abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59509372
weet iemand hoeveel je per maand moet betalen voor hbo als je gekozen heb om het niet in één keer te betalen?
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:07:12 #102
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_59509712
Wettelijk Collegegeld voor 2008/2009 is ¤ 1565
could you just [i]not[/i] breathe?
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:10:28 #103
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_59509771
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 02:01 schreef iFreaky het volgende:
Ik had een vraagje, misschien weten jullie dat. Anders bel ik morgen even.

Wat is het verschil tussen een "Aanvullende beurs" en een "Prestatiebeurs" ?
Prestatiebeurs
Studiefinanciering in het hoger onderwijs is een prestatiebeurs. Dat betekent dat de basisbeurs en de aanvullende beurs eerst als lening worden uitbetaald. Voor de OV-studentenkaart wordt ook een maandelijks bedrag aan lening berekend.

Haal je binnen de diplomatermijn (tien jaar) een diploma op minstens hbo-niveau, dan wordt je prestatiebeurs omgezet in een gift. Je hoeft de basisbeurs, de aanvullende beurs en de OV-studentenkaart dan niet terug te betalen.

Aanvullende beurs is een onderdeel van de prestatiebeurs.
Voor alle info over de studiefinanciering kun je terecht op www.ib-groep.nl
pi_59511449
Prestatiebeurs is op het HBO minder dan op het MBO en collegegeld is hoger, lekker motiverend
pi_59517650
Dus je krijgt met de presatiebeurs:
- Basisbeurs
- Aanvullende beurs
- extra toeslag voor je OV?

Maar het verschil is dus dat je bij de prestatiebeurs meer geld ontvangt en bij de aanvullende beurs minder maar daardoor loop je weer minder risico om meer terug te hoeven betalen als je het niet haalt?

Geld dat ook voor het MBO? Of moet je dan daarna een HBO opleiding gaan doen zodat je niets hoeft terug te betalen?

Laatste vraag, wat zijn dan de maandelijkse bedragen wat je ontvangt met een prestatiebeurs?

Alvast bedankt
pi_59517924
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:07 schreef HuubTuub het volgende:
Wettelijk Collegegeld voor 2008/2009 is ¤ 1565
Dat gaat hard werken worden. Donders.
pi_59517960
Verder: Als ik dit jaar van het MBO naar het HBO over ga, is mijn huidig opgebouwde studieschuld (i.v.m. studiefinanciering en O.V.) dan kwijtgescholden?
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:31:34 #108
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_59518827
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:59 schreef iFreaky het volgende:
Dus je krijgt met de presatiebeurs:
- Basisbeurs
- Aanvullende beurs
- extra toeslag voor je OV?

Maar het verschil is dus dat je bij de prestatiebeurs meer geld ontvangt en bij de aanvullende beurs minder maar daardoor loop je weer minder risico om meer terug te hoeven betalen als je het niet haalt?

Geld dat ook voor het MBO? Of moet je dan daarna een HBO opleiding gaan doen zodat je niets hoeft terug te betalen?

Laatste vraag, wat zijn dan de maandelijkse bedragen wat je ontvangt met een prestatiebeurs?

Alvast bedankt
Lees het stukje nog eens rustig door.
Studiefinanciering = prestatiebeurs.
Aanvullende beurs is een onderdeel van de studiefinanciering en is dus ook prestatiebeurs.
Prestatiebeurs is voor MBO, HBO en WO.

Bedragen kun je op de site vinden
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:33:26 #109
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_59518903
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 14:09 schreef Geqxon het volgende:
Verder: Als ik dit jaar van het MBO naar het HBO over ga, is mijn huidig opgebouwde studieschuld (i.v.m. studiefinanciering en O.V.) dan kwijtgescholden?
Als je op het MBO niveau 3 of 4 hebt gedaan en ook een diploma hebt gehaald voor minimaal niveau 3 of 4.
dan wel.

Rentedragende lening wordt nooit kwijtgescholden. Die moet je altijd terugbetalen.
pi_59521552
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:33 schreef Geqxon het volgende:
Voor mijn opleiding op de HU heb ik mij dus via Studielink aangemeld. Van de IB-groep kreeg ik een brief dat ik nu voor deze opleiding aangemeld ben, en ik studiefinanciering aan moest vragen.

Goed, nu staat mijn nieuwe opleiding, zelfs na een week wachten, nog steeds niet onder "School/Studie" bij "Mijn IB-groep". Hoort dit? Of vraag je stufi op een andere manier aan?
Mijn opleiding staat dus wel bij "Ga naar aanmeldgegevens". Maar goed, daar kan ik weer geen Stufi aanvragen.

Dus ik bel voor de grap even, maar nee, hier kon ik niet mee geholpen worden. Of het moest via papier of het moest via studielink.

Ga ik echter naar Studielink, klik ik op "Studiefinanciering aanvragen", ga ik weer terug naar de IB-Groep.
pi_59521602
Als het dan zo belangrijk is, het aanvragen van studiefinanciering, waarom maken ze niet een enorme knop met: "Studiefinanciering hier aanvragen".
pi_59656812
mss een hele stomme vraag, maar zou je na het afstuderen nog 3 à 4 maanden kunnen lenen ook al ga je geen vervolgopleiding doen? Ik ga in oktober naar Amerika en zou graag wat extra centjes mee willen nemen (JA IK WERK FULLTIME, maar ik vind het nog niet genoeg) Is dat mogelijk?
pi_59656828
Je kan nog 2 (of zelfs 3?) jaar lenen
pi_59656892
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:18 schreef lienelien het volgende:
Je kan nog 2 (of zelfs 3?) jaar lenen
Dus ook al je niet verder studeert? Oh waar heb je dat vandaan? Ik kan het niet vinden op de website.
pi_59657107
4 jaar prestatie en 3 jaar lening

moet je wel studeren uiteraard
pi_59657512
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:35 schreef FranticDJ het volgende:
4 jaar prestatie en 3 jaar lening

moet je wel studeren uiteraard
Ah toch studeren? Eigenlijk wel logisch. Bedankt.
pi_59757842
hey fokkers,

Ik heb onlangs een bericht gekregen van IBG over mijn studiefinanciering.
Ik krijg volgens brief tussen okt t/m dec basisbeurs.

Maar er staat niets over aanvullende beurs. Krijg ik hiervoor een apart bericht ?
En er staat ook niets over OV-kaart. Moet ik dat los aanvragen ?

En mn laatste vraag heb ik recht op studiefinanciering in maand september? Mijn studie begint op 1 sep. (oktober word ik pas 18)

thnx alvast!!
pi_59759144
Vraagje. Ik ben in februari dit jaar gestopt in het eerste jaar van m'n HBO opleiding. Nu wil ik in September weer beginnen aan een anderen HBO opleiding. Mijn vraag is of ik dit keer opnieuw m'n OV pas in Oktober krijg. Of krijg ik hem nu wel in September?
pi_59760438
Geld lenen buiten je studie. .
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:37:38 #120
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_59761218
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 18:44 schreef tafelkleed12 het volgende:
hey fokkers,

Ik heb onlangs een bericht gekregen van IBG over mijn studiefinanciering.
Ik krijg volgens brief tussen okt t/m dec basisbeurs.

Maar er staat niets over aanvullende beurs. Krijg ik hiervoor een apart bericht ?
En er staat ook niets over OV-kaart. Moet ik dat los aanvragen ?

En mn laatste vraag heb ik recht op studiefinanciering in maand september? Mijn studie begint op 1 sep. (oktober word ik pas 18)

thnx alvast!!
Op de eerste bladzijde van het bericht kun je ook vinden welke aanvraag je gedaan hebt. Daar moet dan ergens staan basisbeurs + aanvullende beurs.
Als die erbij staat krijg je nog 2 ouderopgave formulieren, die moet je door je ouders laten invullen. Met die gegevens kan de IB Groep het inkomen van je ouders opvragen bij de belastingdienst. Als de inkomensgegevens zijn ontvangen kan de aanvullende beurs berekend worden.
Om dit proces te versnellen zou jou bij de ouderformulieren ook een inkomensverklaring van de belastingdienst kunnen toevoegen. Laat je ouders een inkomensverklaring van 2006 opvragen.

Je OV recht moet ook op de eerste bladzijde genoemd staan. Als je vanaf oktober recht hebt op studiefinanciering krijg je half september een afhaalbericht voor je OVkaart.

Omdat je in oktober 18 wordt maar wel een HBO of univeristaitre opleiding gaat doen, gaat je recht automatisch per 1 oktober in. Dat is het laatste kwartaal van het jaar en je ouders ontvangen dan ook geen kinderbijslag meer voor je. De maand september heb je geen studiefinanciering en OV kaart.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:38:40 #121
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_59761233
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Vraagje. Ik ben in februari dit jaar gestopt in het eerste jaar van m'n HBO opleiding. Nu wil ik in September weer beginnen aan een anderen HBO opleiding. Mijn vraag is of ik dit keer opnieuw m'n OV pas in Oktober krijg. Of krijg ik hem nu wel in September?
Als je op 1 september recht hebt op studiefinanciering heb je ook recht op een OV kaart, het afhaalbericht krijg je dan half augustus.
  maandag 30 juni 2008 @ 11:59:14 #122
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_59790412
Hoe moet je in godsnaam stufi aanvragen bij mijn ibgroep?
Als ik klik op wijziging aanvragen en 1 sept. selecteer, staat er dat dat niet mogelijk is..

ik snap dr geen kut van
My mama didn't raise no fool
pi_59791015
Ik heb vorig jaar een nullening via Mijn IB-Groep aangevraagd aangezien toen mn 4 jaar stufi verbruikt was en ik mn OV-kaart wilde behouden. Ik sta nog steeds ingeschreven bij de uni.

Bij Mijn IB-Groep kan ik echter nergens in mijn gegevens terugvinden dat ik nu gebruik maak van die nullening.
Bij aangevraagd staat nog steeds: basisbeurs + aanvullende beurs.

Is dat normaal?
pi_59791194
quote:
Op maandag 30 juni 2008 11:59 schreef La_Vita het volgende:
Hoe moet je in godsnaam stufi aanvragen bij mijn ibgroep?
Als ik klik op wijziging aanvragen en 1 sept. selecteer, staat er dat dat niet mogelijk is..

ik snap dr geen kut van
Zit je wel op de juiste plek dan? Ik denk dat je bij aanvragen moet zitten, niet bij wijzigen.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)_hoger_onderwijs.asp

Als je naar een kantoor gaat helpen ze je ook, en daar weten ze precies hoe het zit. Je kan ook bellen.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_59799478
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen idee Asile, ik zit ook nog steeds te wachten op een antwoord op mijn post hierboven....
Misschien kan je het beste zelf contact opnemen met de IB-Groep aangezien jouw vraag behoorlijk ingewikkeld is. Vooral ook omdat je tussendoor de nodige pech hebt gehad zijn ze misschien wat coulanter.

Ik denk dat ik zelf contact op ga nemen om na te vragen of ik bij het halen van mijn bachelor mijn volledige basisbeurs en ov schuld kwijtgescholden word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')