Nou ja, kankeridioten, dat niet. En ook lang niet iedere ProRailer is een mongool. Alleen: het geheel functioneert niet zoals je zo willen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zeg dat het kankeridioten zijn. Niet alleen om wat ze doen en laten en er dan over zeggen, maar zeker ook omdat ze denken dat iemand het echt gelooft
Ik dacht dat er nooit meer dan 5 of 6 van gereden hebben. Maar die 1504 heb ik daar in Luik al eerder gesnaaid (op 14 september 2007 namelijk). Schijnen redelijk schaars te zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:59 schreef Duvel het volgende:
BTW: die reeks 15, rijden er daar nog veel van? Die dingen kwamen vroeger met de trein van en naar Parijs ook Nederland in (totdat ATB verplicht werd). Mooi van lelijkheid!
quote:Tussen oktober 2006 en februari 2007 werd hij maar liefst 102 keer zonder kaartje in de trein gesnapt.
OK. Lollige spot in elk geval.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht dat er nooit meer dan 5 of 6 van gereden hebben. Maar die 1504 heb ik daar in Luik al eerder gesnaaid (op 14 september 2007 namelijk). Schijnen redelijk schaars te zijn.
Railpass, dagkaarten doen ze niet aanquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg fles, wat voor kaartje had je in België, een soort van dagkaart zoals we die hier kennen?
En heb je die in Roosendaal gehaald, of in België zelf?
Dagkaarten, was het maar zo'n feestquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg fles, wat voor kaartje had je in België, een soort van dagkaart zoals we die hier kennen?
En heb je die in Roosendaal gehaald, of in België zelf?
Volgens mij begrijp je het niet helemaalquote:Op woensdag 26 maart 2008 08:34 schreef Duvel het volgende:
Dat is best veel geld voor een "dagkaart"!
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2008 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het niet helemaal
Dat is dan ook weer wat overdrevenquote:Op woensdag 26 maart 2008 08:58 schreef Duvel het volgende:
Een enkele reis kan ook zijn Maastricht - Guillemins - Jemelle en via Brussel naar Antwerpen?
Ze zijn in ieder geval wel van het controleren bij de NMBS, in ieder geval afgelopen voorjaarsvakantie in B elgie in de trein. 4 ritjes en 3x controle. Je kan daar volgens mij beter geen fratsen uithalen zoals die Duitser van hierboven die zich verveelde.quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer wat overdrevenJe mag geen omweg maken en je reis niet onderbreken. Soms mag je wel op 2 manieren van A naar B (bijvoorbeeld net als met Gouda-Delft). Dat kun je dus een beetje handig uitkienen, hoewel het natuurlijk pas echt loont op langere stukken
Maar een dagje Ardennen hoeft bijvoorbeeld maar 2 ritten te kosten, en een grenskaartje Roosendaal - Essen. Dan loont het wel weer
Nou, dat is natuurlijk onzinquote:Op woensdag 26 maart 2008 10:04 schreef bork het volgende:
Ze zijn in ieder geval wel van het controleren bij de NMBS, in ieder geval afgelopen voorjaarsvakantie in B elgie in de trein. 4 ritjes en 3x controle. Je kan daar volgens mij beter geen fratsen uithalen zoals die Duitser van hierboven die zich verveelde.![]()
Kijk dat is tenminste service. Leuke piccies trouwens Fles.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens is het in Belgie zo dat je tegen een geringe meerprijs gewoon bij de conducteur een kaartje kunt kopen. Daar wordt niet iedereen die een kapotte automaat of een gesloten loket treft meteen als een crimineel behandeld![]()
Moet je natuurlijk wel naar de conducteur toe gaan zodra je instapt he, da's duidelijk
Zozoquote:'Opleiding machinisten Connexxion op Valleilijn was onvoldoende'
BARNEVELD - Het tot negen keer toe negeren van een rood sein op de Valleilijn (Amersfoort-Ede) is het directe gevolg geweest van onvoldoende opgeleide machinisten van vervoerder Connexxion. Er is sprake geweest van ,,gebrekkige selectie en opleiding''. De voorvallen hadden plaats in de periode december 2006 - september 2007.
Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat in het onderzoeksrapport dat vandaag openbaar is gemaakt. Het passeren van het rode sein had geen persoonlijke ongevallen tot gevolg, maar leidde in één geval wel bijna tot een botsing van een reizigerstrein met een goederentrein. Volgens de inspectie heeft Connexxion inmiddels de opleiding en werving van personeel op orde.
De inspectie stelt een aanvullend onderzoek in naar de kwaliteit van de opleidingen van nieuwe machinisten bij alle spoorwegondernemingen die in Nederland actief zijn.
Is dit nou de enige trein waar ze aan heeft bijgedragen? Ik zal Treindesign er eens op moeten naslaan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi ding wel, die TEE. Zal ongeveer de laatste trein zijn die door een vrouw ontworpen is.
Nou van de bomen eerder sluiten heb ik nog niks gemerktquote:soest - Geen roekeloze machinisten of technische malheur aan treinen of infrastructuur, maar 'gewoon' glad spoor. Dat is volgens ProRail de oorzaak geweest van het twee keer binnen een etmaal doorglijden van een trein bij station Soestdijk, eind december.
Het leidde beide keren bijna tot een catastrofe. De treinen misten de stop bij het perron volledig en schoten door rood sein zo de nog niet gesloten overweg op in de drukke Steenhoffstraat. Beide keren voorkwam tijdig luid treingetoeter dat fietsers, voetgangers of automobilisten geraakt werden.
Spoorbeheerder ProRail heeft een intern onderzoek ingesteld naar de incidenten in Soest. Daaruit blijkt dat er geen andere verklaring is dan glad spoor, exact wat de betrokken machinisten direct al meldden. ,,Beveiligingstechnisch is er niets aan de hand. Alles werkt zoals het hoort'', zegt een woordvoerster.
De oorzaak van de gladheid zijn volgens de deskundigen toch de klassieke herfstblaadjes, hoewel het daarvoor wel erg laat in het seizoen was. ,,Het stroef maken van het spoor met een speciale gel was op dat moment in Soest nog niet gedaan.'' Bevriezing van het spoor tijdens de koudegolf van december is altijd van de hand gewezen als mogelijke verklaring.
ProRail zal voortaan in de herfst het Soester lijntje fanatieker bewerken met gel om slippartijen te voorkomen. Ook worden bomen langs het spoor preventief gesnoeid. Hekken met vangnetten voor blaadjes zijn al standaard maatregel op het natuurrijke tracé.
De overweg bij station Soestdijk eerder sluiten, namelijk nog voor de trein het station binnenloopt, blijft een noodmaatregel. ProRail is huiverig voor irritatie bij overig verkeer als de bomen telkens 'voor niks' lang dicht zijn. Mensen glippen soms tussen de gesloten bomen door.
quote:ProRail is huiverig voor irritatie bij overig verkeer
iddquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Net alsof prorail het OOIT wat rukt wat de rest van de wereld ervan vindt
Bron: Omroep Brabant.quote:Brand goederentrein Roosendaal geblust
ROOSENDAAL - Op het spoor in Roosendaal heeft woensdagochtend korte tijd een goederentrein in brand gestaan. Volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail brak het vuur rond tien uur uit in de locomotief van trein. Drie brandweerwagen gingen ter plaatse om het vuur te bestrijden.
De oorzaak van de brand is niet bekend. De goederentrein kwam uit België. Door de brand was er enige tijd geen treinverkeer mogelijk tussen Essen en Roosendaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |