Ik kan me niet heugen dat ik het woord 'schuld' in de mond heb genomen. Je analyse klopt precies, maar laten we dan ook gewoon vaststellen dat Nederland in een 'uithoek' van Europa ligt, weinig vriendjes heeft en extreem weinig migranten in het buitenland. Als we Nederland en België nou eens opdelen in Friesland, Holland, Brabant, Oversticht, Limburg en Vlaanderen, dan krijgen een paar van die landen misschien ook eens 12 punten. Here are the results of the Limburg jury: Brabant twelve points, douze points.quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:20 schreef Kantar het volgende:
En dat vind je gek? Je zegt zelf dat Nederland de gemiddelde inzending van België beter kan waarderen dan dat van bijv. Mavedonië. Dat komt echt niet doordat België jaar op jaar van die kwaliteitsinzendingen heeft hoor, maar gewoon door een culturele bond. En dan kun je zoveel klagen over vriendjespolitiek en diaspora-voting als je wilt, we doen er wel met z'n allen gezellig aan mee. En dat vind ik persoonlijk ook niet raar. Iemand die met een bepaalde cultuur is opgegroeid en daarmee vaak in aanraking is gekomen, zal iets uit die cultuur ook veel eerder kunnen waarderen dan iemand die daar geen ervaring mee heeft. Dus dat is niet gek dat al die ex-Joegoslavië landjes elkaar punten geven (ik ben het er misschien niet mee eens, maar raar vind ik het niet), ze hebben nu eenmaal veel met elkaar gemeen qua cultuur. En hetzelfde geldt voor diaspora. Als jij in het buitenland zou zitten, en je zou Willeke Alberti op het songfestival zien (ik gebruik even jouw voorbeeld) dan zou je haar ook niet als elke andere inzending beoordelen. Dat is gewoon zo, en iedereen is er aan schuldig, zelfs de landen die zichzelf heilig verklaren en altijd maar met het vingertje naar andere landen wijzen.
Nederland heeft het songfestival juist jarenlang veel te serieus genomen. De afgelopen twee jaar is er sprake van een trendbreuk, want tot en met 2006 waren er complete nationale voorrondes. Vorig jaar was er een soort schijnvertoning met Edsilia Rombley waarbij eigenlijk al zo klaar als een klontje was welk liedje moest winnen. Dit jaar doen we niet eens meer de moeite om nog een liedje te kiezen. We sturen gewoon iets, zonder dat de bevolking daar ook maar 1 procent invloed op heeft. Niet dat dat per definitie slecht is, maar als je bedenkt dat we voorheen TIENTALLEN composities hadden per jaar (onder meer van geresepcteerde componisten als Fluitsma & Van Tijn en Edwim Schimscheimer) zie ik het probleem niet zo. Het punt is alleen dat Nederland met redelijk goede inzendingen (of noem ze wat mij betreft 'alleszins acceptabel'..) totaal NIKS bereikt. Zou Turkije hetzelfde nummer inzenden, haalden ze moeiteloos de Top 10.quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:20 schreef Kantar het volgende:
Nederland heeft wat velen betreft al sinds 1998 geen goede inzending meer gehad, dus we hadden ook 10 jaar lang kunnen zitten mokken (wat jij blijkbaar leuk had gevonden), maar misschien is het ook leuk om niet altijd alles zo serieus te nemen. Ik ben het me je eens dat het leuker zou zijn als we een inzending hadden die we ook echt met het hele land steunden, maar ja, dat is nu al een heel tijdje niet meer geweest. In andere landen halen de nationale inzendingen met gemak de top 3 van de hitlijsten, terwijl hier door iedereen heel neerbuigend gedaan wordt over het hele gebeuren. Dan vind ik het persoonlijk niet gek dat er weinig componisten zijn die zich eraan wagen om een liedje in te sturen. Want waarom zouden ze, met alle vriendjespolitiek en diaspora-voting? Zie je de vicieuze cirkel?
Ik niet. Ook al zou Nederland een wereldplaat sturen, dan nog zie ik Nederland niet genoeg punten halen. Zie ook hoe de andere grote West-Europese landen presteren. Frankrijk had vorig jaar een erg leuk nummer, maar eindigde bijna onderaan. Ik zie dit jaar exact hetzelfde gebeuren, terwijl "Divine" in één woord geweldig is. Duitsland had vorig jaar een nummer dat best origineel was en ook erg goed, maar het eindigde nagenoeg onderaan. En is het je ook opgevallen dat Ierland geen deuk in een pakje boter meer zingt, sinds er zoveel Oostbloklanden meedoen? Dacht je soms dat het TOEVAL is dat ze nu zo'n bespottelijke act sturen? Dacht je dat het toeval is dat Oostenrijk helemaal gekapt is met deelname?quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:20 schreef Kantar het volgende:
Nederland stuurt een wat minder liedje naar het ESC - we eindigen laag - mensen klagen en nemen het ESC niet meer serieus - daardoor willen goede componisten/performers het risico niet lopen om laag te eindigen - we hebben geen goede inzending - we eindigen weer laag - ad infinitum. En dan kunnen we leuk met z'n allen roepen dat het allemaal één grote politieke aangelegenheid is, maar als we dan eens een keertje een echt goed nummer zouden insturen, weet ik 100% zeker dat we weer succesvol zouden kunnen zijn.
Geen idee. Je kunt ook de vraag stellen waarom Duitsland ondanks zo'n vroege startplek toch zo hoog eindigde. Dit soort rare uitslagen (landen die in de finale ineens veel lager of hoger staan dan in de halve finale) gebeurt jaarlijks. Hongarije werd tweede in de halve finale, maar in de fnale slechts negende, terwijl verschillende nummers die in de halve finale LAGER scoorden, uiteindelijk BOVEN Hongarije eindigden. En de startpositie is daar niet de verklaring van.quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:20 schreef Kantar het volgende:
En als de invloed van startplek compleet in het niet valt bij de invloed van vriendjespolitiek, kun jij me dan even uitleggen hoe het komt dat Nederland zich in 2004 in de halve finale, toen we als laatste optraden, wisten te plaatsen in de finale. Maar toen we eenmaal in de finale voor het soortgelijke nummer van Duitsland kwamen, dat overigens ook nog vrij vroeg in het programma was, we uiteindelijk erg laag eindigden. Was er in de halve finale geen sprake van vriendjespolitiek en/of diaspora? Of had het toch wel met de startplek te maken?![]()
Het is maar wat je 'mooi' noemt, maar goed. Ik ben me bewust van het verschil tussen die nummers. Maar wat wil je nu zeggen? Dat de uitslag van het festival wezenlijk anders was geweest wanneer de startvolgorde anders was geweest?quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:20 schreef Kantar het volgende:
Ik adviseer je om de inzendingen van Servië en Oekraïne van vorig jaar nog even na elkaar te beluisteren. Hoor je enig verschil in het type inzending, of vallen ze wel in hetzelfde straatje volgens jou? Servië had een mooie epische ballad, terwijl Oekraïne met een hele carnavalact kwam aanzetten, met een discostomper als begeleiding. Daar zit voor mij eerlijk gezegd een wereld van verschil tussen..
Esther Hart is één van de vele Nederlandse inzendingen die beter verdiende. Persoonlijk heb ik dat gevoel nog veel sterker met Michelle; misschien wel mijn favoriete Nederlandse inzending ooit.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:05 schreef miss_dynastie het volgende:
En Willeke werd zelfs door een vakjury afgeserveerd, als ik het me goed herinner. Misschien is de enige miskende act wel Esther Hart. Eindigde in de middenmoot, terwijl ze door de back-up jury (wiens punten gelden als het televotingsysteem uitvalt) op de eerste plaats was gezet.
Wat zou dat wel zijn dan?quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
Dit soort rare uitslagen (landen die in de finale ineens veel lager of hoger staan dan in de halve finale) gebeurt jaarlijks. Hongarije werd tweede in de halve finale, maar in de fnale slechts negende, terwijl verschillende nummers die in de halve finale LAGER scoorden, uiteindelijk BOVEN Hongarije eindigden. En de startpositie is daar niet de verklaring van.
Eins zwei drei Tanzen iddquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:28 schreef APK het volgende:
Er zijn inmiddels ook Nederlanders en inwoners van andere west Europese landen die van enge etnische muziek houden en niet meer terug willen naar een songfestival met uitgekauwde jaren 90 kwaliteitszeikmuziek.
Tanzen! [ afbeelding ]
Nuna neeeee!![]()
Qele qele!![]()
Shady Lady!
Balkan-beats zijn ook uitgekauwd. Doe dan qua etnisch inderdaad maar de Wodka-Polka uit de Oekraïne.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:28 schreef APK het volgende:
Er zijn inmiddels ook Nederlanders en inwoners van andere west Europese landen die van enge etnische muziek houden en niet meer terug willen naar een songfestival met uitgekauwde jaren 90 kwaliteitszeikmuziek.
Tanzen! [ afbeelding ]
Nuna neeeee!![]()
Qele qele!![]()
Shady Lady!
Persoonlijk kan ik de mening van Europa alleen maar onderschrijven en Michelle zelf volgens mij ook, want de laatste keer dat ik haar op tv zag had ze d'r geitenwollensok-op-blote-voeten-image verlaten en was het een blonde vamp geworden.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Esther Hart is één van de vele Nederlandse inzendingen die beter verdiende. Persoonlijk heb ik dat gevoel nog veel sterker met Michelle; misschien wel mijn favoriete Nederlandse inzending ooit.
Weet ik veel... In het genoemde voorbeeld was Hongarije eerst tweede in de halve finale en daarna in de finale negende, terwijl de omliggende startposities veel slechter presteerden. Het nummer is daar dus niet door ondergesneeuwd. Misschien een ander kijkerspubliek? Bepaalde buurlanden lagen er immers in de halve finale al uit... Misschien ligt Hongarije toch te dicht tegen West-Europa aan? (Polen presteert ook nooit iets...) Misschien klinken sommige liedjes beter of slechter naarmate je ze vaker hoort? Ik durf het niet te zeggen. De startpositie is in elk geval GEEN plausibele verklaring voor het verschil.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:48 schreef BVO het volgende:
Wat zou dat wel zijn dan?
Mijn hemel, wat heerlijk verongelijktquote:Op donderdag 15 mei 2008 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het is nog maar eens een bevestiging van wat we allang wisten: songfestival is vriendjespolitiek. Als Nederland het festijn ooit nog wil willen, moeten we onszelf een stuk verplaatsen. Dan geven we onze huidige grond terug aan de zee en gaan we ergens op de Balkan zitten.
Inderdaad, Esther Hart vond ik ook de enige ''redelijke'' act die Nederland in de laatste tien jaar heeft ingezonden, maar meer dan redelijk was het ook niet. Dat van de eerste plaats klopt trouwens niet helemaal; Esther kreeg van een onafhankelijke jury de prijs voor de beste vocaliste van de avond, maar daar kwam verder geen back-up jury oid bij kijken (en had dus ook niets met de stemming an sich te maken).quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien is de enige miskende act wel Esther Hart. Eindigde in de middenmoot, terwijl ze door de back-up jury (wiens punten gelden als het televotingsysteem uitvalt) op de eerste plaats was gezet.
Je hebt dat misschien niet met zoveel woorden gezegd, maar uiteindelijk ''beschuldig'' je met al je beweringen wel alle Oost Europese landen van het feit dat Nederland (en andere West Europese landen) het niet meer zo goed doen op het ESC. Dan spreken we toch duidelijk over schuld hebben, of niet soms? En we kunnen Nederland en België gerust opdelen in provincies hoor, maar laten we dan, als we toch al bezig zijn, de rest van Europa dan ook maar meteen opdelen.. Sorry hoor, maar dat slaat toch echt nergens op? Sure, als je Nederland zou opdelen zou je meer stemmen krijgen. DUH! Dat is misschien wel het geval bij alle ex-Joego landen, maar ja, wat wil je daar verder aan doen? Helemaal niets, en uiteindelijk krijgen we ook van die landen punten, als we maar een goede inzending hebben.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kan me niet heugen dat ik het woord 'schuld' in de mond heb genomen. Je analyse klopt precies, maar laten we dan ook gewoon vaststellen dat Nederland in een 'uithoek' van Europa ligt, weinig vriendjes heeft en extreem weinig migranten in het buitenland. Als we Nederland en België nou eens opdelen in Friesland, Holland, Brabant, Oversticht, Limburg en Vlaanderen, dan krijgen een paar van die landen misschien ook eens 12 punten. Here are the results of the Limburg jury: Brabant twelve points, douze points.
Ik weet niet in wat voor omgeving jij zit, dat je denkt dat Nederland het songfestival veel te serieus neemt, maar al sinds medio jaren '90 wordt het songfestival hier niet meer serieus genomen. Sure, er worden nationale voorrondes georganiseerd, maar dat hoort gewoon bij een songfestival, daar is verder niets serieus aan. Dan zou je in principe de inzending van Ierland ook serieus kunnen noemen, die is immers voortgekomen uit een nationale voorronde. En ik adviseer je om even een kijkje te nemen bij de nationale voorrondes van bijv. Zweden. Dat is (even voor de duidelijkheid) een West Europees land dat het toch uitstekend doet de laatste paar jaren, ondanks de vriendjespolitiek en whatnot. Waarom? Omdat het songfestival daar prestige heeft en echt leeft onder de bevolking. De deelneemster van dit jaar heeft zelfs gezegd dat ze wel aan de nationale voorronde moest deelnemen als ze nog een hit wou scoren. Wat wij hier van de NOS/Tros een paar jaar lang voorgeschoteld hebben gekregen durf ik echt geen voorronde te noemen hoor. Sure, ik kan ook even een kantine afhuren en wat buren liedjes laten schrijven. Voila, een voorronde. Dat wil niet zeggen dat ik het dan serieus neem. En die TIENTALLEN composities waar je het over hebt zijn nou kwalitatief gezien niet echt goed te noemen. Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) was de laatste inzending van Fluitsma & Van Tijn het lied ''Hemel en Aarde'' van Edsilia Rombley. Toevallig was dat ook onze laatste goede inzending. En het punt dat je probeert te maken gaat niet echt op, omdat Nederland sinds '98 gewoon geen goede inzendingen meer heeft gehad. En ''alleszins acceptabel'' waren ze ook niet, ze waren ronduit slecht. Dat vond het Nederlandse publiek grotendeels ook, ik heb namelijk geen van onze laatste inzendingen in onze eigen hitlijsten teruggezien, jij wel? En een verandering van opzet, zoals dat van vorig jaar en dit jaar betekent niet automatisch dat het meer of minder serieus wordt genomen. Blijkbaar was het de NOS ook duidelijk dat er iets moest veranderen aangezien ze alleen maar baggerinzendingen overhielden aan de selectieprocedure. Maar goed, zo'n verandering is zo'n slecht idee nog niet. Ik weet toevallig dat bijvoorbeeld Turkije (gaan we weerquote:Nederland heeft het songfestival juist jarenlang veel te serieus genomen. De afgelopen twee jaar is er sprake van een trendbreuk, want tot en met 2006 waren er complete nationale voorrondes. Vorig jaar was er een soort schijnvertoning met Edsilia Rombley waarbij eigenlijk al zo klaar als een klontje was welk liedje moest winnen. Dit jaar doen we niet eens meer de moeite om nog een liedje te kiezen. We sturen gewoon iets, zonder dat de bevolking daar ook maar 1 procent invloed op heeft. Niet dat dat per definitie slecht is, maar als je bedenkt dat we voorheen TIENTALLEN composities hadden per jaar (onder meer van geresepcteerde componisten als Fluitsma & Van Tijn en Edwim Schimscheimer) zie ik het probleem niet zo. Het punt is alleen dat Nederland met redelijk goede inzendingen (of noem ze wat mij betreft 'alleszins acceptabel'..) totaal NIKS bereikt. Zou Turkije hetzelfde nummer inzenden, haalden ze moeiteloos de Top 10.
Ik vind het nummer van Frankrijk ook erg leuk, maar ik kan goed begrijpen waarom sommige mensen het misschien niets zouden vinden. Ik vond het in eerste instantie ook maar een raar plaatje, maar hoe vaker ik het luisterde, hoe meer ik het kon waarderen. Je moet niet vergeten dat bij het songfestival veel nummers (en die van Frankrijk, Duitsland, Spanje & het VK sowieso) maar 1x vertolkt worden. Vaker krijgt het publiek ze ook niet te zien/horen. En als ik zelf dat nummer slechts 1 keer had gehoord, dan had ik er waarschijnlijk ook niet voor gestemd, terwijl ik het nu wel een leuk lied vind.quote:Ik niet. Ook al zou Nederland een wereldplaat sturen, dan nog zie ik Nederland niet genoeg punten halen. Zie ook hoe de andere grote West-Europese landen presteren. Frankrijk had vorig jaar een erg leuk nummer, maar eindigde bijna onderaan. Ik zie dit jaar exact hetzelfde gebeuren, terwijl "Divine" in één woord geweldig is. Duitsland had vorig jaar een nummer dat best origineel was en ook erg goed, maar het eindigde nagenoeg onderaan. En is het je ook opgevallen dat Ierland geen deuk in een pakje boter meer zingt, sinds er zoveel Oostbloklanden meedoen? Dacht je soms dat het TOEVAL is dat ze nu zo'n bespottelijke act sturen? Dacht je dat het toeval is dat Oostenrijk helemaal gekapt is met deelname?
De reden waarom Duitsland, ondanks de startplek, toch redelijk hoog (#8) eindigde is volgens mij dus gewoon het feit dat het een hartstikke goed nummer was. En als je dan net daarvoor Re-union had zien optreden, dan kan ik me voorstellen dat de Duitse inzending een soort van verademing was voor veel mensen.quote:Geen idee. Je kunt ook de vraag stellen waarom Duitsland ondanks zo'n vroege startplek toch zo hoog eindigde. Dit soort rare uitslagen (landen die in de finale ineens veel lager of hoger staan dan in de halve finale) gebeurt jaarlijks. Hongarije werd tweede in de halve finale, maar in de fnale slechts negende, terwijl verschillende nummers die in de halve finale LAGER scoorden, uiteindelijk BOVEN Hongarije eindigden. En de startpositie is daar niet de verklaring van.
Wow, het begint door te dringen. Ik zeg niet per se dat de uitslag automatisch heel anders was geweest, maar ik denk wel dat het feit dat we eerst een ballade kregen en daarna een discostomper invloed heeft gehad op hoe goed mensen het ene of het andere nummer onthouden. Ik weet zo ook zeker dat als Molitva gesandwiched had gezeten tussen 2 andere ballades, de hele performance heel wat minder indruk had gemaakt. Ben ik nou echt de enige die dit logisch vind klinken, of wil jij het gewoon niet snappen?quote:Het is maar wat je 'mooi' noemt, maar goed. Ik ben me bewust van het verschil tussen die nummers. Maar wat wil je nu zeggen? Dat de uitslag van het festival wezenlijk anders was geweest wanneer de startvolgorde anders was geweest?
Wel stemmen op Hind he... en geloof de zwartkijkers hier in NL niet... Hind maakt enorme indruk daar bij de volgers en wordt volgens velen inmiddels als een zekere finalist gezienquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:15 schreef Greys het volgende:
Ik zit volgende week in België en ik ga heel erg voor België zijn, Nederland heb ik al opgegeven
Nee hoor, die tijd is allang voorbij. Een paar jaar geleden kon ik me er nog over opwinden, nu niet meer. Het festival is het woord 'song'festival niet eens waardig. Noem mij eens één noemenswaardige winnaar van het songfestival op van de laatste tien jaar. Eén liedje dat ECHT beklijft. Het enige wat je nu nog spontaan meezingt, is Diva van Israël... - De rest, alles dat sindsdien heeft gewonnen, is wegwerpmuziek. Nou ja, muziek... Sommige winnaars verdienen zélfs dat predicaat niet eens.quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Mijn hemel, wat heerlijk verongelijkt![]()
Dit gelul..... sorry hoor, maar dit gelul lees je vrijwel elk jaar over Nederland. De 'volgers' zijn niet degenen die stemmen. Dat doet het publiek thuis. Als Nederland de finale haalt, verbaast me dat in hoge mate. Alhoewel: als het met DIT misselijkmakende nummer - een regelrechte knieval voor de Balkan en Zuidoost-Europa - OOK niet lukt, lukt het echt nooit meer.quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:48 schreef TheVulture het volgende:
Wel stemmen op Hind he... en geloof de zwartkijkers realisten hier in NL niet... Hind maakt enorme indruk daar bij de volgers en wordt volgens velen inmiddels als een zekere finalist gezien
God ja, een Marokkaanse deun is direct een knieval voor de Balkan. En een Franse chanson is een knieval voor Duitse stemmers zeker, wat een appels en peren zeg.quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit gelul..... sorry hoor, maar dit gelul lees je vrijwel elk jaar over Nederland. De 'volgers' zijn niet degenen die stemmen. Dat doet het publiek thuis. Als Nederland de finale haalt, verbaast me dat in hoge mate. Alhoewel: als het met DIT misselijkmakende nummer - een regelrechte knieval voor de Balkan en Zuidoost-Europa - OOK niet lukt, lukt het echt nooit meer.
quote:The biggest surprise of this semifinal for me was The Netherlands. A song totally underlooked by fans .Hind looks great on stage. Her singing is flawless and the constant dancing which takes place on stage lifts the song very high. I think she is a definite qualifier but on the other hand Edsilia was very god as well and didnt make it last. But ,this year more than 50 per cent of the songs get through to the final ,so i would consider The Netherlands a more than definite qualifier.
quote:According to Cornald Maas, Hind has a chance of qualifying for the Eurovision 2008 final, but he expects that she won't make it through televoting, but with the jury votes. She thinks Hind sings very well, but nobody votes for The Netherlands. He also said the contest is being dominated by funny entries, like pirates from Latvia, three cabaret artists from Estonia and a turkey from Ireland, which he thinks only ruines the image people have of the contest in The Netherlands: the image of a contest for weird objects. Cornald Maas's favorite to win this year's Eurovision Song Contest are Russia, Ukraine and Serbia.
Zo, en nu heb ik mijn hele kapitaal ingezet op de tips van D.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:15 schreef APK het volgende:
[..]
Grappig.
Een vriend van mij heeft de volgende voorspelling gedaan (op basis van running order, odds, buurlanden en polls):
Is het misschien OOIT bij je opgekomen dat JIJ misschien de afgelopen winnaars niet kunt meezingen, puur en alleen vanwege het feit dat die winnaars in Nederland totaal niet serieus worden genomen? Sinds 2003 zijn de winnaars in de rest van Europa weer redelijk populair geworden, met name de winnaars van 2003 en 2005 (Sertab & Helena). Sertab stond zelfs 4 weken op 1 in Zweden en heeft ook hier nog de top 10 gehaald, dacht ik. Niet alle winnaars worden instant hits in Nederland, maar dat ligt meer aan het feit hoe Nederlanders op voorhand al tegen Eurovisie-winnaars/deelnemers aankijken dan aan hoe goed of hoe slecht het liedje nou werkelijk is.quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor, die tijd is allang voorbij. Een paar jaar geleden kon ik me er nog over opwinden, nu niet meer. Het festival is het woord 'song'festival niet eens waardig. Noem mij eens één noemenswaardige winnaar van het songfestival op van de laatste tien jaar. Eén liedje dat ECHT beklijft. Het enige wat je nu nog spontaan meezingt, is Diva van Israël... - De rest, alles dat sindsdien heeft gewonnen, is wegwerpmuziek. Nou ja, muziek... Sommige winnaars verdienen zélfs dat predicaat niet eens.
Wat heb je gekozen?quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:23 schreef Gert het volgende:
Zo, en nu heb ik mijn hele kapitaal ingezet op de tips van D.
Mijn excusesquote:Op donderdag 15 mei 2008 18:45 schreef Kantar het volgende:
Inderdaad, Esther Hart vond ik ook de enige ''redelijke'' act die Nederland in de laatste tien jaar heeft ingezonden, maar meer dan redelijk was het ook niet. Dat van de eerste plaats klopt trouwens niet helemaal; Esther kreeg van een onafhankelijke jury de prijs voor de beste vocaliste van de avond, maar daar kwam verder geen back-up jury oid bij kijken (en had dus ook niets met de stemming an sich te maken).
Nou, ehm... Marija Serifovic bijvoorbeeld. Nou is meezingen voor mij ook makkelijker omdat ik de taal ken, vooruit. Dat het je smaak niet is is mij best overigens, maar het is geen winnaar om je voor te schamen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:46 schreef Elfletterig het volgende:
Noem mij eens één noemenswaardige winnaar van het songfestival op van de laatste tien jaar. Eén liedje dat ECHT beklijft. Het enige wat je nu nog spontaan meezingt, is Diva van Israël... - De rest, alles dat sindsdien heeft gewonnen, is wegwerpmuziek. Nou ja, muziek... Sommige winnaars verdienen zélfs dat predicaat niet eens.
Blijkbaar is het verschil moeilijk te horen voor je, maar dit nummer heeft niets, maar dan ook NIETS met de Balkan te maken. Maar het heeft naar mijn idee ook geen bal met Nederland te maken. En daarom vind ik het niets. De Nederlander in mij wordt niet aangesproken, het meisje van de Balkan ook niet. Het is vlees noch vis.quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:53 schreef Elfletterig het volgende:
Alhoewel: als het met DIT misselijkmakende nummer - een regelrechte knieval voor de Balkan en Zuidoost-Europa - OOK niet lukt, lukt het echt nooit meer.
Het zou mooi zijn als Portugal, Cyprus en Zwitserland de finale halen.quote:
Oeh, die is zeker tricky.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:19 schreef Gert het volgende:
Het zou mooi zijn als Portugal, Cyprus en Zwitserland de finale halen.![]()
Riskante landen, maar volgens zowel de prognoses van D, als die van de "kenners", gaan die door naar de finale.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |