En ik tussen Amsterdam Zuid en Utrecht (ging daarna door naar Eindhoven).quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:07 schreef Willy84 het volgende:
Masterlijk: SGMm als IC
heb ik ook een keer gehad van Amsterdam naar Amstersfoort
Ik geloof dat er andere stoelen in zouden zitten dan in de SGMm-III. Misschien gelijk aan de SLT?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:22 schreef Willy84 het volgende:
vraag me eigenlijk af of ze in die gereviseerde SGM citysprintertjes ook die uber schrale plankje met stofje hebben gemonteerd
Wel is gezien als noodoplossing, een SGM-3 bij Utrecht van stal gehaald en als IC naar Ah ingezetquote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:02 schreef knars het volgende:
Vanochtend een mooie kunstgreep gezien met dank aan het gedoe bij Driebergen: de IC Den haag - Arnhem werd gereden door 2x SGMm. Tot Utrecht dan, want verder was er geen treinverkeer mogelijk.
7 maart is het al geweestquote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mat 64 zie je bijna niet meer tussen Zl en Nm, rijden nog 2 setjes rond en vanaf 7 maart nog maar 1 setje. Rest is VIRM
Achquote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mat 64 zie je bijna niet meer tussen Zl en Nm, rijden nog 2 setjes rond en vanaf 7 maart nog maar 1 setje. Rest is VIRM
Luisteren is lastig zeker. Ik zit dagelijks in de 3700, en als ik je zeg dat er nu nog 2 setjes mat64 in rijden en vanaf 7 april nog maar 1 setje, dan is dat zo. Punt uit.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach; wat iedereen schreeuwt maakt niks uit
. De dienst moet gereden worden en het gebeurt al anderhalf jaar met mat'64 en toen zei men in het begin al dat het gauw beter zou worden
. Zolang er geen grote aantallen VIRM is zal het voornamelijk moeten doen met mat'64. Vandaag vetrok de internationale mat'64 naar Zwolle vanaf Arnhem aldus de CTA
.
Vertelquote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Had ik dat verhaal al weleens verteld hier over een condo die de noodrem gebruikte om er een zwartrijder uit te pleuren?
Ouwe mopperpot.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Luisteren is lastig zeker. Ik zit dagelijks in de 3700, en als ik je zeg dat er nu nog 2 setjes mat64 in rijden en vanaf 7 april nog maar 1 setje, dan is dat zo. Punt uit.
quote:vr 28 mrt 2008, 17:41
Thalys raast twee nachten door HSL-tunnel
RIJSWIJK - Het zal voor omwonenden van de HSL-tunnel in het Groene Hart in de nacht van 1 op 2 april en de nacht erna een vreemde gewaarwording zijn midden in de nacht een trein voorbij te horen razen.
Om de vinger achter een 'stofprobleem' in de tunnel te krijgen, rijdt de Thalys die nachten op volle snelheid door de tunnel. Dat heeft de organisatie achter de HSL-Zuid vrijdag bekendgemaakt.
De tunnel in het Groene Hart blijkt zeer stoffig te zijn. „We weten niet precies wat voor soort stof en waar het vandaan komt”, aldus een woordvoerder. Het zou kunnen gaan om bouwstof ofwel gruis. Men is bang dat dit stof de treinen zou kunnen aantasten, in de treinen terechtkomt of de (veiligheids)installaties in de tunnel aantast.
Eind vorig jaar is de tunnel schoongemaakt. Toen is er 20 ton stof uitgehaald. Ook is toen een schoonmaakprotocol opgesteld. Nu wil HSL-Zuid kijken wat er in de tunnel gebeurt als daar een trein op volle snelheid doorheen raast.
Omdat de Thalys vooralsnog als enige trein in Nederland snelheden tot 300 kilometer per uur haalt, is ervoor gekozen die te gebruiken. En omdat die overdag heen en weer rijdt tussen Amsterdam en Parijs, moeten de testritten 's nachts gehouden worden. De Thalys zal rijden op het traject tussen Haarlemmermeer en Bleiswijk.
Nee, het is en het blijft een groot uitgevallen stofzuiger.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:52 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Echt heel vrolijk kan ik er niet van worden..
Geknipt voor de Groene Harttunnel dusquote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het is en het blijft een groot uitgevallen stofzuiger.
Lijkt net alsof dat treinstel een LSD-trip achter de rug heeft gehad,quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:52 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Echt heel vrolijk kan ik er niet van worden..
AnsaldoBreda zei je?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom moet er in dit land toch altijd het wiel opnieuw uitgevonden worden ipv gewoon dingen te bestellen die in andere landen van Europa allang hun diensten hebben bewezen...![]()
Zie Protos, zie deze Ansaldoshit
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
AnsaldoBreda zei je?
Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
Laagste prijs.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
Ja, daar is die werkplaats op de Watergraafsmeer voor gebouwd.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar gaat dat vogelbekdier eigenlijk in onderhoud? Komt dat gewoon bij NedTrain terecht?
Deze trein is speciaal voor de shuttles naar o.a. Breda gekocht, hij kan ook minder hard dan de TGV en de Thalys.quote:Daarnaast vind ik het ook raar van NSH heft gekozen voor een 'onbekend' type. Denk zelf dat bijv. de TGV en de ICE hun diensten ruim bewezen hebben.
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
En de Protos is gewoon een goedkope trein waar Connexxion wel wat in zag. Dat ding is nog niet eens zo lelijk, alleen nog niet 100% betrouwbaar geloof ik.
Het lijkt mij, zeker met Breda als HSL-shuttle-station, een hele nuttige verbinding.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.
De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Is dat zo? Dat is ook lullig.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is..
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Welke krant?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.
De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |