abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 maart 2008 @ 20:09:13 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57721466
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.

Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?

Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.

Vaag.
Dat jij dat bericht nog serieus nam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57721720
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat jij dat bericht nog serieus nam
Dat zegt ook genoeg over hoe ik over NS en Prorail denk

En ik heb kort geslapen en ik ben blond en zo zijn er vast nog vele smoesjes te bedenken
pi_57721728
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.

Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?

Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.

Vaag.
Wel een goede grap blijkbaar .
  zondag 30 maart 2008 @ 20:49:28 #204
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57722427
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Nice, welke zoomlens heb je er bij?
Tamron 70-300 mm objectief
  zondag 30 maart 2008 @ 20:53:00 #205
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57722498
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Er was veel gejank om het feit dat de oprichters niet actief deel namen/hebben genomen met het 5 jarig jubileum. Daar zijn dikke rellen over geweest, en nu zit dus een deel van de ex-OHIH'ers op hun eigen gemaakte forum/site OV in NL.
OHIH heeft nu weer een nieuw bestuur en weet ik het allemaal, maar daar was dus een flink gezeik over.

Toen kreeg ik zelfs nog een PM van een gebruiker die mij probeerde over te halen om naar OV in NL te gaan
  zondag 30 maart 2008 @ 21:01:00 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57722674
Wat een gelul om niets. Gelukkig hoor ik daar allemaal niet bij, en zeik ik alleen op FOK!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57722712
Weleens een Talent naast een Wadloper gezien, btw?

  zondag 30 maart 2008 @ 21:11:15 #208
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57722860
Ik kwam net Dr. Flash tegen in een VIRM toilet!
pi_57722958
die kwam ik ook al eens tegen in een SPURT!
  zondag 30 maart 2008 @ 21:15:46 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57722961
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik kwam net Dr. Flash tegen in een VIRM toilet!
Hou op zeg Voor dat soort fratsen zijn andere fora, hier zijn we voor trein gerelateerde onzin, geen wc-ontmoetingsverhalen aub
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57723054
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:49 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Tamron 70-300 mm objectief
70mm is veel om mee te beginnen. Vergeet niet je dan al veel hoger begint kwa zoombereik dan met een compacte cam, die vaak zo rond de 28 begint...
  zondag 30 maart 2008 @ 21:20:59 #212
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57723093
Moet even het een en ander aan dringende klusjes doen. Als het meezit heb ik wat plaatjes van mat'46 in actie en van de Kameel, die stond zonder dat ik het wist weer in het spoorwegmuseum.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 30 maart 2008 @ 21:25:54 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57723210
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:15 schreef bork het volgende:

[..]

Hou op zeg Voor dat soort fratsen zijn andere fora, hier zijn we voor trein gerelateerde onzin, geen wc-ontmoetingsverhalen aub
Toch was het best gezellig hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 maart 2008 @ 21:28:30 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57723275
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toch was het best gezellig hoor
Voor de details zijn anders subfora van Fok! geschikt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 30 maart 2008 @ 22:31:37 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57725247
Topicnazi's naar stormfront s.v.p.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57725589
Ik zag laatst op een 'home-video uit de oude doos op zolder' het vertrek van een ICM-3 vanaf Wierden als stoptrein naar Almelo. Het verbluffende was dat bij het vertrekken de deuren waar de conducteur stond nog waren geopend. Ik dacht dat alle deuren gesloten moesten zijn voordat zo'n machine begint te rijden...
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 maart 2008 @ 22:48:39 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57725745
Tot enkele jaren geleden vertrokken de treinen met geopende deuren, waarbij de conducteur de laatste deur dus al rijdend sloot. Om ongelukken te vermijden, hebben ze in de ivoren toren besloten dat voor vertrek eerst alle deuren gesloten moeten zijn en dat dan de trein begint te rijden. Dit kost 15 seconden extra, maar draagt wel bij aan de veiligheid. In het verleden zijn namelijk wel eens wat ongelukken gebeurd met mensen die door treinen meegesleept werden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 30 maart 2008 @ 22:51:02 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57725809
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:42 schreef Charango het volgende:
Ik zag laatst op een 'home-video uit de oude doos op zolder' het vertrek van een ICM-3 vanaf Wierden als stoptrein naar Almelo. Het verbluffende was dat bij het vertrekken de deuren waar de conducteur stond nog waren geopend. Ik dacht dat alle deuren gesloten moesten zijn voordat zo'n machine begint te rijden...
Sinds een jaar of twee zijn de regels veranderd. Sinds de introductie van de centrale deursluiting gaf de conducteur een sluitcommando en sloten alle deuren, behalve die van de HC. De machinist kreeg een gong te horen dat de deuren (behalve die van de HC gesloten waren), en reed weg. Bij het wegrijden keek de conducteur of alles nog goed ging.

Na een paar vervelende incidenten waarbij mensen de trein nog wilden halen, maar daarbij hun benen verloren, is de vertrekprocedure gewijzigd. De HC geeft het vertrekbevel, en de machinist mag pas vertrekken als ook de deur van de HC gesloten is. Zo kan het niet meer voorkomen dat iemand een poging doet in een rijdende trein te springen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 maart 2008 @ 22:52:42 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57725856
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Tot enkele jaren geleden vertrokken de treinen met geopende deuren, waarbij de conducteur de laatste deur dus al rijdend sloot. Om ongelukken te vermijden, hebben ze in de ivoren toren besloten dat voor vertrek eerst alle deuren gesloten moeten zijn en dat dan de trein begint te rijden. Dit kost 15 seconden extra, maar draagt wel bij aan de veiligheid. In het verleden zijn namelijk wel eens wat ongelukken gebeurd met mensen die door treinen meegesleept werden.
Hoezo 'ivoren toren' dan? Ze hebben toch gewoon gelijk? Omdat een stel idioten meent een rijdende trein in te moeten springen, hebben ze deze nieuwe regel ingesteld, geheel ligitiem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 maart 2008 @ 23:09:18 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57726371
Ik geef ze geen ongelijk, maar ik wil alleen maar zeggen dat het een regel is die van hogerhand is opgelegd. Deze regel is bedoeld om mensen van onbezonnen acties te weerhouden en voorkomt schadeclaims, omdat mensen nog half tussen de deuren zitten als de trein al rijdt. In mijn post wijs ik ook op het veiligheidsaspect.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 30 maart 2008 @ 23:17:01 #221
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57726597
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoezo 'ivoren toren' dan? Ze hebben toch gewoon gelijk? Omdat een stel idioten meent een rijdende trein in te moeten springen, hebben ze deze nieuwe regel ingesteld, geheel ligitiem.
Zulke idioten moet men meteen een boete geven voor het opzettelijk vertragen van de treinrit.
pi_57727270
ProRail bedankt maar weer

Om 15:30 sta ik op Twello, passeert mij een goederentrein richting Deventer. Even later komt de stopper naar Almelo binnen. Geen problemen op de rit naar Almelo, en de goederentrein staat te wachten op Deventer goederen. Om 16:30 aankomst in Almelo, en om 16:46 gaat mijn trein, de 145, naar Hengelo waar ik een mooie aansluiting op de bus heb. Maar.... het wordt 16:46, en nog niks, het duurt maar en het duurt maar, en om 16:55 weet ik dat ik de bus niet meer ga halen. Intussen heeft de 145 +10 en de stopper naar Enschede (7951) die er achter zit +5, maar de CTA's en de omroep vermelden nog niks. Om 17:00 komt vervolgens die goederentrein binnen, met meteen daarachter de 145, met +15. Weer meteen daarachter zit de 7953 met +10.

Gevolg: +15 bij aankomst in Hengelo, drie kwartier wachten op de bus en een uur later thuis. En dat allemaal omdat men het bij Prorail nodig vond de 145 een kwartier te laten wachten en dan achter een goederentrein aan te sturen, zodat het tussen Wierden en Hengelo filerijden werd. Wat een schijtbedrijf is dat hele Prorail soms Neem aan dat de meesten daar wel over mee weten te praten
pi_57727684
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:02 schreef Socios het volgende:
Weleens een Talent naast een Wadloper gezien, btw?

[ afbeelding ]
Ja, ik heb een boek waar dat plaatje op staat.
  maandag 31 maart 2008 @ 01:16:35 #224
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_57729283
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:38 schreef Mark-Hgl het volgende:
ProRail bedankt maar weer
Lange leve de auto, dan heb je alles zelf onder controle

Ik moet zeggen dat het wel een drukke lijn is met veel goederentreinen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 31 maart 2008 @ 01:19:03 #225
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57729311
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.

Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?

Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.

Vaag.
De lucht voor de deuren krijgen ze door vacuum onder hele hoge druk in te spuiten ........

Edit : Het probleem met de verwarming lossen ze op door die aan te sluiten op warmwaterzakken, die achter op de vrachtauto staan.

[ Bericht 8% gewijzigd door bright_side_of_life_ op 31-03-2008 01:30:56 ]
Keep the Sunny Side Up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')