abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57431173

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_57431206
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:39 schreef Miss_S het volgende:
En weer klaar met werken, deze keer wel met de kinderen meegegeten en nu thuis wat fruit op
Zometeen weer naar stage en dan kijken of ik nog zin heb om te sporten.....
pi_57431415
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]
... En anders maak je maar zin

Ik ga vanavond maar weer zwemmen.
pi_57431551
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nee ik moet al zin maken voor huiswerk daarna
En 2 uur sporten in de week is ook wel een keertje genoeg
  maandag 17 maart 2008 @ 14:06:13 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57431599
quote:
Op maandag 17 maart 2008 13:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

. Saskia krijgt een koekje van eigen deeg .
Hup, sporten jij, geen smoesjes! .
Niet meer actief op Fok!
pi_57431850
Nou ja, het is bij mij altijd zo dat ik het me voorneem en dan een reden heb om mezelf te schoppen, want ik heb best vaak geen zin of geen puf... Ben gisteren een uur bezig geweest om mezelf te motiveren om te gaan hardlopen (en ik had nog een nieuw hardloopgadget, nota bene).
Dus ik zeg nu: ik ga vanavond zwemmen. En dan moet ik het van mezelf doen, ook!

2 uur sporten in de week?Da's niet zoveel. Then again, jij hoeft ook niet echt veel gewicht meer kwijt.
pi_57432196
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:20 schreef ColdFeet het volgende:

2 uur sporten in de week?Da's niet zoveel. Then again, jij hoeft ook niet echt veel gewicht meer kwijt.
Precies, toen ik nog 20 kilo kwijt moest deed ik zo'n 1,5 uur per dag aan sport
Nu is het meer voor de fun (ookal vind ik wel dat ik minstens een paar uur in de week moet blijven sporten)
  maandag 17 maart 2008 @ 15:03:28 #8
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_57432693
goedemiddag mijn nachtdiensten zitten er (gelukkig) weer op voel me brak en heb hoofdpijn....
maaaaaaaaaaaaar ga vanavond wel gewoon trainen

vanmorgen gewogen, 90,1 we gaan op naar een gewicht dat begint met een 8?
misschien morgen
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_57433187
Ik ga vanavond maar eens macaroni eten, echt al zo lang niet meer gehad, wel weer eens zin in. En dan met lekker veel groenten erdoorheen

Ik weet nog niet of ik vanavond ga zwemmen, nog steeds veel last van mn benen, en vanavond is BBB-training, dus weet niet of dat dan verstandig is. Kijk het nog wel ff aan
pi_57433592
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:38 schreef Sylvana het volgende:
Zaterdag naar Xanten geweest, was erg leuk en interessant, al heb ik nog wel last van mn knieen en bovenbenen van al het lopen
Ben je eigenlijk ook naar dat archeologische park geweest? Ben ik een paar jaar geleden geweest, het is er best mooi (en de zon scheen, heerlijk in de zon gelegen op alle grasvelden in het park).

Mijn toets ging goed , denk ik. Alleen was 'opeens' de batterij op. Sinds wanneer krijg ik geen waarschuwingen meer? Zat ik daar in het lokaal, begin van de toets, opeens zonder rekenmachine. Lieve klasgenoot had een extra (gewone, geen GR) bij zich, dus kon ik alsnog mn toets maken . En dat terwijl ik thuis batterijen al aan het opladen was, voor het geval dat ze op zouden gaan ... alleen vandaag mochten ze niet opgaan, en deden ze het toch .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57433708
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:03 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nee ik moet al zin maken voor huiswerk daarna
En 2 uur sporten in de week is ook wel een keertje genoeg
Ik sport meestal 2 uur per dag.
En vandaag ruim 2,5 uur. Heerlijk een rondje gerend in mijn lunchpauze.

Maar vind je het niet zonde om zo weinig gebruik te maken van al die apparaten die je hebt?
pi_57433977
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Maar vind je het niet zonde om zo weinig gebruik te maken van al die apparaten die je hebt?
Dat is wel veel! Maar dan vind je het vast ook HEEL ERG LEUK. Hoe doe je dat btw in de lunchpauze? Ga je daarna nog even in de douche op je werk? Kan me er weinig bij voorstellen.
Ik vind het alleen soms leuk, met goed weer ofzo. En als ik niet heel druk ben die dag . Moet toch binnenkort een datum prikken dat ik echt weer moet beginnen, want het heeft wel een positief effect op me wanneer ik hardloop.
Het mooi kotsende meisje.
pi_57434185
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:56 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ben je eigenlijk ook naar dat archeologische park geweest? Ben ik een paar jaar geleden geweest, het is er best mooi (en de zon scheen, heerlijk in de zon gelegen op alle grasvelden in het park).
Ja, daarvoor gingen we ook naar Xanten, zijn alleen naar archeologisch park geweest, verder niet Mn broer en ik waren er al eens geweest met school, maar dat was al heel lang geleden, kon me er weinig meer van herinneren, maar was erg leuk
pi_57434284
Zo, mn kleuters waren druk vandaag.
Wil mn eigen klasje, zodat ik lekker kan beginnen met mn eigen ruimte en eigen regels. Ik ben een stuk strenger van mezelf dan dat ik nu doe voorkomen, omdat je toch meegaat met de routine van de klas die ze van hun eigen juf gewend zijn.
Magoed, morgen weer een dag en in overleg besproken dat ik vanaf volgende week 3 weken fulltime ga, in plaats van 3 weken fulltime in juni. Nu kan het nog in mn beoordeling worden meegenomen en dat is veel lekkerder op zich. En laat ik me toch weer van mn goede kant zien he terwijl het voor mij voordeel is, in juni lekker halve weekjes draaien (A)
Qua eten hetzelfde standaard verhaal: crackers ontbijtkoek, 2 broodjes en appel en mandarijn. Kheb wel zin in donderdagavond. Lekker naar vriendje toe alleen nog 2 dagen stage en 2 dagen werken (di stage woe stage + werk en do werk)
pi_57434376
Zo, ik ben ook weer thuis. Moet eigenlijk boodschappen doen, maar eerst maar eens een appeltje eten oid, anders komt dat niet goed
pi_57434421
quote:

[..]

