Zodra ik hier klaar ben kom ik wel even langs drac

Merk dat het actiever worden een ritme aan het worden is net zoals je passief zijn als ritme kunt zien. Het lijkt gewoon te zijn dat ik een paar uur per dag bezig ben in beweging met dingen doen inplaats van meteen op de bank liggen helemaal duf en down. Passief geworden ben ik door omstandigheden en dat heeft lang genoeg geduurd, was een kwestie van tijd ook om de boel op te pakken en nu lijkt de tijd daar te zijn dat mijn leven weer stroomopwaarts moet gaan.
Heb spontaan zin om te rennen of naar Maastricht te gaan of wat anders te doen, geen zin meer om de dag nutteloos uit te zitten dus ook.
Zat even in het zonnetje net en kwam erachter dat het de manier is waarop ik tegen alles aankijk hetgeen is dat de doorslag geef. Het is niet wat de omgeving laat zien maar hoe ik tegen die omgeving aankijk en tegen het leven aankijk. Kan zelf alles van de positieve kant belichten en de omgeving en het leven als positief zien, de omgeving zelf zet niet alles in werking want ook tijden gehad dat het me gestolen kon worden. Mijn visie en opvatting geeft de doorslag.
Om het maar heaven te noemen, dat zit tussen mijn oren en niet in de wereld zelf, kan verbitterd zijn in een wereld die de moeite waard is en dan kan ik ook "verlicht" zijn in een wereld met negatieve kanten erin.
Leven lijkt wat meer de moeite waard te zijn en heb zin om het met beide handen aan te grijpen. Niet van de toren schreeuwen nu en dat heb ik geleerd, stap voor stap en dus ook met vreugde opbouwen stap voor stap. Ga ik ineens uitbundig genieten dan wreet dat ook energie en beland ik vanzelf weer in een down-periode. Vreugde kan geen kwaad en blijvende vreugde ook niet maar dan wel gedoseerd nogmaals

Nu weer naar buiten met muziekje op de mp3-speler. Morgen de hele zolder schoon maken nu alle dozen en rotzooi weg is, tis leeg maar stof ligt er wel. En dan daarna de garage, dan de kelder, vervolgens tuinhuisje en dan de voortuin en achtertuin. Heb genoeg te doen en dat is ook goed voor de conditie, hardlopen daarna of lange wandelingen maken.
Volgens mij heeft het met de lente te maken dat ik weer in een beter vaarwater kom

Zonne-energie.