Youp | maandag 17 maart 2008 @ 21:00 |
Mijn maat cq huisgenoot Frank heeft een Celica T20 gekocht. Het is echt niet zomaar een Celica, het is een heuse "The fast and the furious wannabe halfords Celica"! En de bedoeling is dus om hier weer een nette originele Celica van te maken. Om even wat duidelijkheid te scheppen; ZO ziet hij er nu uit... De plannen zijn als volgt... Die foeilelijke wanstaltige bestickering er af, die lelijke achterlampen er af, de raamfolie gaat er af, het interieur (sierlijsten ed.) wordt weer strak standaard zwart, de motorkap slotjes moeten er af, de chromen puisten op de voorbumper (hoeken, zie je slecht op deze foto's) gaan er af, de traanplaat matten gaan er uit, de versnellingspook wordt vervangen door een origineel exemplaar, evenals de handrem en zo nog vast wel wat dingetjes... Een goede zaak dus! Dat word weer een hele nette Celica T20 met origineel leder ![]() | |
Karboenkeltje | maandag 17 maart 2008 @ 21:03 |
Wat zijn die knobbels voor op de motorkap? Zijn ze orgineel? | |
johnwoo | maandag 17 maart 2008 @ 21:38 |
Ik zeg JDM taillights erop! http://cgi.ebay.com/ebaym(...)2QQitemZ350034823827 | |
Diemietuhriej | maandag 17 maart 2008 @ 21:52 |
Wtf zijn die achterlichtjes op de achterklep. ![]() | |
Youp | maandag 17 maart 2008 @ 21:59 |
quote:motorkapslotjes uit de racerij... leuk op een raceauto maar als je niet wilt dat jan en alleman je motorkap open kan maken op straat niet echt ideaal... daarom heeft de vorige eigenaar ook het normale motorkapslot laten zitten.... zodat deze slotjes ook nog eens 0 nut hebben... quote:zeer fraai quote:nope, gewoone goedkope kitsch... | |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2008 @ 22:18 |
Goede zaak, Originele folder hebben om te kijken hoe het ook weer hoort zo'n celica? ![]() Lectuur voor de sportieve toyotarijder Pm maar bij interesse. | |
invine | maandag 17 maart 2008 @ 23:54 |
wat is er mis met dat leder? | |
RMD | dinsdag 18 maart 2008 @ 00:23 |
een ST (gezien de niet meegespoten deurklinkjes) met origineel leer? ik heb een GT met plus pakker, en weet dat daar dus leer in hoort (en zit) maar had het nog niet origineel gezien op een ST | |
raulbouli | dinsdag 18 maart 2008 @ 00:30 |
Raamfolie is echt een kutklus om goed eraf te krijgen... been there...done that.. enz | |
Stefan740 | dinsdag 18 maart 2008 @ 01:04 |
Waarom niet langer gezocht op voor originele? | |
Druuna | dinsdag 18 maart 2008 @ 01:07 |
Kwijlt![]() | |
j0rrit | dinsdag 18 maart 2008 @ 09:11 |
quote:Een originele hoeft niet van de ondergang gered te worden, deze wel. ![]() Eigenlijk zou je de vorige eigenaar foto's van het eindresultaat moeten sturen straks. ![]() ![]() | |
osmo | dinsdag 18 maart 2008 @ 09:35 |
Goed project! Die lampen in het midden zijn dat mistlampen? En dan de nrplaat zo op de bumper schroeven ![]() Red deze auto! | |
Youp | dinsdag 18 maart 2008 @ 10:00 |
quote:niks quote:Frank heeft ook genoeg ervaring met raamfolie, maak je geen zorgen. hij heeft de zelfde autotechnische achtergrond als ik ![]() quote: quote:precies, een originele hoeft niet gered te worden. daarbij viel er genoeg van de prijs af te krijgen omdat het ding foeilelijk is (hij heeft niet te veel gelopen en is verder best netjes). hij stond trouwens bij een garagebedrijf, het was een inruiler. de vorige eigenaar had je waarschijnlijk niet aan zijn verstand kunnen brengen dat het ding oerlelijk is.... helaas hebben we ook geen contactgegevens van de vorige eigenaar anders zou het wel mooi zijn om hem foto's te sturen van het opknap project ![]() | |
Bob-B | dinsdag 18 maart 2008 @ 10:03 |
doe ook meteen wat aan de uitlaat als je toch bezig bent! | |
SimtekF1 | dinsdag 18 maart 2008 @ 10:57 |
quote:Ik kreeg het er bij m'n vorige auto zo vanaf nadat ik een bekeuring van de politie kreeg. ![]() | |
Klonk | dinsdag 18 maart 2008 @ 11:01 |
folie, stickers, debiele achterlampjes eraf en het ziet er volgens mij een stuk beter uit, binnenin normale zwarte dingen rond pook en handrem en dat lelijke nepalu voetenmatje eruit | |
MikeyMan | dinsdag 18 maart 2008 @ 11:33 |
Is die neus origineel, of niet? Ziet er op de een of andere manier vreemd uit... ![]() | |
Dromer | dinsdag 18 maart 2008 @ 11:38 |
quote:Hoi Anita! ![]() | |
Youp | dinsdag 18 maart 2008 @ 12:51 |
quote:jep... is alleen voorzien van "racegaas" (dat ik dat woord ooit zou gebruiken ![]() | |
Supra_Turbo | dinsdag 18 maart 2008 @ 13:53 |
TVP Dit moet ik volgen! ![]() | |
Robbiej | woensdag 19 maart 2008 @ 18:50 |
TVP! Hulde! ![]() | |
Komakimo | woensdag 19 maart 2008 @ 19:18 |
leuk project mits het de moeite waard is, wat is eigenlijk de technische staat van de auto? versnellingsbak en koppeling ook nog oke? Trouwens al die prularia kun je vast nog wel slijten op marktplaats. die lampjes achterop zijn idd echt kansloos, helamaal als ze geen functie heben. lijkt wel een kermisattractie ofzo ![]() | |
Becherovka | woensdag 19 maart 2008 @ 19:18 |
Het blijft natuurlijk een foeilelijk gezwel. | |
dubidub | woensdag 19 maart 2008 @ 19:22 |
Waarom traanplaat aan de binnenkant ![]() ![]() | |
Druuna | woensdag 19 maart 2008 @ 22:14 |
quote:Heey Klaas! ![]() | |
Pumatje | woensdag 19 maart 2008 @ 22:19 |
quote:helemaal gelijk! en als het mogelijk is ook JDM headlights.. liefst ook een paintjob , klassieke kleur, wit of zwart en een roestvrijstalen uitlaatsysteempje zodat het niet meer onder je kont vandaan roest, ontdoe de auto van al die autostyle onzin. mooie klassieke velgjes en gaan met die banaan. ![]() | |
Malle_beer | donderdag 20 maart 2008 @ 16:41 |
Even het onderstel aanpassen en er een 300 pk Supra blok in leggen. ![]() | |
tinoburg | donderdag 20 maart 2008 @ 17:45 |
hopelijk zit er geen schade onder de stickers. was destijds met mijn mx3 wel het geval , hele nieuwe deur in kunnen hangen. Heb wel goed spul voor die troep en stickers eraf te krijgen zonder beschadigingen, een fohn is erg handig en dan HG Hagesan stickeroplosser. good luck! | |
Youp | donderdag 20 maart 2008 @ 18:18 |
quote:technisch prima in orde, heeft nu iets van 120.000km gedraaid ![]() en de lampjes hebben inderdaad geen functie ![]() quote:'t is de bedoeling om er niet te veel geld in te steken. gewoon netjes maken, een tijd mee rondrijden en weer verkopen. | |
pro2call | donderdag 20 maart 2008 @ 19:19 |
je koopt hem iig bij nijkamp auto's dus dat zit wel goed..... | |
Youp | vrijdag 21 maart 2008 @ 12:53 |
quote:geen idee joh... goede ervaringen mee? en nog even voor de duidelijkheid, het is niet mijn auto ik post het alleen maar ![]() | |
Youp | dinsdag 8 april 2008 @ 21:20 |
Update! Inmiddels is Frank al wat verder met zijn Celica... hier zien we een hele boel blauwbotsautoglitterinterieurdelen... de vorige eigenaar had ook niet de moeite genomen de knopjes er uit te halen, alles gewoon spuiten holay.... en met een aardappelmesje, wat schuurpapier, thinner, bloed, zweet en tranen is het toch allemaal verwijderd.. een willekeurig interieurdeel vol gaten voor carkits, blauwe ledjes en andere puin... voor: na: en ook de stickers zijn er af! alleen zitten er nog wat lijmresten hier en daar maar niet lang meer ![]() ![]() | |
wouter37 | dinsdag 8 april 2008 @ 21:32 |
hoe ga je die lijmresten eraf halen ? | |
Ixnay | dinsdag 8 april 2008 @ 21:44 |
Ik zou nooit een auto zo verneuken. Wie wil dat nog kopen, behalve sjonnie? | |
Youp | dinsdag 8 april 2008 @ 21:52 |
quote:stickerverwijderaar, wasbenzine, thinner of iets in die trent ![]() quote:Frank ![]() | |
Repeat | dinsdag 8 april 2008 @ 21:59 |
Waarmee heb je die boorgaatjes gevuld? heb er nl zelf ook een aantal van ex carkits ed... | |
osmo | woensdag 9 april 2008 @ 12:10 |
Was het niet makkelijker om die interieuronderdelen bij een sloper te halen ipv ze schoon te krabben, plamuren, verven etc ... ? | |
_Drake_ | woensdag 9 april 2008 @ 12:43 |
Wat hij zegt ^^ | |
Youp | woensdag 9 april 2008 @ 13:10 |
quote:polyester plamuur quote:voor die 100.000 gaten te vullen en het handeltje een beetje te spuiten was Frank ongeveer 15 euro kwijt en een paar uurtjes werk. de interieurdelen kopen is aanzienlijk duurder ![]() | |
Draganta | woensdag 9 april 2008 @ 13:21 |
quote:Waarom verneuken? Hij gaat hem toch weer 'goed' maken? Zonder de stickers ziet hij nu al een heel stuk beter uit! | |
Tjabbo | woensdag 9 april 2008 @ 14:22 |
quote:3sgte er in is veel eenvoudiger te swappen omdat hij er in geleverd is. En een 3S kan ook met gemak 300pk leveren. | |
Youp | woensdag 9 april 2008 @ 14:52 |
of gewoon meteen een GTFour kopen, het gaat hier niet om tuning maar om het "in ere herstellen" van een Celica. | |
Tjabbo | woensdag 9 april 2008 @ 15:29 |
Celica's horen ook met respect behandeld te worden. ![]() En grote spoilers te hebben ![]() gt-fours zijn ook behoorlijk wat duurder dan een gewone STi ![]() | |
Youp | woensdag 9 april 2008 @ 16:16 |
een 300pk 3sgte er in leggen is waarschijnlijk duurder, en dan heb je het nog alleen op de voorwielen ![]() | |
Tjabbo | woensdag 9 april 2008 @ 16:57 |
quote:true. Ik had het dan ook niet over motorswaps e.d. maar het werd genoemd. en dan met name een supra blok. Dat gaat nooit passen, een 6 in lijn. een 3sgte wel. je bent met een motorswap 3sgte trouwens wel sneller dan een gt-four. Die laatste heeft veel te veel verlies in de aandrijflijn. Alleen in het bochtenwerk verlies je het weer dik. | |
Youp | woensdag 9 april 2008 @ 17:28 |
quote:gewoon een GTfour van zijn voorwielaandrijving strippen. 4x4 is leuk in het bos en in de regen, voor de rest rwd all the way ![]() en met 300pk op de voorwielen kan je in de 0-100 sprint ook compleet niks... | |
Tjabbo | woensdag 9 april 2008 @ 18:46 |
je vergist je hoe goed ze de power nog kwijt kunnen. en helaas is de gtfour niet zomaar rwd te maken. is volgens mij nog nooit gedaan iig. | |
Turquaz52 | woensdag 9 april 2008 @ 20:04 |
quote:nou, interieurdelen kopen duurder? 10tje heb je zeker de hele set! Misschien op zijn max (incl a-stijlen e.d.) alles dr op en dr aan excl. hemel 15/20euri.. Meer niet ![]() (ik teminste @ Hijene) | |
Supra_Turbo | woensdag 9 april 2008 @ 20:29 |
Heijne of Deijne? | |
liquid-orange | woensdag 9 april 2008 @ 21:08 |
tvptje Succes met het project. Ben benieuwd naar het eindresultaat. | |
Turquaz52 | woensdag 9 april 2008 @ 22:01 |
quote:Heijne sorry ![]() niet hijene ![]() Maar zowiesow, ik krijg daar toch meestal alles zo mee, of voor een bespottelijk laag prijsje ![]() Ben wel een beetje bekend daaro, voor de auto van een vriend van me en elk ander maat die wat nodig heeft.. ben zo iets als een "Kortingspas" ![]() ![]() | |
MikeyMan | woensdag 9 april 2008 @ 22:59 |
quote:Letten we wel op, sjappie? Je bedoelt van deijne zeker? | |
Youp | woensdag 9 april 2008 @ 23:16 |
jongens 't boeit ons niet waar turquaz zijn rommel het goedkoopste kan jatten. ontopic aub ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 10 april 2008 @ 14:51 |
quote:Volgens mij niet schaapiee.. ik bedoel Heijnen ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 10 april 2008 @ 14:54 |
quote:Sorry Youp, weer ontopic ja.. oto ziet er al veeel beter uit sinds je die stickers hebt afgehaald ![]() ![]() SPOILER | |
LENUS | donderdag 10 april 2008 @ 14:58 |
Mooi project, ben benieuwd! | |
Youp | donderdag 10 april 2008 @ 16:04 |
die "achterlichten" zijn er uit ja, er zit nu een kentekenbak in van een andere celica. deze moet alleen nog gespoten worden in de juiste kleur... nu is hij zwart... tevens zijn de pookknop en de handremhendel vervangen voor originele exemplaren en het kippengaas is uit de voorbumper verwijderd ![]() | |
Pumatje | donderdag 10 april 2008 @ 16:07 |
spuit de hele auto dan de kleur van die balk ( zwart ) ![]() stukken gailer | |
Turquaz52 | donderdag 10 april 2008 @ 16:11 |
quote:Pics? ![]() | |
Youp | donderdag 10 april 2008 @ 16:16 |
quote:punt 1 weet je wat dat kost punt 2 de waarde van de auto zal dan alleen maar dalen tenzij het heel goed gebeurd en dus het hele interieur en de hele motor etc. er uit gehaald word ![]() | |
Youp | donderdag 10 april 2008 @ 16:18 |
quote:die volgen nog, Frank zou van het weekend er een paar maken ![]() |