Ik iets minder dan jij, hoor. Iets van 1-1,5 uur per dag.
Maar sowieso denk ik dat wij ook een iets ander eetpatroon hebben dan bijvoorbeeld Miss_S, denk je niet? En meer eten betekent natuurlijk ook gewoon meer sporten
pi_57434880
Ik sport 2 keer in de week zo'n 2-2,5 uur nu, maar als het weer wat beter wordt dan ga ik wel weer regelmatig wandelen enzo
pi_57434920
quote:
Op maandag 17 maart 2008 15:34 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga vanavond maar eens macaroni eten, echt al zo lang niet meer gehad, wel weer eens zin in. En dan met lekker veel groenten erdoorheen

Ik weet nog niet of ik vanavond ga zwemmen, nog steeds veel last van mn benen, en vanavond is BBB-training, dus weet niet of dat dan verstandig is. Kijk het nog wel ff aan
Macaroni, goed idee Ga ik straks ook maken.

Lukt het zwemmen helemaal niet als je last van je benen hebt? Je kan ook gewoon een paar baantjes trekken misschien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 17 maart 2008 @ 17:22:12 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57435146
Krijg net een berichtje op Hyves van een jongen met wie ik vroeger in de klas zat. Ik heb zelfs nog een weekje verkering met hem gehad, maar hij liep alle meiden van de school af. Als ik dan 'nee' zei, vroeg 'ie wat de andere meisjes uit de klas van hem vonden .
Hij wil een keer wat met mij gaan drinken en omdat hij uit Friesland moet komen op zaterdagavond, moet hij dan ook blijven slapen. Ik weet dat zijn relatie net uit is, dus ik hoop dat deze vos wel zijn streken verleerd heeft (heb hem 10 jaar niet gezien) en niet gaat proberen mij in te palmen. Hij is niet op de hoogte van mijn seksuele voorkeur, dus dat heb ik hem net maar even gemaild. 'Subtiele' toevoeging: 'je mag blijven slapen, mits je dan ook echt op de bank blijft' .

Ik ga zo even eten regelen. Even makkelijk broodjes met knakworst, want ik ben druk bezig met mijn samenvatting van statistiek.
Niet meer actief op Fok!
pi_57435366
Oh Coldfeet, wat heb je me aangedaan. Ik zal nu nooit meer een record lopen. Ik heb net 4 km. hardgelopen en ipv de 5:25 min./km. de laatste x dat ik 4 km. liep, loop ik nu 5:53/km. Wat een ellende. Dat kallibreren, hoe gaat dat precies in zijn werk eigenlijk? Hoe berekent dat kreng het een en ander?

We zouden eigenlijk vandaag al naar Frankrijk gaan, maar dat wordt morgen. Iets teveel te doen nog......
pi_57435410
Sorryyyyyyy

Ik weet niet hoe je moet calibreren, je moet dan geloof ik vantevoren een route van 1 km bepalen en die een paar keer lopen, zowel rennend als wandelend ofzo. Staat in het boekje.
pi_57435462
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:40 schreef ColdFeet het volgende:
Sorryyyyyyy

Ik weet niet hoe je moet calibreren, je moet dan geloof ik vantevoren een route van 1 km bepalen en die een paar keer lopen, zowel rennend als wandelend ofzo. Staat in het boekje.
Nee, dat bedoel ik niet, want ik heb al gekallibreerd, maar de techniek van dit alles? Ik bedoel, hoe weet zo'n apparaat dat het nu goed is? Wat is het mechanisme erachter? (Ben het boekje kwijt misschien staat daar wel alles in uitgelegd....)
pi_57435609
Volgens mij is het gewoon een veredelde pulsenteller, dus hij telt de stappen als een puls en vermenigvudigt die met een stapgrootte. Die stapgrootte staat er gewoon als default in, maar je moet m dus bijstellen (wrs omdat je kleiner bent, volgens mij is ie berekend op een lengte van 1,80 ofzo).
Ik denk dat ie nog wel wandelen en rennen onderscheidt met verschillende stapgroottes, maar als jij bijvoorbeeld een nieuwe looptechniek ontwikkelt, moet je m opnieuw calibreren.
pi_57435802
Kut, post weg

2e poging Vanavond eten we hier honingmosterd karbonade, gekarameliseerde witlof, aardappeltjes uit de oven met rozemarijn en knoflook en zeezout. Als toetje heb ik trifle, maar ik denk dat ik dat maar oversla.. mij iets teveel kcal

Heb vandaag al een dove reep op, dus ik ga niet meer snoepen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_57436379
quote:

[..]

Nee al deed ik er 1x in de maand iets mee heb ik er al lang het geld uitgehaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')