abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2008 @ 20:01:25 #176
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57545247
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 18:08 schreef AQuila360 het volgende:
Ik vind dat hem wat serieuzer moeten helpen! Hij heeft het allemaal goed uitgedacht alleen jammer dat zijn OP zon vage tering bende was.
Just the OP?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zaterdag 22 maart 2008 @ 20:46:37 #177
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57546223
Kan je niet gewoon de basis elementen, de elementen die het spel echt, echt leuk maken niet eerst maken als een soort proef? Als dat dan aanslaat dan kan je vervolgens het spel verder uitbouwen. Anders ben je dalijk veel geld kwijt en speelt niemand het.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 21:22:37 #178
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57546974
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:01 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Just the OP?
nouja oke alles wat die tot nu toe getypt heeft is klote

Maar dan nog die jongen heeft zijn ziel en zaligheid er in gelegd en dat vind ik toch wel te prijzen!

Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57547207
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

nouja oke alles wat die tot nu toe getypt heeft is klote

Maar dan nog die jongen heeft zijn ziel en zaligheid er in gelegd en dat vind ik toch wel te prijzen!

Mja, maar ik vraag me sterk af of het uberhaubt haalbaar is. Een (goed) spel waar je geld mee wil verdienen maak je niet met een plannetje en een handje vol programmeurs, daar komt wel wat meer bij kijken.

Als de TS er serieus iets mee wil doen kan hij misschien beter proberen zijn ideeen te verkopen aan een studio die er wat in ziet.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_57550912
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 17:45 schreef AQuila360 het volgende:
Maar Roelof hoe groot kan je aanvals macht worden eigenlijk?
Kan ik bijvoorbeeld koers zetten naar een planeet en dat je dan met een Moederschip bent en 3 heavy cruisers en 5 fregratten en 40 aanvalsfighters en misschien nog wat ondersteunend materiaal?

Of hoe moet ik dat voor me zien?
Een paar schepen,....
no way.
elk schip heeft iets van 1 tot 10000 power rating. Men kan naar de 5 biljoen power rating gaan.
maar dit is meer inzicht waar ik mee gerekend heb. dus het moet nog in het praktijk te zien vallen.
maar het zullen grote floten worden.
En let op het een een web browser game. het zal wel wat grafies weergegeven worden maar niet wow 3de high fi en uber wouw en zo.
snap je

studio?
En waarom denk je dat er een schijvers staking is?
Heb al een idee verkocht, en adviseur geweest van een ander spel.
Heb er een aardig pc van kunnen kopen. En nog wat leuke dingen gedaan.
Al was het idee/concept niet zo uitgebouwd als deze. maar alsnog. wat ze er mee verdienen ,...
Heb het nog niet gezien. of ze hebben het veranderd.

GambitRS
het is wel het idee. om simpel te beginnen en met de tijd uitbouwen. Zo ben ik al bezig met artifacts. Ontwerpen van meerdere projecten, zoals een minister project. En een spy project. De spelers kunnen dan deze projecten onderzoeken en activeren.
Maar dat komt met de tijd, als het aanslaat.
laat we simpel beginnen met clan en vechten, natuurlijk ook feesten
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57550924
fighter
Corvette
Frigate
Destroyer
Cruiser
Battleship
Dreadnought
Juggernaught
Battlestar
Dreadstar
starbase
scout
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  zondag 23 maart 2008 @ 01:21:59 #182
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57551225
Het is trouwens nooit een MMORPG als je met vloten van schepen e.d. planeten aanvalt. Ik zou het meer een MMORTS noemen

Eigenlijk is het zo massive nou ook weer niet, gewoon een webbased spel, dus wordt het WebRTS.

En RTS... is het eigenlijk ook niet, tenzij je zelf je units e.d. letterlijk aanstuurt. Het klinkt meer als een soort space empire sim.

Massive online spellen gebruiken vele servers om duizenden spelers te ondersteunen tegelijk, met in totaal miljoenen spelers. Duizenden spelers die elke seconde een aantal kb naar de server aan het sturen zijn omdat ze weer een stap naar voren hebben gezet

Jouw spel heeft waarschijnlijk, als het al populair wordt, een aantal spelers die per seconde tegelijk een page request doen. Als je geluk hebt krijg je een duizendtal spelers in totaal.

Maar het is zeer zeker geen RPG. RPG games betekenen geen games waarin je als speler de identiteit van iemand anders aanneemt, in jouw geval een keizer van een galactisch rijk oid. Als dat namelijk de definitie zou zijn dan zou elk spel een RPG zijn Tenzij je keizer stats heeft die je upgrade, dan zou het mogelijk van toepassing kunnen zijn. Maar hoe je dat geloofwaardig wilt brengen......

[ Bericht 76% gewijzigd door GambitRS op 23-03-2008 01:29:20 ]
pi_57551362
het zit er meer tussen in denk ik.
tussen een rpg en een rts
rts/rpg
ag als het maar goed speeld.

je valt ook niet planeten aan maar spelers, dus tja. de winst in wel in planeten.
dus tenzij ik een nieuwe type moet gaan bedenken gok ik tog voor rpg.
pi_57551408
En JA je kan upgraden, naar bepaalde lvl's projecten enz enz. Een soort Empire LvL is er ook , wat meer functies opleverd.

maar laten we met eenRPG beginnen, ook al is het maar net aan.
en laten we later meschien een mmo voor plakken

En het verkoopt beter om een spel te verkopen dan een concept.
Ik heb al een paar bot gekreegen op deze concept. maar tja.
En leuk spel onder eige beheer te hebben. Waarmee je ook verder kan bouwen.
"De ...... 2: return of the ....."
Als je het concept verkoopt kan je er nooit verder mee.

[ Bericht 39% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 01:44:03 ]
pi_57551879
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
pi_57552037
,...... what?

ja ja.
of ja
of ja op de het>? ja?
ja tog?
dinsdag? die ja
of ja op post?

ff zeker weten.

hopelijk niet een ja van negetief ja, van bah ja
of zo ja van zo " jaja "

netzij die jaja een positiefe jaja is. op het ja van de ja die ik wil horen.

ag stuur me een pm

[ Bericht 22% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 03:05:07 ]
  zondag 23 maart 2008 @ 09:34:17 #187
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57553112
quote:
Op zondag 23 maart 2008 02:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
,...... what?

ja ja.
of ja
of ja op de het>? ja?
ja tog?
dinsdag? die ja
of ja op post?

hopelijk niet een ja van negetief ja, van bah ja
of zo ja van zo " jaja "

netzij die jaja een positiefe jaja is. op het ja van de ja die ik wil horen.
Volgens mij waren die eieren die je met het paasontbijt op hebt niet helemaal meer in orde
pi_57553669
Jaja..
  zondag 23 maart 2008 @ 11:59:12 #189
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57554568
Ik wil eerst weten hoe het spel gaat heten. Met een mooie naam verkoop je al gauw meer spelletjes. Ongelogen waarheid van mijn kant.
- james 'jimmy' dean
  zondag 23 maart 2008 @ 12:00:29 #190
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57554589
AQuilan Verge = een mooie naam voor het spel!
pi_57556030
quote:
Heb al een idee verkocht, en adviseur geweest van een ander spel.
ook een webbased game? welke dan? en welke ideeen heb je ingebracht?

* Ericjuh gaat lachen als ts met de site http://www.worldofwarcraft.com komt
Dit keer zonder signature
pi_57556042
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:00 schreef AQuila360 het volgende:
fok space
Dit keer zonder signature
  zondag 23 maart 2008 @ 13:30:01 #193
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57556112
Rise of the living empires from beyond the pit of doom in the grave of death on the rise of the new millennium...... 2!!!!!!!!

En je spel klinkt als een 100% strategy game. Je bent niet 1 karakter met stats als health / armor / strength etc, je verplaatst je karakter niet om met monsters e.d. te vechten.... het gaat om jouw leger tegen hun leger, dus een strategy game.

Je gamed zeker niet veel?
pi_57556495
Dus voor jouw is het alleen een rpg als je met health / armor / strength ect. heeft.

Een RPG is een spel waar een speler een bepaald verhaal volg. Met deze verhaal zal de speler bepaalde acties moeten doen om het spel te voltooien.
Dat is een RPG.
De definitie van rpg is zeker wat veranderd.
WoW is zeker een RPG, hier volg je een verhaal lijn met missions (bijvoorbeeld). Naast dat is het niet meer een RPG dan enig ander.
En in mijn spel is een verhaal lijn, een extra 9 bladzijde.
Missions zijn ook een optie die later bijgevoegd kunnen worden. (voor de verhaal lijn)
Het heeft inderdaat een meer strategy en economie achtergrond. Maar het kan onder een rpg.

Rpg is dat de spelers zich een imaginaire wereld voorstellen, waarin zij personages besturen en tijdens het spelen een verhaal vertellen. De term role playing game verwijst vaak naar het systeem van regels dat gebruikt wordt om dit proces in goede banen te leiden. De oorspronkelijke RPGs werden gespeeld met een groep mensen die rondom een tafel zaten en het verhaal alleen vertelden, niet acteerden. Twee latere vormen van RPGs zijn de Live Action Role Playing Game (LARP), waarbij mensen zich verkleden als het personage dat ze spelen en hun rol daadwerkelijk acteren; en de Computer-roleplaying-game (CRPG), waarbij een computerprogramma een deel van de taken van de mens overneemt.

Dus kan dit of enig ander spel onder een RPG? JA

waarom mijn spel?
Je neemt de taken over van een keizer en over een keizerrijk. Hier zal de taken moeten overnemen van economie en oorlog. Er is een verhaal lijn, die ook verder verteld woord met missions. Deze missions leveren natuurlijk X aantal items op.

Dus kan mijn spel onder een RPG vallen, denk het wel.

Als je gaat kijken naar het woord Role playing game.
Is het niet meer dan een rolle spel.
Dat mensen het idee van Rpg WoW in hun hooft hebben.

Wat zeker echt een RPG is zoals het is. Diablo !! En andere spellen die kant op.
Waarom meeste online spellen hun game RPG geven. weet ik ook niet. Maar een shooter zoals crysis kan beter onder een RPG dan WoW. Daar volg je zeker een verhaal lijn. En heb je ook health / armor / strength ect.
Dus minder spellen spelen en meer nadenken.

Even wat onnodigheid op de form.

O ya ik heb een allergie voor ei en chocolade.
Dus paas eitjes eten. Geen goed idee.

[ Bericht 7% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 14:21:01 ]
pi_57556709
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:00 schreef AQuila360 het volgende:
Zo'n topspel moet sowieso Nebo's Paradox heten!
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_57556735
quote:
Op zondag 23 maart 2008 11:59 schreef Lyzio het volgende:
Ik wil eerst weten hoe het spel gaat heten. Met een mooie naam verkoop je al gauw meer spelletjes. Ongelogen waarheid van mijn kant.
Het is moeilijk om een naam te verzinnen. zoals ik al eerder zij.
Is allen de naam nog beschikbaar en/of lijkt de naam niet te veel op ander. (Om het nou Ggame te gaan noemen,.... Of age of space.)
Heel veel met space, empire, en galactic is veel gebruikt en/of domein naam.

Vaak verwijs ik met namen van het latijn. maar space in het latijn,.......

Meschien de 7th domains omdat er 7 rassen zijn/waren?
Maar om het www.7thdomain. com word lastig.
meschien www.7th. com
simpel en is naar de naam.

ag laat me er nog ff over denken.
als je een idee heb.???
pi_57557185
quote:
Op zondag 23 maart 2008 14:07 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Het is moeilijk om een naam te verzinnen. zoals ik al eerder zij.
Is allen de naam nog beschikbaar en/of lijkt de naam niet te veel op ander. (Om het nou Ggame te gaan noemen,.... Of age of space.)
Heel veel met space, empire, en galactic is veel gebruikt en/of domein naam.

Vaak verwijs ik met namen van het latijn. maar space in het latijn,.......

Meschien de 7th domains omdat er 7 rassen zijn/waren?
Maar om het www.7thdomain. com word lastig.
meschien www.7th. com
simpel en is naar de naam.

ag laat me er nog ff over denken.
als je een idee heb.???
Wel lekker slim om dat zo openbaar te bespreken, heb er inmiddels een aantal geregistreerd
pi_57557278
quote:
Op zondag 23 maart 2008 14:29 schreef Resco het volgende:

[..]

Wel lekker slim om dat zo openbaar te bespreken, heb er inmiddels een aantal geregistreerd

geen zorge.
Heb al meerdere ideeen in mijn hoofd. Maar wel lekker slim, om het niet te zeggen voor dat ik het heb geregistreerd.
En www.7th .com was al in gebruik voordat ik er op kwam.
pi_57557871
ff verder te denken, meschien is het meer een RPRTS game

moet wel zeggen meschien te klakkeloos onder een RPG gezet.

Laten we het ff uitwerken.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:10:51 #200
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57558006
Roelof je moet deze naam nemen >> AQuilan System! Waant daar speelt het zich toch af?

En volgens mij is dit allemaal meer een MDDNWZW :p
  zondag 23 maart 2008 @ 15:27:25 #201
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57558437
quote:
Op zondag 23 maart 2008 13:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Dus voor jouw is het alleen een rpg als je met health / armor / strength ect. heeft.

Een RPG is een spel waar een speler een bepaald verhaal volg. Met deze verhaal zal de speler bepaalde acties moeten doen om het spel te voltooien.
Wrong. Volgens jouw definitie is ELK spel een RPG. De gamers definitie van RPG is een spel waarbij je 'letterlijk' in de huid kruipt van 1 karakter. Hierbij heb je dan attributen die je kan verbeteren en dat maakt het spel een RPG. Maar als jij je RTS/empire sim als RPG wilt verkopen omdat jij denkt dat jouw definitie beter is dan de door de gaming wereld gebruikte definitie dan prima. Maar dan krijg je dus mensen die een RPG verwachten en een RTS voorgeschoteld krijgen. Mag jij raden of ze blij zijn

[ Bericht 31% gewijzigd door GambitRS op 23-03-2008 15:34:10 ]
pi_57558480
Een watte? hu,...
mddnwzw ?

Het is moeilijk om een goede naam te verzinnen, tegenwoordig met zoveel spellen en mat al die domein piraten.
waar is de oude tijd gebeven waar het nog zo simpel kon.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:29:28 #203
122997 zquing
Drama Junk
pi_57558481
Heb je ooit utopia gespeeld? Ik denk dat je 't verste komt als er een soort van geforceerde team-iets in zit. Dat je wel moet spelen met anderen.

Ik raad je echt even aan om je te verdiepen in utopia en dan vooral achter de mensen die 't spelen
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 23 maart 2008 @ 15:34:16 #204
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57558617
Aantal voorbeelden trouwens:

Tetris Attack: je bent Yoshi en het verhaal is dat je vriendjes door bowser zijn gevangen genomen. Je moet acties ondernemen (puzzels oplossen) om ze te bevrijden. Genre van dat spel: Puzzle. Genre volgens jouw definitie: RPG

Command & Conquer: je bent commandant van de GDI (of NOD ) en er woed een grote strijd tussen die twee machten. Je moet acties ondernemen (gevechten voeren met de vijand, covert missies uitvoeren, etc.) om verder door het verhaal te komen en uiteindelijk zo jouw macht te laten winnen. Genre: RTS. Volgens jou: RPG.

Half-life: Je bent Gordon Freeman en je basis wordt overvallen door aliens. Je moet erachter zien te komen waarom en hoe je ze tegen kan houden. Je onderneemt acties, namelijk je schiet aliens dood en probeert in leven te blijven, terwijl je op zoek bent naar de antwoorden. Genre: FPS. Volgens jou: RPG.
pi_57558631
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:37:57 #206
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57558730
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Utopia, nee. Maar ik ben meer van space dan van die tijden.
In space en toekomst kan je lekker uitleven. Cowboy style. Startrek style. nou bijna alles.
En elfjes en dwarven zijn meestal het idee achter ruimte rassen.
Utopia was meen ik in space?

Roelof ik denk dat we dit topic gewoon even vol moeten maken en dat je daarna een nieuwe aanmaakt met een fatsoenlijke OP en dat het dan iets serieuzer kan!
  zondag 23 maart 2008 @ 15:41:54 #207
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57558844
World of Spacecraft. Toppertje.
- james 'jimmy' dean
pi_57558850
kort.

Rpg is een spel met een sterk verhaal lijn. Met acties kan je met het verhaal verdergaan en/of het uiteindelijke verhaal einde aanpassen. Good/evil

Dat is een rolle spel

Dat je een rol overneemt van een bepaald figuur die een sterk en strak verhaal lijn moet volgen.
En ja meeste spellen hebben sterke verhaal lijnen, maar makers maken keuze.
Command & Conquer is alseerste een RTS en daarna een RPG. Men kan maar 1 kiezen of niet?
Dus, RTS.

Maar uiteindelijk heb je in zekere zin wel gelijk, het spel van mij is meer een RTS dan een RPG geworden.
Toen ik begon wou ik meer naar de RPG gaan dan de RTS. ik heb alleen meschien iets te grote RTS achtergrond genomen . Waardoor het ook meer een RTS dan een RPG geworden is.

ag, als het leuk te spelen is.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:43:41 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57558880
Peter Molyneux
Will Wright
Sid Meier
Ciffy B
Roelof Kremer

pi_57558908
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:41 schreef Lyzio het volgende:
World of Spacecraft. Toppertje.
helaas het speeld niet op een planeet af.
dus world of space scraft,......

Age of the future.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')