Theo Bos is weer de vaandeldrager bij de heren. Hij won de voorbije twee wereldtitels op de sprint. Kan hij er drie op rij winnen? (zijn vierde in totaal zou het zijn).quote:Heren:
BOS, Theo
HEIMANS , Levi
HUIZENGA, Jenning
LIGTHART, Pim
MOURIS, Jens
MULDER, Teun
SCHEP, Peter
SLIPPENS, Robert
STROETINGA, Wim
VELDT, Tim
Dames:
BINNENDIJK, Marlijn
HIJGENAAR, Yvonne
KANIS, Willy
VAN DIJK, Eleonora
VOS, Marianne
Opvallend dat de halve finale en finale van het heren sprinttoernooi al op vrijdag zijn. Voorgaande jaren was het meestal de afsluiter van het toernooi.quote:Wednesday 26 March 2008
Men Individual Pursuit
Men Scratch Race
Men Team Sprint
Women 500m Time Trial
Thursday 27 March 2008
Men Team Pursuit
Women Individual Pursuit
Women Team Sprint
Men Sprint Rounds & Quarter Final
Friday 28 March 2008
Men Points Race
Men Sprint Semi-final & Final
Women Team Pursuit
Women Sprint Rounds & Quarter Final
Saturday 29 March 2008
Men Madison
Men Keirin
Women Points Race
Women Sprint Semi-final & Final
Sunday 30 March 2008
Men Omnium
Men 1 Kilometre Time Trial
Women Scratch Race
Women Keirin
Eurosport zendt het nodige uit. Misschien de BBC ook nog wel.quote:Op maandag 24 maart 2008 21:45 schreef Wombcat het volgende:
's avonds op TV, neem ik aan?
quote:Op maandag 24 maart 2008 22:22 schreef TheArt het volgende:
Leather, niet Schep rijdt de puntenkoers, maar wel Pim Ligthart.
woensdag om 20.30quote:Op maandag 24 maart 2008 22:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Eurosport zendt het nodige uit. Misschien de BBC ook nog wel.
Ik ben ook benieuwd naar de ploeg die de Fransen gaan opstellen in de teamsprint. Met Pervis, Bauge, Sireau, Tournant en Bourgain kan je toch een puik team opstellen, maar ze zullen wel keuzes moeten gaan maken.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:56 schreef wimderon het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar Ryan Bailey. Heeft een tijd minder gepresteerd doordat hij de motivatie miste en wat blessures kende, maar heeft sinds een tijdje de focus weer terug en verwacht zelf in Peking 'onverslaanbaar' te zijn. Was toch de laatste die Bos de baas was, ook al was Bos toen nog niet op het niveau van de afgelopen jaren...
Na het zwemmen dan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:17 schreef TheVulture het volgende:
Erg benieuwd, als je nagaat dat het een paar jaar geleden op sterven na dood was in NL en nu ziet hoeveel kanshebbers erzijn![]()
Ook met het oog op de OS kan dit wel eens de meest succesvolle discipline voor NL worden in Peking
dat is juist het leuke aan sport iedereen is klopbaar dus ook de favorieten. NL zal heus de nodige medailles halen daar ben ik van overtuigd maar of het allemaal gouden plakken zijn valt af te wachten. Maar o.a Bos, Vos, Kanis en HIjgenaar moeten toch zeker succes kunnen boeken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:55 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben pessimistischer. Ik zie het zo weer gebeuren dat die Australiërs en/of Britten en Fransen steeds weer het goud voor de Nederlandse neuzen wegkapen in Peking.
Zwemmen idem dito met Australiërs en Amerikanen.
Moet zeker kunnen en met name Bos verdient het op basis van zijn geweldige loopbaan ook.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat is juist het leuke aan sport iedereen is klopbaar dus ook de favorieten. NL zal heus de nodige medailles halen daar ben ik van overtuigd maar of het allemaal gouden plakken zijn valt af te wachten. Maar o.a Bos, Vos, Kanis en HIjgenaar moeten toch zeker succes kunnen boeken.
Kijk in principe zijn Kanis en Bos straks de topfavorieten op de sprint in Peking (al hangt dat natuurlijk mede af van dit WK), maar naast die twee hebben ook de teamsprinters en Vos een grote kans op een medaille. Al kan het net zo goed helemaal niets worden. Dat kan natuurlijk ook de andere kant op werken. Iemand als Ligthart is nog geen favoriet, maar Pim is een groot talent en kan maar zo een medaille halen in Peking. Zelfde geld voor bijv. Mouris en Schep op de koppelkoers (al zijn die al een stuk meer door de wol geverfd en zijn die een stuk meer kanshebber). Op de ind. achtervolging bij beide na zie ik geen onderdelen waar Nederland geen medailles kan halen op de OS.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat is juist het leuke aan sport iedereen is klopbaar dus ook de favorieten. NL zal heus de nodige medailles halen daar ben ik van overtuigd maar of het allemaal gouden plakken zijn valt af te wachten. Maar o.a Bos, Vos, Kanis en HIjgenaar moeten toch zeker succes kunnen boeken.
Op de individuele achtervolging zou het mits eens goede dag ook nog van Mouris kunnen komen, tenminste als die meegaat doen in Peking.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk in principe zijn Kanis en Bos straks de topfavorieten op de sprint in Peking (al hangt dat natuurlijk mede af van dit WK), maar naast die twee hebben ook de teamsprinters en Vos een grote kans op een medaille. Al kan het net zo goed helemaal niets worden. Dat kan natuurlijk ook de andere kant op werken. Iemand als Ligthart is nog geen favoriet, maar Pim is een groot talent en kan maar zo een medaille halen in Peking. Zelfde geld voor bijv. Mouris en Schep op de koppelkoers (al zijn die al een stuk meer door de wol geverfd en zijn die een stuk meer kanshebber). Op de ind. achtervolging bij beide na zie ik geen onderdelen waar Nederland geen medailles kan halen op de OS.
Moet ik nog zien. Bij het zwemmen zijn er maar 2 afstanden waarvan je nu al weet dat het een medaille op gaat leveren normaalgesproken (50 meter vrij/4x100 vrij estafette). Daarnaast moet ik nog maar zien of Dekker en Van den Hoogenband uberhaupt medailles gaan pakken, laat staan gouden en denk ik dat Veldhuis op de 100 vrij blij mag zijn met brons. Zoals het er nu voorstaat liggen er meer medailles in het verschiet bij het baanwielrennen.quote:
Denk het niet hoor. Wiggins/McGee (eventueel Cancellara) zijn toch een niveautje te goed. En de jongens die daarachter komen zijn in principe ook beter.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Op de individuele achtervolging zou het mits eens goede dag ook nog van Mouris kunnen komen, tenminste als die meegaat doen in Peking.
Kanis topfavoriet lijkt me ietsje te optimistisch. Ik zou eerder zeggen mede-favoriet met Tsylinskaya, Meares en Pendleton. Je hebt ook nog Guo die thuis rijdt en die jonge Cubaanse, waarvan ik de naam even kwijt ben.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk in principe zijn Kanis en Bos straks de topfavorieten op de sprint in Peking (al hangt dat natuurlijk mede af van dit WK)
Je hebt gelijk ja. Moet hij wel rijden, want hij rijdt ook al de koppelkoers en ploegenachtervolging. Zwaar programma.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Op de individuele achtervolging zou het mits eens goede dag ook nog van Mouris kunnen komen, tenminste als die meegaat doen in Peking.
bron NOSTTquote:Ligthart is uitgesloten van WK baan
Pim Ligthart (19) is uitgesloten van deelname aan de WK baan in Manchester vanwege afwijkende bloedwaarden.
De renner uit de KrolStonE-ploeg kwam na de Ronde van het Groene Hart al niet fit naar Manchester. Zijn bloedwaarden bleven onder de vastgestelde limieten, maar de verhoudingen tussen die waarden waren verstoord, waarop hij op medische gronden werd geschorst. Ligthart zou in Manchester aan de puntenkoers meedoen.
Ook Robert Hayles, die deel uitmaakt van de Engelse achtervolgingsploeg, mag niet rijden. Zijn hematocrietwaarde was met 50,3 te hoog. Individueel zou de Brit op de achtervolging de eerste tegenstander zijn van Jens Mouris.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |