abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58711865
Wtf, 73% rendement... Niet slecht... helemaal niet slecht!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:15:46 #272
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_58715711
Maar ja, ben je echt zo cool dat je je winst met echt geld zo op laat lopen?

Ik zou denk ik bij 5,00 al mijn positie gesloten hebben.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_58716048
Een man met een punt hierboven.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:56:07 #274
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58728307
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:15 schreef Mr.J het volgende:
Maar ja, ben je echt zo cool dat je je winst met echt geld zo op laat lopen?

Ik zou denk ik bij 5,00 al mijn positie gesloten hebben.
ik zal het je beter zeggen, die opties stonden tot dinsdag dik in de min (-40 enzo).

En met echte centjes zal het waarschijnlijk anders gaan, maar daarom ben ik nu fictief aan het kloten. Beetje kijken wat realistisch is en wat niet.
pi_58729414
Als je 'm had laten expireren was je "winst" nog twee keer zo groot geweest
pi_58735903
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:54 schreef ItaloDancer het volgende:
Als je 'm had laten expireren was je "winst" nog twee keer zo groot geweest
Hoe zit dat eigenlijk, ben je dan verplicht de onderliggende aandelen te kopen of kun je dan de optie ook nog weer doorverkopen ?
  zondag 18 mei 2008 @ 01:38:54 #277
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58737069
quote:
Op zondag 18 mei 2008 00:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk, ben je dan verplicht de onderliggende aandelen te kopen of kun je dan de optie ook nog weer doorverkopen ?
Na expiratie krijg je gewoon de aandelen geleverd. Optie positie sluiten kan dan niet meer.

Selang, je moet niet meer posten in WGR na 00:00

[ Bericht 12% gewijzigd door SeLang op 18-05-2008 12:29:49 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 18 mei 2008 @ 12:03:38 #278
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58740310
quote:
Op zondag 18 mei 2008 01:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Na expiratie krijg je gewoon de aandelen geleverd. Optie positie sluiten kan dan niet meer.
moet je toch nog wel het geld hebben om ze kopen toch ? Of mis ik iets
  zondag 18 mei 2008 @ 12:25:51 #279
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58740694
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:03 schreef Fugie het volgende:

[..]

moet je toch nog wel het geld hebben om ze kopen toch ? Of mis ik iets
Sorry, ik had het verkeerd gelezen en dacht dat het om een geschreven put ging (het was al laat )

Bij het kopen van een optie verwerf je een recht, geen plicht.
Dus in het geval van een gekochte calloptie heb je het recht om de onderliggende waarde tegen de uitoefenprijs te kopen. Om dat te doen moet je je broker laten weten dat je de optie wilt uitoefenen. Dan moet er inderdaad wel genoeg geld op je rekening staan.

Als je niets doet dan loopt de optie gewoon af en ben je in principe je geld kwijt, ook al heeft de optie intrinsieke waarde. Veel brokers zullen echter om hun klanten te beschermen de nog openstaande posities die niet worden uitgeoefend automatisch sluiten in het laatste uur van de handel. Maar dat is niet altijd het geval, want dat is geen beursregel maar een speciale service van je broker!

En ja, het is mij weleens gebeurd dat ik een optie niet op tijd sloot . Tot één of twee dagen na expiratie lukte het nog wel om dat aan te zwengelen met de optiebeurs en je geld te krijgen, maar als het langer duurt heb je pech en iemand anders heel veel geluk...

Bij het schrijven van een optie heb je een plicht en krijg je bij expiratie ofwel onderliggende waarde geleverd ofwel jouw onderliggende waarde wordt automatisch verkocht. Daarom is er ook een margeverplichting.
Mijn reisverslagen
  zondag 18 mei 2008 @ 12:40:01 #280
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58740906
Binnenkort mijn eerste rendementje; dividend van Fortis. Ga ze er binnenkort maar eens uitgooien op een goede prijs, ik wil meer cash vrij hebben om actief te gaan handelen en wat minder op de lange termijn.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 19 mei 2008 @ 08:30:34 #281
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58755792
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sorry, ik had het verkeerd gelezen en dacht dat het om een geschreven put ging (het was al laat )

Bij het kopen van een optie verwerf je een recht, geen plicht.
Dus in het geval van een gekochte calloptie heb je het recht om de onderliggende waarde tegen de uitoefenprijs te kopen. Om dat te doen moet je je broker laten weten dat je de optie wilt uitoefenen. Dan moet er inderdaad wel genoeg geld op je rekening staan.

Als je niets doet dan loopt de optie gewoon af en ben je in principe je geld kwijt, ook al heeft de optie intrinsieke waarde. Veel brokers zullen echter om hun klanten te beschermen de nog openstaande posities die niet worden uitgeoefend automatisch sluiten in het laatste uur van de handel. Maar dat is niet altijd het geval, want dat is geen beursregel maar een speciale service van je broker!

En ja, het is mij weleens gebeurd dat ik een optie niet op tijd sloot . Tot één of twee dagen na expiratie lukte het nog wel om dat aan te zwengelen met de optiebeurs en je geld te krijgen, maar als het langer duurt heb je pech en iemand anders heel veel geluk...

