abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2008 @ 13:40:49 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_57598556
Voor wie nog een goedkoop treinkaartje zoekt: [TK] NS-Meereiskaart

/spam
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 25 maart 2008 @ 13:46:24 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57598656
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh. Ik kijk nu in Rotterdam uit op mooie witte sneeuwvlokken, en ik hoef me wel druk te maken over de puinhoop die er vanmiddag eventueel op het spoor ontstaat.
Ach, het valt vast mee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 25 maart 2008 @ 13:53:15 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57598794
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 13:46 schreef Duvel het volgende:
Ach, het valt vast mee.
Jij hebt er zin in vandaag he?

Hier, vangen:
quote:
Het is onbestaanbaar dat het spoornetwerk in Nederland nog steeds niet is opgewassen tegen het Nederlandse weer. De massale uitval door bevroren wissels, dinsdag tijdens de ochtendspits in Rotterdam, is de zoveelste regelrechte blamage.

Dat vindt Rover, de belangenorganisatie van reizigers in het openbaar vervoer. "Wanneer er een meter sneeuw valt, het 25 graden vriest of het is windkracht 10, dan heeft Rover begrip voor het ontstaan van problemen op het spoor", aldus de belangenorganisatie.

"Maar een paar centimeter doodgewone sneeuw bij dooiend weer mag nooit de oorzaak zijn van het totaal van slag raken van de railinfrastructuur. De wisselverwarmingen, die dienen om vastvriezen van de bewegende onderdelen van wissels te voorkomen, hadden gewoon hun werk moeten doen."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 maart 2008 @ 14:08:15 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57599087
Ah natuurlijk, de nationale OV-huilclub. Alleen hebben ze nu even gelijk, shit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 25 maart 2008 @ 18:55:50 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57605084
Liège-Guillemins, 24 maart 2008. Deense neus 569 loopt met dichtgesneeuwde kop binnen.



Liège-Guillemins, 24 maart 2008. Loc 1504 met een CFL-30er in opzending aan kop van IR 117 naar Luxembourg



Rivage, 24 maart 2008. Stationnetje in de sneeuw.



Namur, 24 maart 2008. Klassiekje 159, één van de oudste nog rondrijdende motorstellen van de NMBS, staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar Huy en Liège-Guillemins.



En nog een tip voor de gespierde souvenirjagers: Rivage, wachthokje spoor 2. Betonnen hectometerpaal "9"

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:38:57 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57606100
En uiteraard een klein overzichtje van de oogst:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:10:09 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57607021
Het Ourthelijntje! Zo mooi!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:21:18 #48
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57607291
Belgie gaat het worden dit jaar he Drs. Fles
pi_57607635
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij hebt er zin in vandaag he?

Hier, vangen:
[..]
"Ja maar, ja maar... Het was wel de verkeerde soort sneeuw die is gevallen. Als er nu eens goede soort sneeuw was gevallen......"

Je kan zeggen wat je wilt over prutsrail, ze zijn wel erg goed in het bedenken van externe attributies. Zelfs op de mavo heb ik nooit zulke bizarre smoesjes gehoord.

Ik dacht dus vanmogen eventjes vanuit Houten naar Den Haag te gaan. Kwam uiteindelijk met een +50 aan. Ik heb wel kennis mogen maken met een van de gereviseerde koplopers. Prima materieel, ik ben alleen een blauwe plek op mijn scheenbeen rijker. Wát een plek om een vuilnisbakje op te hangen, in de coach-opstelling.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:43:08 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57607832
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:34 schreef Fixers het volgende:

Je kan zeggen wat je wilt over prutsrail, ze zijn wel erg goed in het bedenken van externe attributies.
Ik zeg dat het kankeridioten zijn. Niet alleen om wat ze doen en laten en er dan over zeggen, maar zeker ook omdat ze denken dat iemand het echt gelooft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:59:32 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57608265
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zeg dat het kankeridioten zijn. Niet alleen om wat ze doen en laten en er dan over zeggen, maar zeker ook omdat ze denken dat iemand het echt gelooft
Nou ja, kankeridioten, dat niet. En ook lang niet iedere ProRailer is een mongool. Alleen: het geheel functioneert niet zoals je zo willen.

BTW: die reeks 15, rijden er daar nog veel van? Die dingen kwamen vroeger met de trein van en naar Parijs ook Nederland in (totdat ATB verplicht werd). Mooi van lelijkheid!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:14:39 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57608651
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:59 schreef Duvel het volgende:
BTW: die reeks 15, rijden er daar nog veel van? Die dingen kwamen vroeger met de trein van en naar Parijs ook Nederland in (totdat ATB verplicht werd). Mooi van lelijkheid!
Ik dacht dat er nooit meer dan 5 of 6 van gereden hebben. Maar die 1504 heb ik daar in Luik al eerder gesnaaid (op 14 september 2007 namelijk). Schijnen redelijk schaars te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 25-03-2008 21:42:20 (hoppa 10 dagen ernaast) ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:48:05 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57609500
Sukkel
quote:
Tussen oktober 2006 en februari 2007 werd hij maar liefst 102 keer zonder kaartje in de trein gesnapt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:52:06 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57609590
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik dacht dat er nooit meer dan 5 of 6 van gereden hebben. Maar die 1504 heb ik daar in Luik al eerder gesnaaid (op 14 september 2007 namelijk). Schijnen redelijk schaars te zijn.
OK. Lollige spot in elk geval.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57612311
Zeg fles, wat voor kaartje had je in België, een soort van dagkaart zoals we die hier kennen?

En heb je die in Roosendaal gehaald, of in België zelf?
  woensdag 26 maart 2008 @ 00:12:48 #56
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57613015
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg fles, wat voor kaartje had je in België, een soort van dagkaart zoals we die hier kennen?

En heb je die in Roosendaal gehaald, of in België zelf?
Railpass, dagkaarten doen ze niet aan

Rialpass is een soortvan 10 rittenkaart, rechtstreeks en zonder langere overstap
pi_57614090
Gave pics
alleen hoe oud is dat geile stelletje
pi_57615353
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg fles, wat voor kaartje had je in België, een soort van dagkaart zoals we die hier kennen?
En heb je die in Roosendaal gehaald, of in België zelf?
Dagkaarten, was het maar zo'n feest Maar een railpass idd. En die verkopen ze dus alleen in Belgie. 71 euro tegenwoordig, voor 10 enkele reizen naar keuze.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 maart 2008 @ 08:34:53 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57615388
Dat is best veel geld voor een "dagkaart"!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57615456
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 01:56 schreef Willy84 het volgende:
alleen hoe oud is dat geile stelletje
Deze AM62 is waarschijnlijk van 1962, maar zeker niet jonger dan 1965
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57615463
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 08:34 schreef Duvel het volgende:
Dat is best veel geld voor een "dagkaart"!
Volgens mij begrijp je het niet helemaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 maart 2008 @ 08:58:58 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57615609
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal
Je hebt gelijk.

Een enkele reis kan ook zijn Maastricht - Guillemins - Jemelle en via Brussel naar Antwerpen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57615674
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 08:58 schreef Duvel het volgende:
Een enkele reis kan ook zijn Maastricht - Guillemins - Jemelle en via Brussel naar Antwerpen?
Dat is dan ook weer wat overdreven Je mag geen omweg maken en je reis niet onderbreken. Soms mag je wel op 2 manieren van A naar B (bijvoorbeeld net als met Gouda-Delft). Dat kun je dus een beetje handig uitkienen, hoewel het natuurlijk pas echt loont op langere stukken

Maar een dagje Ardennen hoeft bijvoorbeeld maar 2 ritten te kosten, en een grenskaartje Roosendaal - Essen. Dan loont het wel weer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:04:54 #64
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57616602
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is dan ook weer wat overdreven Je mag geen omweg maken en je reis niet onderbreken. Soms mag je wel op 2 manieren van A naar B (bijvoorbeeld net als met Gouda-Delft). Dat kun je dus een beetje handig uitkienen, hoewel het natuurlijk pas echt loont op langere stukken

Maar een dagje Ardennen hoeft bijvoorbeeld maar 2 ritten te kosten, en een grenskaartje Roosendaal - Essen. Dan loont het wel weer
Ze zijn in ieder geval wel van het controleren bij de NMBS, in ieder geval afgelopen voorjaarsvakantie in B elgie in de trein. 4 ritjes en 3x controle. Je kan daar volgens mij beter geen fratsen uithalen zoals die Duitser van hierboven die zich verveelde.

Weet iemand trouwens hoe dat werkt bij onze zuiderburen als je gepakt wordt zonder kaartje of met een verkeerd kaartje??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57617170
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:04 schreef bork het volgende:
Ze zijn in ieder geval wel van het controleren bij de NMBS, in ieder geval afgelopen voorjaarsvakantie in B elgie in de trein. 4 ritjes en 3x controle. Je kan daar volgens mij beter geen fratsen uithalen zoals die Duitser van hierboven die zich verveelde.
Nou, dat is natuurlijk onzin Die duitser is 102 keer GEPAKT. Dus moet er ook daar heel veel gecontroleerd zijn Alleen de gevolgen ALS je gepakt wordt, zullen misschien anders zijn, maar ook dat hoeft niet. Er wordt in Belgie wel veel campagne gevoerd van "Tot 200 euro boete! Hoe te voorkomen? Altijd eerst een kaartje kopen!!"

Overigens is het in Belgie zo dat je tegen een geringe meerprijs gewoon bij de conducteur een kaartje kunt kopen. Daar wordt niet iedereen die een kapotte automaat of een gesloten loket treft meteen als een crimineel behandeld
Moet je natuurlijk wel naar de conducteur toe gaan zodra je instapt he, da's duidelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 maart 2008 @ 10:42:24 #66
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57617315
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Overigens is het in Belgie zo dat je tegen een geringe meerprijs gewoon bij de conducteur een kaartje kunt kopen. Daar wordt niet iedereen die een kapotte automaat of een gesloten loket treft meteen als een crimineel behandeld
Moet je natuurlijk wel naar de conducteur toe gaan zodra je instapt he, da's duidelijk
Kijk dat is tenminste service. Leuke piccies trouwens Fles.

Iets anders, ik ben er niet zo in geinteresseerd maar voor de liefhebber:

Deel I uit een serie over het Werkspoor Utrecht is verschenen in het kader dat de afdeling montage die 60 jaar geleden uit het W.S.U. werd opgericht meer info: http://home.wanadoo.nl/wvanscharenburg/boeken/deel5/deel5.html


Voorbeeldje : aflevering van de eerste T.E.E.



nb: ken heel die man niet, er is geen eigen belang bij, er stond toevallig vandaag overigens een leuk stukje over dit onderwerp in het Utrechts Stadsblad
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57618002
Mooi ding wel, die TEE. Zal ongeveer de laatste trein zijn die door een vrouw ontworpen is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 maart 2008 @ 11:17:41 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57618062
quote:
'Opleiding machinisten Connexxion op Valleilijn was onvoldoende'

BARNEVELD - Het tot negen keer toe negeren van een rood sein op de Valleilijn (Amersfoort-Ede) is het directe gevolg geweest van onvoldoende opgeleide machinisten van vervoerder Connexxion. Er is sprake geweest van ,,gebrekkige selectie en opleiding''. De voorvallen hadden plaats in de periode december 2006 - september 2007.
Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat in het onderzoeksrapport dat vandaag openbaar is gemaakt. Het passeren van het rode sein had geen persoonlijke ongevallen tot gevolg, maar leidde in één geval wel bijna tot een botsing van een reizigerstrein met een goederentrein. Volgens de inspectie heeft Connexxion inmiddels de opleiding en werving van personeel op orde.
De inspectie stelt een aanvullend onderzoek in naar de kwaliteit van de opleidingen van nieuwe machinisten bij alle spoorwegondernemingen die in Nederland actief zijn.
Zozo
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 maart 2008 @ 11:23:15 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57618214
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi ding wel, die TEE. Zal ongeveer de laatste trein zijn die door een vrouw ontworpen is.
Is dit nou de enige trein waar ze aan heeft bijgedragen? Ik zal Treindesign er eens op moeten naslaan.

Leuk boek trouwens!

[ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 26-03-2008 11:41:16 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:18:29 #70
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_57619601
quote:
soest - Geen roekeloze machinisten of technische malheur aan treinen of infrastructuur, maar 'gewoon' glad spoor. Dat is volgens ProRail de oorzaak geweest van het twee keer binnen een etmaal doorglijden van een trein bij station Soestdijk, eind december.


Het leidde beide keren bijna tot een catastrofe. De treinen misten de stop bij het perron volledig en schoten door rood sein zo de nog niet gesloten overweg op in de drukke Steenhoffstraat. Beide keren voorkwam tijdig luid treingetoeter dat fietsers, voetgangers of automobilisten geraakt werden.
Spoorbeheerder ProRail heeft een intern onderzoek ingesteld naar de incidenten in Soest. Daaruit blijkt dat er geen andere verklaring is dan glad spoor, exact wat de betrokken machinisten direct al meldden. ,,Beveiligingstechnisch is er niets aan de hand. Alles werkt zoals het hoort'', zegt een woordvoerster.
De oorzaak van de gladheid zijn volgens de deskundigen toch de klassieke herfstblaadjes, hoewel het daarvoor wel erg laat in het seizoen was. ,,Het stroef maken van het spoor met een speciale gel was op dat moment in Soest nog niet gedaan.'' Bevriezing van het spoor tijdens de koudegolf van december is altijd van de hand gewezen als mogelijke verklaring.
ProRail zal voortaan in de herfst het Soester lijntje fanatieker bewerken met gel om slippartijen te voorkomen. Ook worden bomen langs het spoor preventief gesnoeid. Hekken met vangnetten voor blaadjes zijn al standaard maatregel op het natuurrijke tracé.
De overweg bij station Soestdijk eerder sluiten, namelijk nog voor de trein het station binnenloopt, blijft een noodmaatregel. ProRail is huiverig voor irritatie bij overig verkeer als de bomen telkens 'voor niks' lang dicht zijn. Mensen glippen soms tussen de gesloten bomen door.
Nou van de bomen eerder sluiten heb ik nog niks gemerkt
pi_57619975
quote:
ProRail is huiverig voor irritatie bij overig verkeer
Net alsof prorail het OOIT wat rukt wat de rest van de wereld ervan vindt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:57:29 #72
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_57620534
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Net alsof prorail het OOIT wat rukt wat de rest van de wereld ervan vindt
idd
  woensdag 26 maart 2008 @ 13:00:33 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57620603
quote:
Brand goederentrein Roosendaal geblust

ROOSENDAAL - Op het spoor in Roosendaal heeft woensdagochtend korte tijd een goederentrein in brand gestaan. Volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail brak het vuur rond tien uur uit in de locomotief van trein. Drie brandweerwagen gingen ter plaatse om het vuur te bestrijden.
De oorzaak van de brand is niet bekend. De goederentrein kwam uit België. Door de brand was er enige tijd geen treinverkeer mogelijk tussen Essen en Roosendaal.
Bron: Omroep Brabant.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57628046
Station Deventer weekeinde op slot

door Nicolai Lensen.

DEVENTER - Deventer is een weekeinde lang onbereikbaar per trein. Vanwege werkzaamheden is er op 5 en 6 april geen treinverkeer mogelijk van, naar en via het NS-station Deventer.


In opdracht van Prorail wordt volgende week zaterdag een begin gemaakt met de aanleg van een derde perron. Dit perron komt aan de zijde van het stationsgebouw en maakt het mogelijk dat meer treinen tegelijk Deventer kunnen aandoen.

Daarnaast zijn er in het volgend weekeinde onderhoudswerkzaamheden aan het spoor (wissels) en wordt het beveiligingssysteem (seinen) vervangen. De Nederlandse Spoorwegen en Prorail hebben besloten om al het werk in twee dagen samen te ballen. Daardoor is Deventer echter wel een weekeinde lang onbereikbaar per trein. De spoorwegen zetten daarom bussen in tussen Deventer en de plaatsen Apeldoorn, Rijssen, Olst en Zutphen. "We hopen de overlast te beperken, maar reizigers moeten toch wel rekening houden met extra reistijd van een half uur tot een uur", denkt een NS-woordvoerder.

Reizigers die via Deventer willen reizen, wordt gevraagd te kiezen voor een alternatieve route. Zo moeten reizigers tussen Twente en de Randstad omrijden via Zwolle.

Bron: De Stentor
pi_57629988
http://www.ivw.nl/Images/(...)on_tcm247-217592.pdf

Hier het rapport van de IVW over de STS'en van CXX.
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:10:28 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57630224
Hier ook even wat internationaals.


In detail:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 maart 2008 @ 20:17:59 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57630463
Voor de liefhebbers: de eerste gevlavlipte SGMm-II staat nu in Leidschendam en verder heeft stel 7364, het stel DD-AR met 3 bakken + loc voorlopig het laatste ritje gereden in deze samenstelling. 2 bakken + loc zal de NS kennelijk niet zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:33:01 #78
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57630907
Bestaan zulke combinaties nog? Ik was geneigd te denken dat de 7300-combinatie volledig uitgestorven was.
  Redactie Sport woensdag 26 maart 2008 @ 20:33:09 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57630912
Volgens mij rijden er in Duitsland zelfs treinen met alleen een loc en een dubbeldeks-stuurstand, dus de NS moet niet zo zeuren
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 26 maart 2008 @ 20:33:58 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57630941
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:33 schreef Ofyles2 het volgende:
Bestaan zulke combinaties nog? Ik was geneigd te denken dat de 7300-combinatie volledig uitgestorven was.
mja, er was er eentje omdat er 3 bakken en een loc werkloos stonden, en dat was toch iets teveel schijnbaar
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')