijke vergelijkingen.

J.

En ik zeg dat jij stront in je ogen hebt.

Je hebt gelijk, dit zijn niet mijn meest genuanceerdere posts, maar dat jij zelfs dit soort beelden probeert te nuanceren schiet mij in het verkeerde keelgat.

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 12 maart 2002 @ 16:06:56 #230
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3465643
Beste Motown,

Lees even een paar reacties terug en misschien wel even het hele topic. In het topic werd door schatje ook al eens een verwijzing naar Nazi-Duitsland gemaakt (en geretificeerd).

Op mij eerste genuanceerde post op de fotos werd ik gecorrigeerd door Chalid geloof ik (ook wegens niet goed lezen). Daarna schreef ik:

quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 14:23 schreef Juan Zueco het volgende:
Ok,

Kwalijke zaak en die soldaten dienen voor een rechtbank te verschijnen en berecht te worden.

Nazi verwijzing uit je eerdere post slaat nog steeds nergens op.

J.

Het gaat mij dus om die Nazi vergelijkingen. Die verwerp ik.

J.

pi_3465698
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 16:06 schreef Juan Zueco het volgende:
[..]

Het gaat mij dus om die Nazi vergelijkingen. Die verwerp ik.

J.

En waarom verwerp je die vergelijkingen dan? Vertel mij dat eens even.

Waarom zouden de Joden het monopolie moeten hebben op leed en op het slachtofferrol?

Ik weet het, de cijfers geven aan dat de holocaust op veel grotere schaal gebeurde, maar in hoeverre zijn de acties van het Israelische leger minder erg? De martelingen, de gevangenisstraffen en executies zonder berechting? De haat tegen een bevolkingsgroep? En het vernietigen en onteigenen van hun land en eigendommen?

Het enige wat verschillend is is de schaal. En ja, natuurlijk was dat onbeschrijflijk vreselijk. Dat hoor je mij ook niet ontkennen.

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 12 maart 2002 @ 16:26:19 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3465760
ik wil het ook vooralsnog niet linken naar Nazi Duitsland maar wat ik wel frapant vind is de razzia's in de vluchtelingen kampen.. alle mannen tussen de 15-75 worden gesommeerd uit hun huizen te komen door gewapende militairen, worden geblinddoekt etc. Doe je niet open dan wordt je voordeur opgeblazen.
Er hoeft maar iets te gebeuren en bij zo'n razzia draait er eentje door (beide kampen) en dan...? Ik kan me de vernedering door de bezetter heel goed voorstellen dat en de combinatie van complete vernietiging van de palestijnse infrastructuur in deze kampen.. het begint er daadwerkelijk op te lijken dat dit concentratiekampen zijn
  dinsdag 12 maart 2002 @ 16:33:47 #233
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3465818
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 16:26 schreef Re het volgende:
ik wil het ook vooralsnog niet linken naar Nazi Duitsland maar wat ik wel frapant vind is de razzia's in de vluchtelingen kampen.. alle mannen tussen de 15-75 worden gesommeerd uit hun huizen te komen door gewapende militairen, worden geblinddoekt etc. Doe je niet open dan wordt je voordeur opgeblazen.
Er hoeft maar iets te gebeuren en bij zo'n razzia draait er eentje door (beide kampen) en dan...? Ik kan me de vernedering door de bezetter heel goed voorstellen dat en de combinatie van complete vernietiging van de palestijnse infrastructuur in deze kampen.. het begint er daadwerkelijk op te lijken dat dit concentratiekampen zijn
Wanneer Arafat niets doet om terroristen te bestrijden, wie moet het dan doen?

Gisteren Barak gezien op NOVA??
Die legt ook net als ik alle schuld bij aartsleugenaar Arafat.

dinsdag 12 maart 2002 @ 16:40:56 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3465886
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 16:33 schreef machteld het volgende:

[..]

Wanneer Arafat niets doet om terroristen te bestrijden, wie moet het dan doen?

Gisteren Barak gezien op NOVA??
Die legt ook net als ik alle schuld bij aartsleugenaar Arafat.

ignorance is a bliss

beide kampen zijn fout... stamp dat is in dat eenzijdige hoofd van je

dinsdag 12 maart 2002 @ 16:41:02 #235
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3465888
Beste Motown,

Natuurlijk heeft het te maken met schaal, maar vooral om de gedachtegang van het Nationaal Socialisme. Destijds werden Joden, zigeuners, geestelijk gehandicapten, homofielen etc. als minderwaardig beschouwd en daarom uitgeroeid. Geen strijd om land, maar puur om ras. Daar staat voor mij het Nazisme voor en dat verwerp ik.

Ik verwerp ook de wreedheden die nu begaan worden in het Palestijns-Israëlische conflict. Ik verwerp (zie mijn post) de acties van de Israëlische soldaten, de wreedheden gedaan met medeweten/goedkeuring van de Israëlische overheid, alsmede de zelfmoordacties en de terroristische aanslagen van de palestijnen al of niet met medeweten/goedkeuring van de Palestijnse overheid. Kwa geweld is dit een two-way-street, vergeet dat niet. Actie = reactie. Ook verwerpelijk.

Maar het geweld nu in Israël/Palestina is niet gestoeld op rassenhaat, maar om land. Ook van systematisch uitroeien is gelukkig geen sprake.

Daarom verwerp ik de Nazistische vergelijkingen.

J.

pi_3465916
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 15:50 schreef machteld het volgende:

[..]

wat is er eigenlijk zo schokkend aan die foto's?
Ik kan er niet warm of koud van worden?
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  dinsdag 12 maart 2002 @ 16:47:39 #237
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3465935
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 16:44 schreef Mr_Opel het volgende:

[..]

strontvliegen worden ook niet warm of koud
  dinsdag 12 maart 2002 @ 16:49:57 #238
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_3465960
quote:

[..]

Kennelijk wordt-ie dood gemaakt ofzo, sommige mensen vinden dat schokkend.
Ik vind het vrij raar dat mensen dit walgelijk vinden, hier wordt volgens mij gewoon een terrorist dood geschoten. Voor al die mensen die het tegendeel denken: hij is niet onschuldig en wist dta dit kon gebeuren.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_3466003
quote:

[..]

Er is een man uitgekleed, op zijn knieen gedwongen met zijn handen achter zijn rug geboeid en in die staat vervolgens in koelen bloede door zijn hoofd geschoten.

Je beslist zelf maar of je er niet warm of koud van moet worden.

Of hij nou wel of geen terrorist was, in deze situatie vormde hij absoluut geen bedreiging voor die soldaten en ze hadden hem moeten afvoeren en moeten berechten. Ik moet nu dus die [understatement]niet al te objectieve[/understatement] Israelische soldaten op hun woord geloven als ze zeggen dat hij een aanslag wilde gaan plegen. Er staat wel zo'n robot bij, maar de foto's zijn te onduidelijk om aan te geven of het explosieven wegtrekt of slechts een jas.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 12-03-2002 17:01]

Ars longa, vita brevis
pi_3466124
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 16:53 schreef motown het volgende:

[..]

Er is een man uitgekleed, op zijn knieen gedwongen met zijn handen achter zijn rug geboeid en in die staat vervolgens in koelen bloede door zijn hoofd geschoten.

Je beslist zelf maar of je er niet warm of koud van moet worden.

Of hij nou wel of geen terrorist was, in deze situatie vormde hij absoluut geen bedreiging voor die soldaten en ze hadden hem moeten afvoeren en moeten berechten. Ik moet nu dus die [understatement]niet al te objectieve[/understatement] Israelische soldaten op hun woord geloven als ze zeggen dat hij een aanslag wilde gaan plegen. Er staat wel zo'n robot bij, maar de foto's zijn te onduidelijk om aan te geven of het explosieven wegtrekt of slechts een jas.

Blijf maar kijken op BBC world zie je de rest van de foto's er was totaal geen sprake van dreiging . Zijn handen zaten al op zijn rug gebonden! dat is een foto tussen foto 4 en 5 die staat niet op de site maar wordt wel op het BBC world journaal getoond!
  dinsdag 12 maart 2002 @ 17:09:21 #241
8502 BAZZA
pi_3466138
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Jij bent niet van mening dat zo iemand de doodstraf verdient
pi_3466209
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 17:09 schreef BAZZA het volgende:

[..]

wat is dat voor goed praterij?? sinds wanneer mag je iemand koel bloedig executeren zonder process???
  dinsdag 12 maart 2002 @ 17:23:04 #243
8502 BAZZA
pi_3466254
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 17:17 schreef Chadi het volgende:

wat is dat voor goed praterij?? sinds wanneer mag je iemand koel bloedig executeren zonder process???

Tja hij wilde toch al dood en nu neemt hij tenminste niet een pizzaria vol tieners met zich mee
pi_3466273
quote:

[..]

Even afgezien het feit dat ik sowieso tegen de doodstraf ben:

"Doodstraf" wordt pas opgelegd aan het einde van een proces. Is hier sprake geweest van een proces, BAZZA?

Ars longa, vita brevis
pi_3466283
quote:

[..]

"Doodstraf" wordt pas opgelegd aan het einde van een proces indien de verdachte schuldig is bevonden van een misdaad die van dusdanige proportie is dat de dader volgens de wetgeving de doodstraf verdient.

Is hier uberhaupt sprake geweest van een proces, BAZZA?

Ars longa, vita brevis
pi_3466321
quote:

[..]

Ongetwijfeld, maar doe dan nog wel de moeite om iets wat lijkt op rechtspraak te hanteren. Voor het doodschieten van een vastgebonden verdachte is geen enkel excuus, wat een klojo het ook is. Schiet hem dan neer voordat je hem in de boeien slaat.
  dinsdag 12 maart 2002 @ 17:37:29 #247
8502 BAZZA
pi_3466393
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 17:26 schreef motown het volgende:

"Doodstraf" wordt pas opgelegd aan het einde van een proces indien de verdachte schuldig is bevonden van een misdaad die van dusdanige proportie is dat de dader volgens de wetgeving de doodstraf verdient.

Was er sprake van een proces bij die mensen in die pizzaria ?

het gaat nu om iemand die toch al dood wilde dus in zo'n geval mag je van mij iemand doodschieten.

dit is geen stenengooiende tienjarige !

pi_3466421
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 17:37 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Was er sprake van een proces bij die mensen in die pizzaria ?

het gaat nu om iemand die toch al dood wilde dus in zo'n geval mag je van mij iemand doodschieten.

dit is geen stenengooiende tienjarige !

Dus IDF aangewezen door vertegenwoordigers van het Israelische volk mogen zich zo gedragen??
  dinsdag 12 maart 2002 @ 17:42:54 #249
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3466438
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 17:26 schreef motown het volgende:

[..]

Beter is het om terroristen preventief onschadelijk te maken. Een proces is daarvoor niet noodzakelijk.
pi_3466471
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 17:42 schreef machteld het volgende:

[..]

Beter is het om terroristen preventief onschadelijk te maken. Een proces is daarvoor niet noodzakelijk.

Noem je dit preventief?
pi_3466522
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 17:42 schreef machteld het volgende:

[..]

Een nieuwe binnenkomer met stip op de lijst van "Machteld's foutste uitspraken".

Mogen we voortaan dan ook zomaar Israelische burgers doodschieten omdat het mogelijke terroristen zijn? Of is dat dan op eens anders?

Het is wel raar dat je al het fatsoen van Israel bereid bent uit de deur toen als je zo van dat land houdt. Als het zo'n fascistisch kutland wordt, vertel me dan eens in hoeverre het dan nog waard is om te verdedigen?

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 12 maart 2002 @ 17:55:55 #252
16715 Mylene
*schatje*
pi_3466544
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 16:41 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik verwerp ook de wreedheden die nu begaan worden in het Palestijns-Israëlische conflict. Ik verwerp (zie mijn post) de acties van de Israëlische soldaten, de wreedheden gedaan met medeweten/goedkeuring van de Israëlische overheid, alsmede de zelfmoordacties en de terroristische aanslagen van de palestijnen al of niet met medeweten/goedkeuring van de Palestijnse overheid. Kwa geweld is dit een two-way-street, vergeet dat niet. Actie = reactie. Ook verwerpelijk.

Maar het geweld nu in Israël/Palestina is niet gestoeld op rassenhaat, maar om land. Ook van systematisch uitroeien is gelukkig geen sprake.

Er is wel degelijk sprake van rassenhaat.De annaxatie politiek van Israel heeft als doel om de Palesijnen te verdrijven.Want zo redeneren de zionisten, de Paletijnen kunnen elders in de Arabische wereld terecht.En dan is het toch een vorm van zuiveren.
Zolang de bezetting aanhoudt zal er geen vrede komen.De zelfmoordaanslagen zijn het prijskaartje dat Israel moet betalen.

Vanavond in Netwerk op Nederland 1 een reportage over Israelische moeders die kinderen hebben verloren in de strijd tegen de Palestijnen.Zij hebben zich verenigd in de organisatie "De Zevende Dag" en eisen terugtrekking uit de bezette gebieden.

dinsdag 12 maart 2002 @ 18:04:42 #253
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3466641

Dit geldt wat mij betreft voor elk land met een democratie, dus met een democratische controle op de uitvoerende organen.

Ik kan mij voldoende situaties voorstellen in Nederland waarbij de staat tot preventieve actie moet overgaan.

pi_3466737
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 18:04 schreef machteld het volgende:

Dit geldt wat mij betreft voor elk land met een democratie, dus met een democratische controle op de uitvoerende organen.

Ik kan mij voldoende situaties voorstellen in Nederland waarbij de staat tot preventieve actie moet overgaan.

...

Laat ook maar... Hier valt gewoon niet mee te redeneren.

Ars longa, vita brevis
pi_3466758
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 17:55 schreef schatje het volgende:

[..]
Vanavond in Netwerk op Nederland 1 een reportage over Israelische moeders die kinderen hebben verloren in de strijd tegen de Palestijnen.Zij hebben zich verenigd in de organisatie "De Zevende Dag" en eisen terugtrekking uit de bezette gebieden.

Bedankt voor de tip. Vanavond maar eens kijken.
Ars longa, vita brevis
  dinsdag 12 maart 2002 @ 18:17:18 #256
16715 Mylene
*schatje*
pi_3466782
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 16:26 schreef Re het volgende:
Precies!!
De spiraal van geweld wordt alleen maar groter.Die Hamas leider zei dat er wraak wordt genomen.Triest dat het zo moet gaan.
Israel is allang bezig met het vernietigen van Palestijnse infrastructuur.Het doel is dat de Palestijnen geen economische bestaansmogelijkheden krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')