Op dinsdag 3 juni 2008 17:42 schreef right_turn het volgende:Ik kwam deze oproep tegen, ik heb het gevoel dat ie niet misstaat in dit topic:
Aloha
......blijft toch lachen dat Relatieplanetgebeuren als je het een paar weekies hebt geobserveerd.
Meest merkwaardige is en blijft in mijn ogen toch nog steeds het (al dan niet door zichzelf toegedichte) opleidingsniveau van de ingeschrevenen. De landelijke gemiddelden wat betreft HBO en WO geschoolden worden blijkbaar ruimschoots overtroffen door de alhier aanwezige bovengemiddeld intelligente elite......
Ook het aantal zelfstandigen, en dan met name onder het mannelijke deel van RP doet vermoeden dat de ene helft van Nederland dagelijks bezig is zijn produkten en/ of diensten aan de andere helft te slijten.......
Bankstelverkopers, wijnhandelaren en videotheken (bestaan die uberhaupt nog?) doen uitermate goede zaken. Als ik de profielen namelijk mag geloven (en waarom zou ik daar aan twijfelen.....:)? hangt vrijwel geheel RP iedere dag met "een lekker wijntje" en "een oergezellig DVD tje" op "de bank".....
Daarnaast is vrijwel iedereen openminded, sportief, spontaan, gezellig en uiteraard reislustig.
Als je vervolgens als eerste date een saunabezoek voorstelt is die veronderstelde openmindedheid gek genoeg als sneeuw voor de zon verdwenen......
Een veelgelezen opmerking op damesprofieltjes is ook de opmerking : "ik zoek een man die stevig in zijn schoenen staat"..........wat moet ik me daar bij voorstellen??? Dat ik elke dag mijn enkels moet intapen als je langskomt?
Bij de vele heren die in hun profiel hebben staan dat ze goed kunnen koken en reislustig zijn blijkt achteraf dat ze tot de vaste cliëntele behoren van het afhaalluik van de lokale Chinese Muur of 0900-IKKANNIETKOKEN, en zelfs het bakken van een eitje nog weten te verkl* ten (excusez le mot)
Dit soort volk blijkt dan achteraf ook nog eens iedere zomer 6 weken op de camping van Bodegraven te resideren alwaar men zich iedere avond te goed doet aan allerhande etenswaar zolang het maar gefrituurd is......:-)
Dit alles resulteert in het feit dat zijn en uw perceptie van het begrip reislustig niet bepaald overeen blijken te komen.
Vele verschillen in perceptie over allerhande onderwerpen zullen alras volgen......
Wat betreft het amusement wat men in zijn / haar vrijgezelle leventje propt is ook al niet veel afwisseling te ontwaren.
De ontvoering van Heineken of boekjes van Dan Brown voor de literair onderlegde heren en de pulpromannetjes van ene Kluun (wie???) voor de dames en the secret voor de goedgelovige en zweverige types onder ons staan al maanden met stip bovenaan.
De lama's, DWDD en het bijzonder intelligente de Gouden Kooi voor wat betreft het kastjekijken.
Films van Tarantino, The Titanic, The Shawshank Redemption en uiteraard de al even onvermijdelijke Green Mile die men op gezette tijden in zijn danwel haar home cinema setje laat glijden, en de gemiddelde RP' er is feilloos geschetst.
Dat er nog steeds niet op iedere hoek van iedere straat in ieder dorp een Thais danwel Italiaans restaurant wordt geëxploiteerd verbaast mij zeer. Afgaande op de massale voorkeur van het op RP ingeschreven volksdeel voor dit voedsel had een dusdanig straatbeeld reeds lang realiteit dienen te zijn.....
Ook zo'n evergreen in menig profiel is de slogan : "IK BEN NIET OP ZOEK".....Grappig bedoelde toevoegingen in dit verband uit de categorie VMBO 2 humor zijn dan vaak : "WANT IK BEN NIETS KWIJT" of "IK WIL GEVONDEN WORDEN"
Ligt het nou aan mij of zitten we over 40-50 jaar met een gigantisch leger van uiterst bleue bejaarden als IEDEREEN er zo over zou denken????
In het verlengde hiervan schieten ook uitgekauwde en grijsgedraaide oneliners als : "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg", "een dag niet gelachen is een dag niet geleefd" en "Leven is het meervoud van lef" op bijjna hilarische wijze volstrekt hun doel voorbij.
Verder valt op dat je niet meetelt bij de doelgroep als je niet ten minste ieder weekend gaat kitesurfen, wakeboarden, parasailen parachutespringen, raften, abseilen of bungeejumpen.
Voor de simpele ziel die als hobby het uitermate volkse voetbal danwel het bijzonder burgelijke korfbal neerzet is de RP missie bij voorbaat volstrekt kansloos.......
Een typisch vrouwelijke opmerking in deze datingsitematerie die zeker niet onvermeld mag blijven is de zinsnede : "HEREN IK BEN ABSOLUUT NIET OP ZOEK NAAR EEN ONE NIGHTSTAND / SEXDATE" of woorden van gelijke strekking die menig vrouwenprofiel zo afschrikwekkend sieren......(waar de mond van vol is loopt het hoofd van over zullen we maar zeggen in dit verband)....en nee, dit is niet dubbelzinnig bedoeld dames.
De eerste mannelijke ingeschrevene sinds het ontstaan van RP die een soortgelijke "waarschuwing" in zijn profiel heeft staan moet gek genoeg nog gesignaleerd worden....:)
DIE vrouwelijke inzendster die desondanks TOCH een voorbeeld heeft van bovenstaand verschijnsel wordt beloond met een spetterende date naar keuze met de betreffende gigant OF met ondergetekende, bij wie, indien u voldoet aan de juiste fysieke kenmerken een one nightstand WEL DEGELIJK tot de mogelijkheden behoort.
Uiteraard kunt u als zijnde frequent bezoekster van dit prachtige ontmoetingsmedium ook overige, nog niet door mij reeds gesignaleerde opvallende danwel hilarische zaken altijd kwijt in mijn mailboxje.
Het lijkt mij vanzelfsprekend dat ik hier echter wel enige kleine eisjes aan stel. Onderstaand "bescheiden" verlanglijstje kunt u als richtlijn wat betreft uw kansrijkheid aanhouden :
1. U heeft geen van onderstaande termen in uw profiel vermeldt staan : "rugzak", "klik", "tegengas" of "maatje" (bij mensen die deze laatste term in hun profiel hebben staan denk ik altijd : "loop eens een keer binnen bij een goede viswinkel"......:)
2. U zit in het dagelijks leven niet achter de kassa bij erkende prijsvechters als Aldi, Kruidvat (of was het nou Kruitvat?), Zeeman, Blokker danwel enig ander soortgelijke ramsjwinkel
3. Het vermelden van winkelen en uitgaan onder de noemer hobbies wekt de indruk dat u een ietwat leeg bestaan leidt
4. U draagt geen al dan niet gouden kettinkjes met uw eigen voornaam om de nek (zooooo 2002)
Dispensatie op dit punt hebben de Tokkienamen : Priscilla, Kelly, Rowena, Samantha en Serena
5. "Ik heb echt nog steeds maatje 36 hoorrrrrrrr, alleen dit merk spijkerbroek valt nou eenmaal gewoon klein" is een voor u onbekende kreet (en dan NIET vanwege het feit dat u maat >42 om uw derriere draagt)
6. U draagt geen oubollige en overbodige sjaaltjes, broekrokken, pantykousjes, Hema onderbroeken en/ of platte schoenen onder een rokje (dit is ondanks dat ie op 6 staat toch eigenlijk samen met punten 7 en 12 wel de hoogste prioriteit)
7. U beschikt niet over de zogenaamde tabaksplantage(s) ter hoogte van de oksel- en/ of schaamstreek in de volksmond zo treffend het Duitse Model genoemd
8. U beschouwt GTST en de Gouden Kooi niet als uw dagelijkse hoogtepunt en Net5 "zeur-", en "zeik-" series sieren uw plasmaatje ook niet meer dan laten we zeggen 1 uur per week - redelijkheid is my middle name.....
9. Uw jaarlijks cultureel hoogtepunt bestaat niet uit een concertbezoek aan zelfbenoemde nichterige Toppers, semi- zwakbegaafde Brabantse volkszangers als Frans B. of Jannes W. of "overmatig getalenteerde sterren" als Jan Smit (tenzij u iets weg heeft van 's mans vriendin / zakenpartner Yolanthe C. v. K.), Slik en Snuifmon of welke andere Volendamse cokesnuivende zakkenvullers dan ook
10. U staat niet op de foto met een opzichtig lelijkere vriendin met het slinkse doel zelf beter voor de dag te komen.
Horecafoto's waarop u halfkachel poseert om de nek van een door overmatig anabolengebruik misvormde Neanderthaler werken evenmin in uw voordeel
11. Uw lichaam wordt niet geteisterd door in overmaat aangebrachte gaatjes en/ of plaatjes.
Navelpiercings boven de 25 komen nogal puberaal over - een tongpiercing daarentegen scoort ongeacht leeftijd dan weer bonuspunten....
12. Uw bouwjaar ligt ergens tussen 1975 en 1983 - bijkomend voordeel is dat u i.t.t. uw oudere soortgenotes nog niet neurotisch bezig bent met uw biologische klok.....althans daar ga ik gemakshalve van uit
13. U valt niet in de categorie "gevalletje anorexia" danwel "te kort voor uw gewicht" Google even op Body Mass Index en "all will be revealed"
Dus dames, de gehele dag met een flesje Spa blauw rondzeulen en op een date enkel groenvoer eten is zeer zeker geen aanbeveling in deze......
14. Indien u een vraag gesteld wordt uit de categorie "wie is de premier van Nederland" of "wat is de hoofdstad van Frankrijk" klinkt uit uw mond geen "eeuuuuuueuuuh...... tja....heb je geen leukere vragen?"
15. U beschikt niet over buitenspelvaluitlegcapaciteiten (leuk woord voor een oergezelig avondje oud hollandsch scrabbelen) danwel kaartleeskwaliteiten; zulks uiteraard ter voorkoming van verschraling van mijn "takenpakket" in een eventuele toekomstige relatie.......
16. U heeft geen doorrookt en/ of door overmatig alcoholgebruik niet meer als zijnde vrouwelijk te herkennen stemgeluid
17. U heeft geen zweverig geneuzel over sterrenbeelden en allerhande vermoeiende astrologische onzin in uw profiel staan
18. Een keuze op woensdagavond tussen een Champions League duel of de 281e RTL 4 "mijn kind is ontvoert en/ of ik ben mijn man ontvlucht want hij mishandelde me" -film is voor U uiteraard bijzonder voor de hand liggend.....
19. U beschikt niet reeds over nageslacht....dat produceren we bij gebleken wederzijdse geschiktheid namelijk liever zelf.......
20. U heeft Geert W. danwel Rita V. niet op uw h* vesprofiel bij uw vrienden staan (hoe fout kan een mens zijn???)
21. U heeft niet reeds onder het mes gelegen bij dr. Schumacher voor het verhelpen van een AA cupje of "holz fur die hutte"
22. U bent niet 30+ en nog steeds bloedserieus wauwelend over "mijn prins op het witte paard"
Ik zou zeggen: "grow up and get a life" en maak gewoon eens een praatje met de man van de lege flessen bij je plaatselijke AH of die stille jongen op je afdeling.....
23. U heeft niet de termen "ik ben een gekke meid" of ik ben "prettig gestoord" in uw profiel staan.......als ik zo iemand zou zoeken zou ik wel naar de open dag van Parnassia gaan.....:-)
Mocht u aan pak hem beet 90% van dit zeer bescheiden eisenlijstje voldoen dan kunt u zichzelf geschikt beschouwen voor verdere correspondentie met ondergetekende.
Ik nodig u gaarne uit mij in voldoende mate te prikkelen met een uitermate boeiend mailtje.
Wellicht leidt 1 en ander tot het uitwisselen der electronische adressen (Maria Simon Nico mag hier blijkbaar niet genoemd worden) en/ of een nadere fysieke kennismaking.........het moet toch niet gekker worden he.....:-)
I rest my case (for now)
Amen,
PS : in het echt ben ik best lief en verlegen....