Gisteren niet inderdaad, maar in principe heeft Roda natuurlijk meer kwaliteit dan Heracles en het doet het bovendien goed tegen zogeheten topclubs dit seizoen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
De finale is niet 'uit'. Verder bewees Heracles gisteren dat het niets onderdoet voor Roda...
Ieder geval niet in eigen stadion.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
De finale is niet 'uit'. Verder bewees Heracles gisteren dat het niets onderdoet voor Roda...
De kwaliteit van Roda ligt op het middenveld, het centrale middenveld met Meeuwis en Tiote en Hadouir of Janssen ervoor hoort bij de beste van Nederland.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vond het zo vreemd dat Roda na de 1-2 zo terug ging, de kwaliteit van Roda ligt meer voorin en niet achterin. Op de verdediging kunnen ze niet echt teren, gaat te vaak mis.
De laatste 5 uitwedstrijden van Heracles:quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:45 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Denk dat Roda veel meer kans heeft tegen Feyenoord dan Heracles. Heracles speelt uit ook erg matig.
Vind jij feyenoord dit seizoen veel beter dan vorig seizoen? Ik niet. Moet je eens op zoeken hoeveel Heracles-feyenoord toen werd.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het verschil tussen Heracles en Roda is dat Heracles nooit een topploeg van de mat zal vegen zoals Roda dat regelmatig heeft gedaan in het verleden.
En in de kuip hielden we Feyenoord op 0-0, sterker nog, we hadden in de allerlaatste minuut een penalty moeten hebben omdat Everton die voor leeg goal kunnen binnentikken een duw in de rug kreeg. Alleen die lafbek van een scheids durfde het niet aan.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Vind jij feyenoord dit seizoen veel beter dan vorig seizoen? Ik niet. Moet je eens op zoeken hoeveel Heracles-feyenoord toen werd.
6-0 werd het dit jaar toch?quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Vind jij feyenoord dit seizoen veel beter dan vorig seizoen? Ik niet. Moet je eens op zoeken hoeveel Heracles-feyenoord toen werd.
Dit jaar wel ja, maar er is nogal wat veranderd. Kan er weinig aan doen dat jij Heracles verder weinig volgt en je mening nog steeds baseert op het tijdperk Brood. Jammer dat je trouwens niet reageerde op het rijtje van de laatste 5 uitwedstrijden, ongelijk toegeven is moeilijk he?quote:
Daar heb ik het niet over. Iemand zegt dat Heracles nooit een topploeg van de mat kon spelen. Blijkbaar wel dus. Dat ze dit seizoen uit bij feyenoord verloren, is absoluut niet relevant voor hoe het nu draait. En als jij gisteren de wedstrijd hebt gezien, dan zag je ook dat er maar één ploeg was die voetbalde en die het spel dicteerde en dat was Heracles. Plus dat Heracles in 2008 bezig is met een geweldige reeks. Ik geloof dat ze 6e staan op de ranglijst van 2008 en Roda staat 12e dacht ik. Ik zie dus niet in waarom Heracles niet van feyenoord zou kunnen winnen.quote:
Uhmm, even voor de duidelijkheid, ik gunde het Heracles zeker.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:19 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dit jaar wel ja, maar er is nogal wat veranderd. Kan er weinig aan doen dat jij Heracles verder weinig volgt en je mening nog steeds baseert op het tijdperk Brood. Jammer dat je trouwens niet reageerde op het rijtje van de laatste 5 uitwedstrijden, ongelijk toegeven is moeilijk he?
No offense hoor, ik stoor me alleen een beetje aan mensen die zeggen dat Heracles alleen thuis goed kan voetballen, dan luisteren ze teveel naar de media en volgen ze Heracles niet goed genoeg.
Het maakt me niet uit of je het Heracles gunde of niet en over het algemeen heeft Roda meer kans ja, maar als ik beide ploegen momenteel met elkaar vergelijk (Roda en Heracles) dan denk ik niet dat Heracles veel minder kans zou hebben gehad.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:32 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Uhmm, even voor de duidelijkheid, ik gunde het Heracles zeker.
Ze hebben zeker een goede reeks moet ik toegeven maar over het algemeen kan een club als Roda het Feyenoord moeilijker maken dan Heracles, met alle respect.
De vijfde finale in twintig jaar tijd om precies te zijn, dat kunnen alleen Ajax, PSV en Feyenoord ons nazeggenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:10 schreef TheGHunter het volgende:
Boeit ook allemaal geen ruk deze discussie, iedereen zal het met Roda moeten doen in de Finale
Ik vind het toch vaak meer meevoetballers, dan echt beslissende pionnen. Denk ik dan fout?quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De kwaliteit van Roda ligt op het middenveld, het centrale middenveld met Meeuwis en Tiote en Hadouir of Janssen ervoor hoort bij de beste van Nederland.
Meeuwis is de draaischijf van Roda en klaar voor de Nederlanse top. Hij is niet minder dan een Landzaat of een De Zeeuw en wat mij betreft een kandidaat voor de EK-selectie.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:31 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik vind het toch vaak meer meevoetballers, dan echt beslissende pionnen. Denk ik dan fout?
D'r zijn ook genoeg oude wedstrijden dit seizoen waar voor ons meer inzat.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:13 schreef Blawh het volgende:
[..]
De laatste 5 uitwedstrijden van Heracles:
0-5 gewonnen van VVV
2-1 onnodig verloren bij Twente
1-5 gewonnen bij Haarlem, hadden dubbele cijfers kunnen zijn
1-2 gewonnen bij FC Groningen, 80 minuten lang volledig gedomineerd en veel kansen afgedwongen.
0-0 tegen De Graafschap op een eredivisie-onwaardig veld.
Goh wat slecht en matig zeg.
Sukkel begint ie weer over kunstgras.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:16 schreef DarkShine het volgende:
[..]
D'r zijn ook genoeg oude wedstrijden dit seizoen waar voor ons meer inzat.
Kunstgrs, dat is eredivisie-onwaardig.
In Almelo ligt een stuk plastic en dan begint iemand over een grasmat bij een andere club... Tsja.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:25 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Sukkel begint ie weer over kunstgras.
Wat een ontzettende papegaai
quote:Roda kan geen genoeg krijgen van de strafschop
Het is een dag na Roda’s zege op Heracles in de halve finale van de beker. Slechts een handvol fans trotseert de vrieskou, maar de sfeer op het trainingsveld is er niet minder om nu de bekerfinale is bereikt.
En wie weet kent ook dat duel pas een winnaar na strafschoppen. Waarom zou je dan niet alvast oefenen?
Alsof ze er niet genoeg van kunnen krijgen neemt een aantal basisspelers van Roda JC ruim veertien uur na de enerverende strafschoppenserie in de halve finale van de beker tegen Heracles op het kunstgras van Kaalheide opnieuw het doel vanaf elf meter onder vuur. Alsof de film opnieuw wordt afgedraaid. Hoewel er ditmaal geen enkele sprake is van druk bij de schutters slaagt verdediger Davy de Fauw er als interim-doelman in vijf penalty’s te stoppen.
Een dag eerder vlogen de ballen tegenover een échte keeper beduidend overtuigender tegen de touwen. De strafschoppenserie in het van spanning zinderende Polmanstadion vormde de apotheose van een bloedstollende halve finale.
Eentje die in stijl werd afgesloten toen de spelersbus diep in de nacht de parkeerplaats van Kaalheide opdraaide en pakweg honderd supporters met gezang en vuurwerk hun helden opwachtten. Een ontvangst die was uitgebleven indien het vanaf de stip mis was gegaan.
,,We hebben er wel op geoefend, maar ik had geen lijstje met namen”, aldus Atteveld.
,,Ik ben de spelers afgegaan en heb gelet op hun reactie. Marcel Meeuwis nam als aanvoerder het voortouw en zei meteen dat hij wilde beginnen. Er waren ook jongens die het niet aandurfden, maar toen ik eenmaal vijf namen had, hoefde ik niet verder te gaan.”
Vooraf was vooral aandacht besteed aan de mentaal loodzware gang van de middencirkel naar de penaltystip. Een wandeling van enkele seconden die voor menige voetballer uren lijkt te duren. In die pakweg veertig meter wordt voor een groot gedeelte het succes of het fiasco van de penalty bepaald.
,,Als je het ziet als een strafschop, heb je de term straf in je hoofd zitten”, doceert Atteveld.
,,Je moet het zien als een uitdaging, als iets positiefs, als een kans in een vol stadion een doelpunt te maken. En op zo’n moment niet gaan denken: ‘Wat als ik mis’. We moeten nog even kijken hoe iedereen ermee om is gegaan, maar ze gingen er goed in.”
En dus trekt op zondag 27 april een geelzwart lint richting De Kuip. In dé voetbaltempel van Nederland kan Atteveld een beroep doen op alle fitte spelers. Bodor, Meeuwis en Tioté stonden op scherp, maar overleefden de slag van Almelo zonder een kaart te incasseren.
,,Dat wisten we, maar ik laat niemand voetballen met de gedachte in zijn achterhoofd dat hij bij een gele kaart geschorst is. Je moet gewoon alles geven en dan zie je na afloop wel wat de gevolgen zijn. Zo hebben de jongens ook gespeeld.”
Terwijl de spelers en staf na de laatste pingel van Cissé naar het vak met uitgelaten Rodafans sprintten, kreeg Atteveld een seintje van Tioté. De 21-jarige Ivoriaan maakte het bekende wieggebaar. ,,Hij was dinsdag vader geworden van een dochter, Souraya. Om de concentratie op de wedstrijd niet te verstoren heeft hij het naar ons toe stil gehouden en vertelde hij het op deze manier toen we op weg waren naar onze supporters.”
Nadat ook de rest van de selectie de training heeft afgesloten, is het opnieuw voor even penalty-time. Tweede doelman Tyton ziet tot zijn groeiende ergernis dat een giechelende Atteveld de ene na de andere bal loepzuiver de hoek instuurt.
De lange Pool maakt een einde aan de ‘vernedering’ door een inzet te pareren. Als het had gemoeten dan zou zelfs Atteveld woensdagavond naar de stip zijn gelopen. Genietend van de volle (voornamelijk door vijandig gestemde supporters bezette) tribunes, genietend van de vele televisiekijkers en genietend van de wetenschap dat de poort naar de finale kan worden opengetrapt.
Bron: LD
DS, het gaat me niet om de discussie dat Heracles het meer verdiend zou hebben. Zo zit voetbal nu eenmaal in elkaar, de ene keer win je gelukkig en de andere keer verlies je ongelukkig. Het ging me er gewoon om dat veel mensen nog steeds praten alsof Heracles die verdedigende kutploeg is die alleen thuisoverwinningen behaald.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:16 schreef DarkShine het volgende:
[..]
D'r zijn ook genoeg oude wedstrijden dit seizoen waar voor ons meer inzat.
Kunstgrs, dat is eredivisie-onwaardig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |