abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:38:40 #121
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_59761233
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Vraagje. Ik ben in februari dit jaar gestopt in het eerste jaar van m'n HBO opleiding. Nu wil ik in September weer beginnen aan een anderen HBO opleiding. Mijn vraag is of ik dit keer opnieuw m'n OV pas in Oktober krijg. Of krijg ik hem nu wel in September?
Als je op 1 september recht hebt op studiefinanciering heb je ook recht op een OV kaart, het afhaalbericht krijg je dan half augustus.
could you just [i]not[/i] breathe?
  maandag 30 juni 2008 @ 11:59:14 #122
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_59790412
Hoe moet je in godsnaam stufi aanvragen bij mijn ibgroep?
Als ik klik op wijziging aanvragen en 1 sept. selecteer, staat er dat dat niet mogelijk is..

ik snap dr geen kut van
My mama didn't raise no fool
pi_59791015
Ik heb vorig jaar een nullening via Mijn IB-Groep aangevraagd aangezien toen mn 4 jaar stufi verbruikt was en ik mn OV-kaart wilde behouden. Ik sta nog steeds ingeschreven bij de uni.

Bij Mijn IB-Groep kan ik echter nergens in mijn gegevens terugvinden dat ik nu gebruik maak van die nullening.
Bij aangevraagd staat nog steeds: basisbeurs + aanvullende beurs.

Is dat normaal?
pi_59791194
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:59 schreef La_Vita het volgende:
Hoe moet je in godsnaam stufi aanvragen bij mijn ibgroep?
Als ik klik op wijziging aanvragen en 1 sept. selecteer, staat er dat dat niet mogelijk is..

ik snap dr geen kut van
Zit je wel op de juiste plek dan? Ik denk dat je bij aanvragen moet zitten, niet bij wijzigen.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)_hoger_onderwijs.asp

Als je naar een kantoor gaat helpen ze je ook, en daar weten ze precies hoe het zit. Je kan ook bellen.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_59799478
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen idee Asile, ik zit ook nog steeds te wachten op een antwoord op mijn post hierboven....
Misschien kan je het beste zelf contact opnemen met de IB-Groep aangezien jouw vraag behoorlijk ingewikkeld is. Vooral ook omdat je tussendoor de nodige pech hebt gehad zijn ze misschien wat coulanter.

Ik denk dat ik zelf contact op ga nemen om na te vragen of ik bij het halen van mijn bachelor mijn volledige basisbeurs en ov schuld kwijtgescholden word.
pi_59803695
Als ik bij studielink->mijn gegevens->vooropleidingen mijn cijfers wil toevoegen dan lukt dat niet. Ik heb ooit al mijn vakken toegevoegd, en de vakken waar van het cijfer al vast stond de cijfers ingevuld. Alleen achter bijna alle vakken staat "vak niet gevonden", en ik kan geen cijfer/beoordeling invoeren. Het raarste is dat er 1 vak is waar dit niet staat, en waar ik dus ook gewoon een cijfer kan invoeren.

Wat doe ik verkeerd? Ik dacht dat ik misschien moet wachten tot mijn cijferlijst bij de ib-groep is aangekomen (zaterdag op de post gedaan) maar dan is nog niet verklaard waarom 1 vak wel gevonden is.

En waarom moet je sowieso de vakken en cijfers invoeren, terwijl je ook je cijferlijst opstuurd?
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 30 juni 2008 @ 21:30:30 #127
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_59804200
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:13 schreef jakkop het volgende:
Als ik bij studielink->mijn gegevens->vooropleidingen mijn cijfers wil toevoegen dan lukt dat niet. Ik heb ooit al mijn vakken toegevoegd, en de vakken waar van het cijfer al vast stond de cijfers ingevuld. Alleen achter bijna alle vakken staat "vak niet gevonden", en ik kan geen cijfer/beoordeling invoeren. Het raarste is dat er 1 vak is waar dit niet staat, en waar ik dus ook gewoon een cijfer kan invoeren.

Wat doe ik verkeerd? Ik dacht dat ik misschien moet wachten tot mijn cijferlijst bij de ib-groep is aangekomen (zaterdag op de post gedaan) maar dan is nog niet verklaard waarom 1 vak wel gevonden is.

En waarom moet je sowieso de vakken en cijfers invoeren, terwijl je ook je cijferlijst opstuurd?
Cijferlijst moest toch voor de 23e opgestuurd zijn? ik weet niet hoe streng de IB groep is, maar anders ben je wel te laat...
  maandag 30 juni 2008 @ 21:32:28 #128
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_59804257
Ik heb nog een vraag..
Vorig jaar kon je geloof ik op de IBgroepsite zien hoeveel aanmeldingen er voor een bepaalde lotingsstudie waren. Maar nu kan ik dat niet meer vinden. Is dat weg of..?
pi_59804876
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:30 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Cijferlijst moest toch voor de 23e opgestuurd zijn? ik weet niet hoe streng de IB groep is, maar anders ben je wel te laat...
Dat is ook nog eens een zéér vaag verhaal: in de ene brief van ib-groep werd beweerd dat het voor 6 juli moest, in nog 1 voor 5 juli en in nog een ander voor 23 juni. Maargoed, ik kreeg em pas 26 juni dus dat laatste ging lastig. Ik kreeg overigens wel een verzuimbrief van ibg, gedateerd 23 juni, maar het was geen probleem. Ik had een antwoordkaart moeten opsturen (terwijl op die antwoordkaart staat dat havo-examenkandidaten die kaart NIET moeten opsturen, en ipv daarvan voor 6 juli je cijferlijst opsturen )

ib-groep
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_59876548
Hier maar proberen dan. Even quoten:
quote:
Beste Fokkers,

Volgend jaar wil ik in Den Bosch de opleiding International Business and Languages doen. Een hopelijk leuke studie, dus heb ik me eergisteren ingeschreven voor Studielink en gelijk een verzoek gedaan tot inschrijven.

Een dag daarna krijg ik een mailtje van Studielink dat de IB-groep mijn persoonsgegevens niet kan vinden in haar bestanden. Nou.. ik zoeken en zoeken wat er nou eigenlijk onjuist was waarna ik iets heb aangepast. Bleek het weer niet goed te zijn, en daarna kon ik helemaal niets meer veranderen. Of ik even contact wil opnemen met de studie instelling.

Ik raak dus nu een beetje in de stress, aangezien Avans ook nog niets heeft terug gestuurd. Ik ben een beetje bang dat ik niet meer alles op tijd voor elkaar krijg (was al aan de late kant, maar dit maakt het nog wat erger).

Een vriend raadde me aan om een nieuw account bij Studielink te maken, en nu wel de goede gegevens in te vullen (aangezien ik denk ik wel weet wat er de eerste keer fout was). Zou dit kunnen, of krijg ik hier problemen mee? (twee dezelfde inschrijvingen... etc)

Alvast bedankt
Rnnz
Iemand?
pi_59904703
Ik heb dan ook een vraagje, ik heb me vorige week ingeschreven voor een HBO opleiding. Via Studielink en nu is het ook bekend bij de Ib-Groep en de onderwijsinstantie. Maar krijg ik nu ook automatisch verlengde studiefinanciering? Ik heb dus op mijn laatste jaar MBO al stufi ontvangen. Word hij dan nu ook automatisch verlengt? Dit omdat op de website staat dat je het via mijn-ibgroep moet doen, maar ik dat helemaal niet kan vinden.

Ik hoor graag
pi_59962637
Nou, m'n topic werd gesloten omdat er hier waarschijnlijk meer mensen zouden reageren. Ik merk er weinig van.
pi_59992321
ik moet binnen 5 dagen mijn ov jaarkaart inleveren omdat ik uitgeschreven bij op het mbo wegens slagen maar ik ga hierna hbo doen en dat is ook bekend in het systeem van ib groep. Is er een manier dat ik mijn ov mag houden?
pi_59993023
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:07 schreef Rorata het volgende:
ik moet binnen 5 dagen mijn ov jaarkaart inleveren omdat ik uitgeschreven bij op het mbo wegens slagen maar ik ga hierna hbo doen en dat is ook bekend in het systeem van ib groep. Is er een manier dat ik mijn ov mag houden?
Als je er recht op hebt mag je het gewoon houden hoor.
pi_59993139
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:07 schreef Rorata het volgende:
Gewoon houden, ze zullen je misschien een boete opleggen, maar daar kom je met een nette brief naar IB-Groep gewoon vanaf. De overbrugging mbo > hbo is eigenlijk hetzelfde als een gewone zomervakantie van het tweede naar het derde jaar op het mbo. Jij hebt gewoon recht op je OV-studentenkaart.
pi_59994097
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 09:38 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik heb dan ook een vraagje, ik heb me vorige week ingeschreven voor een HBO opleiding. Via Studielink en nu is het ook bekend bij de Ib-Groep en de onderwijsinstantie. Maar krijg ik nu ook automatisch verlengde studiefinanciering? Ik heb dus op mijn laatste jaar MBO al stufi ontvangen. Word hij dan nu ook automatisch verlengt? Dit omdat op de website staat dat je het via mijn-ibgroep moet doen, maar ik dat helemaal niet kan vinden.

Ik hoor graag
Grappig, hier belde ik zonet de helpdesk nog voor. Je moet dus naar Mijn IB-Groep

• School / Studies
  • Op het W-icoon van je huidige MBO opleiding klikken
  • Ik ga een andere opleiding volgen
  • De rest van de stappen volgen
  • pi_60001318
    recht op nullening bij ib-groep voor een premaster?

gaat over al dan niet recht op een OV wanneer een premaster/schakeljaar wordt gevolgd. alvast thanx!
    pi_60001450
    Ik stond ingeschreven voor min huidige opleiding (bedrijfseconomie), ik heb me hiervoor per 1-7-08 via Studielink uitgeschreven. Heb echter wel voor het hele schooljaar (dat loopt tot 31-8-08) collegegeld betaald.

Gelijk heb ik me ook ingeschreven voor mijn nieuwe studie, die start op 1-9-08.

Krijg ik in de tussenliggende maanden nu geen stufi??

-edit-: Is al opgelost.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2008 13:59:27 ]
      donderdag 10 juli 2008 @ 20:26:07 #139
    111328 cryotek
    zie signature
    pi_60027280
    Klein vraagje tussendoor, is de OV-Studentenkaart geldig tot en met 16 juli, of TOT 16 juli?
    zie ondertitel
    pi_60115923
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 20:26 schreef cryotek het volgende:
    Klein vraagje tussendoor, is de OV-Studentenkaart geldig tot en met 16 juli, of TOT 16 juli?
    Daarvoor kwam ik juist ook naar dit topic toe . Kan je er morgen nu mee reizen of niet?
    Morgen is nl de laatste stagedag voor mijn vakantie, zou precies goed uitkomen, anders moet ik betalen .
    Treinkaartje + strippen kosten nog meer dan de vergoeding die ik ervoor krijg .
      dinsdag 15 juli 2008 @ 12:25:36 #141
    69724 Lucky_Strike
    Hello Sweetie
    pi_60117693
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 20:26 schreef cryotek het volgende:
    Op mijn OV staat dat de korting ingaat op 16 juli, dus vrij reizen geldt tot en met 15 juli.
    Dit is overigens al jaren zo.
    Spoilers!
    pi_60118360
    Ik las dat het collegegeld vanaf volgend jaar wel ¤ 3600,- kan gaan worden :S
    pi_60119718
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 12:57 schreef BabblingBrook het volgende:
    Ik las dat het collegegeld vanaf volgend jaar wel ¤ 3600,- kan gaan worden :S
    Dat is voor studenten die van buiten de EU hier komen studeren...
      dinsdag 15 juli 2008 @ 22:58:06 #144
    146875 aaipod
    Primus inter pares
    pi_60133079
    Hey, kort vraagje. Ik ga in september beginnen met een HBO opleiding. Wanneer mag ik mijn fel begeerde bus/trein papiertje weer ophalen?
    pi_60133103
    Wat is dat Studielink trouwens irritant. Vorig jaar hoefde ik bijna niets door te geven bij m'n inschschrijving. Nu moet ik alle cijfers van m'n HAVO diploma doorgeven en de exacte datum wanneer ik die behaald heeft.

IB Groep geeft aan dat de datum van het behalen van het diploma niet klopt, en dat m'n cijfer voor M&O ook niet klopt.
    Hoe moet ik nou weer weten wanneer ik dat diploma heb gehaald? Ik heb de datum die op het diploma staat doorgegeven.
      dinsdag 15 juli 2008 @ 23:07:16 #146
    146875 aaipod
    Primus inter pares
    pi_60133325
    Ik hoop dat een studielink vraag hier ook mag.

Dat stomme ding blijft dit doen:

De onderwijsinstelling heeft verzoek ontvangen
    Aanmeldverzoek geregistreerd door IB-Groep
    Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
    Collegegeld betaald

Betalingsgegevens:
    Betalingsgegevens ingediend

Komt dat wel goed?

EDIT: Dit staat er dus al weken
    pi_60144870
    Ik zie tussen de bomen het bos niet meer en ik hoor van iedereen wat anders!

Ik doe HBO
    2003-2004 stufi ontvangen 1e jaar
    2004-2005 stufi ontvangen 2e jaar
    2005-2006 gedeeltelijk stufi ontvangen (Studie onderbroken vanwege werken/reizen) 3e jaar
    2006-2007 geen stufi ontvangen
    2007-2008 stufi ontvangen 3e jaar

Ik moet volgend jaar afstuderen.

Krijg ik volgend jaar vanaf september nog stufi?
    Moet ik mijn O.V. kaart inleveren?
    Als ik een master ga doen op de Universiteit krijg ik dan weer stufi?
    En heb ik tijdens deze master gewoon mijn ov kaart?

Alvast bedankt!
    Otherwise we wouldn't do it. After all we're not fucking stupid! At least, we're not that fucking stupid!
    pi_60145272
    - Je krijgt alleen stufi voor een beperkt aantal masters.
    - Je krijgt intotaal 4 jaar (48 maanden) stufi, maakt niet uit wanneer en hoevaak onderbroken, dus dat kan je zo uitrekenen. (als ik het zo ie lijkt het alsof je nu nog een maand of 6 tegoed hebt)

- IB bellen, die kunnen je vast een helderder antwoord geven
    pi_60201512
    Jongens, ik maak me zorgen. Ik heb nog steeds geen bericht gehad over OV-kaart en aanvullende beurs ( 2maanden geleden verzoek ingediend). De formulieren over inkomens van je ouders heb ik al opgestuurd, maar nog geen bericht. En ik heb ik ook nog geen een woord over OV-kaart gezien. Het enige wat ik wel heb gekregen is een bericht over mijn studiefinanciering ( basisbedrag).

[ Bericht 0% gewijzigd door biljartbal op 20-07-2008 01:15:40 ]
    pi_60221431
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 23:07 schreef aaipod het volgende:
    Ik hoop dat een studielink vraag hier ook mag.

Dat stomme ding blijft dit doen:

De onderwijsinstelling heeft verzoek ontvangen
    Aanmeldverzoek geregistreerd door IB-Groep
    Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
    Collegegeld betaald

Betalingsgegevens:
    Betalingsgegevens ingediend

Komt dat wel goed?

EDIT: Dit staat er dus al weken
    Bij mij staat dit er ook al een tijdje, maar heb al wel brieven van de onderwijsinstelling gehad en heb ook al een studentennummer, dus zou me niet al te druk maken met wat er daar staat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')