abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59737291
Leuk om te zien dat dit topic nog steeds gaande is.

Ik heb het sollicitatie gesprek al een paar maanden geleden gehad en ben aangenomen, ondanks dat ik er met een map kwam

Aangezien het om een sales functie ging en ik ben geselecteerd door een werkervaring uit het verleden heb ik prestaties uit die tijd meegenomen om te tonen wat ik zowel heb gedaan en op wat voor manier. Hierdoor kon ik hem overtuigen dat ik capabel ben voor deze functie en heb ik me kunnen onderscheiden van de andere deelnemers.
pi_59738091
quote:
Ik stel die vraag toch niet voor Jan lul?
9 van de 10 keer stellen ze die vraag voor jan met de korte lul.
Dat zijn van die knakkers die nog nooit van star gehoord hebben, maar wel popiejopie zitten doen omdat ze een mooi baantje bij P&O hebben, al heet het daar dan meestal geen P&O maar HRM

Aan dergelijke mensen en bedrijven heb ik een broertje dood
pi_59738291
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:03 schreef Plant77 het volgende:
Leuk om te zien dat dit topic nog steeds gaande is.

Ik heb het sollicitatie gesprek al een paar maanden geleden gehad en ben aangenomen, ondanks dat ik er met een map kwam

Aangezien het om een sales functie ging en ik ben geselecteerd door een werkervaring uit het verleden heb ik prestaties uit die tijd meegenomen om te tonen wat ik zowel heb gedaan en op wat voor manier. Hierdoor kon ik hem overtuigen dat ik capabel ben voor deze functie en heb ik me kunnen onderscheiden van de andere deelnemers.
Goed om te horen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:49:17 #29
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59739750
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:37 schreef NED het volgende:

[..]

9 van de 10 keer stellen ze die vraag voor jan met de korte lul.
Dat zijn van die knakkers die nog nooit van star gehoord hebben, maar wel popiejopie zitten doen omdat ze een mooi baantje bij P&O hebben, al heet het daar dan meestal geen P&O maar HRM

Aan dergelijke mensen en bedrijven heb ik een broertje dood
Van de STAR methode kan je evengoed zeggen dat je die vragen voor Jan lul stelt, omdat iemand die die methode kent zo een paar hapklare voorbeelden heeft klaarliggen Dus dat is dan net zo goed voor Jan lul.

Mij gaat het erom hoe de kandidaat in het gesprek zit. Als er bij sommige vragen weerstand ontstaat, moet je je afvragen waarom en waarom die vragen gesteld worden. Hoewel niet iedereen een goede interviewer is (dat ben ik zelf ook niet), denk ik dat er met elke vraag aan een doel beantwoord wordt. Je moet natuurlijk niet vragen welke kleur de tandenborstel van de sollicitant heeft, of je moet een verrassend element willen inbouwen en willen weten hoe de sollicitant daarop reageert

Mij hebben ze ook met drie man doorgezaagd in het gesprek. Van de hak op de tak, dan weer relevante, dan weer irrelevante vragen, door elkaar heen, ongestructureerd. Ik bleef kalm en dat heeft hen er toe doen besluiten mij aan te nemen. Dus hoewel de vraag zelf inhoudelijk wellicht nergens op lijkt te slaan, heeft het stellen van die vraag wel degelijk een doel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_59739799
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Van de STAR methode kan je vengoed zeggen dat je die vragen voor Jan lul stelt, omdat iemand die die methode kent zo een paar hapklare voorbeelden heeft klaarliggen Dus dat is dan net zo goed voor Jan lul.

Mij gaat het erom hoe de kandidaat in het gesprek zit. Als er bij sommige vragen weerstand ontstaat, moet je je afvragen waarom en waarom die vragen gesteld worden. Hoewel niet iedereen een goede interviewer is (dat ben ik zelf ook niet), denk ik dat er met elke vraag aan een doel beantwoord wordt. Je moet natuurlijk niet vragen welke kleur de tandenborstel van de sollicitant heeft, tenzij je een verrassend element wilt inbouwen en wilt weten hoe de sollicitant daarop reageert

Mij hebben ze ook met drie man doorgezaagd in het gesprek. Van de hak op de tak, dan weer relevante, dan weer irrelevante vragen, door elkaar heen, ongestructureerd. Ik bleef kalm en dat heeft hen er toe doen besluiten mij aan te nemen. Dus hoewel de vraag zelf inhoudelijk wellicht nergens op lijkt te slaan, heeft het stellen van die vraag wel degelijk een doel.
Wat voor functie ging dat om, dat je door drie man even door de "gehaktmolen" werd gehaald?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 27 juni 2008 @ 20:56:48 #31
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59739931
Operationeel manager / teamleider.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_59740822
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 06:10 schreef BBQ-kip het volgende:
In ieder geval geen ruzie krijgen tijdens het eerste (en tevens laatste ) gesprek met de leidinggevende... echt gebeurd pas geleden bij waar ik werk
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 13:19 schreef BlueMage het volgende:
Heb één keer ruzie gemaakt tijdens sollicitatiegesprek en dat was omdat ik om 11:00 op gesprek moest komen en die kerel was d'r om half twaalf nog niet, kregen we meteen bij 't begin van 't gesprek herrie. Vreemd genoeg heb ik die baan niet gekregen.

M.
Aha!

Gewoon doen joh! Altijd goed om te laten zien dat jij je hebt voorbereid en verdiept hebt in het bedrijf
  zondag 29 juni 2008 @ 19:31:42 #33
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_59776908
Nee, dat was niet hetzelfde gesprek
Ging om een vacature voor een logopediste, waarbij de sollicitante ruzie zocht en kreeg met haar toekomstige leidinggevende. Waar het precies over ging heb ik niet te horen gekregen, maar mijn leidinggevende had het idee dat er een psychiatrisch patiënt voor hem zat hehehe
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')