abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57388742
Hallo,

Na een zeer pijnlijke ervaring bij het uitrijkje voor het bevolkingsonderzoek ben ik op zoek naar vrouwen die daar ook last van hebben. Ik heb zo hier en daar in oude topics namelijk gelezen dat meerderen het als pijnlijk ervaren. Volgens mijn huisarts komt het omdat ik last heb van ectropion, maar ik heb het hele internet af zitten struinen en ik kan nergens iets vinden over ectropion en pijnklachten tijdens het uistrijkje. En dan heb ik het echt over tijdens het uistrijkje, niet buikpijn erna. Het openen van het speculum en het ronddraaien van het borsteltje voelen alsof er iemand met een bot mes in me loopt te snijden.

Zijn er meer vrouwen bij wie het zo verschrikkelijk veel pijn doet? En hoe gaan jullie er mee om? De tranen springen me alweer in de ogen wanneer ik er aan denk dat ik over 5 jaar weer moet! Ik zou het erg fijn vinden om met lotgenoten hierover te praten, want ik ben er nog helemaal ondersteboven van.

Birdies
  zaterdag 15 maart 2008 @ 01:01:12 #2
208586 Amandaa
Sneeky Italiana
pi_57389030
Ja fijn is het niet.... Vriendinnen zeiden dat het niks voorstelde... nou... was dat maar waar! En veder de hele dag een zere buik. Heb de hele dag krom gelopen!
pi_57389254
Ik vond het hoogstens "vervelend" (liggen met je benen wijd, vreemd gevoel van inbrengen enzo) ... meer niet... ook na het uitstrijkje heb ik nergens last van (gehad); geen puikpijn oid.
En ik wil niet zeggen dat het niets voorstelt, maar misschien de volgende keer van te voren alvast een aspirientje slikken? Ik heb trouwens nog nooit van iemand gehoord dat ze er zoveel last van had als TS, vervelend zeg!
pi_57389326
Het is niet fijn,maar als je ontspant is het te doen.
Er zijn erge dingen
pi_57389663
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 01:19 schreef vronie het volgende:
Het is niet fijn,maar als je ontspant is het te doen.
Er zijn erge dingen
Dit klinkt toch wel wat pijnlijker dan het vervelende gevoel dat je krijgt als je niet ontspannen bent.

@ TS: Even googelen leert me dat ectropion vaak bij DES-dochters voorkomt. Misschien zou je eens kunnen kijken op een lotgenotensite voor hen om te zien of mensen er daar mee bekend zijn?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57390241
Geen uitstrijkjes gehad, maar wel inwendig even onderzocht..dat vond ik al pijnlijk zat. Maar misschien is van te voren al een asprientje nemen inderdaad niet zo'n gek idee voor TS.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_57391030
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:44 schreef birdies het volgende:
Het openen van het speculum en het ronddraaien van het borsteltje voelen alsof er iemand met een bot mes in me loopt te snijden.
Herken dat voor wat betreft het openen van de speculum. Ze kon mijn baarmoedermond ook niet vinden dus was nogaal aan het wroeten met dat ding.
Uit de reaktie van de assistente bleek dat dat wel heel ongebruikelijk was dat het zo'n pijn deed
pi_57396728
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:44 schreef birdies het volgende:
Hallo,

Na een zeer pijnlijke ervaring bij het uitrijkje voor het bevolkingsonderzoek ben ik op zoek naar vrouwen die daar ook last van hebben. Ik heb zo hier en daar in oude topics namelijk gelezen dat meerderen het als pijnlijk ervaren. Volgens mijn huisarts komt het omdat ik last heb van ectropion, maar ik heb het hele internet af zitten struinen en ik kan nergens iets vinden over ectropion en pijnklachten tijdens het uistrijkje. En dan heb ik het echt over tijdens het uistrijkje, niet buikpijn erna. Het openen van het speculum en het ronddraaien van het borsteltje voelen alsof er iemand met een bot mes in me loopt te snijden.

Zijn er meer vrouwen bij wie het zo verschrikkelijk veel pijn doet? En hoe gaan jullie er mee om? De tranen springen me alweer in de ogen wanneer ik er aan denk dat ik over 5 jaar weer moet! Ik zou het erg fijn vinden om met lotgenoten hierover te praten, want ik ben er nog helemaal ondersteboven van.

Birdies
Je kunt het heel simpel voorkomen; zoek een andere huisarts. Een uitstrijkje hoort compleet, volledig en totaal pijnloos te zijn. Als het pijn doet, ontbreekt het de uitvoerder aan de juiste techniek. Vraag een beetje rond aan familieleden, kennissen en vrienden waar zij het laten doen en of zij er last van hebben.
Het is een veel voorkomende klacht die simpel te voorkomen is: goede techniek. Het heeft in ieder geval niets met jou te maken.

succes
I feel kinda Locrian today
  zondag 16 maart 2008 @ 19:58:43 #9
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_57418764
Hier ook geen slechte ervaringen, ben nu 3 keer geweest, maar geen vervelende pijntjes of klachten achteraf.
Wel is het altijd even zoeken omdat mijn baarmoeder iets naar achter gekanteld ligt, maar handen onder de billen en dat probleem ook opgelost.
Is het gebruikte speculum niet te groot?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 16 maart 2008 @ 22:42:55 #10
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_57422095
Echt joh? Jeetje wat vervelend! En niet handig, zeker niet als je dat voor bevolkingsonderzoek moet/wil laten uitvoeren..
Ik heb er zelf gelukkig geen last van, uistrijkjes voel ik vrij weinig van. Leuk is anders, maar geen pijn iig
Spiraaltje plaatsen daarentegen was minder leuk.
Ik hoop dat je meer vrouwen kunt vinden die dit hebben meegemaakt!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_57523755
Poeh, eindelijk teruggevonden dit forum. Ik had eigenlijk een notificatie van antwoorden verwacht, was effe niet zo handig van me.

Maar uit veel graafwerk op internet, contacten op diverse andere (medische) forums gevonden dat het ws m'n endometriose is die het veroorzaakt (www.endometriose.nl). Ik probeer nou zo gauw mogelijk een afpraak bij een gynaecoloog te krijgen van een speciaal endometriose-team in het VU A'dam. M'n huisarts zegt dat het onmogelijk is dat dat die pijn veroorzaakt, maar inmiddels heb ik van diverse andere kanten gehoord dat dat wel degelijk heel goed mogelijk is. En hoe ik de vorige keer daarvoor behandeld ben, ben ik achteraf gezien absoluut niet tevreden over!

Met een aspirientje ga ik het niet meer redden volgende keer denk ik. Neem denk ik maar de maximale dosis Aleve Feminax en dan hopen dat die gyn wel een beetje voorzichtig met me doet. Enige wat de assistente tegen me zei was: " Ontspannen, ontspannen!" Ja tuurlijk, ontspan zelf!

Maar misschien voor eventuel anderen handig, dat je het misschien in die hoek moet zoeken als het erg pijn doet.

Birdies
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:28:24 #12
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_57523829
God, en dan willen vrouwen beweren dat ze een hogere pijngrens hebben omdat ze kinderen moeten baren. Die mythe is ook weer de wereld uit dus.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:32:17 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57523886
Och, vervelend is het wel. Bij mij is de opening zogezegd een beetje smal, dus ik schiet altijd wel even omhoog als mijn gyn gaat zitten frotten.
Maar echt pijn? Nee, volgens mij doet bevallen echt pijn.

Heb je de pijn ook bij sex?
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:35:43 #14
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_57523947
Angst - verkramping - pijn. Maar ik denk inderdaad dat het je endometriose is, ondanks dat iemand die 6 jaar heeft gestuurd tegen je heeft gezegd dat het niet zo is.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:58:34 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57524320
Ik dacht meteen aan vaginisme oid
pi_57524390
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:58 schreef SHE het volgende:
Ik dacht meteen aan vaginisme oid
Dan schiet ze al weg voor dat speculum haar heeft aangeraakt en doet het al akelig zeer voor de persoon als dat apparaat ook maar 1 cm naar binnen is gegaan.
pi_57529523
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:28 schreef Xebrozius het volgende:
God, en dan willen vrouwen beweren dat ze een hogere pijngrens hebben omdat ze kinderen moeten baren. Die mythe is ook weer de wereld uit dus.
.....
Angst - verkramping - pijn. Maar ik denk inderdaad dat het je endometriose is, ondanks dat iemand die 6 jaar heeft gestuurd tegen je heeft gezegd dat het niet zo is.
O geloof me, mijn pijngrens is hoog. Ik heb chronische rug- en nekklachten, ik heb elke dag pijn. Maar dit is iets compleets anders, en zeker als je daar totaal niet op voorbereid bent omdat iedereen over een uitstrijkje altijd roept: "Ach, het is even vervelend maar verder niet". Wat ik in eerste instantie dacht is: "O moeder, ze zit in me te snijden met een bot mes!!"

Vaginisme heb ik niet, verkramping ook niet. Maar wanneer zo'n assistente alleen maar zegt dat je je gewoon even ontspannen moet en ondertussen lekker verder zit te poeren zonder even op te houden, dan heb je helemaal geen gelegenheid om het even van je af te zetten om er beter tegen te kunnen. Nu verzet alleen maar elke vezel in je lichaam ertegen. En het aller, ALLER ERGSTE is dat dat ze je aan zit te kijken alsof je de eerste de beste aansteller bent die om aandacht verlegen zit. Want het doet toch helemaal geen pijn?? Juist van een vrouw had ik meer begrip verwacht, maar blijkbaar zit dat er niet in.

O ja, nog even over dat 6 jaar gestudeerd: dan wel voor huisarts hè? Zoals de meeste vrouwen met endometriose moeten ontdekken zijn de klachten en het ziektebeeld vrijwel onbekend bij huisartsen en moet je als vrouw door een dikke laag van onbegrip en botheid voordat je een keer bij iemand komt die je echt serieus neemt en je helpt.

Birdies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')