Jammer maar het was te verwachten, als ik het iemand gun is het Heitinga wel.
quote:
'Heitinga naar Atlético Madrid'
Geschreven op dinsdag, 25 maart om 08:03
John Heitinga volgt het voorbeeld van Wesley Sneijder en zet zijn loopbaan in Spanje voort, zo meldt De Telegraaf. De verdediger van Ajax tekent een vijfjarig contract bij Atlético Madrid. Alleen de betalingsvoorwaarden moeten nog besproken worden.
De Spanjaarden hebben volgens de ochtendkrant al aangeven de gelimiteerde transfersom van tien miljoen euro te willen betalen. "Ik sta te trillen van geluk", vertelt de Oranje-international. "Dit is een prachtige volgende fase in mijn carrière. Ik zal Ajax ongelooflijk missen."
"Ik ben hier op mijn zevende, in de E2, ingestroomd, nadat ik voor mijn verjaardag een Ajax-training cadeau had gekregen", vervolgt de In Alphen aan de Rijn geboren verdediger. "Dit is mijn tweede huis. Ik hoop, en verwacht, écht dat iedereen me deze transfer gunt."
"Mijn doel was afscheid te nemen met nóg een landskampioenschap, maar dat is nu vrijwel onmogelijk. De fans hoeven zich geen zorgen te maken dat ik nu al met mijn gedachten in Madrid ben, want tot het einde van dit seizoen eet ik het gras op."
"Als er op een website een actie wordt gestart om je voor de club te behouden, doet dat echt wel iets met je. Door twee keer een bod van Atlético af te slaan en ook Sevilla de deur te wijzen, heeft ook Martin van Geel aangegeven me niet te willen laten vertrekken."
"Sterker nog, hij heeft er maandenlang alles aan gedaan om me te behouden. Dat waardeer ik enorm. Ook door de komst van Marco van Basten heb ik me afgevraagd of ik mister Ajax wilde worden, maar ik denk dat het tijd is om letterlijk mijn grenzen te gaan verleggen. Daarbij heb ik wel met mezelf afgesproken dat ik - als Ajax dat ook wil - mijn loopbaan hier ga afsluiten", aldus Heitinga.
Van Geel
Bij Ajax is met teleurstelling gereageerd op de beslissing van Heitinga om zijn geluk in Spanje te beproeven. "Dit is enorm jammer", vertelt technisch directeur Martin van Geel. "Maar ook wel begrijpelijk dat een jongen die al zeventien jaar bij Ajax voetbalt ergens anders wil kijken."
Volgens Van Geel heeft de Amsterdamse club er alles aan gedaan om Heitinga te behouden. "Daar zijn we maanden mee bezig geweest, maar helaas. Meestal gaat een speler weg bij Ajax als hij net top is. Zie Sneijder vorig jaar."