Ik heb gisteren mee gedaan als leerling met het examen van de B-opleiding van de KNLTB. Als je dan een beetje mazzel hebt kun je ook wel leuk tennissenquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:15 schreef Chriz2k het volgende:
Het zal me benieuwen hoe ik het er vanaf ga brengen, met m'n Martin Verkerk voorbereiding.
In Nieuwegein neem ik aan? Mag ik heel brutaal zijn om te vragen in wiens trainingen je hebt getraind? Paar collega's van mij hebben ook examen gedaan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb gisteren mee gedaan als leerling met het examen van de B-opleiding van de KNLTB. Als je dan een beetje mazzel hebt kun je ook wel leuk tennissen
Me 2, maar dan wel op het oude, vetrouwde gravelquote:Op maandag 31 maart 2008 21:28 schreef erkel het volgende:
Vandaag voor het eerst weer buiten getraind met lekker weer erbij. Het was dan nog niet op gravel, smashcourt namelijk, maar het voelde toch verdomd fijn
Zelfde hier, ook op smashcourt, heerlijk weertje gisteren ervoor idd.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:28 schreef erkel het volgende:
Vandaag voor het eerst weer buiten getraind met lekker weer erbij. Het was dan nog niet op gravel, smashcourt namelijk, maar het voelde toch verdomd fijn
Durf het zo niet te zeggen hoe ze heten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:25 schreef nickybol het volgende:
[..]
In Nieuwegein neem ik aan? Mag ik heel brutaal zijn om te vragen in wiens trainingen je hebt getraind? Paar collega's van mij hebben ook examen gedaan.
Zondag ook in de stromende regen mijn eerste gravelmeters gemaakt. Nu wel ziek, maar toch was het heerlijk. Oh oh, wat is het moeilijk als je vanuit de hal komt te timen hoe de ballen gaan stuiten op dat gravel. Het is nog steeds de mooiste ondergrond, maar ik ben de laatste jaren wel steeds meer aan het voelen voor de Frenchcourt enzo.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:52 schreef Chriz2k het volgende:
Na de eerste training heb ik weer zin om lekker te gaan bikkelen op gravel; zware spinballen, subtiele dropshotjes, ballen die van de lijn afglijden, wind, flauwvallen van de hitte, kuilen in de baan, splits maken in een uiterste poging een bal te halen, alles onder je knie dat rood ziet van het gravel.
Het echte tennis!
Het went wel hoorquote:Op dinsdag 1 april 2008 20:09 schreef Chriz2k het volgende:
Als ik nergens meer fatsoenlijke graveltoernooien kan spelen stop ik ermee.
Nouja, smashcourt is ook nog wel te doen in principe.
Amenquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:52 schreef Chriz2k het volgende:
Na de eerste training heb ik weer zin om lekker te gaan bikkelen op gravel; zware spinballen, subtiele dropshotjes, ballen die van de lijn afglijden, wind, flauwvallen van de hitte, kuilen in de baan, splits maken in een uiterste poging een bal te halen, alles onder je knie dat rood ziet van het gravel.
Het echte tennis!
Is ook nep spul.quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:09 schreef Chriz2k het volgende:
Als ik nergens meer fatsoenlijke graveltoernooien kan spelen stop ik ermee.
Nouja, smashcourt is ook nog wel te doen in principe.
Buiten de prijs is het vooral ook makkelijk te onderhouden. Iets wat bij kleinere clubs ook vaak een probleem is omdat een groundsman dan ook niet te betalen is.quote:Op woensdag 2 april 2008 01:18 schreef erkel het volgende:
Gelukkig worden de meeste toernooien nog gespeeld bij de wat grotere clubs waar dan meestal (gelukkig) weer gravel ligt. Met de competitie kom je nog wel eens terecht op de mindere baansoorten, omdat je dan soms naar wat kleinere clubs moet. Die kleinere clubs kiezen, op zich heel begrijpelijk, voor het onderhoudsvriendelijke kunstgras of french/smashcourt. Helaas gaat dat wel ten koste van het tennisplezier bij velen, maar je kunt het ze niet kwalijk nemen.
Hopelijk kan ik zelf nog vele jaren spelen op het gemalen baksteen
quote:Op woensdag 2 april 2008 12:35 schreef TubewayDigital het volgende:
geef mij maar hardcourt
Buiten spelen in de winter vind ik gaar. zeker op hardcourt enzo. Kan zo snel glad worden. Zeker als je niet helemaal de goeie schoenen aan hebtquote:Op woensdag 2 april 2008 14:13 schreef Mr-Sander het volgende:
Hardcourt in de winter![]()
Maar gravel in de zomer spant toch echt de kroon
Ik train gewoon op gravel in de blaashalquote:Op woensdag 2 april 2008 14:18 schreef Norrage het volgende:
smashcourt in de winter is ook wel prima hoor in de ballonhaldoe maar lekker nooit die stomme saaie snelle banen
quote:"vooral in het weekend veel buien, met zondag een kleine kans op winterse neerslag"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |