quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:28 schreef Xebrozius het volgende:God, en dan willen vrouwen beweren dat ze een hogere pijngrens hebben omdat ze kinderen moeten baren. Die mythe is ook weer de wereld uit dus.
.....
Angst - verkramping - pijn. Maar ik denk inderdaad dat het je endometriose is, ondanks dat iemand die 6 jaar heeft gestuurd tegen je heeft gezegd dat het niet zo is.
O geloof me, mijn pijngrens is hoog. Ik heb chronische rug- en nekklachten, ik heb elke dag pijn. Maar dit is iets compleets anders, en zeker als je daar totaal niet op voorbereid bent omdat iedereen over een uitstrijkje altijd roept: "Ach, het is even vervelend maar verder niet". Wat ik in eerste instantie dacht is: "O moeder, ze zit in me te snijden met een bot mes!!"
Vaginisme heb ik niet, verkramping ook niet. Maar wanneer zo'n assistente alleen maar zegt dat je je gewoon even ontspannen moet en ondertussen lekker verder zit te poeren zonder even op te houden, dan heb je helemaal geen gelegenheid om het even van je af te zetten om er beter tegen te kunnen. Nu verzet alleen maar elke vezel in je lichaam ertegen. En het aller, ALLER ERGSTE is dat dat ze je aan zit te kijken alsof je de eerste de beste aansteller bent die om aandacht verlegen zit. Want het doet toch helemaal geen pijn?? Juist van een vrouw had ik meer begrip verwacht, maar blijkbaar zit dat er niet in.
O ja, nog even over dat 6 jaar gestudeerd: dan wel voor huisarts hè? Zoals de meeste vrouwen met endometriose moeten ontdekken zijn de klachten en het ziektebeeld vrijwel onbekend bij huisartsen en moet je als vrouw door een dikke laag van onbegrip en botheid voordat je een keer bij iemand komt die je echt serieus neemt en je helpt.
Birdies