abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58285419
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:30 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dus ga je dat papiertje halen.
Ja, ik had een heel verhaal getypt met mezelf als voorbeeld, om eens te illustreren dat het niet zo simpel is als hier gesteld wordt. Maar, het feit dat je 'dus' gebruikt, zegt me namelijk al meer dan genoeg. Niet alles is even vanzelfsprekend, thaleia.
pi_58286181
quote:
Op donderdag 24 april 2008 18:21 schreef Remexxy het volgende:
Weet je wat de pest is.

Veel mensen zeggen dat wajonger’s verwend zijn en geen zin hebben. Maar in mijn inzien is dat zeker niet altijd waar

Zoek maar eens een fatsoenlijk baantje wat bij je past. Als je 100% bent afgekeurd vanwege psychische aandoeningen etc, etc,

Ik zelf ben zoals eerder gezegd zoekende naar een normale, leuke baan. Maar ik kan daar steun mee delen samen met de begeleiding. Wat bleek heeft een van de begeleiders alsnog een debielen plaats gevonden voor laag functionerende mensen. Ik vond dat echt geen goed idee en ik heb op zijn minst op een normale manier daar over gepraat dat ik hoger op wil komen, meer prikkeling nodig heb, en dat ik gewoon eerst een opleiding wil gaan volgen als dat een mogelijkheid is. Wat bleek ze heeft uiteraard met MEE in contact gekomen, Maar MEE zal MEE niet zijn, als je met een warme hand als het om werk gaat naar een dagactiviteiten centrum word toe gewezen. Want normale baantjes kennen ze niet.

Dus ik vond het absoluut geen goed idee, en wil hoog of laag er echt niet mee op in gaan. Ook is dat het laatste beetje hoop, als er niks mogelijk is. Dan ga ik maar niet werken, Ik ben gewoon veel’ste goed om tussen dat soort mensen te werken, en dat werk is ook nog eens te laag niveau

Maar wat me gewoon opvalt, is, ben je niet gezond en heb je een aandoeningen wat dan ook. Dan val je gewoon buiten de boot, en dan vind ik zo’n uitkering hellemaal zo slecht nog niet.

Daarom heb ik ook die 100% afkeuring. Ik kan volgens de wet gewoon niet werken, en dat is maar aan de ene kant goed ook. Want dan moest ik me maar zien te redden 'met mijn Pauper laag niveau. Omdat die stel mafketels in de maatschappij minimaal HAVO of MBO van je willen eisen om gewoon fatsoenlijk aan de slag te kunnen komen. Schoffelen, zie echt ik liever ook niet zitten en werken in een fabriek waar je inpak werk moet uitvoeren. Geen denken aan
Ik wil gewoon een baantje wat bij me past, Of in de Techniek, ICT(computers), Of ik wil zelf een eigen atelier beginnen.

Maar het lullige is, die rare begeleiding wil me aan het werk zitten. En loop ik een keer gewoon eisen te trekken. Willen ze me als nog naar zo’n idiote instelling sturen
Ze kunnen toch op zijn minst verder kijken. Of ik alsnog een opleiding kan volgen
Het is het laatste wat ik nu wil. Geen opleiding, dan wil ik geen baan, wil die opleiding niet dan nog geen werk. Lopen ze te zaniken, dan is het hun probleem. Als ik geen werk kan vinden, dan houd het simpel gewoon op

Ik vind dan ook de wajong een prima alternatief voor mensen die echt niet kunnen. Maar dan moeten mensen die een normale baan hebben niet gaan zeiken, dat ze belasting moeten betalen, immer verdienen zij genoeg geld. Dus dat vind ik een zwak excuus om te zeggen ik betaal die uitkering. Laat de maatschappij maar eerst eens vriendelijker en opener wezen en de deuren gewoon toegankelijker maken voor mensen die een stoornis of iets dergelijk hebben. Om toch nog normaal aan de slag te kunnen
MEE is dan ook voor verstandelijk gehandicapten en chronisch zieken. Echt, laat opnieuw een intelligentietest doen, want volgens mij klopt er geen bal van bij jou.
Een opleiding kun je toch sowieso wel doen? MBO op niveau 1 instromen, hoef je geen diploma voor te hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door Xennia op 24-04-2008 22:32:08 ]
pi_58286602
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:30 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dus ga je dat papiertje halen.
Je kraakt mij toch ook af ondanks dat ik nu bijna mijn 3e papiertje ontvang
pi_58287578
De lat leg ik niet al te hoog. Ik weet wel, welk werk ik wel of niet kan doen.

Maar het liefst wil ik gewoon iets met de kunst willen doen. Dat is ook de weg die ik kan. Want ik ben zelf kunstenaar en heb dergelijk ook exposities gehad. Maar werk daar in vinden is zo onvoorstelbaar moeilijk, volgens mij bestaat er geen werk in de kunst waar je Gezamenlijk met andere mensen bent. En is kunst gewoon een Individueel iets, dus gewoon iets wat de persoon zelf moet oprichten. Nu werk ik 'Ja tussen mongooltjes die een zeer laag niveau hebben, ik wil echt niet bod doen, maar tussen dat soort mensen werken word ik alsmaar depressiever van. Wat mij betreft ook 'kan ik daar geen werk in vinden, dan zou ik ook wel cursussen willen volgen in de kunst. Als ik maar overdag wat te doen heb. Want als het winter komt, dan beland ik snel in een winter dip. En komen de muren erg snel en hard op me af. Ik ben nu blij dat de winter achter de rug is. Maar ik wil wel iets kunnen regelen zodat ik met de winter iets te onderhanden heb. Een opleiding in de kunst is ook weer zo iets, je gaat naar school, je leert iets. En dan?. Dan moet je daarin werk gaan zoeken. Zoals gezegd kunst is iets wat erg op zich zelf gericht is dus echt werk daar in vinden is bijna onmogelijk. Tenzij ik alsnog thuis wil werken. Dan kan dat makkelijk

Werk, tja. Werk wat moet ik daar momenteel mee. Dan ben ik maar gemakzuchtig dan behoud ik maar mijn wajong want echte werk zoeken kan ik niet. En ik stond al in de papieren dat ik door omstandigheden echt niet geestelijk te handshaven ben bij een reguleer bedrijf
pi_58289895
Remexxy, dan google je toch even op schildercursussen of workshops? Daadwerkelijk je brood kunnen verdienen met kunst is voor weinigen weg gelegd, maar een hobby is natuurlijk altijd goed
pi_58290258
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:40 schreef Xennia het volgende:
Remexxy, dan google je toch even op schildercursussen of workshops? Daadwerkelijk je brood kunnen verdienen met kunst is voor weinigen weg gelegd, maar een hobby is natuurlijk altijd goed
Je hebt regelingen voor kunstenaars. Geen vetpot, maar je kunt er wel van leven.
  vrijdag 25 april 2008 @ 00:16:12 #157
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58292259
quote:
Op woensdag 23 april 2008 18:37 schreef dawg het volgende:

[..]

Hier ben ik het 100% mee eens, maar toch even een kleine nuance. Men vergeet soms weleens dat je tot je 65e moet werken. Iemand met een <vul hier stoornis/ziekte in> kan vaak wel voor (relatief) korte tijd fulltime werken (uitzonderingen daargelaten). Als zo iemand 40 jaar lang fulltime zou moeten werken, komt dat ineens in een ander daglicht te staan natuurlijk.
Daarom: wat kan men wel? Ga niet denken: ik kan niet 40 jaar lang fulltime werken, maar slechts 20. Denk: als ik 20 jaar fulltime kan werken, kan ik het 40 parttime

Het is natuurlijk kort door de bocht, maar je legt zelf het accent op 'niet kunnen'.
pi_58292287
Wajongers jongeren zijn de slimmerds van de jongeren!
Echt waar! Heel clever zijn ze!
Slimmer dan de rest van jullie
Hahahahahhahaahahhahahaha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 25 april 2008 @ 00:18:43 #159
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58292313
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 00:17 schreef zhe-devilll het volgende:
Wajongers jongeren zijn de slimmerds van de jongeren!
Echt waar! Heel clever zijn ze!
Slimmer dan de rest van jullie
Hahahahahhahaahahhahahaha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zo werkt het dus!
pi_58292354
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 00:18 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

zo werkt het dus!
Jazekerzzzz
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 25 april 2008 @ 00:28:08 #161
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58292496
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 00:21 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Jazekerzzzz
Misschien is WaJong-coach iets voor jou
pi_58292682
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 00:28 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Misschien is WaJong-coach iets voor jou
Ik zeg alleen maar dat het slimme jongeren zijn!
  vrijdag 25 april 2008 @ 00:46:15 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58292785
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 00:17 schreef zhe-devilll het volgende:
SPOILER
doe voortaan maar gewoon wel laten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 25 april 2008 @ 00:46:26 #164
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58292791
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het slimme jongeren zijn!

ja, und?
pi_58292828
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 00:46 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

ja, und?
Weet je diegenen die een wajong uitkering krijgen
stappen opzij voor anderen die daardoor wel die baan krijgen die zij anders hadden ingevuld
dus och..
als zij kunnen leven van zo weinig, laat ze.
Een ander is hierdoor gelukkiger dankzij de plaats die zij opzij stapten door shit en ellende...
en ook al is het bullshit wat ze vertellen en is er niet echt iets aan de hand, stel dat!
Dan nog...
let them be!
i don't care what people do
  vrijdag 25 april 2008 @ 01:02:17 #166
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58293015
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 00:48 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Weet je diegenen die een wajong uitkering krijgen
stappen opzij voor anderen die daardoor wel die baan krijgen die zij anders hadden ingevuld
dus och..
als zij kunnen leven van zo weinig, laat ze.
Een ander is hierdoor gelukkiger dankzij de plaats die zij opzij stapten door shit en ellende...
en ook al is het bullshit wat ze vertellen en is er niet echt iets aan de hand, stel dat!
Dan nog...
let them be!
i don't care what people do
Ik zeg toch niet dat ik ze niet laat? Ik zou het jammer vinden als een persoon bij de pakken neer gaat zitten, alleen maar omdat 'deskundigen' komen vertellen dat je iets niet kunt en omdat je toevallig in een verzonnen kader komt te zitten als 'wajong'

Dat is zonde. Uiteindelijk maakt mij het ook niet uit, maar als ik met een paar zinnen iemand kan overtuigen of wilskracht kan geven, waarom zou ik dat dan laten?
pi_58318009
Moet je ook zeker niet doen! Je zou alleen wel erg veel invloed hebben als je een theorie en psychiatrisch onderzoek en alles wat erbij hoort onderuit kunt schoffelen met enkele zinnen
pi_58319440
Gelukkig heb ik een ander soort regeling. Ik hoef geen huur, water, elektriciteit, zelf te beltalen. En ja vreten hoef ik zelf ook echter niet te betalen, want ik krijg van de stichting per week 35 euro aan voeding,s geld

Want ik woon begeleid zelfstandig. Dus ik hoef alleen maar per maand een bij dragen' te betalen van 136 Euro in de maand. Verder komt er nog ziektekosten etc, etc, er bij. En nog wat andere dingetjes zoals internet en telefoon, de wehkamp en nog iets maar dat weet ik zo niet.

Dus houd ik tja of dat veel is weet ik niet, 450 euro over om zelf leuke dingen mee te doen
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:14:17 #169
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58320137
450 euro per maand is inderdaad heel veel om over te hebben om leuke dingen mee te doen, Remexxy.

En ik geloof dat sommige mensen zich ook vergissen in de hoogte van de Wajong. Inmiddels is het echt geen vetpot, maar de Wajongers die ik ken zijn allebei inmiddels al over de 40 jaar en die krijgen echt een hoog bedrag per maand. De 'oude' wajong-uitkering was behoorlijk hoog.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 26 april 2008 @ 17:02:27 #170
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58322836
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:49 schreef heaven7 het volgende:
Moet je ook zeker niet doen! Je zou alleen wel erg veel invloed hebben als je een theorie en psychiatrisch onderzoek en alles wat erbij hoort onderuit kunt schoffelen met enkele zinnen
nee snap ik

maar om de posts van zhe-devill moet niet altijd even serieus gedaan te worden, schijnt
pi_58437733
Even een paar dingen.
1: sommige mensen lijken te denken dat er op dit moment al 500.000 WAJONG'ers zijn. Dit klopt niet, het zijn er 160.000, het gaat volgens mij nog heel lang duren voor het er 500.000 zijn.
2: Niet alleen jonge mensen hebben een WAJONG, je kunt een WAJONG-uitkering krijgen tot je 65ste. Dit betekent dat veel mensen i.p.v. een WAO-uitkering, een WAJONG-uitkering krijgen.
3: Een WAJONG-uitkering is niet meer dan 75% van het minimumloon, het is echt geen vetpot.
4: Als je naast je WAJONG-uitkering (wit) wilt werken, pakt dit financieel gezien altijd in je voordeel uit, zo dom zijn die politici nou ook weer niet!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:51:50 #172
82136 Xennia
gekroond
pi_58441529
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 16:15 schreef _stilte het volgende:
4: Als je naast je WAJONG-uitkering (wit) wilt werken, pakt dit financieel gezien altijd in je voordeel uit, zo dom zijn die politici nou ook weer niet!
Maar als je naast je WAJONG wilt en kunt werken, waarom krijg je dan een volledige WAJONG?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:02:44 #173
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58441756
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 19:51 schreef Xennia het volgende:

[..]

Maar als je naast je WAJONG wilt en kunt werken, waarom krijg je dan een volledige WAJONG?
Dan heet het 'reintegratie'
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:23:26 #174
82136 Xennia
gekroond
pi_58442179
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 20:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dan heet het 'reintegratie'
maar het hele concept van WAJONG is toch dat mensen dusdanig gehandicapt zijn dat al op vroege leeftijd kan worden vastgesteld dat zij nooit aan het arbeidsproces kunnen deelnemen (bij volledige arbeidsongeschiktheid)?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:05:34 #175
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58443087
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 20:23 schreef Xennia het volgende:

[..]

maar het hele concept van WAJONG is toch dat mensen dusdanig gehandicapt zijn dat al op vroege leeftijd kan worden vastgesteld dat zij nooit aan het arbeidsproces kunnen deelnemen (bij volledige arbeidsongeschiktheid)?
Heb je daar niets over meegekregen in je opleiding?
Tegenwoordig gaat men er niet meer van uit wat de client niet kan, maar wordt er gekeken naar de benutbare mogelijkheden. Daarom zal het steeds minder voorkomen dat mensen volledig worden afgekeurd voor een lange periode. Wat dat aangaat is het niet eens zo'n verschillende regeling als met de bijstand.
Er staat me iets van bij dat clienten van voor 1992 een vrijstelling hebben en dus niet meer opgeroepen om gekeurd te hoeven worden. Iedereen die daarna is gekeurd, wordt minimaal eens in de 5 jaar opgeroepen voor een gesprek met een arbeidsdeskundige en/of een verzekeringsarts
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:21:14 #176
82136 Xennia
gekroond
pi_58443369
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 21:05 schreef Aoristus het volgende:
Heb je daar niets over meegekregen in je opleiding?
Nee, helemaal niets anders zou ik het niet vragen. Ik ben vooral opgeleid tot academicus, verder wist ik bijna niets toen ik afstudeerde
pi_58444805
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 21:21 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, helemaal niets anders zou ik het niet vragen. Ik ben vooral opgeleid tot academicus, verder wist ik bijna niets toen ik afstudeerde
Dat ligt volgens mij vooral aan de opleiding in kwestie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')