abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:20:46 #126
51286 w00h00
Digital man!
pi_57451883
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:07 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ik hoop het ook écht ja. Dat we morgen maar winnen, hoe maakt me niets uit. Ik wil strijd zien, bij elke speler.
Ik verwacht een hoop van Ajax en ik ga er vanuit dat Koster ze tot op het bot heeft gemotiveerd.

Kampioenen verdomme!
pi_57451985
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:59 schreef Lyzio het volgende:
Beginnen met deze opstelling:

Heijblok
Oga - Kuffour - Vermaelen - Colin
Delorge
Rommedahl - Anita
Mitea
Leonardo - Urzaiz

Gewoon, omdat het kan.

108 jaar
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:28:48 #128
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57452093
Als Ajax morgen niet tot op het bot gemotiveerd is en opper geconcentreerd en ze winnen ook nog eens niet dan pleit ik serieus voor de opstelling van hierboven. Het maakt dan toch geen moer meer uit of je 2e of 5e wordt en dan zoeken die gasten het maar lekker uit met zijn allen.

Je hebt nooit de garantie dat je wint met inzet en strijd, maar zonder hoef ik die gasten eigenlijk nooit meer te zien in een Ajax shirt .

Maar hopen dat ze er zelf ook zo over denken .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_57452201
quote:
Huntelaar geeft ambities prijs
Geschreven op dinsdag, 18 maart om 13:26

Klaas-Jan Huntelaar is hard op weg om topscorer van de Eredivisie te worden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij komende zomer mogelijk dezelfde weg als Wesley Sneijder bewandelt en naar een Europese topclub vertrekt. “Ik wil eerste spits worden bij een topteam. Voor minder laat ik Ajax niet in de steek.”

Tegenover Sportweek geeft de aanvalsleider van Ajax aan dat hij voorlopig nog geen beslissing heeft genomen. “Mijn contract loopt nog tot de zomer van 2010 en er staan geen clausules in. De echte noodzaak om te verkopen is er bovendien nog niet.”

“Verschillende factoren spelen een rol. Wat wil Ajax, welke club meldt zich voor mij en wanneer? Wat wil ik zelf? Ajax mag wat aan mij verdienen. Dat gun ik de club absoluut. Ze hebben me de kans gegeven en mij gemaakt tot wat ik ben.”

Over zijn ambitie is de voormalig speler van AGOVV en SC Heerenveen duidelijk. “Ik wil bij een club komen waar mijn sterke punten ten volle benut worden. Dus in een aanvallend team, dat veel in het zestienmetergebied van de tegenstander opereert. Ik wil eerste spits worden van een topteam. Voor minder laat ik Ajax niet in de steek.”

Ook Marco van Basten, komend seizoen hoofdtrainer, kwam in het vraaggesprek naar voren. Als bondscoach van Oranje zei hij laatst dat het voor mijn ontwikkeling het beste zou zijn als ik de stap naar een buitenlandse topclub zou maken. Onlangs heb ik hem gesproken als toekomstig Ajax-coach en nu kijkt hij er heel anders tegenaan. Hij wil graag dat ik blijf.”
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:40:00 #130
51286 w00h00
Digital man!
pi_57452332
quote:
Dennis Gentenaar morgen in de basis

Dennis Gentenaar zal in het cruciale duel van morgen tegen PSV in de basis starten. Maarten Stekelenburg was wegens prive omstandigheden niet aanwezig op de besloten training van vanmorgen in de Arena.

Afgelopen zondag ging het gerucht al dat Marco van Duin zijn eerste officiele wedstrijd voor Ajax achter zijn naam ging schrijven, Gentenaar bleek toen optijd fit te zijn om plaats te kunnen nemen op de bank. Door de blessure van Heijblok en de afwezigheid van Maarten Stekelenburg zit het talent uit Warmenhuizen dan nu toch op de bank tegen PSV.
fucked up
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:41:07 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57452350
.

Prive omstandigheden, lekker belangrijk .

Niet dat Gentenaar zo slecht is, maar het gaat meer om het idee....
Get woke, go broke!
pi_57452387
Ai, dat is een flinke tegenvaller. Uiteraard heb ik alle vertrouwen in Gentenaar, maar het is absoluut geen Stekelenburg natuurlijk. Ik ben benieuwd.
pi_57452397
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:40 schreef w00h00 het volgende:

[..]

fucked up
Gelul.
pi_57452408
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:41 schreef HeatWave het volgende:
Prive omstandigheden, lekker belangrijk .
Ik neem aan dat dit niet serieus is?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:44:22 #135
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57452413
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:40 schreef w00h00 het volgende:

[..]

fucked up
Over twintig jaar heeft iedereen het over "die wedstrijd van Dennis Gentenaar tegen PSV".
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57452423
Stekelenburg zijn vader schijnt overleden te zijn
pi_57452482
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:44 schreef twisteddlogic het volgende:
Triest nieuws.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_57452513
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:44 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Over twintig jaar heeft iedereen het over "die wedstrijd van Dennis Gentenaar tegen PSV".
Dat kan helaas alleen negatief zijn.
pi_57452518
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:44 schreef M0NTANA het volgende:
"Waar die zelfs de meest simpele terugspeelballetjes doorliet"
pi_57452541
quote:
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:41 schreef HeatWave het volgende:
lekker belangrijk .
pi_57452549
quote:
Dan heb ik niks gezegd, maar ik dacht dat ik AS zag staan.

Triest nieuws, hopen dat Gentenaar het kan oppakken.
pi_57452583
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:50 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

[..]

Vandaar dat ik al aan hem vroeg of hij dat serieus meende.

Triest nieuws voor Steek.
pi_57452586
Sterkte Steek
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:54:38 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57452606
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit niet serieus is?
Smiley cursusje 101 volgen?
Get woke, go broke!
pi_57452632
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Smiley cursusje 101 volgen?
Smiley of niet. Blijft een achterlijke opmerking.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:57:07 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_57452651
Bite me dan. Ik had ten eerste geen idee, en ten tweede, bite me.
Get woke, go broke!
pi_57452697
Sterkte Steek. Hopelijk kan hij de landstitel opdragen aan hem.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 14:03:45 #148
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57452763
Jezus, das wel erg heftig... Maar goed, logisch dat je er dan niet bij bent.
Sterkte Steek...

Goeie column net op VI.nl.
quote:
'Van Geel heeft de toekomst van Ajax bepaald'

18/03/2008 13:45

De goede clubgeest zal ons schragen D'Eendracht maakt ons hecht en sterk. Een passage uit het clublied van Ajax en tevens de eerste regels van het rapport van de Commissie Coronel.

Het is inmiddels enkele weken geleden dat de analyse van de laatste tien seizoenen bekend is gemaakt, maar één ding is inmiddels wel duidelijk: er is geen eendracht en er is geen enkele clubgeest. De titel van het rapport is 'Ajax, de weg naar de winst', maar de laatste weken is er geen enkele weg of route te bekennen.

Er schijnt overigens nog wel een onderzoek te lopen naar de het lek dat ervoor zorgde dat het rapport van de commissie drie dagen te vroeg op straat lag. Maar dat laatste is vooral tekenend voor het huidige karakter van de club, waar iedereen wantrouwend naar elkaar kijkt en wanhopig probeert te overleven.

De gang van zaken rond het vertrek van Johan Cruijff demonsteerde dat Ajax zich in een schrijnend machtsvacuüm bevindt waarbij geen enkele duidelijkheid meer is over de vraag wie de beslissingen moet en mag nemen.

Cruijff had opdracht van de ledenraad de club naar eigen inzicht te herstructureren en organiseren. Terwijl hij nog niet begonnen was, werd Marco van Basten als coach aangesteld met als assistenten John van 't Schip en Rob Witschge. Die aanstelling gebeurde door Martin van Geel, de technisch directeur die in het rapport-Coronel volledig onderuit was gehaald. De scouting voelde zich in Amsterdam niet serieus genomen, er kwamen spelers binnen zonder dat ze bekeken waren en tevens was het niveau van de aangetrokken voetballers ontoereikend voor het sportieve niveau dat de club nastreefde.

Het was niet onlogisch dat Johan Cruijff positief reageerde op de aanstelling van Van Basten. Natuurlijk ging hij ervan uit dat hij zijn eigen protégé wel op één lijn zou krijgen met zijn hervormingsplannen. Het bleek een dure inschattingsfout. De man die carte blanche had gekregen van de ledenraad om de club te hervormen, had zich vooraf op de hoogte moeten stellen of Van Basten de coach was die in die plannen paste. Dan had hij hem de keuze kunnen voorleggen: Wegwezen of je conformeren aan de nieuwe structuur waarin de technische staf niet alleen verantwoordelijkheid neemt voor het eerste elftal, maar ook voor de hele jeugdopleiding. Dat Van Basten en zijn assistenten geen zin hadden de jeugdafdeling op de schop te nemen, is achteraf niet zo vreemd meer. Van Basten wil zich concentreren op het eerste elftal en had wat dat betreft van Van Geel al gekregen wat hij wilde: een vierjarig contract.

Zo heeft Van Geel, die in het rapport van de Commissie Coronel werd gekraakt, de toekomst van de club bepaald. Wat betekent dat voor de toekomst van Ajax? De man die de club moest redden is weg voordat hij begonnen was. En het rapport dat 'de weg naar de winst' aangaf, is opgeborgen in een la. De assistenten zijn meegenomen door de trainer. En ook de aanbevelingen voor het spelen van topvoetbal zijn in de wind geslagen. De trainer met bewezen managementkwaliteiten is niet aangesteld. En de tweede aanbeveling, ­een sterke technisch directeur met ruime verantwoordelijkheden en bevoegdheden in combinatie met een veldtrainer, ­is evenmin opgevolgd. Als ik Uri Coronel was, zou ik me behoorlijk bedrogen voelen.

Taco van den Velde
Kop > spijker.
-
pi_57452779
Komt psv weer goed weg. Geen Gabri en geen Stekelenburg.
pi_57452787
Triest voor Stekelenburg, kut voor Ajax!
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')