quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:34 schreef RobinOok het volgende:
Nou, dan ga ik mijn laatste creatie hier ook nog eens neerplempen. Met lekker veel smaakmakers door het vlees gemengd.![]()
[ link | afbeelding ]
Had nog wat simpele biefstukjes over die op moesten, dus hup door de gehaktmolen en aangemaakt met:
2 el fijngehaktje sjalot
2 el fijngehakte koriander
1 lenteuitje in ringetjes
1 knoflookje, geraspt
1 eierdooier
0,5 tl citroenrasp
0,25 tl shichimi togarashi
1 tl zout
1 tl grofgemalen peper
1 el sesamzaadjes met rooksmaakje (kun je door 't vlees mengen of later erop strooien)
Op een ciabattaatje, ook even gegrilld naast de hamburger
Plakjes tomaat, rode ui, nog wat koriander voor de kleur en dan Tonkatsu saus en Kewpie mayonaise
Was zomaar een experimentje, maar daarna nog eens gemaakt en lief vond 'm ook erg lekker.
Maar in zo'n lamsburgertje is ook niet te versmaden, moet ik ook gauw weer eens doen. Yum!
Als je al niet eens je oven juist kunt gebruiken moet je vooral de fastfood industrie blijven sponsorenquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:25 schreef RobinOok het volgende:
Da's saai. Zeker als je gewoon gehakt gebruikt. Bah, moet er niet aan denken zeg, een hamburger van gehakt met alleen peper en zout.
Aan een hamburger in de oven gegaard uitgedroogd trouwens ook niet.
Daar is niks mis mee hoor, dat je van pure smaken houdt is alleen maar goed en juich ik toe.. Dit is gewoon een goede variant vond ik zelfquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:13 schreef tjoptjop het volgende:
Jezus wat gooi jij er wel niet in zeg....![]()
Wat is er mis met goed rundvlees en na het bakken even zout en peper, dat zijn imho de lekkerste
Bak je het eigenlijk aan voordat het de oven ingaat? Een grote steak laat ik ok wel een sgaen in de oven, maar een hamburger nooit geprobeerd eigenlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:46 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Als je al niet eens je oven juist kunt gebruiken moet je vooral de fastfood industrie blijven sponsoren
[..]
Daar is niks mis mee hoor, dat je van pure smaken houdt is alleen maar goed en juich ik toe.. Dit is gewoon een goede variant vond ik zelf
Beetje grote toko uitzoeken, dan heb je de meeste kans. Of eentje waarvan je weet dat die een goed assortiment Japanse spullen heeft. 't Is echt lekkere mayo. (alleen niet goedkoop 5,25 is het goedkoopst wat ik tegen kwam.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:52 schreef tjoptjop het volgende:
Ik moet die Japanse mayo ook maar eens gaan proberen. Gewoon bij een toko te koop?
Volgens mij ben jij degene die niet weet hoe je een oven moet gebruiken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:46 schreef Deimos000 het volgende:
Als je al niet eens je oven juist kunt gebruiken moet je vooral de fastfood industrie blijven sponsoren
Misschien bakt'ie zn brood wel in de koekenpanquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:29 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die niet weet hoe je een oven moet gebruiken.
In het psv stadion zijn het van die saaie beckers hamburgers.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:53 schreef Zwoerd het volgende:
Die van de catering in het Twente-stadion![]()
Uit de frituur?quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:43 schreef valek het volgende:
[..]
In het psv stadion zijn het van die saaie beckers hamburgers.
Dat doe ik wel eensquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:40 schreef RobinOok het volgende:
Ja, zijn frikandellen in de grillpan en zijn wontons in de magnetron.
Als het maar warm wordt heej!
De Jumbo heeft met enige regelmaat mooi lamsgehakt bij de 'bewuste' en bioproducten. En de prijs is meer bewust dan bio :-)quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:17 schreef RobinOok het volgende:
Sinds appie het lamsgehakt weer uit het halal-assortiment heeft gehaald eet ik amper nog lamsgehakt. :-(
Nee, de hamburger zelf niet. De groentes moet je wel even fruiten want die garen nooit in zo'n korte tijd.. Tenzij je van knapperige/taaie groente houdt in een hamburger.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Bak je het eigenlijk aan voordat het de oven ingaat? Een grote steak laat ik ok wel een sgaen in de oven, maar een hamburger nooit geprobeerd eigenlijk.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:29 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die niet weet hoe je een oven moet gebruiken.
Dat lokt wel de juiste klanten toch?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
de halalmeuk is überhaupt weer wat in de verdrukking gekomen bij de AH volgens mij? 't Is hier iig verplaatst en meer in de verdomhoek terecht gekomen, ook vaak met 35% korting stickers..
Ik peins er niet over. Geen haar op mijn hoofd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:09 schreef Deimos000 het volgende:
Maak eerst maar eens een hamburger goed klaar in de oven dan discussiëren we wel verder over dit onderwerp
Tja, dan zijn we snel uitgewauweldquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:31 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik peins er niet over. Geen haar op mijn hoofd.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:09 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Nee, de hamburger zelf niet. De groentes moet je wel even fruiten want die garen nooit in zo'n korte tijd.. Tenzij je van knapperige/taaie groente houdt in een hamburger.
[..]![]()
Maak eerst maar eens een hamburger goed klaar in de oven dan discussiëren we wel verder over dit onderwerp
[..]
Dat lokt wel de juiste klanten toch?
Doorgegaarde droge meuk dusquote:Op woensdag 2 maart 2011 14:45 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Tja, dan zijn we snel uitgewauweld
Zaterdag maar weer eentje klaarmaken in de oven, grill er kort bij aan.. Lekker hoor
Overigens smaakt het niet anders dan gehaktbrood.. Of maak je dat ook in de koekenpan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |