quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 11:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:[..]
Henk Spaan in zijn wekelijkse column, Spaan geeft punten.
Is het inderdaad zo'n goede speler?
Prachtig dat Spaan dat stuk schrijft. Ik kan me namelijk nog een stuk herinneren waarin Spaan al helemaal fan was van hem toen hij nog in de jeugd speelde bij PSV.
Over Wuytens gesproken, in zijn eerste jaar was hij volgens Bosz nog niet brutaal en hard genoeg. Toch liet hij zijn allereerste wedstrijd in de eredivisie al zien dat hij heel veel potentie heeft. Verder heeft hij weinig gespeeld. Vorig seizoen onder Brood kwam hij ook weinig aan de bak (hadden er wel meer last van), maar de keren dat hij speelde deed hij het gewoon erg goed en ik denk dat er geen enkele supporter is die in 1e instantie snapte waarom Heracles twijfelde over contractverlenging. Gelukkig speelde hij de laatste wedstrijden van het vorig seizoen erg goed waardoor zijn contract verlengd werd. Wuytens is opbouwend sterk en staat verdedigend zijn mannetje, soms maakt hij alleen nog te domme overtredingen. Hij heeft nu de pech dat er zo'n prutser centraal naast hem staat achterin, het liefst zou ik achterin een duo zien met Klavan en Wuytens, dat het 2 linkspoten zijn dat boeit me niet omdat Rahim toch alles terugspeelt.
quote:
De eerste keer dat ik Jan Wuytens sprak, een linksbenige centrale verdediger van Jong PSV, had hij de baard nog niet in zijn keel. De twaalfjarige jongen was naar PSV gekomen, nadat Anderlecht hem had weggestuurd. ''Ze vonden dat hij te snel groeide,'' zei zijn vader toen. Ik schreef: 'Jan Wuytens heeft een geruisloze linkervoet, waarmee medespelers zo worden aangespeeld dat ze opeens een paar meter ruimte blijken te hebben. Hij is een van die voetballers van wie het lijkt of ze altijd een seconde extra hebben. Dat heet spelinzicht.' Hoewel Ajax maandagavond PSVmet 4-0 van het veld speelde, bleef het talent van de nu zeventienjarige, tweedejaars A-junior, kaarsrecht overeind staan. Dat zijn status groeit bleek uit een door hem opgeeiste vrije trap bij Ajax' strafschopgebied, door Stekelenburg met een zekere moeite gestopt. Ook op zijn toekomst bij PSV durf ik hoog in te zetten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 22-03-2008 12:08:55 ]