En wat is eik allemaal het verschil tussen rock, hard-rock, metal, gothic, etc???
quote:Band uit Brazilie, die bestond uit Max Cavalera (zang/gitaar), Igor Cavalera (drums. broer van Max), Paulo Pinto (basgitaar) en Andreas Kisser (gitaar). Ze begonnen als thrash/death metal band, maar tegenwoordig is het wat anders, wat niet zo goed te omschrijven valt.
Op maandag 04 maart 2002 16:06 schreef YvonnePonne het volgende:
Wie kan mij wat vertellen over Sepultura??
Na wat leuke albums (Bestial Devastation, Morbid Visions, Schizophrenia, Beneath The Remains, Arise, Chaos A.D.) brachten ze een album uit met teveel rimboegeluid erin (Roots), waarna Max Cavalera de band verliet vanwege dat zijn vrouw (die tevens ook manager was) het niet zo goed kon vinden met de rest van de band (of eigenlijk: de band vond haar niet echt geschikt als manager).
Max vormde Soulfly, Sepultura ging door, op zoek naar een nieuwe zanger, die gevonden werd in Derrick Green, waarmee ze tot nu toe 2 albums gemaakt hebben: Against en Nation.
quote:Tja, het zijn substromingen. Je kan het beter horen om het verschil op te merken.
Op maandag 04 maart 2002 16:06 schreef YvonnePonne het volgende:
En wat is eik allemaal het verschil tussen rock, hard-rock, metal, gothic, etc???
Om je voorbeelden te geven:
Rock: Rolling Stones
Hard Rock: Whitesnake, Van Halen
New Wave Of British Heavy Metal: Saxon, Def Leppard
Speed Metal: Annihilator, Realm
Thrash Metal: Slayer, Exodus
Death Metal: Cannibal Corpse, Entombed
Black Metal: Dimmu Borgir, Immortal
Gothic Metal: Sins Of Thy Beloved
Power Metal: Falconer, Rhapsody
White Metal: Stryper, Narnia (meer een indeling qua tekst dan geluid)
Nu Metal: Korn, Soulfly
Als je daar nummer van gaat downloaden halen dan heb je een aardig idee lijkt me.
[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 04-03-2002 16:29]
quote:benk geweest
Op maandag 04 maart 2002 16:23 schreef Dr.Death het volgende:
Voor een triviant:
Waar was hun eerste Europese optreden?
Hun eerste Europese optreden was in Wijk bij Duurstede (ja, pak de Bosatlas er maar bij), om een week later op te treden op Dynamo Open Air. Ergens in 1989 ofzo.. in een ver en grijs verleden in elk geval..
quote:geen idee, maar die nieuwste wil je ook niet hoor. Probeer Chaos A.D. en Arise eens. Die zijn stukken beter
Op maandag 04 maart 2002 16:29 schreef YvonnePonne het volgende:
HOe komt het alleen dan dat je op Kazaa zo weinig van hun kunt downloaden? En al helemaal de nieuwste cd's niet..
quote:Geen idee. Eruit gefilterd?
HOe komt het alleen dan dat je op Kazaa zo weinig van hun kunt downloaden? En al helemaal de nieuwste cd's niet..
quote:Idd!
Op maandag 04 maart 2002 16:30 schreef Tokus het volgende:[..]
geen idee, maar die nieuwste wil je ook niet hoor. Probeer Chaos A.D. en Arise eens. Die zijn stukken beter
quote:Hoe komt het dat jij niet gewoon de cd's koopt?
Territory is geweldig!!!!
Waarom heb ik Sepultura pas vandaag ontdekt?????
quote:Toevallig, Territory was voor mij het eerste nummer dat ik kende van de band.
Op maandag 04 maart 2002 17:06 schreef YvonnePonne het volgende:
O MIJN GOD!!!!!!!!Territory is geweldig!!!!
Waarom heb ik Sepultura pas vandaag ontdekt?????
quote:ja ik ook in '96, vlak voordat max cavalera eruit stapte. Mijn favoriet is Beneath the Remains.
Op maandag 04 maart 2002 17:08 schreef Sucke het volgende:
kep ze nog gezien in volle glorie
Chaos AD is zonder meer de beste wat mij betreft
quote:Hoezo 'nog'? Zijn ze uit elkaar dan ofzo?
Op maandag 04 maart 2002 17:08 schreef Sucke het volgende:
kep ze nog gezien in volle glorie
Chaos AD is zonder meer de beste wat mij betreft
quote:Neen, voordat Max er uit stapte.
Op maandag 04 maart 2002 17:15 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
Hoezo 'nog'? Zijn ze uit elkaar dan ofzo?
quote:O, ksnap ut al...
quote:had je mijn verhaal niet gelezen dan???
quote:jawel..thnx nog..maar was het ff vergeten...Rustig maar!
Op maandag 04 maart 2002 19:41 schreef Tokus het volgende:[..]
had je mijn verhaal niet gelezen dan???
Als ze uit elkaar waren had dat er ook in gestaan.
en soulfly vind ik eigelijk helemaal nix meer geworden!
jammer...
quote:Dat is 'Poedelrock'.
Op maandag 04 maart 2002 16:24 schreef Witchfynder het volgende:
quote:Nee, dat zijn Mötley Crüe en Poison.
Op maandag 04 maart 2002 22:51 schreef Zander het volgende:[..]
Dat is 'Poedelrock'.
quote:Heb je dat van mij ook nog gelezen?
Op maandag 04 maart 2002 19:48 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
jawel..thnx nog..maar was het ff vergeten...Rustig maar!
quote:Ik heb van dat optreden in Wijk bij Duurstede nog een videotape..van uitermate slechte kwaliteit, maar wel lache om te zien..
Op maandag 04 maart 2002 16:29 schreef matthijn99 het volgende:[..]
benk geweest
bij allebei de optredens
quote:Tuurlijk!
Op maandag 04 maart 2002 23:45 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Heb je dat van mij ook nog gelezen?
Maarre (niet kwaad worden nu!) kheb een aantal liedjes gedownload van Selputura en kvind ze eik best een beetje allemaal op elkaar lijken. Er zitten uitschieters bij, maar de meesten hou ik niet uit elkaar...
quote:met dat hele gammele VWbusje dat aan kwam stuiteren
Op dinsdag 05 maart 2002 13:13 schreef Dr.Death het volgende:[..]
Ik heb van dat optreden in Wijk bij Duurstede nog een videotape..van uitermate slechte kwaliteit, maar wel lache om te zien..
die goede oude tijd
Industrial metal - Spineshank.
quote:euh. Van Halen is geniaal.
Op maandag 04 maart 2002 22:51 schreef Zander het volgende:[..]
Dat is 'Poedelrock'.
* Bastard moet meteen terug denken aan het concert
ROOOOTTTSSS, blody ROOOOOTTTTSSSS !!!!
Chaos AD!!!
quote:Oei, die was ik vergeten ja.
Op woensdag 06 maart 2002 20:42 schreef FouteMensenStaff het volgende:Industrial metal - Spineshank.
Industrial Metal - Ministry
geef toe, Ministry mag niet vergeten worden
quote:Das waar
Op woensdag 06 maart 2002 23:21 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Oei, die was ik vergeten ja.
Industrial Metal - Ministry
geef toe, Ministry mag niet vergeten worden
Sepultura
Uit het Braziliaanse Belo Horizonte afkomstige trashmetalformatie, die vanuit een zeer moeilijke situatie wereldwijd weet door te breken als een van de metalsensaties van de vroege jaren negentig. In eigen land wordt de metalscene nauwelijks getolereerd door de machthebbers en de eerste jaren na de oprichting in 1984 kenmerken zich door chronisch geldgebrek.
