Ja, ik had een heel verhaal getypt met mezelf als voorbeeld, om eens te illustreren dat het niet zo simpel is als hier gesteld wordt. Maar, het feit dat je 'dus' gebruikt, zegt me namelijk al meer dan genoeg. Niet alles is even vanzelfsprekend, thaleia.quote:
MEE is dan ook voor verstandelijk gehandicapten en chronisch zieken. Echt, laat opnieuw een intelligentietest doen, want volgens mij klopt er geen bal van bij jou.quote:Op donderdag 24 april 2008 18:21 schreef Remexxy het volgende:
Weet je wat de pest is.
Veel mensen zeggen dat wajonger’s verwend zijn en geen zin hebben. Maar in mijn inzien is dat zeker niet altijd waar
Zoek maar eens een fatsoenlijk baantje wat bij je past. Als je 100% bent afgekeurd vanwege psychische aandoeningen etc, etc,
Ik zelf ben zoals eerder gezegd zoekende naar een normale, leuke baan. Maar ik kan daar steun mee delen samen met de begeleiding. Wat bleek heeft een van de begeleiders alsnog een debielen plaats gevonden voor laag functionerende mensen. Ik vond dat echt geen goed idee en ik heb op zijn minst op een normale manier daar over gepraat dat ik hoger op wil komen, meer prikkeling nodig heb, en dat ik gewoon eerst een opleiding wil gaan volgen als dat een mogelijkheid is. Wat bleek ze heeft uiteraard met MEE in contact gekomen, Maar MEE zal MEE niet zijn, als je met een warme hand als het om werk gaat naar een dagactiviteiten centrum word toe gewezen. Want normale baantjes kennen ze niet.
Dus ik vond het absoluut geen goed idee, en wil hoog of laag er echt niet mee op in gaan. Ook is dat het laatste beetje hoop, als er niks mogelijk is. Dan ga ik maar niet werken, Ik ben gewoon veel’ste goed om tussen dat soort mensen te werken, en dat werk is ook nog eens te laag niveau
Maar wat me gewoon opvalt, is, ben je niet gezond en heb je een aandoeningen wat dan ook. Dan val je gewoon buiten de boot, en dan vind ik zo’n uitkering hellemaal zo slecht nog niet.
Daarom heb ik ook die 100% afkeuring. Ik kan volgens de wet gewoon niet werken, en dat is maar aan de ene kant goed ook. Want dan moest ik me maar zien te redden 'met mijn Pauper laag niveau. Omdat die stel mafketels in de maatschappij minimaal HAVO of MBO van je willen eisen om gewoon fatsoenlijk aan de slag te kunnen komen. Schoffelen, zie echt ik liever ook niet zitten en werken in een fabriek waar je inpak werk moet uitvoeren. Geen denken aan
Ik wil gewoon een baantje wat bij me past, Of in de Techniek, ICT(computers), Of ik wil zelf een eigen atelier beginnen.
Maar het lullige is, die rare begeleiding wil me aan het werk zitten. En loop ik een keer gewoon eisen te trekken. Willen ze me als nog naar zo’n idiote instelling sturen
Ze kunnen toch op zijn minst verder kijken. Of ik alsnog een opleiding kan volgen
Het is het laatste wat ik nu wil. Geen opleiding, dan wil ik geen baan, wil die opleiding niet dan nog geen werk. Lopen ze te zaniken, dan is het hun probleem. Als ik geen werk kan vinden, dan houd het simpel gewoon op
Ik vind dan ook de wajong een prima alternatief voor mensen die echt niet kunnen. Maar dan moeten mensen die een normale baan hebben niet gaan zeiken, dat ze belasting moeten betalen, immer verdienen zij genoeg geld. Dus dat vind ik een zwak excuus om te zeggen ik betaal die uitkering. Laat de maatschappij maar eerst eens vriendelijker en opener wezen en de deuren gewoon toegankelijker maken voor mensen die een stoornis of iets dergelijk hebben. Om toch nog normaal aan de slag te kunnen
Je hebt regelingen voor kunstenaars. Geen vetpot, maar je kunt er wel van leven.quote:Op donderdag 24 april 2008 22:40 schreef Xennia het volgende:
Remexxy, dan google je toch even op schildercursussen of workshops? Daadwerkelijk je brood kunnen verdienen met kunst is voor weinigen weg gelegd, maar een hobby is natuurlijk altijd goed
Daarom: wat kan men wel? Ga niet denken: ik kan niet 40 jaar lang fulltime werken, maar slechts 20. Denk: als ik 20 jaar fulltime kan werken, kan ik het 40 parttimequote:Op woensdag 23 april 2008 18:37 schreef dawg het volgende:
[..]
