Uit het beperkte aanbod bij die shop zou ik een Asus P5K of P5K-E nemmen.quote:Op zondag 23 maart 2008 01:36 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Bedankt voor je advies.
Welk moederbord zou je bij die webshop aanbevelen?
Ik denk inderdaad dat ik een Artec Freezer 7 Pro neem die heb ik nu ook in mijn pc en daar ben ik best tevreden mee
De reden dat ik die HD nam is dat hij erg snel is en 32 MB cache heeft, beste buy guide van tweakers adviseerd die, welke HD kan ik anders beter nemen?
Zal het bij gamen veel verschil uitmaken of ik 1 of 2 schijven in mijn pc heb hangen? Voor extra opslagruimte hoef ik het alvast niet te doen.quote:Op zondag 23 maart 2008 02:05 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Uit het beperkte aanbod bij die shop zou ik een Asus P5K of P5K-E nemmen.
http://www.dollarshops.eu(...)_198/products_id/808
http://www.dollarshops.eu(...)198/products_id/1819
Voor HD's neem ik persoonlijk liever Seagate, die hebben 5 jaar garantie.
Gebruik zelf liever 2 HD's in een PC.
XP x64 wel. Vista x64 niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:01 schreef House-Musik het volgende:
x64 zorgt toch voor best wat gedoe ? Of maakt het eigenlijk niet uit met 32 en kan je er alleen maar meer mee?
Tnx, ik zag dat ze bij Dollarshop ook weer binnen komen binnen 2 werkdagen, die komt er dus in ipv de Q6600.quote:Op zondag 23 maart 2008 10:45 schreef FJD het volgende:
[..]
(...)
Voor TS: Paar weken terug had Alternate nog een zooi e8400 CPUs liggen. Wel redelijk aan de prijs maar goed, vraag en aanbod zullen we maar zeggen. Toen hadden ze er nog een 50 liggen.
Ik gebruik graag 2 schijven zodat ik de data op een andere schijf kan houden en niet op de bootschijf staan.quote:Op zondag 23 maart 2008 10:15 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zal het bij gamen veel verschil uitmaken of ik 1 of 2 schijven in mijn pc heb hangen? Voor extra opslagruimte hoef ik het alvast niet te doen.
Ik zou ook zeker zo'n soort setup aanhouden. Tenzij je echt 0,0 aan dingen van waarde op je schijf hebt staan.quote:Op zondag 23 maart 2008 20:46 schreef schvvmert het volgende:
Ik gebruik graag 2 schijven zodat ik de data op een andere schijf kan houden en niet op de bootschijf staan.
Voor Windows en games heb ik een 150 Gig Raptor.![]()
1 grote HD waar alles opstaat vind ik een eng idee.
Een Raptor is wel een wat dure oplossing maar bijv een snelle 160 of 250 Gig samen met 1 van 500 is niet veel duurder dan 1x 750 gig.quote:Op zondag 23 maart 2008 20:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik zou ook zeker zo'n soort setup aanhouden. Tenzij je echt 0,0 aan dingen van waarde op je schijf hebt staan.
Ik heb er drie schijven inhangen. Raptor voor hetzelfde doel en dan 2x 500gb onderverdeeld in partities waarbij beide schijven een partitie van 100gb hebben die gesynched wordt.
Welke 2 schijven zou jij voorstellen?quote:Op zondag 23 maart 2008 21:12 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Een Raptor is wel een wat dure oplossing maar bijv een snelle 160 of 250 Gig samen met 1 van 500 is niet veel duurder dan 1x 750 gig.
Een Raptor heb je natuurlijk niet voor storage maar omdat het sneller is dan een normale HD.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:12 schreef schvvmert het volgende:
Een Raptor is wel een wat dure oplossing maar bijv een snelle 160 of 250 Gig samen met 1 van 500 is niet veel duurder dan 1x 750 gig.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Seagate en Western Digital schijven, puur vanwege de garantie en de goede RMA. Ben wel een grootverbruiker heb hier op dit moment 25 HD's draaien in 4 PC's.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:26 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Welke 2 schijven zou jij voorstellen?
Daar sluit ik me volledig bij aan. Het budget loopt al snel uit de hand bij het samenstellen van een PC.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Een Raptor heb je natuurlijk niet voor storage maar omdat het sneller is dan een normale HD.
Je moet het geld er voor over hebben. Belangrijkste is iig dat je op twee verschillende plaatsen gegevens hebt staan, mits de gegevens belangrijk genoeg zijn natuurlijk. Anders kun je net zo goed 1 HD halen.
Het hangt af van hoeveel belangrijke data je op de PC hebt. Back-ups maken is altijd belangrijk.quote:Op maandag 24 maart 2008 09:03 schreef Merovingian het volgende:
Ik denk dat je, als je aan een beperkt budget vastzit, beter in eerste instantie gewoon 1 schijf kan kopen, en belangrijke documenten dan gewoon 1x in de zoveel tijd ff op een dvd-rw fikken. Je kunt er later dan altijd nog een tweede schijf bij kopen.
Idd een ook goede optie en oude PC in onderdelen verkopen.quote:Op maandag 24 maart 2008 09:08 schreef Cheiron het volgende:
Hij zegt "nieuwe" pc. Kan de TS niet een hdd uit zn oude systeem als backup gebruiken?
Ik maak een htpc van mijn oude systeemquote:Op maandag 24 maart 2008 09:11 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Idd een ook goede optie en oude PC in onderdelen verkopen.
Dat ga ik met mijn E6600 ook doen.
quote:Op maandag 24 maart 2008 09:15 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik maak een htpc van mijn oude systeemAlles in een Silverstome LC16MR kast en de nieuwe meuk in mn huidige kast.
In mijn huidige pc zit maar 1 schijf, ik kan mijn hele pc werkend verkopen aan een collega, dat scheelt me weer weken leuren met alle losse onderdelen. Overigens maak ik zeer regelmatig back-ups van mijn data op dvd, dit bestaat in principe alleen uit foto's en tientallen word-documenten. Alle overige dingen op mijn HD kan ik simpelweg opnieuw installeren, ik gebruik mijn pc alleen voor gamen en internetten......quote:Op maandag 24 maart 2008 09:08 schreef Cheiron het volgende:
Hij zegt "nieuwe" pc. Kan de TS niet een hdd uit zn oude systeem als backup gebruiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |