abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:02:20 #121
136283 knars
Teethgrinder
pi_57667713
Vanochtend een mooie kunstgreep gezien met dank aan het gedoe bij Driebergen: de IC Den haag - Arnhem werd gereden door 2x SGMm. Tot Utrecht dan, want verder was er geen treinverkeer mogelijk.
pi_57667802
Masterlijk: SGMm als IC
heb ik ook een keer gehad van Amsterdam naar Amstersfoort
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:12:50 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57669158
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:07 schreef Willy84 het volgende:
Masterlijk: SGMm als IC
heb ik ook een keer gehad van Amsterdam naar Amstersfoort
En ik tussen Amsterdam Zuid en Utrecht (ging daarna door naar Eindhoven).

Trager kan haast niet.
pi_57669356
vraag me eigenlijk af of ze in die gereviseerde SGM citysprintertjes ook die uber schrale plankje met stofje hebben gemonteerd
pi_57669388
Onder het mom van: "De reizigers hebben het zelf bepaald"
gok ik eigenlijk van wel
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:35:54 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57669649
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:22 schreef Willy84 het volgende:
vraag me eigenlijk af of ze in die gereviseerde SGM citysprintertjes ook die uber schrale plankje met stofje hebben gemonteerd
Ik geloof dat er andere stoelen in zouden zitten dan in de SGMm-III. Misschien gelijk aan de SLT?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 28 maart 2008 @ 17:33:22 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57677143
zo, ben er ook weer

gtw's zijn mooie treinen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_57677568
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:02 schreef knars het volgende:
Vanochtend een mooie kunstgreep gezien met dank aan het gedoe bij Driebergen: de IC Den haag - Arnhem werd gereden door 2x SGMm. Tot Utrecht dan, want verder was er geen treinverkeer mogelijk.
Wel is gezien als noodoplossing, een SGM-3 bij Utrecht van stal gehaald en als IC naar Ah ingezet . Nou werkt prima, en het spul haalt de rijtijden gewoon perfect!

Doe mij maar 2*SGM-3 als IC tussen Zw - Nm dat ziet er 's ochtends wel iets beter uit dan mat'64.
pi_57678076
Mat 64 zie je bijna niet meer tussen Zl en Nm, rijden nog 2 setjes rond en vanaf 7 maart nog maar 1 setje. Rest is VIRM
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:36:38 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57678267
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mat 64 zie je bijna niet meer tussen Zl en Nm, rijden nog 2 setjes rond en vanaf 7 maart nog maar 1 setje. Rest is VIRM
7 maart is het al geweest
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57678301
7 april dan
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:45:28 #132
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57678439
Had ik dat verhaal al weleens verteld hier over een condo die de noodrem gebruikte om er een zwartrijder uit te pleuren?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:45:54 #133
141482 Q.
JurassiQ
pi_57678452
Is dit ook een 1 april grap?

For great justice!
pi_57678482
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mat 64 zie je bijna niet meer tussen Zl en Nm, rijden nog 2 setjes rond en vanaf 7 maart nog maar 1 setje. Rest is VIRM
Ach ; wat iedereen schreeuwt maakt niks uit . De dienst moet gereden worden en het gebeurt al anderhalf jaar met mat'64 en toen zei men in het begin al dat het gauw beter zou worden . Zolang er geen grote aantallen VIRM is zal het voornamelijk moeten doen met mat'64. Vandaag vetrok de internationale mat'64 naar Zwolle vanaf Arnhem aldus de CTA .
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:50:53 #135
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57678545
Zoek de verschillen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:51:30 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57678559
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:45 schreef Q. het volgende:
Is dit ook een 1 april grap?

[ afbeelding ]
De Railhummer!

nee, geen grap helaas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:52:01 #137
141482 Q.
JurassiQ
pi_57678565


Echt heel vrolijk kan ik er niet van worden. .
For great justice!
pi_57678587
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:47 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach ; wat iedereen schreeuwt maakt niks uit . De dienst moet gereden worden en het gebeurt al anderhalf jaar met mat'64 en toen zei men in het begin al dat het gauw beter zou worden . Zolang er geen grote aantallen VIRM is zal het voornamelijk moeten doen met mat'64. Vandaag vetrok de internationale mat'64 naar Zwolle vanaf Arnhem aldus de CTA .
Luisteren is lastig zeker. Ik zit dagelijks in de 3700, en als ik je zeg dat er nu nog 2 setjes mat64 in rijden en vanaf 7 april nog maar 1 setje, dan is dat zo. Punt uit.
pi_57678601
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Had ik dat verhaal al weleens verteld hier over een condo die de noodrem gebruikte om er een zwartrijder uit te pleuren?
Vertel Vet!!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:59:34 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57678735
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Luisteren is lastig zeker. Ik zit dagelijks in de 3700, en als ik je zeg dat er nu nog 2 setjes mat64 in rijden en vanaf 7 april nog maar 1 setje, dan is dat zo. Punt uit.
Ouwe mopperpot.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:43:50 #141
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57679726
Uit De Telegraaf
quote:
vr 28 mrt 2008, 17:41

Thalys raast twee nachten door HSL-tunnel

RIJSWIJK - Het zal voor omwonenden van de HSL-tunnel in het Groene Hart in de nacht van 1 op 2 april en de nacht erna een vreemde gewaarwording zijn midden in de nacht een trein voorbij te horen razen.

Om de vinger achter een 'stofprobleem' in de tunnel te krijgen, rijdt de Thalys die nachten op volle snelheid door de tunnel. Dat heeft de organisatie achter de HSL-Zuid vrijdag bekendgemaakt.

De tunnel in het Groene Hart blijkt zeer stoffig te zijn. „We weten niet precies wat voor soort stof en waar het vandaan komt”, aldus een woordvoerder. Het zou kunnen gaan om bouwstof ofwel gruis. Men is bang dat dit stof de treinen zou kunnen aantasten, in de treinen terechtkomt of de (veiligheids)installaties in de tunnel aantast.

Eind vorig jaar is de tunnel schoongemaakt. Toen is er 20 ton stof uitgehaald. Ook is toen een schoonmaakprotocol opgesteld. Nu wil HSL-Zuid kijken wat er in de tunnel gebeurt als daar een trein op volle snelheid doorheen raast.

Omdat de Thalys vooralsnog als enige trein in Nederland snelheden tot 300 kilometer per uur haalt, is ervoor gekozen die te gebruiken. En omdat die overdag heen en weer rijdt tussen Amsterdam en Parijs, moeten de testritten 's nachts gehouden worden. De Thalys zal rijden op het traject tussen Haarlemmermeer en Bleiswijk.
Keep the Sunny Side Up
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:48:54 #142
136283 knars
Teethgrinder
pi_57679847
Jezus, wat is die bak lelijk zeg.

Vandaag mezelf op 5 treintypes getracteerd, en dat voor een gewone werkdag.
Gouda - Amsterdam Amstel: SGMm
Amsterdam CS - Schiphol: benelux in die lelijke hispeed kleuren (op een of andere belgische manier hadden ze de 1e klas achterin en de 2e klas voorin gekregen, terwijl dit andersom moest zijn o.i.d.)
Schiphol - Leiden: VIRM
Leiden - Den Haag CS: DDAR
Den Haag CS - Gouda: Plan V
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 maart 2008 @ 20:20:00 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57680534
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:52 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]

Echt heel vrolijk kan ik er niet van worden. .
Nee, het is en het blijft een groot uitgevallen stofzuiger.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57681423
Zelfs mijn vriendin die NIKS met treinen te maken wil hebben behalve reizen, vind deze ook echt LELIJK!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:25:27 #145
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57682450
Die trein moet wel door dronken fietsenmakers (zijn TU-studenten) ontworpen zijn, gadverdamme, wat is dat ding afzichtelijk.
pi_57683032
Waarom moet er in dit land toch altijd het wiel opnieuw uitgevonden worden ipv gewoon dingen te bestellen die in andere landen van Europa allang hun diensten hebben bewezen...

