abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57450659
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
Hoe zou je immers dit kunnen rijmen met het gevalletje Jami?
Prima. Als jij had opgelet tijdens die affaire had je dit gelezen. Wouter Bos:

‘De vrijheid van meningsuiting geeft het recht om een religie te bekritiseren. Er is géén recht om niet gekwetst te worden, er is géén recht om niet te worden beledigd.’
http://www.depers.nl/binn(...)-liberale-islam.html
pi_57450920
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Geeft voldoende aan datze bij de PvdA de weg dan niet een beetje maar COMPLEET kwijt zijn. Hoe zou je immers dit kunnen rijmen met het gevalletje Jami? Nou ja, het zullen pure electorale motieven aan te grondslag liggen. Hoe ziek kan je dan als partij worden.?
Ik ben het met je eens dat de kwestie Jami slecht is verlopen, maar verder kan ik me vrij goed vinden in de PvdA-koers.
pi_57451034
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind kwetsen nou niet bijdragen tot normale omgangsvormen...

Vb: "Mohammed is een perverse profeet" Maar ja, jij doet graag hetzelfde, dus je zal het niet met me eens zijn.
Waarmee je dus zegt dat ze haar recht op veiligheid heeft verspeelt?

Duidelijk en geeft wel weer aan dat mensenrechten ook niet geheel in goede handen zijn ter linker zijde van het politieke spectrum.
pi_57451168
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:00 schreef Elfletterig het volgende:
Dijsselbloem is mijn favoriete PvdA-politicus van dit moment. Zijn oproep om Hirsi Ali terug te halen is zowel interessant als merkwaardig. Merkwaardig omdat de PvdA de nodige moslims herbergt, onder wie de wethouder die recentelijk nog een petitie tekende van een extremistische organisatie.
Het lijkt me dat de PvdA een brede partij wil zijn waar iedereen welkom is. Gelovig of niet. Dat er dus moslims lid van zijn zou geen zak uit moeten maken voor de acceptatie van AHA.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57451202
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarmee je dus zegt dat ze haar recht op veiligheid heeft verspeelt?

Duidelijk en geeft wel weer aan dat mensenrechten ook niet geheel in goede handen zijn ter linker zijde van het politieke spectrum.
Ik zou EG qua tolerantie zeker niet aan de linkerzijde van het spectrum plaatsen
pi_57451804
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 11:46 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ongeleide projectielen zijn de enige die nog iets van een publiek debat maken. Iedere mening is welkom in een vrij land...we zijn hier geen kalifaat.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_57451929
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind kwetsen nou niet bijdragen tot normale omgangsvormen...

Vb: "Mohammed is een perverse profeet" Maar ja, jij doet graag hetzelfde, dus je zal het niet met me eens zijn.
Dit vindt jij een kwetsende opmerking??

Het bekritiseren van historische figuren (*kuch* moordenaar *kuch*) als kwetsend ervaren draagt juist niet bij tot normale omgangsvormen!
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_57456331
FF maar weer ontopic.

"Beste ********, Of Ayaan Hirsi Ali terugkeert naar Nederland is natuurlijk haar eigen keuze. Ik heb aangegeven dat zij alleen dan recht heeft op bescherming als Nederland weer haar verblijfplaats wordt. Aangezien zij Nederlands staatsburger is, ligt dat zeer voor de hand. Vervolgens werd mij de vraag gesteld of zij dan ook weer lid van de PvdA zou kunnen worden. De PvdA is een open partij. Iedereen mag er lid van worden. Niet alle opvattingen of uitingen van mevrouw Hirsi Ali deel ik maar ik erken haar bijdrage aan het onder ieders aandacht brengen van de achtergestelde positie van veel vrouwen en meisjes in de islamitische cultuur. Daarin heeft zij gefungeerd als breekijzer. Soms niet zachtzinning maar wel effectief.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Dijsselbloem Lid van de Tweede Kamer voor de Partij van de Arbeid Woordvoerder Migratie&Integratie
pi_57458478
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 12:24 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Prima. Als jij had opgelet tijdens die affaire had je dit gelezen. Wouter Bos:

‘De vrijheid van meningsuiting geeft het recht om een religie te bekritiseren. Er is géén recht om niet gekwetst te worden, er is géén recht om niet te worden beledigd.’
http://www.depers.nl/binn(...)-liberale-islam.html
Verder Aboutaleb:
quote:
Scherpe tegenstellingen zijn soms noodzakelijk om te laten zien waar we staan en nodig om een brug te kunnen slaan naar de toekomst. Een conflictfase kan heilzaam werken. Door stevig poetsen kan op een gegeven moment ook glans ontstaan, ik zei het al eerder. Maar waak er voor dat te stevig poetsen pijnlijk wordt. Het is dus zoeken naar een delicate balans. En als deze redenering getypeerd wordt als polarisatie, dan zeg ik u: er is niets mis met polarisatie!
SZW

Ik vind het lovenswaardig voor de PvdA dat het een van de weinige partijen is waar zo'n scherpe discussie mag bestaan en waar homogeniteit geen ideaal is. Een teken van verlichting (in tegenstelling tot enkelen die over belediging spreken als een mening ze niet zint).

[ Bericht 6% gewijzigd door Autodidact op 18-03-2008 18:56:07 ]
  dinsdag 18 maart 2008 @ 20:53:25 #60
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57461594
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:47 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Verder Aboutaleb:
[..]

SZW

Ik vind het lovenswaardig voor de PvdA dat het een van de weinige partijen is waar zo'n scherpe discussie mag bestaan en waar homogeniteit geen ideaal is. Een teken van verlichting (in tegenstelling tot enkelen die over belediging spreken als een mening ze niet zint).
Het schijnt zelfs zo te zijn dat Aboutaleb heeft gezegd dat die film van Wilders een heilzame werking kan hebben. Ze (de PvdA) slaan dus een beetje door vind ik.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57464203
Aboutaleb is een verstandige man .
pi_57469249
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het schijnt zelfs zo te zijn dat Aboutaleb heeft gezegd dat die film van Wilders een heilzame werking kan hebben. Ze (de PvdA) slaan dus een beetje door vind ik.
Ze polariseren een stuk mee. Ik vind dat geen probleem.

Job Cohen tijdens een toespraak in Slotervaart Januari j.l.:
quote:
‘Laat ik de discussie dan maar op scherp zetten’, zegt Cohen. ‘Wat is belangrijker? Vrijheid van meningsuiting of dat vermaledijde respect? Ze kunnen een heel eind samen door één deur. Maar de vrijheid van meningsuiting is uiteindelijk belangrijker. Zelfs als mensen zich onfatsoenlijk uiten. Ook al stuit dat mij tegen de borst.’
‘Ze zullen mij wel op hun weg vinden. Ik zal ze erop wijzen dat ik vind dat ze zich aan fatsoensnormen moeten houden. Maar de vrijheid van meningsuiting gaat voor. Dat is jammer, maar… nee, dat ís niet jammer. Het is zo.’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')