De EP Beastial Devastation, Morbid Visions en Schizophrenia worden uitgebracht op een Braziliaans label (Cogumelo) en geven het begrip low-budgetproduktie een nieuwe inhoud. De goede bedoelingen komen steeds meer bovendrijven. Vooral op het aggressief klinkende Beneath the Remains, dat voor de eerste internationale erkenning zorgt. De band komt onder contract bij Roadrunner, die Beneath the Remains later in een nieuwe mix uitbrengt. Arise het inmiddels dan al vierde album, wordt met Scott Burns in zijn Morrissound-studio opgenomen en is alleen daardoor al een flinke stap in de goede richting. De leden zijn hoorbaar fan van Slayer, maar dit gebrek aan originaliteit behoort met Arise definitief tot het verleden. De nummers zijn ijzersterk en de heren weten de onvrede over de situatie in eigen land te vertalen naar een agressie, die oprecht en puur overkomt. Hoewel ook deze plaat geproduceerd is door Scott Burns, is het vooral de remix van Andy Wallace die het tot een internationaal klinkend product maakt.
De energieke live shows vormen een andere sterke troef en vanaf 1991 is Sepultura bijna bijna twee jaar op tournee, o.a. met Ozzy Osbourne en Ministry. Pas begin 1993 worden nieuwe nummers geschreven, waarna de band de Dave Edmunds Rockfield studio in Wales betrekt om met Andy Wallace, ditmaal als producer, Chaos A.D. op te nemen. Met dit album, dat in Oktober 1993 uitkomt, weten de heren zich andermaal te overtreffen, met name dank zij hardcore invloeden. Chaos A.D. bevat tekstuele bijdragen van Biohazards EvanSeinfeld en ex-Dead Kennedy Jello Biafra, alsmede de New Model Army cover The Hunt. De release wordt gevolgd door de inmiddels traditionele wereldtournee van een jaar of twee. Tussen de bedrijven door vindt Max Cavalera tijd om te werken aan het Nailbomb project. Het is een samenwerkingsverband met Alex Newport van Fudge Tunnel, dat met Point Blank een album vol razende industrial en hardcore oplevert. Op het Dynamo Open Air festival van 1995 wordt het succesvolle project via een op Proud to Commit Commercial Suicide vastgelegd eenmalig concert ten grave gedragen.
Begin 1996 verschijnt Roots, waarop de band, zoals de titel al aangeeft, terugkeert naar haar wortels. Het bevat bijdragen van de Braziliaanse percussionist Carlinhos Brown, terwijl de band zelf de oerwouden intrekt om te musiceren met de geïsoleerd levende Xavantes stam. Het levert een bruisend en origineel album op, dat een brug slaat tussen wereld muziek en metal. The Roots of Sepultura is een heruitgave van Roots, met als bonus een album vol met zeldzame nummers uit het verleden van Sepultura.
Het gemopper van puristische metalfans over de experimenteerdrift van de Brazilianen valt in het niet tegen de enorme waardering die de band elders ten deel valt. Op 10 December 1996 lukt het dan ook om de Rotterdamse Ahoy vrijwel uit te verkopen.
De band lijkt een nieuwe fase ingegaan te zijn, die er niet alleen commercieel, maar ook artistiek veelbelovend uitziet. Tijdens de tournee ontslaan Andreas, Igor en Paulo Jr. manager Gloria Cavalera, tevens vrouw van Max. Volgens het drietal zou zij Max te veel als de verpersoonlijking van Sepultura naar voren schuiven.
Max verlaat woedend de band en vanaf 1997 bestoken beide partijen elkaar via interviews en ingezonden faxen. Het is vooral hartverscheurend om te zien hoe de ooit zo hechte en warme vrienden en familieclub uit elkaar valt. Max laat weten solo, dan wel met een nieuwe band verder te gaan (Soulfly). De drie overgebleven muzikanten gaan door als Sepultura, maar moeten in interviews erkennen dat het nooit meer zal worden zoals het was. Zelfs niet als Max op zijn schreden mocht terugkeren.
quote:Daar was ik ook bij!
Op maandag 4 maart 2002 19:44 schreef defender het volgende:
Ik heb ze ooit in de Ahoy gezien, was een top concert ! Nu Max weg is vind ik er niet veel meer aan. Soulfly vind ik daarentegen wel leuk.
Ik vind de cd's na max vertrok niet het niveau halen van vroeger howel ik hun laatste nog niet gehoord heb.
quote:Ik was zo stoned dat ik na het voorprogramma blij naar de uitgang liep, ik dacht dat het al voorbij was
Op zaterdag 7 december 2002 20:46 schreef nipeng het volgende:[..]
Daar was ik ook bij!
Ik vind de cd's na max vertrok niet het niveau halen van vroeger howel ik hun laatste nog niet gehoord heb.
Toen ik terug ging, en Sepultura wel echt meemaakte was gewoon super ! Zo bombastisch ! Nu vind ik er niks meer aan, geef mij maar Soulfly.
quote:Zet daar "Nine Inch Nails" ook maar bij
Op donderdag 7 maart 2002 07:50 schreef DOMINIUM het volgende:[..]
Das waar
quote:Grunge: Nirvana, Pearl Jam
Op maandag 4 maart 2002 16:24 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Tja, het zijn substromingen. Je kan het beter horen om het verschil op te merken.
Nu Metal: Korn, SoulflyAls je daar nummer van gaat downloaden halen dan heb je een aardig idee lijkt me.
quote:Hahaa ja Poison, daar heeft Helstar nog eens een nummer over geschreven... het heet; He is a Woman She is a Man
Op maandag 4 maart 2002 23:44 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Nee, dat zijn Mötley Crüe en Poison.
Oh btw... Arise is mijn favo album
Soulfly is ook nix, Max speelt amper meer gitaar, zit op allerlei vage trommeltjes te meppen en heeft zijn gitaar in DROP-D gestemd zodat hij met 1 vinger alle accoorden kan pakken de luie flikker.
Jammer van alles vanaf Roots, niet vervelend maar gewoon niet boeiend genoeg. Maar de manne hebben wel een hele serie klassiekers op hun naam staan.
Innerself als koplopertje
quote:Soulfly vind k nog steedz goed, alleen iz Soulfly 3 ook veel minder dan Primitive
Op woensdag 21 mei 2003 17:02 schreef Dissection het volgende:
Ik heb de albums t/m chaos AD, Roots werd echt een verschrikkelijk rimboe-album, heb er ook alleen nog maar de 2e cd van (waar de live zooi opstaat en remixes), de echte roots cd heb ik weggegeven, verschrikkelijk. De nieuwe albums zijn ook verschrikkelijk slecht, je mist het goede gitaarspel en de zang van Max gewoon. Derrick heb ik nooit wat gevonden, alhoewel hij naar wat ik gehoord heb de laatste tijd redelijk aan het bijtrekken is, eens kijken of het op graspop aan te horen is.Soulfly is ook nix, Max speelt amper meer gitaar, zit op allerlei vage trommeltjes te meppen en heeft zijn gitaar in DROP-D gestemd zodat hij met 1 vinger alle accoorden kan pakken
de luie flikker.
quote:Dat schreeuwen is juist gaaf en hoort bij die stijl muziek...ga jij nou maar snel terug naar je mainstream coldplay en placebo!
Op woensdag 21 mei 2003 18:10 schreef spacemangraig het volgende:
Jammer dat dr zo geschreeuwt wordt bij oa Sepultura, anders was het wel gave muziek geweest.
quote:met alle plezier. maar ik hou ook van sommige metal: Metallica en Tool bijv. dus niet zo boos doen
Op woensdag 21 mei 2003 18:13 schreef Dissection het volgende:[..]
Dat schreeuwen is juist gaaf en hoort bij die stijl muziek...ga jij nou maar snel terug naar je mainstream coldplay en placebo!
quote:Ik zat je maar te stangen, iedereen mag luisteren wat hij wil.
Op woensdag 21 mei 2003 18:21 schreef spacemangraig het volgende:[..]
met alle plezier. maar ik hou ook van sommige metal: Metallica en Tool bijv. dus niet zo boos doen
quote:jah maar dat klinkt ergens naar die stem van Hetfield. Dat gekrijs/schreeuw vind ik echt verschrikkelijk. En ik heb het over de oude Metallica de nieuwe vind ik ook zuigen.
Op woensdag 21 mei 2003 18:55 schreef Dissection het volgende:[..]
Ik zat je maar te stangen, iedereen mag luisteren wat hij wil.
Maar ook de oude metallica albums hadden een rauwe stem/schreeuw.
In early 1997, a rift developed between guitarist Max Cavalera and the other members, apparently due in part to Max's wife's involvement with the band as a manager. Max left the band and formed Soulfly, while Sepultura carried on, recruiting a new vocalist by the name of Derrick Greene, and have released two albums since Roots (the latest being Nation) and continuing to retain their popularity as a metal force.
Bestial Devastation 1985
Morbid Visions 1986
Schizophrenia 1987
Beneath the Remain 1989
Arise 1991
Thrid World Posse (EP) 1992
Chaos A.D. 1993
Naar mijn idee wordt het hierna
Roots 1996
Blood - Rooted (Comp.) 1997
Against 1998
Nation 2001
Under A Pale Grey Sky ('96 live) 2003
quote:je S werkt niet goed.
Op donderdag 22 mei 2003 10:50 schreef Minotarumon het volgende:
k zie bij de collectie geen ROORBACKdie iz net nieuw, maar klinkt wel cewl
Roorback is nog zo nieuw dat ie nog niet eens uit is. de 26e pas.
quote:ow kan wel, k heb hem al in mijn collectie
Op donderdag 22 mei 2003 12:30 schreef Tokus het volgende:[..]
je S werkt niet goed.
Roorback is nog zo nieuw dat ie nog niet eens uit is. de 26e pas.
En k haat de S duzz gebruik vaak de Z
quote:dat wilde ik nou net gaan zeggen....
Op dinsdag 16 september 2003 23:21 schreef metalbazzz het volgende:
live op 19 november in De Effenaar in Eindhoven
kwam dr toevallig bij uit toennik op effenaar.nl zat te bladeren.. ik ga iig zeker ff kijken. voorverkoop 24 sept!
kvind ze trouwens lang niet meer zo vet als vroeger, (vooral na lineup verandering... maarjah dat geldt z'n beetje voor alle metalbands die way-back gaan.
kweet wel dat ze veel ouwe shit spelen
quote:je vergeet de hedendaagse metallica in het lijstje:
Op maandag 4 maart 2002 16:24 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Tja, het zijn substromingen. Je kan het beter horen om het verschil op te merken.
Nu Metal: Korn, SoulflyAls je daar nummer van gaat downloaden halen dan heb je een aardig idee lijkt me.
Maar wie ben ik, zeker geen die-hard metalfan. Dus ga nou niet zeiken, ik vind die percussie juist leuk. Misschien ben ik wel te veel mainstream!
Don't criticize what you don't understand,
Why change my words, you're so afraid.
Sepultura is okay. Dit naar aanleiding van het voor het eerst sinds lange tijd weer draaien van Chaos AD.
quote:Dat zei ik. Maar dan in iets meer woorden.
Op woensdag 18 februari 2004 21:27 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik heb eigenlijk niets te melden behalve het volgende:Sepultura is okay. Dit naar aanleiding van het voor het eerst sinds lange tijd weer draaien van Chaos AD.
quote:Ik zag het. Ik had eigenlijk net zo goed jou kunnen citeren en "Wat hij zei." posten...
Op woensdag 18 februari 2004 21:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Dat zei ik. Maar dan in iets meer woorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |