abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57568331
Hallo,

Ik ben 19 jaar en het enige kind van mijn moeder. Mijn vader (die inmiddels al weer twaalf jaar overleden is en die ik nooit gekend heb) is vaker getrouwd geweest en als resultaat daarvan heb ik 3 half zussen en 4 halfbroers. Ik dacht altijd dat het me niets uitmaakte dat ik mijn vader en al mijn broers en zussen niet ken maar de laatste jaren begint er toch steeds meer iets te kriebelen. Ik wil toch wel graag contact.

Al van kleins af aan heeft mijn moeder me verteld dat ik niet hoef aan te kloppen bij mijn oudste twee zussen en mijn oudste twee broers (zij hebben alle vier dezelfde ouders). Mijn oudste zus heeft namelijk bij mijn geboorte al aangegeven dat ze mij haat en dat ze niks van me wil weten. Als resultaat daarvan wou de rest ook niet. Hoe pijnlijk ik het ook vind, daar heb ik dus respect voor en ik heb geen pogingen gedaan om ze te benaderen. Daarbij zijn zij allemaal ook flink ouder dan ik ben dus dat maakt het ook niet makkelijker. (Zo is mijn oudste zus maar drie jaar jonger dan mijn moeder en zijn haar kinderen ouder dan ik ben)

Toen waren er dus nog twee broers en een zusje over. Van dat zusje is niet helemaal zeker of ze wel echt bestaat en mocht ze echt bestaan dan woont ze in brazilië. Nog twee broers over dus. Met hun moeder heb ik al jaren mail contact en op een gegeven moment heb ik een beetje door laten schemeren bij haar dat ik toch wel graag contact met mijn broers wou. Zij heeft dit bij hun voorgelegd en vooral een broer had ook wel belangstelling. Van zijn moeder kreeg ik toen zijn mobiele nummer en we hebben een paar keer heen en weer gesmst (ook enthousiasme van zijn kant dus). Daarna werd het weer stil. Een half jaar later had ik weer genoeg moed verzameld om het nog een keer te proberen en wederom enthousiasme. Daarna werd het echter alweer stil. Ongeveer een half jaar geleden heb ik het voor het laatst weer geprobeerd en alweer reageerde hij erg enthousiast. Ik moest mijn huisnummer maar even door mailen dan ging hij me zeker bellen!

Dat is dus alweer een paar maanden geleden en natuurlijk heb ik weer niets gehoord. Ik weet nu niet zo goed meer of ik nou nog een keer contact moet zoeken of niet. Ik ben bang dat hij alleen maar zo enthousiast doet omdat hij me niet wil kwetsen (of iets dergelijks..weet ik het) maar ik wil me ook niet op dringen. Ik wil alleen zo ontzettend graag contact..

Heeft er iemand tips oid? alvast bedankt.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_57568462
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:33 schreef Fha het volgende:
Heeft er iemand tips oid? alvast bedankt.
Seks met hem hebben en als hij dan contact blijft opnemen moet je met hem om blijven gaan.
pi_57568534
Bel 'm echt op, niet sms'en....
En maak een afspraak.

Wat diep triest trouwens van die oudere zussen van je....
Iemand haten die je niet kent...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57568682
Maak inderdaad gewoon eens een afpsraak.
pi_57568736
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:39 schreef Oblivion het volgende:
Bel 'm echt op, niet sms'en....
En maak een afspraak.

Wat diep triest trouwens van die oudere zussen van je....
Iemand haten die je niet kent...
Nah ik snap het ergens wel. Ik zou in eerste instantie ook niet echt vrolijk reageren als mijn moeder een kind krijgt met een vent van mijn leeftijd. Daarbij zijn die mensen allemaal niet helemaal 100% om het zo maar te zeggen dus dat zal ook wel mee spelen.

Maar ik ben niet zo'n held in bellen en nu dus helemaal niet omdat ik gewoon niet weet of hij wel echt wil.
pi_57568822
Nou, ik snap het niet, ze moet een hekel hebben aan haar vader, maar niet op mensen die er niks mee te maken hebben.

Wees nou maar een held, doe het voor je eigen gemoedstoestand.
Wat kan er gebeuren? Misschien wel een hele leuke afspraak!

Gewoon doen, morgenochtend nog.
pi_57569182
Ik ga wel weer hard beginnen met moed verzamelen dan Maar bedankt in ieder geval.
pi_57569281
Ik wens je gewoon heel veel succes!

Je moet maar zo denken: Ik heb nu niks, wordt het niks ben ik niks verloren.
  maandag 24 maart 2008 @ 12:54:13 #9
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_57577131
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:33 schreef Fha het volgende:
Mijn oudste zus heeft namelijk bij mijn geboorte al aangegeven dat ze mij haat en dat ze niks van me wil weten. Als resultaat daarvan wou de rest ook niet. Hoe pijnlijk ik het ook vind, daar heb ik dus respect voor en ik heb geen pogingen gedaan om ze te benaderen. Daarbij zijn zij allemaal ook flink ouder dan ik ben dus dat maakt het ook niet makkelijker. (Zo is mijn oudste zus maar drie jaar jonger dan mijn moeder en zijn haar kinderen ouder dan ik ben)
Vergeet niet dat ze dat 19 jaar geleden heeft gezegd, kan veel verandert zijn.

Als je contact wil met ze, en zeker met die jongen die je al heb gesproken gewoon doen. Als jij er behoefte hebt, het kan weinig kwaad lijkt me. het ergste wat er kan gebeuren is dat het niet klikt. Zou niet zo erg zijn toch?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_57578246
quote:
Op maandag 24 maart 2008 12:54 schreef Angst het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ze dat 19 jaar geleden heeft gezegd, kan veel verandert zijn.

Als je contact wil met ze, en zeker met die jongen die je al heb gesproken gewoon doen. Als jij er behoefte hebt, het kan weinig kwaad lijkt me. het ergste wat er kan gebeuren is dat het niet klikt. Zou niet zo erg zijn toch?
Mwa dat is niet veranderd, ik heb ondertussen genoeg over ze gehoord van mensen die ze wel echt kennen en ik zal daar echt nooit welkom zijn.

Maar voor mij is het wel degelijk een ramp als het niet klikt. Ik heb het gevoel dat ik een groot deel van mezelf mis, dus als het niet klikt zal dat zo blijven. Maargoed, ik heb net weer even wat achter gelaten op zn hyves, dat is natuurlijk niet hetzelfde als bellen, maar als hij daar dan op reageert vind ik het makkelijker om te bellen omdat het dan niet zo ineens uit het niets komt. (ofzo)
pi_57578288
Bloedbanden is iets overrated. De mensen met wie je opgroeid is imo veel belangrijker. Dat ik ergens misschien nog een aanverwante heb rondrennen kan mij werkelijk niets schelen.

Leuk als je contact zou hebben en een familie gevoel zou hebben. Niet jammer als dat er niet is.
A little bit hateful
pi_57578377
quote:
Op maandag 24 maart 2008 13:57 schreef Liquidootje het volgende:
Bloedbanden is iets overrated. De mensen met wie je opgroeid is imo veel belangrijker. Dat ik ergens misschien nog een aanverwante heb rondrennen kan mij werkelijk niets schelen.

Leuk als je contact zou hebben en een familie gevoel zou hebben. Niet jammer als dat er niet is.
Dat mag ook natuurlijk . Voor mij is het wel heel belangrijk omdat de familie die ik nu heb alleen maar nederlands is. Ik ben half surinaams en ik wil gewoon graag ook meer weten over mijn surinaamse achtergrond. En ik wil gewoon meer weten over mijn vader. Mijn moeder heeft namelijk alleen maar negatieve verhalen en misschien hebben mijn broers ook nog leuke verhalen. Of misschien hebben ze misschien ook alleen maar negatieve verhalen, maar die zullen als nog anders zijn dan die van mn moeder.
  maandag 24 maart 2008 @ 14:11:52 #13
81237 releaze
best of both worlds
pi_57578526
waarom spreek je niet gewoon wat met hem af? via telefoon, sms, hyves... het is niet bijzonder real life, je laat een veel kleinere indruk achter zo. en ook gewoon je gevoelens erbij vertellen, ik wil contact met je omdat zo en zo en zo, (meer over je vader weten, meer over je surinaamse achtergrond), omdat zus en zo.
Heb je dat al duidelijk tegen hem gezegd? of is ie onder de indruk dat ie nu hard moet proberen een broer-zus of vriendschapsrelatie op te bouwen? Dat kan namelijk best moeilijk zijn, en hem afschrikken. Prik een datum met hem, laten we dan onder het genot van een... (iets wat hij lekker vindt, jij bent tenslotte degene die meer info wilt) kletsen over familie.
  maandag 24 maart 2008 @ 14:13:34 #14
81237 releaze
best of both worlds
pi_57578548
of wonen ze in suriname?
pi_57578570
quote:
Op maandag 24 maart 2008 14:02 schreef Fha het volgende:

[..]

Dat mag ook natuurlijk . Voor mij is het wel heel belangrijk omdat de familie die ik nu heb alleen maar nederlands is. Ik ben half surinaams en ik wil gewoon graag ook meer weten over mijn surinaamse achtergrond. En ik wil gewoon meer weten over mijn vader. Mijn moeder heeft namelijk alleen maar negatieve verhalen en misschien hebben mijn broers ook nog leuke verhalen. Of misschien hebben ze misschien ook alleen maar negatieve verhalen, maar die zullen als nog anders zijn dan die van mn moeder.
Ah okee, dan is het anders. Dan zou ik idd gewoon losjes contact zoeken met concrete vragen. Dan is het ook niet zo genant of ongemakkelijk voor jouw halfbroer. Dit zit nu natuurlijk ook met klamme handjes als jij toevallig belt om "contact" te zoeken. Die denkt dan misschien ook "Ik heb mijn eigen leven hoor.. daar hoorde jij nooit bij en ik heb er eigenlijk geen behoefte aan".

Maar als je gewoon zegt dat je idd meer van over je vader wilt weten om het cirkel rond te krijgen... Ik zou er begrip voor hebben,
A little bit hateful
pi_57578995
@releaze; nee hij woont gewoon in amsterdam .

Maar het is denk ik inderdaad verstandig om erbij te vermelden dat ik gewoon meer wil weten, dat had ik inderdaad nog niet gedaan. Dank voor de tips! Ik hoop dat hij snel even reageert op mijn berichtje en dan zal ik hem daarna wel gewoon meteen bellen.
pi_57589791
Zo. Vandaag een hoop heen en weer gemaild met de moeder van die broer. Over twee weken heb ik met haar afgesproken in amsterdam. Dan gaan we eerst naar mn ene broer om daar rapporten ed te bekijken over mn vader en daarna gaan we dan samen door naar de broer die ik al een tijd probeer te bereiken zo kan het ook natuurlijk!
pi_57589850

GO GO GO!
pi_57589902
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:07 schreef Oblivion het volgende:

GO GO GO!
Gegarandeerd dat ik de komende weken stijf sta van de spanning haha Maar het is in ieder geval (zo goed als) rond
Bedankt voor de tips ed mensen!!
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:24:36 #20
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_57628936
harstikke goed ja komt wel goed dan
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')