Bij het schrijven van een optie heb je een plicht en krijg je bij expiratie ofwel onderliggende waarde geleverd ofwel jouw onderliggende waarde wordt automatisch verkocht. Daarom is er ook een margeverplichting.
klinkt wel logisch dat wanneer je niets doet met je optie dat je dan je premie kwijt bent

Heb nog wel een klein vraagje over put opties. Deze kan je toch ook nemen terwijl je het onderliggende aandelen niet bezit ? Maar als je dan de put opties in je bezit hebt bij expiratie moet je dan eerst de aandelen kopen om ze gelijk te verkopen tegen de waarde van de put.
  maandag 19 mei 2008 @ 09:12:48 #282
19479 Mr.J
pi_58756220
Aandeeloptie afwikkeling van Binck:
quote:
Wat gebeurt er met een long aandelenoptie die waarde heeft en ik doe bij expiratie helemaal niets?

Indien u op expiratiedag geen opdracht heeft gegeven om uw long aandelenoptiecontract uit te oefenen, oefent BinckBank uw optiecontract na sluiting van de markt automatisch uit. Dit gebeurt alleen wanneer de optie 2% of meer 'in the money' is, tenzij marktomstandigheden anders doen besluiten. Hierdoor worden de aandelen automatisch gekocht (bij een call) of geleverd (bij een put). De hieruit verkregen aandelen (call) of de geleverde aandelen (put) worden de eerstvolgende handelsdag na expiratie bestens verkocht (call) of gekocht (put) bij eerste gelegenheid. Er vindt hierna een geldelijke verrekening plaats. U ontvangt 75% van de opbrengst. Het resterende deel van 25% van de winst brengen wij in rekening als administratiekosten en risicopremie. Deze procedure geldt niet voor opties die altijd automatisch geldelijk afgewikkeld worden zoals AEX-indexopties. Voor indexopties hoeft u niets te doen bij expiratie.
Stukje service dus.

Beter is nog je positief op tijd te sluiten.
  maandag 19 mei 2008 @ 14:56:21 #283
19479 Mr.J
pi_58762165
RDS Juni calls 27 er vrijdag in voor 0,55 nu eruit op 0,85 en doorgerolt naar de 28 serie.
  maandag 19 mei 2008 @ 18:37:23 #284
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_58765897
Hmm, toen ik gister keek zag ik dat mijn bent crude oil turbo's een rendement hadden van ongeveer -88% procent.

Ze gaven alleen wel een hogere koerswaarde aan in vergelijking met de waarde waarvoor ik het gekocht heb.
Ik heb ze dus met winst vanochtend weten te verkopen en dat zegt mijn portefeuille ook. Zij het wel dat VOORdat ik ze verkocht, er echt een verlies van -88% stond. Terwijl dat helemaal niet zo was. En nadat ik ze verkocht had en het 'geld' binnen had, bleek toch echt dat ik er geld op gewonnen had. LOL
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_58766529
turbo's staan bij 'resultaat' voor de laatst bekende verhandelde koers. Als er weken niet in die turbo gehandeld is sta je fictief dus op verlies, terwijl er misschien wel een bied/laat koers is die je een hogere waarde geeft. Het kan ook zijn dat op het moment dat jij keek er geen market maker was die bied/laat koersen af gaf, waardoor je bij een dun boek, alleen zeer lage orders van koopjes hunters ziet.
  maandag 19 mei 2008 @ 19:29:01 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58766707
quote:
Op maandag 19 mei 2008 08:30 schreef Fugie het volgende:
Heb nog wel een klein vraagje over put opties. Deze kan je toch ook nemen terwijl je het onderliggende aandelen niet bezit ? Maar als je dan de put opties in je bezit hebt bij expiratie moet je dan eerst de aandelen kopen om ze gelijk te verkopen tegen de waarde van de put.
Je hoeft de onderliggende aandelen niet in bezit te hebben. Maar als je je rechten wilt uitoefenen dan zul je inderdaad eerst de onderliggende aandelen moeten kopen om die vervolgens tegen de uitoefenprijs aan de schrijver van de put-optie te kunnen verkopen. Al met al is dit duurder dan gewoon je positie voor expiratie sluiten.
Mijn reisverslagen
  maandag 19 mei 2008 @ 21:06:38 #287
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58768168
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je hoeft de onderliggende aandelen niet in bezit te hebben. Maar als je je rechten wilt uitoefenen dan zul je inderdaad eerst de onderliggende aandelen moeten kopen om die vervolgens tegen de uitoefenprijs aan de schrijver van de put-optie te kunnen verkopen. Al met al is dit duurder dan gewoon je positie voor expiratie sluiten.
dacht ik al
  maandag 19 mei 2008 @ 21:20:28 #288
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_58768388
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:19 schreef GForceT1 het volgende:
turbo's staan bij 'resultaat' voor de laatst bekende verhandelde koers. Als er weken niet in die turbo gehandeld is sta je fictief dus op verlies, terwijl er misschien wel een bied/laat koers is die je een hogere waarde geeft. Het kan ook zijn dat op het moment dat jij keek er geen market maker was die bied/laat koersen af gaf, waardoor je bij een dun boek, alleen zeer lage orders van koopjes hunters ziet.
Dat dus, ik ben eigenlijk al vanaf het begin bezig met turbo's .. maar dit was me nog nooit zo opgevallen, mede om het feit dat ik eigenlijk nooit rood sta qua tubrootjes.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_58799303
Ik ben een master thesis aan 't schrijven over de relatie tussen nieuwsberichten en aandelenprijzen. Daarvoor heb ik de intraday (!) aandelenprijzen nodig van de FTSE 100 & 250, van begin 2007. Iemand ideeën hoe je daaraan kan komen?

Ik heb al contact opgenomen met de uni, misschien zijn er andere ideeën .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 21 mei 2008 @ 16:14:58 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58804289
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben een master thesis aan 't schrijven over de relatie tussen nieuwsberichten en aandelenprijzen. Daarvoor heb ik de intraday (!) aandelenprijzen nodig van de FTSE 100 & 250, van begin 2007. Iemand ideeën hoe je daaraan kan komen?

Ik heb al contact opgenomen met de uni, misschien zijn er andere ideeën .
De indices of apart de onderliggende aandelen?
En welke resolutie? Tickdata? 1 min? 5 min?

Historische intraday data is gewoon te koop. Meest populair is futures data omdat dat het meeste intraday wordt verhandeld. Ik heb zelf weleens een paar jaar historische AEX tick data gekocht voor een test (de index, niet de future), en ook S&P500 continuous contract data. Tegenwoordig kan ik de data die ik nodig heb gewoon downloaden bij mijn broker (1 minuut bars, geen ticks), maar ik heb momenteel alleen een abonnement op data van een aantal futures (meer heb ik niet nodig).

Ik zou gewoon even wat googlen als ik jou was.
Mijn reisverslagen
pi_58804439
Ik heb antwoord van de uni, het schijnt dat er 1 pc op de hele uni is die toegang heeft tot datastreams en daar zou 't mogelijk opstaan. Ben benieuwd .

Het gaat om de onderliggende aandelen, welke resolutie weet ik zelf eigenlijk ook nog niet . Iig hoger dan slotkoersen, minuut zou gaaf zijn .
  woensdag 21 mei 2008 @ 16:33:10 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58804646
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het gaat om de onderliggende aandelen, welke resolutie weet ik zelf eigenlijk ook nog niet . Iig hoger dan slotkoersen, minuut zou gaaf zijn .
Als je end of day pricebars hebt dan heb je natuurlijk ook al de open, hoog, laag en slotkoers dus je weet wel iets van het intraday koersverloop. Maar misschien niet genoeg voor wat jij wilt onderzoeken.
Mijn reisverslagen
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:45:06 #293
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58806963
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb antwoord van de uni, het schijnt dat er 1 pc op de hele uni is die toegang heeft tot datastreams en daar zou 't mogelijk opstaan. Ben benieuwd .
Nou ik ga je alvast succes wensen. Is maar 1pc in de UB en je kan niet reserveren vantevoren en je mag maar max. 1u per dag. Dramatisch! Ik heb het ook nodig voor mijn scriptie, ik meet prijzen na 1jaar, 2jaar en 3jaar. Je kan nl. hele timeseries eruit laten rollen.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_58807697
Morgen gaat een medestudent 't proberen, die schrijft een bachelorscriptie en heeft dezelfde data nodig. Ben benieuwd .
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:57:05 #295
19479 Mr.J
pi_58817205
Iemand wat AX4 490 calls kopen?

Een broodje kroket is genoeg hoor.
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:52:59 #296
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_58818146
M'n Fortisjes, wat doe je?!
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:33:16 #297
19479 Mr.J
pi_58818909
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:52 schreef Public_NME het volgende:
Heb je aandelen? Troost je, die veren tzt wel weer op.

Heb zelf een berg Juni calls op ING @ 27,00. Nu 0,05 waard... *kras.
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:46:12 #298
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58819215
Heb wat net wat Juni calls Corporate express @ 8.80 genomen. Eens kijken of ik mee kan liften op de overnameplannen
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:59:53 #299
19479 Mr.J
pi_58819530
8,80? Dan moet Staples nog voor de juni exp. het bod op CXP verhogen. Dat zullen ze alleen doen als ze nu ook Lyreco willen dat door CXP ingelijfd gaat worden.

Ikzelf heb om te beginnen afgelopen week mijn turbo's op CXP verkocht. 2 series met een totaal van 1000 stuks. Mooie winst mee gemaakt. Heb nu alleen nog 100 aandelen (mijn eerste aandelen, toen op 5,30 gekocht ) en juni calls op 7,60/8/8,40.
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:10:41 #300
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_58819813
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:52 schreef Public_NME het volgende:
Och, ze komen van 13. Als je toen hebt ingekocht gaat het nog best goed
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo