en ja, als niemand het weet dan ga ik morgen naar de bank.quote:As I suspected I need some more numbers from your bank, your Iban number I think its a 22 digit number, your swift address ,and your sort code.
ah dat wist ik niet, gevonden inderdaad!quote:Op maandag 24 maart 2008 09:41 schreef StiffIer het volgende:
Als het goed is het jij ook een Iban nummer. staat op de afrekeningen van je bank.
quote:Op maandag 24 maart 2008 09:45 schreef Marrije het volgende:
Een BIC? Ik weet het niet hoor, ik zeg maar wat.
BIC = SWIFT volgens mij. staat als het goed is vermeld in je online bankieren tegenwoordigquote:Op maandag 24 maart 200809:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
ah dat wist ik niet, gevonden inderdaad! [afbeelding]
en die andere twee?
wat daar tussen staat:quote:Op maandag 24 maart 2008 09:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
BIC = SWIFT volgens mij. staat als het goed is vermeld in je online bankieren tegenwoordig
Sort code is voor intern gebruik, die heb je niet nodig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sort_code
deze bank wil die dus. Naar ik begrijp staat het op mijn bankpas.quote:Also, the sort code(s) (along with the account number(s)) must usually be given to make a direct deposit, in order to designate the involved bank branches and allow automatic processing of the deposit.
Het wordt in Nederland niet actief extern gebruikt dus voor de overschrijving is het niet nodig.quote:Op maandag 24 maart 2008 09:53 schreef BrandX het volgende:
deze bank wil die dus. Naar ik begrijp staat het op mijn bankpas.
* BrandX kijken gaat
welk nummer is dat dan? Hoe kan ik die extraheren uit mijn rekening nummer?quote:Op maandag 24 maart 2008 10:31 schreef Lariekoek het volgende:
Je sort code zit al in je rekeningnummer verwerkt.
Sorry ik moet het wel goed zeggen :-)quote:Op maandag 24 maart 2008 10:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
welk nummer is dat dan? Hoe kan ik die extraheren uit mijn rekening nummer?
quote:Op maandag 24 maart 2008 10:39 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Sorry ik moet het wel goed zeggen :-)
De sort code verschilt per land.
Deze zit voor Nederland al in de IBAN verwerkt.
BIj een Nederlandse IBAN: NL69PSTB0001234567 is PSTB de sort code.
NL staat voor het land.
69 zijn controle getallen.
PSTB is de BIC
0001234567 is het rekening/postbanknummer.
Duitsers hebben bijvoorbeeld niet zo'n constructie. Doe doen het zo: DE05100205000003287300.
Het rekeningnummer is 3287300 en de sort code, wat dus gewoon een code is om de bank mee te identificeren, is 10020500. DE staat voor het land en 05 is een controle getal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |