abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2008 @ 21:16:40 #246
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57566685
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:12 schreef GambitRS het volgende:
Je mag koppig zijn wat je wilt en het een RPG noemen, dat maakt het nog steeds geen RPG

En zeggen dat WoW geen RPG is? .... echt, je kan beter maar eens de markt onderzoeken geloof ik
In hokjes denken maakt geen goede games.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:18:56 #247
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_57566735
Laat ze maar eens met een 2nd generation MMORPG's komen, we zitten nog steeds in die eerste vast met die standaard klik avontuurtjes.
pi_57566889
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:12 schreef GambitRS het volgende:
Je mag koppig zijn wat je wilt en het een RPG noemen, dat maakt het nog steeds geen RPG

En zeggen dat WoW geen RPG is? .... echt, je kan beter maar eens de markt onderzoeken geloof ik
LEES. heb ik net niet toegegeven dat het geen RPG is?

En ik accepteer alleen iets als het zeker zo is. Ik ga niet met de menigde mee. Of heeft de mensheid dat tot nu nog niet geleerd?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57566981
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:26 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

LEES. heb ik net niet toegegeven dat het geen RPG is?

En ik accepteer alleen iets als het zeker zo is. Ik ga niet met de menigde mee. Of heeft de mensheid dat tot nu nog niet geleerd?
In WoW zit trouwens wel een verhaallijn. Een hele goede zelfs.
Dat wou ik even melden. Al over mijn huisdieren nagedacht?
pi_57567005
Er is wel een verhaal,
maar volg je die specifiek? In de game

Huisdieren in een space (RTS!!!!!) game,.... lastig

[ Bericht 4% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 21:40:07 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57567031
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Er is wel een verhaal,
maar volg je die specifiek?

Huisdieren in een space (RTS!!!!!) game,.... lastig
Met huisdieren trek je geljik wel weer een veel grotere groep mensen aan.
pi_57567118
Je weet ook dat het lastig is om het grafies weer te geven in een Web browser game?

En wat zal het huisdier kunnen doen,.......
Hmmmmm,... dat kan wel een later idee zijn.

Iets als huis dier opvoeden,.....
geeft beveiliging, vindt ojecten.....

Best raar in een RTS game. maar okey
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 21:40:47 #253
122997 zquing
Drama Junk
pi_57567176
Huisdieren met special traits op je emperor---> weerspiegelen op je volk
Huisdier is een nationaal symbool, kan gekidnapt worden door andere spelers, mocht dat gebeuren dan is 't volk treurig--->minder productie, leger wil 't huisdier terug halen --->meer attack vs de kidnapper. . Kidnapper kan ook een ransom voor 't huisdier vragen.

Vind 't wel een tof concept dat verder uitgewerkt kan worden
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57567404
laten we het voor later beschouwen, dan heb ik ook tijd om het verder in het spel te verwerken.

En zullen we ook eerst maar eens bij het begin beginnen. En later uit bouwen.

maar het is een goed idee. zal het op het lijsje zetten.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 22:27:17 #255
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57568188
Moet je ook dingen onderzoeken? soort vam Techtree? Dus steeds betere motoren en armor en shields enz?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57568426
de techtree is meer naar de type schepen.

voorbeeld:
1.small hull
2.medium hull
3.large hull
4.dreadstar.

Ik heb wel de mogelijkheid gegeven om het infrastructuur te verhogen.
elke lvl verhoging zal de effectiviteit met 5% worden verhoogd. meer inkomen

Zal ook nadenken over schilden. Maar daardoor zal de spelers minder inzicht hebben over de sterkte van de schepen. als het met elk speler anders is.
Ook heeft het spel nix te maken met motoren en/of reis tijden. daarin zal het heel raar zijn.

het spel is maar gericht naar het aanval en verdedeging, en het onderhouden en communicatie van ally's

Er kunnen wel projecten onderzocht worden, met die projecten kan de verdedeging van het empire verhoogd worden.
Er is ook een achtergrond in sector verdedeging. wat de aanval en verdedeging van elk speler wel anders maakt. Maar alsnog berekenbaar is.

Dus nutteloos aanvallen en verdedegen is er niet. komt wat nadenken bij. als is het niet al te moeilijk

[ Bericht 16% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 22:41:31 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 22:48:23 #257
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57568781
Oke ik heb wat documenten gelezen van Roelof.

En het behoeft nog echt veel uitwerking en nadenken over economische effecten enz enz. Het is meer turnedbased RTS zoals ik kan beoordelen.

Ik zou adviseren gewoon 2d, niet realtime. Mooie animaties. Gebruikmakend van Ajax, of Flash bijvoorbeeld.

Het kan iets worden, maar dan moet je echt veel verder gaan.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57569097
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:48 schreef Paramnesia het volgende:
Oke ik heb wat documenten gelezen van Roelof.

En het behoeft nog echt veel uitwerking en nadenken over economische effecten enz enz. Het is meer turnedbased RTS zoals ik kan beoordelen.

Ik zou adviseren gewoon 2d, niet realtime. Mooie animaties. Gebruikmakend van Ajax, of Flash bijvoorbeeld.

Het kan iets worden, maar dan moet je echt veel verder gaan.
veel 3D zou het tog niet worden. Voor een web browser zou dat ver te zoeken zijn.
Al is het wel het idee om veel dingen te animeren, mooie schepen en sectoren. Figuren van de Rassen. Enz Enz.
Al mis je 1 document en updates. Denk dat je zeker een goed beeld heb over het spel.
het is inderdaad turnbased. Dit geeft mogelijkheid voor een meer ectie effect aan het spel. Zoals ik al zij geen lange vage wacht tijden met aanval en verdedeging. bah,....

Maar zeker zullen veel dingen verder uitgewerkt moeten worden in de closed beta. Veel inzicht is in het concept gedaan. meeste berekeningen en balansen.

thanks
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 23:00:04 #259
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57569126
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

veel 3D zou het tog niet worden. Voor een web browser zou dat ver te zoeken zijn.
Al is het wel het idee om veel dingen te animeren, mooie schepen en sectoren. Figuren van de Rassen. Enz Enz.
Al mis je 1 document en updates. Denk dat je zeker een goed beeld heb over het spel.
het is inderdaad turnbased. Dit geeft mogelijkheid voor een meer ectie effect aan het spel. Zoals ik al zij geen lange vage wacht tijden met aanval en verdedeging. bah,....

Maar zeker zullen veel dingen verder uitgewerkt moeten worden in de closed beta. Veel inzicht is in het concept gedaan. meeste berekeningen en balansen.

thanks
Ga je het echt doorzetten nu Roef?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57569204
zeker.
De reacties op het gehele concept zijn positief (Paramnesia en meer). Het moet nog in praktijk bijgewerkt woorden zeker. Maar denk wel dat het zeker haalbaar is.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57569381
Het is zeker haalbaar.
Maar als het geheel wat breder maakt heb je een grotere doelgroep van slagen.
Dus zoals ik al zei die huisdieren, maar je kan bijvoorbeeld ook een systeem maken dat de mensen hun eigen schepen kunnen ontwerpen waar ze een soort 'kudo's' voor krijgen. Dit kan de community verbeteren waardoor je weer meer mensen zult aantrekken.
pi_57569667
ssssst, verklap de 8ste ras niet.

Het zal ook veel data vragen van de server. En ook opslag.
Als zoiets gedaan zal worden zal er een dowload versie moeten komen en/of het beperken naar paid account. Al ben ik met de 2de keuze niet happy mee.

Ik denk zeker dat het veel uitgebouwd kan worden. Maar ff terug en laten we simple beginnen.
Maar ik sta tuurlijk openen voor ideeen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57569768
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:48 schreef Paramnesia het volgende:
Ajax
pi_57569819
ajax, code
ajax, was spul
ajax, porn clup
en boven alles: ajax, voetbal clup.

The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57569861
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
ajax, code
ajax, was spul
ajax, porn clup
en boven alles: ajax, voetbal clup.

?
pi_57569919
He kennen jullie die gave inschuif spul.

klick je en komt er van de zij een soort tab blad. Zulke coole spul wil ik ook
Zie ik niet vaak, weet enig hoe dat precies heet en hoe dat haalbaar is? Code/design taal en zo?

thanks
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57569931
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:33 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 23:47:11 #268
122997 zquing
Drama Junk
pi_57570228
Gaat 't mogelijk worden om gebieden van een andere speler over te nemen?
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 23 maart 2008 @ 23:48:59 #269
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_57570270
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:
He kennen jullie die gave inschuif spul.

klick je en komt er van de zij een soort tab blad. Zulke coole spul wil ik ook
Zie ik niet vaak, weet enig hoe dat precies heet en hoe dat haalbaar is? Code/design taal en zo?

thanks
Dat is dus DHTML en wordt bereikt met Javascript. Libraries als JQuery kunnen hierbij helpen.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_57570423
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:47 schreef zquing het volgende:
Gaat 't mogelijk worden om gebieden van een andere speler over te nemen?
Nee, er zullen waarscheinlijk verschillede lvl's komen. Hele ervaren spelers zullen moeilijk te kicken zijn zoals altijd. Maar met timing en team work is alles mogelijk zijn.
De sterkte word veel bapaald door de ras en de type schepen.
Elk ras heeft zijn zwakte, zo zijn er ook 4 type wapens en schilden.
Elk ras heeft 1-2 zwak heden in het schild. range en hull. Als je enig kennis hier van heb. is iedereen wel dik te kicken. en makkelijk.
Na een bepaalde tijd zal dit wel opvallen, zelfs in het verhaal lijn komt dit voor. Dit zal ook in de manual en zo nagedrukt worden. Zeker is dat je na een tijdje vanzelf weet welke schepen het beste is tegen andere.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57570439
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:48 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Dat is dus DHTML en wordt bereikt met Javascript. Libraries als JQuery kunnen hierbij helpen.
okey, zal ik ff verder inkijken. best leuk mag ik zeggen.
Zie het niet vaak.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 00:10:18 #272
122997 zquing
Drama Junk
pi_57570729
Wat win je dan met 't aanvallen van een andere speler? Grondstoffen?

Ken je 't gevoel dat je iemand echt zwaar gehit hebt? Dat hij echt nu echt naar de tering is, dat je lekker met z'n 20en iemand hebt gegangbanged zodat hij een paar weken is teruggegooid in zijn game? Het gevoel dat je hard te pakken bent genomen, dat je weer moet opbouwen? Dat je niet meer kan meevechten in de oorlog omdat je te zwaar geraakt wordt, dat je je wel overgeven moet omdat je anders echt helemaal naar te tering gaat? De kick dat je ziet dat je net 15% van iemands land ovegenomen hebt, wetend dat hij 't in de volgende aanval weer net zo goed kan terugnemen, dat jij mischien wel de target geworden bent, dat jij 't mischien wel de volgende zal zijn die zal worden gegangbanged?

Naar mijn mening kan je geen oorlog voeren als 't niet om terein gaat, 't enig overgebleven nut is dat 't overnemen van grondstoffen, mischien technology. Ik denk dat dit punt alleen al 't verschil kan maken tussen de zoveelste ogame en een echt competatief spel. Ookal kan heb je 20 rassen en 400 schepen, 't zal blijven lijken op ogame omdat 't fundament van oorlogvoeren gelijk blijft. Draait zo'n game er niet alleen om om beter te zijn dan andere?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57571163
Als je goed iemand kick en ook goed kan je denk ik rond de 10 % van zijn Land/planeten veroveren per hit.
Hierbij zal er ook grondstoffen veroverd worden (minimaal)
Als je het goed doet kan je daarna nog eens rond de 10% van het over gebleven land/planeten over nemen
daana nog eens rond de 10%
daarna nog eens rond de 10%
enz enz.
( + een aantal base planeten, om het tot 0 planeten te krijgen)
er zijn wel beveiligheden. zodat je niemand helemaal de grond in kan boren tot 0 in een dag
Maar als het luckt om zijn hele sector in elkaar te meppen en te veroveren. Dan is hij heel wat tijd moeite en planeten kwijt. en ook weer op te bouwen.

De beveiligheden geven alleen een kans om de floot optebouwen. als je het goed doet met een team kan je iemand weer naar start kicken in een week en zelfs minder. Als de tegenstander zo stom genoeg is.

****
Ik zat al te zoeken in ogame hoe je iemands land/planeet kon veroveren.
travian kon dat wel dacht ik, dacht niet de hoofd stad.
****

Maar je kan zeker iemad er toe dwingen om te herstarten. JA
dat hij zo erg gekickt is dat hij zeker nix over heeft. Dat de speler is gedwongen om te hersterten.
Het is enig moeilijk om dat te behalen. maar het kan.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57571215
denk wel dat de meeste stoppen nadat hij zo erg is gekickt, of een ander naam nemen

Zal ook over na denken om het onderzoek en infrastructuur onderzoek naar achter te kicken.
meschien met een DOOM weapon
idee.

Ik wil zeker de mogelijkheid geven om iemand van de universum te trappen.
Het is een oorlog spel, geen tikkertje. Als er goed oorlog is tussen 2 clans of groepen. of iemand is gewoon het haasje. Wees voorbereid om te herstarten

[ Bericht 17% gewijzigd door Roelof_Kremer op 24-03-2008 00:44:41 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57571740
ff opgezocht.
Het is maximaal 16% per hit.
maar de tegenstander moet dan 5X meer power hebben verloren in de aanval dan jij!!

Ook zijn er verschilede type aanval. ook een dat gewoon planeten vernietigd.

en de vraag wat zijn die protections dan?
noob protection
range protection
en een protection dat zorgd er voor dat als een speler zo hard gekickt is dat X aantal % van zijn power is vergaan dat hij in die protection komt. Als de speler maar ook 1 schip bouwd, en ook 1 of meer. vervalt deze protection. Ook na een aantal uur.
Dus dit zorgd alleen dat de speler niet naar base kan gekickt worden in 1 uur. (theorie)
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57571821
Roelof: he muur hoe gaat het?

Muur: ja goed, met jouw? lang niet meer gesproken.

Roelof: ag ja het komt vaker voor, maar het gaat wel lekker.

Muur: lekker rustig ofniet?

Roelof: ja hou er wel van. Het is ook een beetje bed tijd voor de meeste.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 01:20:58 #277
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57572237
Echt gast....

Trouwens, over dat niet met de menigte meegaan, je weet dat als je geld wilt verdienen dat je dan juist die menigte nodig hebt? Die paar mensen die jouw visie willen accepteren is niet genoeg, tenzij je ze honderd euro per maand wil laten betalen

Ugh, wtf do I even bother Ik ben maar een serieuze gamer en heb ervaring in het maken van games, wat weet ik er nou van?
pi_57572396
Zal wel mee moeten gaan met de menigte, maar mag mijn mening of visie niet anders zijn?
Ik zal er nooit mee eens zijn, meschien. Maar het zal moeten om verder te kunnen.

En ook al heb je games gemaakt, wat dan nog? Is jouw algemene kennis beter dan enig ander?
Je neemt te veel dingen aan. Best goed, maar ik hoop dat je meer leerd.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  maandag 24 maart 2008 @ 01:57:12 #279
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57572784
Wat heeft mijn kennis er nou mee te maken dat jij een verkeerd Genre op je game plakt? En wat ik je heb verteld is niet 'mijn mening' oid. Ik gebruik gewoon de algemene definities van de genre's zoals die in de game industry worden gebruikt. En zodra je een hoop spellen hebt gespeeld zul je zien dat ze allemaal dezelfde normering aanhouden wat betreft het genre label. Ik raad je daarom aan om hetzelfde te doen.

Hier is een goede uitleg van game genre's:
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_genres#Role-playing

Dus nee, het is niet zo dat ik mijn visie aan je wil opleggen, ik wil je er alleen op wijzen dat wat jij een RPG noemt door de game industrie nooit als RPG gelabeled zou worden. De consequenties daarvan weet ik natuurlijk ook niet maar het staat wel stom als je je game als RPG aanbied en mensen krijgen dan niet wat ze gewend zijn van RPG, integendeel, ze krijgen een compleet ander genre. Hey, misschien vinden ze dat wel een leuke verrassing ..... Je weet het nooit
  maandag 24 maart 2008 @ 02:03:26 #280
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57572877
Trouwens, jouw game is waarschijnlijk:

4X

4X games are a popular sub-genre of strategy games. Games defined as 4X usually involve four primary phases: eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate.

* Examples of 4X strategy games are: Galactic Civilizations, Master of Orion, Sid Meier's Alpha Centauri, and Sid Meier's Civilization and Sins of a Solar Empire.


Maar dan meer een web versie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')