Dus voor jouw is het alleen een rpg als je met health / armor / strength ect. heeft.
Een RPG is een spel waar een speler een bepaald verhaal volg. Met deze verhaal zal de speler bepaalde acties moeten doen om het spel te voltooien.
Dat is een RPG.
De definitie van rpg is zeker wat veranderd.
WoW is zeker een RPG, hier volg je een verhaal lijn met missions (bijvoorbeeld). Naast dat is het niet meer een RPG dan enig ander.
En in mijn spel is een verhaal lijn, een extra 9 bladzijde.
Missions zijn ook een optie die later bijgevoegd kunnen worden. (voor de verhaal lijn)
Het heeft inderdaat een meer strategy en economie achtergrond. Maar het kan onder een rpg.
Rpg is dat de spelers zich een imaginaire wereld voorstellen, waarin zij personages besturen en tijdens het spelen een verhaal vertellen. De term role playing game verwijst vaak naar het systeem van regels dat gebruikt wordt om dit proces in goede banen te leiden. De oorspronkelijke RPGs werden gespeeld met een groep mensen die rondom een tafel zaten en het verhaal alleen vertelden, niet acteerden. Twee latere vormen van RPGs zijn de Live Action Role Playing Game (LARP), waarbij mensen zich verkleden als het personage dat ze spelen en hun rol daadwerkelijk acteren; en de Computer-roleplaying-game (CRPG), waarbij een computerprogramma een deel van de taken van de mens overneemt.
Dus kan dit of enig ander spel onder een RPG? JA
waarom mijn spel?
Je neemt de taken over van een keizer en over een keizerrijk. Hier zal de taken moeten overnemen van economie en oorlog. Er is een verhaal lijn, die ook verder verteld woord met missions. Deze missions leveren natuurlijk X aantal items op.
Dus kan mijn spel onder een RPG vallen, denk het wel.
Als je gaat kijken naar het woord Role playing game.
Is het niet meer dan een rolle spel.
Dat mensen het idee van Rpg WoW in hun hooft hebben.
Wat zeker echt een RPG is zoals het is. Diablo !! En andere spellen die kant op.
Waarom meeste online spellen hun game RPG geven. weet ik ook niet. Maar een shooter zoals crysis kan beter onder een RPG dan WoW. Daar volg je zeker een verhaal lijn. En heb je ook health / armor / strength ect.
Dus minder spellen spelen en meer nadenken.
Even wat onnodigheid op de form.
O ya ik heb een allergie voor ei en chocolade.
Dus paas eitjes eten. Geen goed idee.
[ Bericht 7% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-03-2008 14:21:01 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.