abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57962693
Die docu ken ik ook.
pi_57962713
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:37 schreef Triptamine het volgende:
Betalen jullie eigenlijk Inkomstenbelasting? Zo ja, er schijnt geen wet te bestaan die je verplicht te betalen. Omdat dit ongrondwettelijk zou zijn. Dit heb ik uit een docu, of het zo is weet ik niet. Iemand die hier meer van weet?
Niet alles geloven wat Zeitgeist beweert

Sixteenth Amendment.
  donderdag 10 april 2008 @ 18:46:49 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57962741
quote:
Betalen jullie eigenlijk Inkomstenbelasting? Zo ja, er schijnt geen wet te bestaan die je verplicht te betalen. Omdat dit ongrondwettelijk zou zijn. Dit heb ik uit een docu, of het zo is weet ik niet. Iemand die hier meer van weet?
Wij niet, als een van de weinige staten.

Helaas wel weer property tax
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_57962807
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:45 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Niet alles geloven wat Zeitgeist beweert

Sixteenth Amendment.
Hehe, ik vond het ook al ongeloofwaardig, dus ik vraag het aan de ervaringsdeskundigen
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  vrijdag 11 april 2008 @ 09:16:21 #145
46960 StefanP
polemicist
pi_57975673
Heeft iemand trouwens wel eens Zweedse Broodjes gezien in de VS? Dit spul:

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:42:44 #146
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57979791
Wel de normale Bolletje beschuit maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor de gehaktballen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57980101
Ik / StefanP wilt bolletje!
pi_58001124
Wij willen niet weg in nl maar willen graag een tweede huisje in vs waar we een aantal maanden naar toe willen.

Kan iemand ons daar wat uitleg over geven?
  zaterdag 12 april 2008 @ 17:54:18 #149
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58006554
Waar zou je dat willen? Zeggen dat je een huisje in de VS wilt hebben is hetzelfde als zeggen dat je een huisje in Europa wilt hebben.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58006951
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 17:54 schreef popolon het volgende:
Waar zou je dat willen? Zeggen dat je een huisje in de VS wilt hebben is hetzelfde als zeggen dat je een huisje in Europa wilt hebben.
Maar niet qua gemak, of wel?
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:32:16 #151
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58007132
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 18:20 schreef Xith het volgende:

[..]

Maar niet qua gemak, of wel?
Come again?
  zondag 13 april 2008 @ 23:37:40 #152
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_58033423
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:41 schreef Bora-Bora het volgende:
Tieviepie!
  maandag 14 april 2008 @ 01:44:49 #153
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_58035743
beter laat dan nooit... teeeeveeepeee..

meteen ff reactie op .blog:
Als je 2e huis wil gaan kopen (en je bent er uit waar) is dat nu de ideale tijd om te doen. De huizenmarkt staat echt op instorten en huizen kosten nu geen drol, helemaal met de dollar nu.
Als ik het geld ervoor had liggen (geen verdomde student meer zou zijn) dan had ik het ook meteen gedaan. Wil iets in de buurt van Sacramento, hoop daar over een paar jaartjes naar toe te verhuizen.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  dinsdag 15 april 2008 @ 01:13:41 #154
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_58058620
Ik ga dus begin mei naar Nederland. Heeft iemand al eens geprobeerd een volledige kaas mee te nemen naar de VS (12kg)?
Live from the USA
pi_58058664
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 01:13 schreef Quintony het volgende:
Ik ga dus begin mei naar Nederland. Heeft iemand al eens geprobeerd een volledige kaas mee te nemen naar de VS (12kg)?
Nee, maar wel een kleiner wheel of cheese, die je in de tax free winkel (probeer dat maar eens op z'n Nederlands uit te spreken zonder winkel te verAmerikaniseren) kunt kopen. Als het in je bagage past, moet zo'n 12kg kaas zonder problemen in te voeren zijn. De douane heeft problemen met roomkaas, maar hardere kazen kun je zo meenemen. Wel even aangeven op je douaneformulier.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_58058693
quote:
Op maandag 14 april 2008 01:44 schreef Pat-man het volgende:
beter laat dan nooit... teeeeveeepeee..

meteen ff reactie op .blog:
Als je 2e huis wil gaan kopen (en je bent er uit waar) is dat nu de ideale tijd om te doen. De huizenmarkt staat echt op instorten en huizen kosten nu geen drol, helemaal met de dollar nu.
Als ik het geld ervoor had liggen (geen verdomde student meer zou zijn) dan had ik het ook meteen gedaan. Wil iets in de buurt van Sacramento, hoop daar over een paar jaartjes naar toe te verhuizen.
Ik zou nog even wachten.

De kredietcrisis die er nu heerst, staat IMHO op een laag pitje. De federale overheid heeft twee hypotheekverstrekkers, Fannie Mae en Freddie Mac, die zowat op instorten staan. Als ik het goed begrijp zijn die twee verantwoordelijk voor een hypotheekbedrag dat 50 keer (!!!) de waarde overtreft van die van Bear Stearns. Nou hebben we gezien tot wat voor een paniek de ondergang van Bear Stearns zorgde; het zal pas echt gaan spoken als een van deze twee federale hypotheekverstrekkers kopje onder gaat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 15 april 2008 @ 02:03:11 #157
69307 Pat-man
pi_58058944
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 01:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik zou nog even wachten.

De kredietcrisis die er nu heerst, staat IMHO op een laag pitje. De federale overheid heeft twee hypotheekverstrekkers, Fannie Mae en Freddie Mac, die zowat op instorten staan. Als ik het goed begrijp zijn die twee verantwoordelijk voor een hypotheekbedrag dat 50 keer (!!!) de waarde overtreft van die van Bear Stearns. Nou hebben we gezien tot wat voor een paniek de ondergang van Bear Stearns zorgde; het zal pas echt gaan spoken als een van deze twee federale hypotheekverstrekkers kopje onder gaat.
Ziet het er naar uit dat een van die 2 kapot gaat dan? Dacht dat het ergste nu wel zo'n beetje achter de rug was...

helaas toch nog geen geld en tijd om te verhuizen
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
pi_58059670
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 02:03 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Ziet het er naar uit dat een van die 2 kapot gaat dan? Dacht dat het ergste nu wel zo'n beetje achter de rug was...

helaas toch nog geen geld en tijd om te verhuizen
Nou ja, je zou kunnen verhuizen wanneer je wilt - zeker als je een potje met Euro's blijft houden. Maar reken er maar op dat en de USD (+!) en de huizenprijzen (+!) zullen blijven zakken in waarde.

Bulls, Bears & Bucks #11: Dollarcrisis hangt in de lucht.
pi_58140556
Hoe zit het met kleine postkantoren in Amerika.
Zijn die open op zaterdag/zondag?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:26:41 #160
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58140652
Zaterdag volgens mij wel, zondag weet ik niet.

Maar je stopt je post gewoon in je eigen brievenbus. Of heeft het zo'n haast?
pi_58140985
ik krijg een pakketje uit Amerika dat vanaf morgen verzonden kan worden.
maar het is geen grote stad dus ik vroeg mij af of ik dan tot maandag moet wachten voordat hij het kan verzenden
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_58141200
meeleespost.
pi_58141459
Wij hadden een aardbeving vanochtend. Het epicentrum lag op zo'n 118 mijl van ons vandaan, 5.2 op de schaal van Richter:

http://earthquake.usgs.go(...)/us2008qza6.php#maps

Deze zijn erg zeldzaam in Illinois / Indiana. Deed me denken aan de aardbeving in Limburg.
pi_58142196
M'n vriendin meldde me dat per sms. Blijkbaar was ze erdoor wakker geworden .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_58154125
quote:
Ik heb een Nederland inkomen (euro's ) maar betaal in de VS belasting; aan het eind van fiscale jaar (nu zo'n beetje) moet ik de aangifte invullen weet ik wat ik moet betalen. Ik vermoed iets van 25-30%, een stuk minder dan in NL dus.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 21 april 2008 @ 21:24:41 #166
213369 shut.up.and.love
it must be bunnies.
pi_58211663
Ik droom af en toe 's nachts over een frikandel speciaal..mmm... of een echte nederlandse kroket de mexicaanse 'kroketten' zijn toch niet zo yummy als in nederland.. ik zit voor 8 maanden stage in orlando & miami
  dinsdag 22 april 2008 @ 00:55:05 #167
69307 Pat-man
pi_58217426
Hey mensen, ik wil over een paar jaartjes dus ook naar de US verhuizen. Zit te denken rond Sacramento, is nog iets goedkoper dan zuid Cali en begint steeds populairder te worden en heb er ook nog eens wat familie wonen.
Nu probeer ik al een tijdje voor mezelf op een rijtje te zetten of het nou goedkoper is om in de VS te leven, duurder of dat het elkaar niet veel ontloopt.

Een aantal van jullie hier leven natuurlijk in "the land of the free" en mijn vraag is dan ook:
Is het goedkoper om in de VS te wonen dan in NL?
Wat betalen jullie bijvoorbeeld aan verzekeringen, zodat je goed gedekt bent als je iets hebt (breukje, ziekte enz.)
Ik weet dat ik in mijn geval een hoger salaris zou hebben in de VS, gerekent dat 1 dollar, 1 euro is. (je kan namelijk in de VS voor 1 dollar net zoveel kopen als voor 1 euro hier, toch?) De inkomstenbelasting is lager, de auto's zijn goedkoper, huizen zijn over het algemeen goedkoper, dus het lijkt mij dat je geld over moet houden.

Of zit ik er nou gewoon helemaal naast?
pi_58217692
1 dollar is in mijn ervaring geen 1 euro, ik heb het idee dat ik me redelijk scheel betaal in de lokale supermarkt. Het is zelfs zo dat ik vorige week in .nl wat boodschappen deed en bij mezelf dacht 'wat goedkoop!'. Daarnaast is Boston erg duur kwa huur (ik betaal $1400 voor een klein appartement). Maartena kan je vast vertellen hoe dat in de buurt van Sacramento zit. Verzekering is geregeld door mijn werkgever dus daar heb ik geen omkijken naar, inkomstenbelasting verschilt per staat maar is lager.
  dinsdag 22 april 2008 @ 01:55:15 #169
69307 Pat-man
pi_58218077
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 01:15 schreef Shivo het volgende:
1 dollar is in mijn ervaring geen 1 euro, ik heb het idee dat ik me redelijk scheel betaal in de lokale supermarkt. Het is zelfs zo dat ik vorige week in .nl wat boodschappen deed en bij mezelf dacht 'wat goedkoop!'. Daarnaast is Boston erg duur kwa huur (ik betaal $1400 voor een klein appartement). Maartena kan je vast vertellen hoe dat in de buurt van Sacramento zit. Verzekering is geregeld door mijn werkgever dus daar heb ik geen omkijken naar, inkomstenbelasting verschilt per staat maar is lager.
Heb zelf 5 maanden in Orange County gewoond en heb gemerkt dat je in de supermarkt voor het 1 iets meer en voor het ander weer wat minder betaald. Vond dat het aardig op hetzelfde neer kwam. Betaalde daar ook ontzettend veel inderdaad. 800 dollar p/m voor kamer incl. eigen badkamer. Maar in rond Sacramento is dat wel een stukje goedkoper en kopen is daar ook nog een goeie optie, voor zover ik weet.
pi_58218499
Van vrienden hoor ik dat er in Sacramento een erg groot aantal huizen in aanmerking komt voor foreclosure; in sommige wijken zelfs de helft van de huizen.
pi_58218555
Hier in San Francisco is 1 dollar absoluut niet 1 euro, maar SF is dan ook wel een stad apart. Huizen/huur prijzen rijzen de pan uit, boodschappen zijn hier vrij duur en benzine vind je (in de omgeving) haast nergens zo duur als hier.
Maar gelukkig voor jou, SF is geen Sacramento.
hmmmm....WAT???
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:08:26 #172
69307 Pat-man
pi_58229153
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 03:48 schreef Vitamine_C het volgende:
Hier in San Francisco is 1 dollar absoluut niet 1 euro, maar SF is dan ook wel een stad apart. Huizen/huur prijzen rijzen de pan uit, boodschappen zijn hier vrij duur en benzine vind je (in de omgeving) haast nergens zo duur als hier.
Maar gelukkig voor jou, SF is geen Sacramento.
Voor een het leven in een droomstad moet je betalen he...
  dinsdag 22 april 2008 @ 17:23:42 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58230778
't Is inderdaad maar wat je wilt. Ik zou voor geen goud in een druk bevolkt gebied willen en kunnen wonen.
pi_58231602
Volgt er iemand de berichtgeving over de Elders of Zion Church in Texas? Ik zag daar gisteren wat beelden van. Wat me opviel was hoe schitterend de vrouwen er uit zagen. Prachtig haar, dito jurken. Erg retro allemaal, maar desalnietemin erg leuk om te zien.
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:02:27 #175
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58231640

Ze hebben allemaal een spraakgebrek, dat haar is geweldig voor een jaren '50 feestje, dat wel. En die jurken zijn helemaal erg, allemaal hetzelfde.
pi_58231647
Daar zat een monobrauw tussen van heb ik jou daar, jakkes.
pi_58231779
Van mij mogen alle vrouwen hun haar als "voor een jaren '50 feestje" dragen... Hier lijkt het soms alsof de dames zo uit bed zijn gerold. Een vriendin van me vertelde me dat dat zo "hoort", maar dat ze er toch een hele tijd mee bezig zijn om het haar er zo uit te laten zien.
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:33:33 #178
46960 StefanP
polemicist
pi_58233711
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 17:59 schreef Lyrebird het volgende:
Volgt er iemand de berichtgeving over de Elders of Zion Church in Texas? Ik zag daar gisteren wat beelden van. Wat me opviel was hoe schitterend de vrouwen er uit zagen. Prachtig haar, dito jurken. Erg retro allemaal, maar desalnietemin erg leuk om te zien.
Alleen jammer dat ze zo in Deliverance mee hadden kunnen spelen. Ik weet niet hoe lang die lui al samen wonen, maar er zijn onderhand wat foutjes in hun genen geslopen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_58293895
vanuit Mountain View, CA voor vijf weekjes. Wat een mooi weer hier zeg!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_58294286
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 03:02 schreef LintuxCx het volgende:
vanuit Mountain View, CA voor vijf weekjes. Wat een mooi weer hier zeg!
Zelfs hier is het mooi weer! We zitten al minstens een week constant boven de 20 graden!
pi_58294312
en de weergoden vergeten mij. Dit weekend eindelijk weer temperaturen in de 20 graden maar daarna weer rond de 15. Gelukkig wel veel zon.
hmmmm....WAT???
pi_58297087
ben jaloers, heb 2 jaar terug op het punt gestaan om te emigreren met mijn vriendin naar amerika/californië.
Helaas door ons werk andere omstandigheden komt het er niet meer van.
Maar op mijn werk zijn we met een nieuw product bezig wat wij in heel europa gaan verkopen. Mijn baas kwam met het voorstel of ik dit in amerika wil gaan verkopen. Mijn eigen bedrijf die het product bij hem inkoopt. Hij weet van mijn american dream en dit lijkt hem een mooie stap, niet om er definitief te gaan wonen maar wel op regelmatige basis per maand.

Marktonderzoek etc etc etc gaat nu beginnen en hopelijk vanaf augustus ofzo aan de slag,mits er markt is in amerika voor dit product!
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:48:33 #183
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_58297409
Dat is altijd mooi als je zo'n kans krijgt
Succes
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_58304260
Mass reports >20C all week
  zaterdag 26 april 2008 @ 04:08:04 #185
46960 StefanP
polemicist
pi_58315796
-Mark Steyn
  zaterdag 26 april 2008 @ 04:09:38 #186
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58315803
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 04:08 schreef StefanP het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ga voor 'Nothing'. 't Kan slechter.
  woensdag 30 april 2008 @ 15:18:48 #187
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58399060
Nou het niet bestaande geld is binnen hoor, dank je wel Bush.
pi_58399289
Je bedoelt die $600? Wie komen daar eigenlijk voor in aanmerking?
  woensdag 30 april 2008 @ 15:40:40 #189
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58399301
Elke belastingbetaler. En aangezien ik geen 150K ( ! ) verdien krijg ik wat 'terug'.
pi_58399681
Over welk jaar? ik heb alleen in 2007 belasting betaald. Misschien moet ik mijn aangifte inkomstenbelasting eens opsturen
pi_58399682
Da's toch aardig van Bush; nog meer geld lenen om aan z'n bevolking te geven
  woensdag 30 april 2008 @ 16:15:28 #192
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58399712
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:13 schreef Shivo het volgende:
Over welk jaar? ik heb alleen in 2007 belasting betaald. Misschien moet ik mijn aangifte inkomstenbelasting eens opsturen
Je hebt de belastingen nog niet gedaan? Dan ben je wel erg laat. Volgens mij kom je dan niet eens meer in aanmerking gezien 'tax day' al voorbij is. (15 april)
pi_58400408
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:18 schreef popolon het volgende:
Nou het niet bestaande geld is binnen hoor, dank je wel Bush.
En ga je het ook netjes uitgeven aan producten uit China, zoals voor zover ik begrepen heb de bedoeling is?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_58400714
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:15 schreef popolon het volgende:

[..]

Je hebt de belastingen nog niet gedaan? Dan ben je wel erg laat. Volgens mij kom je dan niet eens meer in aanmerking gezien 'tax day' al voorbij is. (15 april)
Dan maar hopen dat ze mijn verzoek tot uitgestelde aangifte hebben ontvangen Hm, aangezien ik dat verzoek heb gedaan, zou ik dan ook alsnog een IRA kunnen opzetten over 2007
  woensdag 30 april 2008 @ 21:33:48 #195
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58404729
quote:
Op woensdag 30 april 2008 17:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En ga je het ook netjes uitgeven aan producten uit China, zoals voor zover ik begrepen heb de bedoeling is?
Nieuwe ramen en kozijnen, made in usa. En weer af te trekken van de belasting. Zo blijf je leuk bezig.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 02:46:59 #196
71919 wonderer
pi_58449674

Die klerelijers an de USCIS hadden voor VANDAAG een afspraak gemaakt voor de biometrische rotzooi. VANDAAG. Gisteravond zijn we teruggekomen uit Nederland, pas vanmiddag heeft Brad de post opgehaald bij het postkantoor. En ze WISTEN dat ik op vakantie was, dat had ik erbij vermeld toen ik het formulier instuurde.

Op de brief staat "if you fail to appear as scheduled, your application will be considered abandoned"

Ja, fuck, hoe kon ik dat nou weten als ik pas na die tijd de brief krijg, assholes

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_58449966
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 02:46 schreef wonderer het volgende:

Die klerelijers an de USCIS hadden voor VANDAAG een afspraak gemaakt voor de biometrische rotzooi. VANDAAG. Gisteravond zijn we teruggekomen uit Nederland, pas vanmiddag heeft Brad de post opgehaald bij het postkantoor. En ze WISTEN dat ik op vakantie was, dat had ik erbij vermeld toen ik het formulier instuurde.

Op de brief staat "if you fail to appear as scheduled, your application will be considered abandoned"

Ja, fuck, hoe kon ik dat nou weten als ik pas na die tijd de brief krijg, assholes

Oh shit, da's goed balen!
Is dat voor je papieren?
 FR
  zaterdag 3 mei 2008 @ 03:42:34 #198
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_58450035
ik vandaag 300 dollar gekregen van de IRS, wel leuk aangezien ik ook nog 260 euro van belastingdienst in nl krijg binnenkort

vanochtend tornado warning en Tornado developing in sparta.
Ik zei tegen mijn stiefmoeder;
IK ga nu naar mijn werk, fijn je gekend te hebben (stroom was uitgevallen in ons huis), ik rijd door sparta, regen wordt al minder en alle lichten daar gewoon aan !
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_58450212
Lijkt me behoorlijk onwerkelijk, een tornado. Hebben we hier geen last van, gelukkig (hoewel ik er stiekem best een keer een mee zou willen maken).

Wonderer: wat klote zeg, die lui houden ook nergens rekening mee!
  zaterdag 3 mei 2008 @ 12:02:15 #200
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_58452193
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 03:42 schreef compier het volgende:
ik vandaag 300 dollar gekregen van de IRS, wel leuk aangezien ik ook nog 260 euro van belastingdienst in nl krijg binnenkort

vanochtend tornado warning en Tornado developing in sparta.
Ik zei tegen mijn stiefmoeder;
IK ga nu naar mijn werk, fijn je gekend te hebben (stroom was uitgevallen in ons huis), ik rijd door sparta, regen wordt al minder en alle lichten daar gewoon aan !
Toen ik 2 jaar geleden rond deze tijd Route 66 afreed was dat inderdaad ook schering en inslag...Warnings all over the place zeg maar
Niks gezien Behalve dikke, dreigende wolkenluchten zoals ik ze eerst alleen maar kende van Discovery
  zaterdag 3 mei 2008 @ 12:04:07 #201
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_58452217
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 04:08 schreef StefanP het volgende:
[ afbeelding ]
Minnesota.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 3 mei 2008 @ 15:48:55 #202
71919 wonderer
pi_58455328
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 03:24 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oh shit, da's goed balen!
Is dat voor je papieren?
Ja, removal of conditions. Mijn greencard expires de 29ste. Ik had alles dus begin april opgestuurd en omdat die site zo onduidelijk is, inclusief alle bewijsstukken dat ik nog steeds getrouwd ben. Later bleek dat dat nog niet had gehoeven en had ik het dus veel eerder kunnen opsturen, waardoor alles beter gepland had kunnen worden
Maandag maar bellen en uitleggen.
  zondag 4 mei 2008 @ 04:50:55 #203
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_58466603
Waarom ben ik trouwens altijd eigenwijs mbt poison ivy?
Ik heb het nu op mijn armen/benen klein beetje op kaaklijn, wat jeukt dat toch heerlijk!
Nog triester is dat ik straks gewoon weer even hard met mijn machete naar buiten ren om dingen om te hakken
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_58469331
Kan iemand mij in een notedop vertellen wat er nodig is om in de US te gaan wonen/werken..? Ik weet werkelijk waar helemaal niets. Wil graag in de US zijn ten tijde van de verkiezingen.. Lijkt me wel interessant. Een woning heb ik evt. al (kan bij een vriend intrekken) en ik ben ook HBO-afgestudeerd, mocht dit beide uitmaken.
pi_58475027
Zoals in de meeste landen moet je een baan aangeboden hebben gekregen. Heb je dat, dan komt de rest wel.
pi_58479524
Dus... eerst een baan, daarna kan ik er pas naartoe?
  zondag 4 mei 2008 @ 21:29:22 #207
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_58479683
Of mee doen aan de green card lotery..

Of iets makkelijker: Een Amerikaan trouwen

Of gewoon via een Nederlandse werkgever

Netwerken, dat is gewoon het belangrijkste, maar dat geldt voor alles
pi_58479929
Ik heb er een oom die er een eigen bedrijf heeft.. Maar daar wil ik niet per se aan de slag (zit in de verkeerde hoek van het land ), maar misschien kan het zo heel makkelijk geregeld worden. Of brengt het veel moeilijkheden/administratie voor de werkgever met zich mee?
  maandag 5 mei 2008 @ 09:00:19 #209
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_58485658
Als je een baan kan krijgen daar is een werkvisum zo geregeld...
Als je eenmaal een working permit hebt in de states, is het een stuk makkelijker solliciteren in ieder geval..

Mijn ervaring is dat je eigenlijk eerst moet zorgen het land in te komen, maakt niet uit hoe of waar...Daarna kan je naar je droomplek verhuizen
pi_58486966
Ik heb een paar korte vraagjes:

Mensen die hier in NYC wonen?

Hebben jullie gebruik gemaakt van een Nederlandse makelaar of eerst gaan huren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')