abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57373017
Hey Fok!ers!

Omdat ik bij concerten toch wel regelmatig het gevoel heb dat het niet zo goed is voor mijn oren, ben ik eens aan het rondkijken naar gehoorbescherming. Nu vraag ik me af wie er hier allemaal al ervaring heeft met gehoorbescherming en wat jullie bevindingen zijn.

Deze: http://www.alpine.nl/consument_muziek.htm schijnen erg goed te zien, maar geen idee of ik nu de MusicSafePro of de Partyplug moet kopen. Uit de info wordt ook niet echt duidelijk wat nu handiger is. Jullie enig idee?

of ?
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_57373058
Ik heb de MusicSafe Pro en gebruik ze bij concerten. Goeie dingen, beter dan die 5 paar voor 2 euro kneed plugjes.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:31:12 #3
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_57373642
Wacht eens even, je betaald geld voor een concert van je favouriete artiest, maar ipv te luisteren stop je die dingen in je oren ??
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_57373822
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:31 schreef zuigmarmot het volgende:
Wacht eens even, je betaald geld voor een concert van je favouriete artiest, maar ipv te luisteren stop je die dingen in je oren ??
Het is meer zo dat je én de muziek hoort én geen blijvend letsel op loopt!
pi_57374192
gewoon echte otoplastieken kopen. Kost dan wel 100 euro, maar blijven 5 jaar goed! (en dan wel de zachte, zijn supercomfortabel, en je hoort alles, alleen minder hard ;-) )
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:56:48 #6
11066 punksquad
-------------
pi_57374199
ik heb de musicsafe pro. bevallen erg goed
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
pi_57375691
tvp
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:55:33 #9
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57375802
quote:
Omdat je bv Motörhead nog een 2e keer wilt horen...
[KNE]-Mod
pi_57375853
Ik houd niet van die dingen omdat er altijd een gaatje open blijft. Dat is dan een heel subtiel filter.
Bij het Kruidvat hebben ze zacht schuimrubberen plugjes. 6 stuks voor een paar euro met bewaardoosje.
Afgeronde hoekjes - niet die cylindertjes.
Gaan geen pijn doen en dempen ALLES.

Dit soort spul dus.
De Hema en de Etos hebben ze ook.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:58:40 #11
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57375875
Ik ga ze ook maar eens aanschaffen denk ik. Als je in sommige zalen de decibel-meter tot ver boven de 100 ziet uitslaan kan ik me niet voorstellen dat dat goed is voor je oren.
pi_57375907
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:41 schreef Donders het volgende:
http://www.sorb.nl
O, je hebt dus ook nog deze:

Nog één om over te twijfelen.
Iemand verstand van deze dingen?
pi_57375949
Ik vraag me alleen af hoe dat er uit gaat zien. Steken die dingen ver uit je oor?
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:09:28 #14
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_57376055
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:02 schreef De Wouzeraar het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe dat er uit gaat zien. Steken die dingen ver uit je oor?
Cool toch juist?
pi_57376182
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:57 schreef mgerben het volgende:
Ik houd niet van die dingen omdat er altijd een gaatje open blijft. Dat is dan een heel subtiel filter.
Bij het Kruidvat hebben ze zacht schuimrubberen plugjes. 6 stuks voor een paar euro met bewaardoosje.
Afgeronde hoekjes - niet die cylindertjes.
Gaan geen pijn doen en dempen ALLES.

Dit soort spul dus.
De Hema en de Etos hebben ze ook.
Juist, ze dempen alles... en da's nou net teveel. Ik heb ze een aantal keer gebruikt bij concerten en het geluid is dan echt belabberd. Het klinkt vele malen minder hard, maar ook vele malen minder goed.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:02 schreef De Wouzeraar het volgende:
Nee, bij die MusicSafe Pro zit een buisje waarmee je ze je gehoorgang in kunt duwen. Ze steken dan nog net genoeg uit om ze uit je oor te pulken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_57376615
* Toad heeft Filterz en is er erg tevreden mee.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:51:11 #17
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_57376880
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:55 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Omdat je bv Motörhead nog een 2e keer wilt horen...
Motorhoofd speult helegaar nie hard hoor..

wellicht SOIA in een klein zaaltje met GI-Joe headstomp
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:54:10 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57376942
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:51 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Motorhoofd speult helegaar nie hard hoor..
Vond het de laatste keer ook wel meevallen idd.
Maar het gaat om het idee.

In principe vind ik het ook belachelijk, maar ik snap wel dat mensne het doen, soms staat het geluid echt gewoon te hard en/of te schel.
[KNE]-Mod
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:56:58 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_57376994
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:37 schreef Toad het volgende:
* Toad] heeft [url=http://www.filterz.nl/nl/index.php]Filterz[/url en is er erg tevreden mee.
daar heb ik hele hele goeie dingen overgehoord.

Denk dat ik die zelf ook maar ga aanschaffen. Niet dat ik vaak uitga, 4x per jaar ofzo... maar ik heb otosclerose. En elke keer in de muziek maakt het enkel erger.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_57377255
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

daar heb ik hele hele goeie dingen overgehoord.

Denk dat ik die zelf ook maar ga aanschaffen. Niet dat ik vaak uitga, 4x per jaar ofzo... maar ik heb otosclerose. En elke keer in de muziek maakt het enkel erger.
Wel een beetje duur alleen.

Dan ga ik denk ik toch maar voor de Alpine oordoppen.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:23:44 #21
27648 Weakling
available in strong mint
pi_57377521
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:37 schreef Toad het volgende:
* Toad] heeft [url=http://www.filterz.nl/nl/index.php]Filterz[/url en is er erg tevreden mee.
*Eensch is

Aangemeten oordopjes (ik hou niet zo van die moeilijke woorden ) zijn altijd vele malen beter dan standaard dingen in je oren douwen. Het geluid is stukken beter en je hebt geen geluidslekken, waardoor een deel van het oorspronkelijke geluid alsnog je oor in sijpelt.

Overigens, met oordoppen zoals de Filterz is het geluid weliswaar stukken beter, maar een lichte "vervorming" is ook hiermee merkbaar. Het oorspronkelijke geluid, maar dan zachter klopt niet helemaal. Echter is deze vervorming vrij minimaal en absoluut niet storend.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_57377612
quote:
Eigenlijk hoor je het geluid juist beter met oordoppen in. Als ik oordoppen dragen niet zo irritant zou vinden, zou ik het ook zeker doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57394609
Ik (als muzikant) heb bij een 'beterhoren'-winkel, doppen op maat laten maken. Met daarbij filters speciaal voor muzikanten. Dat betekent dat alle frequenties gelijk gedempt worden zodat er niets aan het geluid veranderd (behalve dat het zachter wordt ). kosten 160 euro. Maarja dan heb je wel doppen die altijd goed zitten en niet het geluid vervormen.
Beetje veel geld wellicht als het alleen voor af en toe naar een concert is. Dan zou je bv gewoon die alphine dingen kunnen kopen voor 25 euro.
pi_57394629
Ben er ook naar opzoek
pi_57394872
Alpine dingen besteld!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')