abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2008 @ 07:15:08 #151
141482 Q.
JurassiQ
pi_57690950
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

AnsaldoBreda zei je?

Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 08:47:11 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57691203
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
Laagste prijs.

BTW: dat geleuter over de lelijkheid: als je je even verdiept in recente HST-ontwerpen, dan kun je zien dat heel veel moderne HST's zijn ontworpen als vogelbekdier.

En de Protos is gewoon een goedkope trein waar Connexxion wel wat in zag. Dat ding is nog niet eens zo lelijk, alleen nog niet 100% betrouwbaar geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57691254
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.

Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.

De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
pi_57691336
Waar gaat dat vogelbekdier eigenlijk in onderhoud? Komt dat gewoon bij NedTrain terecht?

Daarnaast vind ik het ook raar van NSH heft gekozen voor een 'onbekend' type. Denk zelf dat bijv. de TGV en de ICE hun diensten ruim bewezen hebben.

Maar als stofzuiger kan die best handy zijn
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:19:59 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57691344
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar gaat dat vogelbekdier eigenlijk in onderhoud? Komt dat gewoon bij NedTrain terecht?
Ja, daar is die werkplaats op de Watergraafsmeer voor gebouwd.
quote:
Daarnaast vind ik het ook raar van NSH heft gekozen voor een 'onbekend' type. Denk zelf dat bijv. de TGV en de ICE hun diensten ruim bewezen hebben.
Deze trein is speciaal voor de shuttles naar o.a. Breda gekocht, hij kan ook minder hard dan de TGV en de Thalys.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:27:43 #156
141482 Q.
JurassiQ
pi_57691394
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

En de Protos is gewoon een goedkope trein waar Connexxion wel wat in zag. Dat ding is nog niet eens zo lelijk, alleen nog niet 100% betrouwbaar geloof ik.
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is. .
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:29:00 #157
141482 Q.
JurassiQ
pi_57691402
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.

Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.

De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Het lijkt mij, zeker met Breda als HSL-shuttle-station, een hele nuttige verbinding.
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:29:36 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57691409
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:27 schreef Q. het volgende:

[..]

Ook jammer dat de producent bijna op de fles is. .
Is dat zo? Dat is ook lullig. Ik dacht dat FD onderdeel was van een groot Russisch concern?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:31:54 #159
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57691948
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.


Dat zei men ook over verschillende andere grote infrastructurele projecten, maar uiteindelijk was er door veel bureaucratische rompslomp en andere vertragingen een enorme kostenstijging.

Nee, zulke projecten kun je in Nederland nooit voor weinig geld realiseren.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:47:55 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57692166
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.

Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.

De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Welke krant?

Beter nog, zou je het kaartje kunnen scannen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57692717
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

AnsaldoBreda zei je?

Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
Maar de italianen hebben wel een ERMTS 2 niveau spoor actief .
pi_57692997
Nouja, dan maar de vraag: wanneer kunnen we deze eendekop verwachten in NL?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:43:43 #163
141482 Q.
JurassiQ
pi_57693032
Zal tegen het einde van het jaar wel proefritten gaan maken. Verwacht hem niet voor zomer 2009 in bedrijf.
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:14:30 #164
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57698492
Helaas, het is alweer raak. Uit De Telegraaf :
quote:
za 29 mrt 2008, 16:33

Fietser overlijdt door botsing trein

WIERDEN - Een fietser is zaterdagmiddag overleden toen hij bij een spoorwegovergang werd geraakt door een intercity. Dat heeft de politie gemeld. Over de identiteit van de man en de toedracht kon de zegsvrouw nog niets melden.

Het ongeluk vond plaats rond 14.30 uur. Vanaf die tijd is er geen treinverkeer meer mogelijk op het traject Wierden-Rijssen. Hierdoor moeten onder anderen reizigers tussen Deventer en Almelo rekening houden met een uur vertraging.
Keep the Sunny Side Up
pi_57701172
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:47 schreef bork het volgende:

[..]

Welke krant?

Beter nog, zou je het kaartje kunnen scannen?
Helaas, ik heb de krant ook elders gelezen. Het gaat om de Breda Editie van BN/De Stem. Ik kan het artikel ook online niet terug vinden helaas.

Wat ik wel terug gevonden heb is de complete Visie nota met voorstel erin. Iets meer leeswerk maar dan heb je gelijk alle info van de bron (BAM) zelf.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 maart 2008 @ 19:35:02 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57701235
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:43 schreef Q. het volgende:
Zal tegen het einde van het jaar wel proefritten gaan maken. Verwacht hem niet voor zomer 2009 in bedrijf.
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:41:09 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57701390
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
Dat is de datum van de hervatting van de proefritten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57702550
Het is de bedoeling dat alles uiteindelijk tegelijk met de Noord-Zuid lijn gaat rijden. Dat is dus in 2016
  zaterdag 29 maart 2008 @ 20:37:38 #169
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57702830
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:32 schreef Fixers het volgende:

[..]

Helaas, ik heb de krant ook elders gelezen. Het gaat om de Breda Editie van BN/De Stem. Ik kan het artikel ook online niet terug vinden helaas.

Wat ik wel terug gevonden heb is de complete Visie nota met voorstel erin. Iets meer leeswerk maar dan heb je gelijk alle info van de bron (BAM) zelf.
thx. Heb het doorgenomen, bedankt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57703337

Locje van RRF op het rangeerterein de Watergraafsmeer om de Citynichtline rijtuigen te rangeren.
Ding komt uit 1955-57 en heeft niet zolang geleden een nieuwe motor gehad.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:09:20 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57703846
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:49 schreef Willy84 het volgende:
[ afbeelding ]
Locje van RRF op het rangeerterein de Watergraafsmeer om de Citynichtline rijtuigen te rangeren.
Ding komt uit 1955-57 en heeft niet zolang geleden een nieuwe motor gehad.
Is dat die hippel die heel lang in Ede-Wageningen gestaan heeft?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:11:52 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57703920
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:14 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Helaas, het is alweer raak. Uit De Telegraaf :
Hierdoor moeten onder anderen reizigers tussen Deventer en Almelo rekening houden met een uur vertraging.]
Ja, net als reizigers tussen Amsterdam en Berlijn. en alles ertussenin. stinkende kutzooi daar. Al een jaar moet er gekluund worden over een noodspoortje nadat eoa vingerverfclub wel even dacht de beveiliging te kunnen sjeffen. kut met peren daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57704378
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat die hippel die heel lang in Ede-Wageningen gestaan heeft?
Geen idee ben er maar3 x geweest ofzo
  zaterdag 29 maart 2008 @ 22:14:51 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57705596
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:
BTW: dat geleuter over de lelijkheid: als je je even verdiept in recente HST-ontwerpen, dan kun je zien dat heel veel moderne HST's zijn ontworpen als vogelbekdier.
Nou en? de AVE uitvoering is wel even een paar honderd keer mooier, en ook vogelbekdier. Hebben we het nog niet over de Shinkansen 700 en N700.

Maar goed, wat rukt het ook allemaal, in dit regeltjes-stinkland mogen die dingen toch niet harder dan 160. Anders wordt de nachtrust van de zandbakhagedis verstoord, en DAT zou je toch niet willen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 maart 2008 @ 22:47:03 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57706351
Kwam dit bericht net op internet tegen:
quote:
Treinen op trailers bij spoorwerkzaamheden

Aad van Leeuwen

Afgelopen Paasweekeinde zijn 500 spoorwerkers begonnen met groot onderhoud aan de spoorlijn Vlissingen-Bergen op Zoom. Van 22 maart tot 22 april wordt er hard aan het spoor gewerkt: nieuw grind in het ballastbed, houten bielzen vervangen door betonnen exemplaren en nieuwe stukken bovenleiding.



Voor de passagiers heeft de Nederlandse Spoorwegen deze week vervangend vervoer per bus geregeld.

Omdat er te weinig bussen zijn met als gevolg dat er vertragingen optreden, zullen er in de spits vanaf volgende week dinsdag treinen op transportcombinaties rijden vanuit Vlissingen, Middelburg en Goes. De treinstellen worden met kranen van de rails gelicht en op trailers geplaatst.

Het grote voordeel is dat de treinpassagiers niet hoeven over te stappen, minder bussen ingezet kunnen worden en de intercity dienstregeling aangehouden kan worden. Deze week wordt er in Zeeland proefgereden met oude treinstellen, die normaal als oefenmateriaal door de brandweer in Vlissingen worden gebruikt. Volgende week worden er volgens de oorspronkelijke dienstregeling met treinstellen van de NS gereden.

Er worden verschillende transportbedrijven ingeschakeld, die hiervoor aangepaste trailers gebruiken. Om de aanzienlijke instaphoogte te overbruggen worden speciale perrons aangelegd. De passagiers die volgende week gebruik maken van de treintrailer krijgen gratis koffie met een bolus geserveerd.

bron: http://www.htmfoto.net
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')