abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57558461
Lente-ui is meestal een bij-ingrediėnt en nooit hoofdingrediėnt. Maar, er ligt hier zoveel lente-ui te wachten dat we iets lente-uierigs willen gaan maken. Lente-uisoep leek ons wel wat, maar als je daarop zoekt op google vind je allerlei recepten die 'iets' doen met een pakje Honig lentesoep. Maar dat willen we dus niet Wie weet een receptje voor lente-uisoep of iets anders met als hoofdingrediėnt lente-ui?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57558963
Frisse lente-ui soep met kokos voor 2 personen.

Benodigdheden:

* 10 lente-uitjes
* 1 kruidenbouillontablet
* 10 takjes koriander
* ½ limoen
* ¼ rode peper
* 2 dl kokosmelk
* 2 eetlepels suiker

Bereiding:

Maak de lente-uitjes schoon. Snij de donkergroene delen eraf en snij de rest in grote stukken. Breng lente-ui met 5 dl water en het bouillontablet in een soeppan aan de kook en laat 15 minuten afgedekt zachtjes koken. Hak intussen de koriander fijn. Pers het sap uit de limoen. Verwijder de zaadjes van de peper en snij de peper in ringetjes.
Neem de stukken lente-ui uit de pan en pureer in een blender met een scheutje van de bouillon tot een gladde massa. Doe opnieuw in de kookpan met de rest van de bouillon, de kokosmelk en de peperringetjes en warm goed door. Voeg het limoensap toe en breng de soep op smaak met de suiker. Schenk de soep over 2 borden en strooi er de koriander over.

En je kan in plaats van gele ui voor uiensoep ook gewoon vervangen door lenteuitjes
pi_57559004
We hebben dat serieus allemaal in huis

bedankt!!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57559087
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:47 schreef Isabeau het volgende:
We hebben dat serieus allemaal in huis

bedankt!!
Geen probleem, eet smakelijk en laat even weten hoe het was
pi_57565377
De soep is bijna klaar! Spannend...
pi_57565832
quote:
Op zondag 23 maart 2008 20:15 schreef Isabeau het volgende:
De soep is bijna klaar! Spannend...
En? en? en? en? en? en? en?
  zondag 23 maart 2008 @ 21:50:47 #7
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57567419
wow, dat is snel opgelost
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57567698
Ik wilde het een-tweetje niet verstoren, maar nu heeft Muck gepost dus mag ik het ook, hihi...

Ik ben namelijk erg benieuwd naar de smaak van die soep, want ik vind lente-ui errug lekker om even mee te fruiten in wokgerechten, maar het heeft wel een vrij uitgesproken (sterke) smaak, dus ik kan me er nog niet zo heel veel bij voorstellen...

Maar ik ben nieuwsgierig en wil altijd nieuwe smaken ontdekken natuurlijk
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_57568107
Het deed me een beetje aan preisoep denken Was lekker, we hebben de suiker gewoon weggelaten, was ook nergens voor nodig, smaakte prima zo.
pi_57568230
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:24 schreef Isabeau het volgende:
Het deed me een beetje aan preisoep denken Was lekker, we hebben de suiker gewoon weggelaten, was ook nergens voor nodig, smaakte prima zo.
Mooi dat het lekker was, ga het ook een keertje maken
pi_57630256
Het is echt een heel lekker soepje!
Het doet mij een beetje Thais aan door de combinatie van kokosmelk en limoen.
Absoluut een aanrader!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')