Hier ben ik het 100% mee eens, maar toch even een kleine nuance. Men vergeet soms weleens dat je tot je 65e moet werken. Iemand met een <vul hier stoornis/ziekte in> kan vaak wel voor (relatief) korte tijd fulltime werken (uitzonderingen daargelaten). Als zo iemand 40 jaar lang fulltime zou moeten werken, komt dat ineens in een ander daglicht te staan natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:17 schreef zhe-devilll het volgende:
Wajongers jongeren zijn de slimmerds van de jongeren!
Echt waar! Heel clever zijn ze!
Slimmer dan de rest van jullie
Hahahahahhahaahahhahahaha
zo werkt het dus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jazekerzzzzquote:
Ik zeg alleen maar dat het slimme jongeren zijn!quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:28 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Misschien is WaJong-coach iets voor jou
quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:17 schreef zhe-devilll het volgende:doe voortaan maar gewoon wel latenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
ja, und?quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat het slimme jongeren zijn!
Weet je diegenen die een wajong uitkering krijgenquote:
Ik zeg toch niet dat ik ze niet laat? Ik zou het jammer vinden als een persoon bij de pakken neer gaat zitten, alleen maar omdat 'deskundigen' komen vertellen dat je iets niet kunt en omdat je toevallig in een verzonnen kader komt te zitten als 'wajong'quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Weet je diegenen die een wajong uitkering krijgen
stappen opzij voor anderen die daardoor wel die baan krijgen die zij anders hadden ingevuld
dus och..
als zij kunnen leven van zo weinig, laat ze.
Een ander is hierdoor gelukkiger dankzij de plaats die zij opzij stapten door shit en ellende...
en ook al is het bullshit wat ze vertellen en is er niet echt iets aan de hand, stel dat!
Dan nog...
let them be!
i don't care what people do
nee snap ikquote:Op zaterdag 26 april 2008 11:49 schreef heaven7 het volgende:
Moet je ook zeker niet doen! Je zou alleen wel erg veel invloed hebben als je een theorie en psychiatrisch onderzoek en alles wat erbij hoort onderuit kunt schoffelen met enkele zinnen
Maar als je naast je WAJONG wilt en kunt werken, waarom krijg je dan een volledige WAJONG?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:15 schreef _stilte het volgende:
4: Als je naast je WAJONG-uitkering (wit) wilt werken, pakt dit financieel gezien altijd in je voordeel uit, zo dom zijn die politici nou ook weer niet!
Dan heet het 'reintegratie'quote:Op vrijdag 2 mei 2008 19:51 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar als je naast je WAJONG wilt en kunt werken, waarom krijg je dan een volledige WAJONG?
maar het hele concept van WAJONG is toch dat mensen dusdanig gehandicapt zijn dat al op vroege leeftijd kan worden vastgesteld dat zij nooit aan het arbeidsproces kunnen deelnemen (bij volledige arbeidsongeschiktheid)?quote:
Heb je daar niets over meegekregen in je opleiding?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 20:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
maar het hele concept van WAJONG is toch dat mensen dusdanig gehandicapt zijn dat al op vroege leeftijd kan worden vastgesteld dat zij nooit aan het arbeidsproces kunnen deelnemen (bij volledige arbeidsongeschiktheid)?
Nee, helemaal niets anders zou ik het niet vragen. Ik ben vooral opgeleid tot academicus, verder wist ik bijna niets toen ik afstudeerdequote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:05 schreef Aoristus het volgende:
Heb je daar niets over meegekregen in je opleiding?
Dat ligt volgens mij vooral aan de opleiding in kwestie.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:21 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee, helemaal niets anders zou ik het niet vragen. Ik ben vooral opgeleid tot academicus, verder wist ik bijna niets toen ik afstudeerde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |