abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57640484
Volgende weekend gaat het eindelijk los: COMPETITIE 2008

Mijn doel dit jaar is 5 blijven in de single (sta 5.26) en 5 worden in de dubbel (sta 5.57).
Spelen dit jaar 2e klasse district heren zaterdag, richting het oosten van Brabant. Is weer eens wat anders, normaal spelen we meer in onze eigen regio (West-Brabant)
Life is life
  donderdag 27 maart 2008 @ 14:48:54 #27
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57647888
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 20:15 schreef Chriz2k het volgende:
Het zal me benieuwen hoe ik het er vanaf ga brengen, met m'n Martin Verkerk voorbereiding .
Ik heb gisteren mee gedaan als leerling met het examen van de B-opleiding van de KNLTB. Als je dan een beetje mazzel hebt kun je ook wel leuk tennissen
Ging dus wel lekker. Begin weer een beetje op niveau te komen. dinsdag voor het eerst buiten training volgens mij en hopelijk nog een keer vrij spelen. Eigenlijk moet ik nog een paar keer gaan hard lopen. Vooral ook voor het voetenwerk enzo

Doelen voor dit jaar zijn simpel. Goede dubbelen. Minimaal 4 blijven in de dubbel. Misschien nog toernooitje winnen ofzo.
Single uiteraard die belachelijke 6 weer van mijn pasje af spelen. Gaat natuurlijk nergens over. Niet dat ik 6 minderwaardig vindt, maar als je 2 jaar geleden nog 4 was en nou ineens 6 dan gaat er iets niet helemaal goed natuurlijk. Dus 5 moet het zeker worden. Aangezien ik veel beter getraind ben dan vorig seizoen (vorig seizoen in de winter niet gespeeld. Dit jaar minimaal 1 keer per week).

wij zitten wel weer in een vage poule. Wij zitten in Utrecht en we moeten ook tegen een club die tegen de duitse grens aan ligt. Nog achter Arnhem. Dat is gewoon alleen al dik een uur rijden.
Krijg je als je 3de klasse speelt blijkbaar
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 27 maart 2008 @ 22:25:46 #28
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_57660233
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 14:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb gisteren mee gedaan als leerling met het examen van de B-opleiding van de KNLTB. Als je dan een beetje mazzel hebt kun je ook wel leuk tennissen
In Nieuwegein neem ik aan? Mag ik heel brutaal zijn om te vragen in wiens trainingen je hebt getraind? Paar collega's van mij hebben ook examen gedaan.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:28:37 #29
75556 erkel
back from Dagestan
pi_57746466
Vandaag voor het eerst weer buiten getraind met lekker weer erbij. Het was dan nog niet op gravel, smashcourt namelijk, maar het voelde toch verdomd fijn
Weisst
pi_57754116
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:28 schreef erkel het volgende:
Vandaag voor het eerst weer buiten getraind met lekker weer erbij. Het was dan nog niet op gravel, smashcourt namelijk, maar het voelde toch verdomd fijn
Me 2, maar dan wel op het oude, vetrouwde gravel

Heb helemaal zin in de eerste wedstrijd van zaterdag!
Life is life
pi_57757213
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:28 schreef erkel het volgende:
Zelfde hier, ook op smashcourt, heerlijk weertje gisteren ervoor idd.
Geen referral hier.
  dinsdag 1 april 2008 @ 19:34:59 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57765464
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:25 schreef nickybol het volgende:

[..]

In Nieuwegein neem ik aan? Mag ik heel brutaal zijn om te vragen in wiens trainingen je hebt getraind? Paar collega's van mij hebben ook examen gedaan.
Durf het zo niet te zeggen hoe ze heten.
Een wat kleinere donkere jongen met wat langer krullend haar. Heeft net een zweepslag gehad dus was net weer beetje fatsoenlijk aan het lopen.
Daarna van een wat grotere jongen. Kort blond haar. Vrij rustige jongen.

Was in Nieuwegein idd
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_57765771
Na de eerste training heb ik weer zin om lekker te gaan bikkelen op gravel; zware spinballen, subtiele dropshotjes, ballen die van de lijn afglijden, wind, flauwvallen van de hitte, kuilen in de baan, splits maken in een uiterste poging een bal te halen, alles onder je knie dat rood ziet van het gravel.

Het echte tennis !
pi_57765866
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:52 schreef Chriz2k het volgende:
Na de eerste training heb ik weer zin om lekker te gaan bikkelen op gravel; zware spinballen, subtiele dropshotjes, ballen die van de lijn afglijden, wind, flauwvallen van de hitte, kuilen in de baan, splits maken in een uiterste poging een bal te halen, alles onder je knie dat rood ziet van het gravel.

Het echte tennis !
Zondag ook in de stromende regen mijn eerste gravelmeters gemaakt. Nu wel ziek, maar toch was het heerlijk. Oh oh, wat is het moeilijk als je vanuit de hal komt te timen hoe de ballen gaan stuiten op dat gravel. Het is nog steeds de mooiste ondergrond, maar ik ben de laatste jaren wel steeds meer aan het voelen voor de Frenchcourt enzo.

We zien wel. Denk dat over een jaar of 20 nog maar 5% van de verenigingen gravel hebben. Het is gewoon met onderhoud veels te duur.
U MAD?
pi_57766031
Als ik nergens meer fatsoenlijke graveltoernooien kan spelen stop ik ermee.

Nouja, smashcourt is ook nog wel te doen in principe.
pi_57766118
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:09 schreef Chriz2k het volgende:

Het went wel hoor
U MAD?
pi_57766335
Nooit !
pi_57766407
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:52 schreef Chriz2k het volgende:

Het echte tennis !
Amen
  woensdag 2 april 2008 @ 00:34:21 #39
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57771515
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:09 schreef Chriz2k het volgende:

Is ook nep spul.

Maar er zullen altijd gravelbanen blijven omdat er altijd mensen zijn die het als hun favoriete ondergrond zien. Het zullen wel voornamelijk nog de grote verenigingen zijn.
Aangezien een belangrijk gedeelte van het proftennis nog steeds op gravel wordt gespeeld, zal het nog wel ff blijven bestaan, maar dat het minder wordt is wel duidelijk.... helaas
  woensdag 2 april 2008 @ 01:18:20 #40
75556 erkel
back from Dagestan
pi_57772212
Gelukkig worden de meeste toernooien nog gespeeld bij de wat grotere clubs waar dan meestal (gelukkig) weer gravel ligt. Met de competitie kom je nog wel eens terecht op de mindere baansoorten, omdat je dan soms naar wat kleinere clubs moet. Die kleinere clubs kiezen, op zich heel begrijpelijk, voor het onderhoudsvriendelijke kunstgras of french/smashcourt. Helaas gaat dat wel ten koste van het tennisplezier bij velen, maar je kunt het ze niet kwalijk nemen.

Hopelijk kan ik zelf nog vele jaren spelen op het gemalen baksteen
Weisst
pi_57775762
ik vind smashcourt ook prima, maar gravel is absoluut het relaxed...alleen de sfeer al die het uitstraalt!!! En dat vooral als er een lekker zonnetje opstaat...

En dat is nou precies wat we aanstaande zondag niet kunnen verwachten....Verschrikkelijk weer op komst Ik word echt zo depressief van het weer de laatste weken, ongelooflijk...En dan te bedenken dat de eerste wedstrijd (wellicht 15 april, dus iets later) vorig jaar in een hittegolf werd gespeeld...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 2 april 2008 @ 12:32:06 #42
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57777320
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:18 schreef erkel het volgende:
Gelukkig worden de meeste toernooien nog gespeeld bij de wat grotere clubs waar dan meestal (gelukkig) weer gravel ligt. Met de competitie kom je nog wel eens terecht op de mindere baansoorten, omdat je dan soms naar wat kleinere clubs moet. Die kleinere clubs kiezen, op zich heel begrijpelijk, voor het onderhoudsvriendelijke kunstgras of french/smashcourt. Helaas gaat dat wel ten koste van het tennisplezier bij velen, maar je kunt het ze niet kwalijk nemen.

Hopelijk kan ik zelf nog vele jaren spelen op het gemalen baksteen
Buiten de prijs is het vooral ook makkelijk te onderhouden. Iets wat bij kleinere clubs ook vaak een probleem is omdat een groundsman dan ook niet te betalen is.
Dan is bijvoorbeeld kunstgras een mooie oplossing. Dat het afbreuk doet aan het spelletje is dan van ondergeschikt belang.

Het verschil trouwens ook wel per regio. In brabant is geloof ik iets van 50% al kunstgras. Mijn opleider komt uit brabant en die vind het de normaalste zaak van de wereld.
Maar als je in omgeving Utrecht kijkt, dan is het toch echt nog voornamelijk gravel wat de klok slaat.
ik vraag me een beetje af waarom dat is, maar ik ben blij dat ik in Utrecht woon

Bij mijn vereniging hebben ze zelfs net nieuwe banen aangelegd Erg goed gelukt moet ik zeggen. Hoewel ik wel gisteren bij de eerste training door me enkel ging
Gelukkig is het niet zo heel erg. Ik kon gewoon verder trainen. Voel het nu wel een beetje zeer doen. Misschien gisteren naderhand toch ff met ijs op me enkel moeten zitten. Maar goed dat dus niet gedaan en voel het nu een beetje als ik loop. Hoewel het vanmorgen erger was dan nu

Maar ff afwachten wat er zondag dan gaat gebeuren. Ik hoop een beetje dat ik alleen maar hoef te dubbelen. Momenteeel toch mijn beste onderdeel en Dan hoef ik niet zo veel te lopen
pi_57777375
geef mij maar hardcourt
  woensdag 2 april 2008 @ 12:51:41 #44
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57777687
quote:
Op woensdag 2 april 2008 12:35 schreef TubewayDigital het volgende:
geef mij maar hardcourt

Tapijt is indoor wel lekker snel enzo
  woensdag 2 april 2008 @ 14:13:58 #45
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_57779457
Hardcourt in de winter

Maar gravel in de zomer spant toch echt de kroon
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_57779580
smashcourt in de winter is ook wel prima hoor in de ballonhal doe maar lekker nooit die stomme saaie snelle banen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 2 april 2008 @ 14:22:55 #47
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57779687
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:13 schreef Mr-Sander het volgende:
Hardcourt in de winter

Maar gravel in de zomer spant toch echt de kroon
Buiten spelen in de winter vind ik gaar. zeker op hardcourt enzo. Kan zo snel glad worden. Zeker als je niet helemaal de goeie schoenen aan hebt
quote:
Op woensdag 2 april 2008 14:18 schreef Norrage het volgende:
smashcourt in de winter is ook wel prima hoor in de ballonhal doe maar lekker nooit die stomme saaie snelle banen
Ik train gewoon op gravel in de blaashal
en op de tapijt banen tijdens de opleiding.

Beetje hoog contrast als je deze baansoorten ook nog op 1 dag voor je kiezen krijgt
pi_57779876
quote:
"vooral in het weekend veel buien, met zondag een kleine kans op winterse neerslag"
pi_57780299
Kleine kans klinkt nog hoopvol .
pi_57780396
Ik moet UIT op kunstgras. Volgens weer.nl ook kans op zon dus. Aangezien je op kunstgras na een buitje snel kunt spelen zal het wel gewoon doorgaan.....

Speel zaterdag trouwens.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')