Zie Protos, zie deze Ansaldoshit
pi_57683730
Dat ding ziet nog erger uit in het echt dan ik had gedacht
Maar die lelijke hummer neus zit opvang mechanisme is zo trein veiliger is als het een crash heeft ofzo.
Niet denk dat uit maakt die 1 meter kreukelzone meer als ding 200 km/h + rijdt en crasht.
............................
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:23:02 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57685786
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het is en het blijft een groot uitgevallen stofzuiger.
Geknipt voor de Groene Harttunnel dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 maart 2008 @ 02:16:48 #149
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57689963
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:52 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]

Echt heel vrolijk kan ik er niet van worden. .
Lijkt net alsof dat treinstel een LSD-trip achter de rug heeft gehad,
  zaterdag 29 maart 2008 @ 02:19:19 #150
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57689994
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom moet er in dit land toch altijd het wiel opnieuw uitgevonden worden ipv gewoon dingen te bestellen die in andere landen van Europa allang hun diensten hebben bewezen...

Zie Protos, zie deze Ansaldoshit
AnsaldoBreda zei je?

Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 07:15:08 #151
141482 Q.
JurassiQ
pi_57690950
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

AnsaldoBreda zei je?

Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 08:47:11 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57691203
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
Laagste prijs.

BTW: dat geleuter over de lelijkheid: als je je even verdiept in recente HST-ontwerpen, dan kun je zien dat heel veel moderne HST's zijn ontworpen als vogelbekdier.

En de Protos is gewoon een goedkope trein waar Connexxion wel wat in zag. Dat ding is nog niet eens zo lelijk, alleen nog niet 100% betrouwbaar geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57691254
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.

Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.

De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
pi_57691336
Waar gaat dat vogelbekdier eigenlijk in onderhoud? Komt dat gewoon bij NedTrain terecht?

Daarnaast vind ik het ook raar van NSH heft gekozen voor een 'onbekend' type. Denk zelf dat bijv. de TGV en de ICE hun diensten ruim bewezen hebben.

Maar als stofzuiger kan die best handy zijn
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:19:59 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57691344
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar gaat dat vogelbekdier eigenlijk in onderhoud? Komt dat gewoon bij NedTrain terecht?
Ja, daar is die werkplaats op de Watergraafsmeer voor gebouwd.
quote:
Daarnaast vind ik het ook raar van NSH heft gekozen voor een 'onbekend' type. Denk zelf dat bijv. de TGV en de ICE hun diensten ruim bewezen hebben.
Deze trein is speciaal voor de shuttles naar o.a. Breda gekocht, hij kan ook minder hard dan de TGV en de Thalys.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:27:43 #156
141482 Q.
JurassiQ
pi_57691394
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

En de Protos is gewoon een goedkope trein waar Connexxion wel wat in zag. Dat ding is nog niet eens zo lelijk, alleen nog niet 100% betrouwbaar geloof ik.
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is. .
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:29:00 #157
141482 Q.
JurassiQ
pi_57691402
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.

Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.

De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Het lijkt mij, zeker met Breda als HSL-shuttle-station, een hele nuttige verbinding.
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:29:36 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57691409
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:27 schreef Q. het volgende:

[..]

Ook jammer dat de producent bijna op de fles is. .
Is dat zo? Dat is ook lullig. Ik dacht dat FD onderdeel was van een groot Russisch concern?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:31:54 #159
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57691948
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.


Dat zei men ook over verschillende andere grote infrastructurele projecten, maar uiteindelijk was er door veel bureaucratische rompslomp en andere vertragingen een enorme kostenstijging.

Nee, zulke projecten kun je in Nederland nooit voor weinig geld realiseren.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:47:55 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57692166
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.

Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.

De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Welke krant?

Beter nog, zou je het kaartje kunnen scannen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')