Mijn schoonzus is er ook zo 1 van een tv, stereo en dat soort dingen, maar ze heeft ons camping-tv'tje al op dr kamer, niet aangesloten

en daar taalt ze gewoon niet naar! Ik merk dat ik ook van het belonen ben, maar ook van de zo maar, op een gegeven moment werd het te gewoon en als ze ergens kwamen was het bijna een terleurstelling als ik niets kocht, dus dat was ook wel snel over toen. Des te meer waarderen ze het nu.
René is een absolute waterrat... maar dat zit ook een beetje ingebakken, ik zat vroeger bij de reddingsbrigade en op wedstrijdzwemmen, ook marathonzwemmen en dat soort fratsen, Peet heeft aan waterpolo gedaan en onderwaterhockey. Ik was overigens 3 toen ik al kon zwemmen. Ik heb mn A+B in 6 weken gehaald, toen kon dat nog

C en reddingsbrevetten weet ik niet meer. Maar voor C nu moeten ze ook wel weer veel dingen kunnen. Zwemmen met een regenjas aan, borstcrawl, rugcrawl, dit is wat ze moeten doen voor het diploma:
ZWEM-ABC Diploma C
Kleding eisen
Badkleding;
Shirt of hemd/blouse met lange mouwen;
Lange broek (niet naadloos aansluitend op de huid, geen legging) of rok tot over de knie reikend of jurk over de knie reikend en lange mouwen;
Schoenen: plastic, leer of sportschoenen (schoenen zonder echte zool niet toegestaan);
Regen/windjack (jack met lange mouwen, vaak vervaardigd uit een soort nylon).
Gekleed zwemmen
Van kant of startblok te water gaan met rol voorover, aansluitend 30 sec watertrappen (armen en benen gebruiken), vervolgens 30 sec met gebruik van bal op lesplank in HELP-houding drijven, gevolgd door 50 m (2 banen) schoolslag, onderbroken door 1x onder vlot door zwemmen en 1x over vlot klimmen, daarna 50 m enkelvoudige rugslag (armen mo-gen worden gebruikt). Zelfstandig uit water klimmen (niet via het trapje).
Proeven in badkleding
Vanaf de kant of startblok met kopsprong te water gaan, zonder boven water te komen, oriënteren en door een gat in een zeil zwemmen dat 9 m vanaf de startkant in het water hangt, na boven komen aansluitend 125 m (5 banen) schoolslag, onderbroken door 2x een koprol voorover en 2x hoofdwaarts recht naar beneden richting bodem duiken, met de benen gestrekt naar boven, tot benen helemaal onder water zijn, proef afmaken met 100 m (4 banen) enkelvoudige rugslag.
Naar keuze kopsprong (*) vanaf kant of afzet in het water, 10 sec uitdrijven op borst, aanslui-tend enkele meters schoolslag , waarna 10 sec drijven op borst en enkele meters school-slag , daarna omdraaien, afzetten vanaf kant, 10 sec uitdrijven op rug waarna enkele meters enkelvoudige rugslag , daarna 20 sec drijven op de rug, enkele meters enkelvou-dige rugslag gevolgd door 5 m wrikken in richting van het hoofd, proef afmaken met enkele slagen enkelvoudige rugslag
Vanaf kant of startblok te water gaan met een kopsprong (startsprong heeft de voorkeur) aansluitend 15 m borstcrawl.
In het water afzetten van de wand, aansluitend 15 m rugcrawl.
Vanaf de kant met hurksprong te water gaan (hoofd boven water houden) gevolgd door 30 sec watertrappen met verplaatsen in meerdere richtingen, met gebruik van armen en benen en 30 sec (verticaal) blijven drijven met gebruik van armen (benen passief).
(*) Met kopsprong wordt bedoeld 'duik vanaf de kant'