abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2008 @ 00:02:59 #251
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_57860379
ha, de vergelijking Envy vs. Bois do Portugal lees je niet zo vaak. Leuk om te lezen.
Confidence through competence
pi_57860696
Ik heb even in de directory gezocht daar werd er ook niet één keer melding van gemaakt. Ik bedoel ook zeker niet te zeggen dat ze gelijk zijn ofzo, maarja allebei cederhout en in de base amber, musk en sandelhout. Voor mijn neus zijn ze iig voor een goed deel gelijk. BdP wint voor mij maar Envy is duidelijk meer bang for your buck.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 6 april 2008 @ 01:13:44 #253
55709 Stereotomy
pi_57861914
Ruikt BdP dan met die beschrijving niet meer naar Nemo of de Pal Zileri Sartoriale?

Oh, en vandaag had ik Hammam Bouquet op. Zo puur van mijn huid opsnuiven vind ik hem echt te sterk, beetje urinenoot komt er doorheen, maar door mijn kleren heen is het echt lekker.
pi_57864355
Ja die lijkt er ook wel op. Maar BdP is all about cedar, uit Sartoriale krijg ik meer roos en sandelhout. Bovendien is de topnoot van Sartoriale veel meer citrusy dan die van BdP, die opent met veel lavendel.
pi_57894636
Vandaag de St Dupont Signature pour Homme van W1ZZ geprobeerd. De opening deed me aan dennenaalden denken, maar dat is blijkbaar volgens mijn neus de optelsom van peper en grapefruit. Hij droogt daarna op naar noten van Stereotomy's Ouders' Medicijnkastje (aka amber en incense)
  maandag 7 april 2008 @ 19:30:58 #256
55709 Stereotomy
pi_57894979
Ik dacht dat aoud was?
pi_57895178
Het geurtje dat ik nu draag heet STR8 en zit in een rood blik
  maandag 7 april 2008 @ 19:45:56 #258
55709 Stereotomy
pi_57895343
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:39 schreef Jekoos het volgende:
Het geurtje dat ik nu draag heet STR8 en zit in een rood blik
Is dat de tegenhanger van G8?
pi_57895851
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:45 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Is dat de tegenhanger van G8?
Zo, hebben wij vandaag de lolbroek aan? Ik heb helaas nog steeds niet m'n van Skins A'dam gebedelde monsters Royal English Leather binnen
pi_57898812
Heb vanavond trouwens de hele avond Mugler - B*Men opgehad om te testen. De drydown doet me heel erg denken aan de drydown van Bulgari Black maar er is niet of nauwelijks evolutie in B*Men, alleen dat de geur minder sterk wordt. Terwijl Bulgari Black nu juist vrij heftig begint met rook en rubber en dan zachtjes aan rustiger wordt. Dat bevalt me wel, ik houd ook van rokerige whiskies (Islay).

Bulgari Black - Mugler B*Men: 1 - 0
  maandag 7 april 2008 @ 22:37:46 #261
55709 Stereotomy
pi_57899325
10 - 0

Iedereen was lirisch over B*Men op Basenotes, maar ik zie het echt niet. Maar dat is persoonlijk denk ik. Er zit een noot in die mij een klein beetje misselijk maakt (zelfde als met de Pal Zileri Sartoriale, die heb ik nu dus ook verkocht), maar ik weet niet welke noot dat is.

Bulgari Black is imho rook, rubber, vanille en zwarte thee. B*Men is zoet en kruiden.
pi_57900161
Heh je bent net als een moederkloek die d'r kindje BB beschermt

Is je Floris Santal al binnen?
  maandag 7 april 2008 @ 23:40:53 #263
55709 Stereotomy
pi_57900913
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:09 schreef W1ZZ het volgende:
Heh je bent net als een moederkloek die d'r kindje BB beschermt

Is je Floris Santal al binnen?
Ja, mijn BB is mijn Creed.

Ik verwacht al mijn aankopen eind deze week of anders volgende week pas. Ik weet dat de L'Instant de Guerlain en de M7 Fresh al opgestuurd zijn, en van de Floris zal ik morgen eens vragen hoe het daarmee staat.

Ik vond de Floris echt lekker. Een zachtere, romigere versie van Gucci Envy.
pi_57901162
Ik las op BN dat B*Men ook al discontinued is dus je bent toch blijkbaar niet de enige die er zo over denkt
pi_57901251
Hij is nog wel her en der te vinden, maar heb al een tidje A*Men gehad en ben er wel een beetje op uitgekeken, zou zelf dus niet snel weer iets kopen dat er zo dicht bij ligt.
  maandag 7 april 2008 @ 23:56:19 #266
55709 Stereotomy
pi_57901258
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:51 schreef W1ZZ het volgende:
Ik las op BN dat B*Men ook al discontinued is dus je bent toch blijkbaar niet de enige die er zo over denkt
Nou, ik las ook op BN dat Thierry Mugler er tegenwoordig zo uitziet:

klik hier voor het volledige plaatje.

En dat was zo:

He's lost it.
pi_57901310
Heh doet me denken aan al die gasten die je altijd op www.hotchickswithdouchebags.com ziet
pi_57901359
He bah. Om het topic wat op te leuken mijn nieuwe icon in 't groot:
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:02:36 #269
55709 Stereotomy
pi_57901365
Ik heb trouwens een antwoordkaartje wat bij mijn Mugler Cologne zat teruggestuurd naar Thierry Mugler Parfums in Apeldoorn - ben benieuwd of ze me nog iets terugsturen.

A*Men Coffee pls
pi_57901434
Je mag wat over is (schat zo de helft) van mijn A*Men Pure Coffee tester wel hebben als je 'm wil proberen..
pi_57901530
ook een aanrader: even een mailtje sturen naar contact@salons-shiseido.com dat je graag bijv. Muscs Koublaï Khan eens wilt ruiken maar dat die niet in NL te vinden is en je adres vermelden en dan sturen ze een pakketje met minisamples solid perfume van alle SL geuren op. Ze reageren overigens (iig bij mij) niet op je mailtje maar sturen dus wel wat op.
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:31:52 #272
55709 Stereotomy
pi_57901683
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 00:07 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Je mag wat over is (schat zo de helft) van mijn A*Men Pure Coffee tester wel hebben als je 'm wil proberen..
Graag!
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 00:16 schreef W1ZZ het volgende:
ook een aanrader: even een mailtje sturen naar contact@salons-shiseido.com dat je graag bijv. Muscs Koublaï Khan eens wilt ruiken maar dat die niet in NL te vinden is en je adres vermelden en dan sturen ze een pakketje met minisamples solid perfume van alle SL geuren op. Ze reageren overigens (iig bij mij) niet op je mailtje maar sturen dus wel wat op.
D'r is op BN ook zo'n thread met alle e-mailadressen van vrijwel alle parfummerken, dus je zou kunnen mass mailen.
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:32:18 #273
55709 Stereotomy
pi_57901689
En LKS, wie is die lesbienne in je avatar?
pi_57901770
Jean Seberg, geen lesbienne, wel hoofdrolspeelster in À Bout de Souffle (ook wel bekend als Breathless) van Jean-Luc Godard, waar dit shot uit komt.

De dame die hiervoor in m'n icon stond is nog in m'n sig te vinden
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:41:10 #275
55709 Stereotomy
pi_57901805
Van de dame hiervoor heb ik ook veel MP3's

Hoe spreek je de merknaam Thierry Mugler eigenlijk uit? In het Frans met een lange E aan het eind of in het Engels, met -èr aan het eind?
pi_57901836

* le_knightclub_soda is bossanova freak
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:46:26 #277
55709 Stereotomy
pi_57901873
Ik kan Bossa Bab op mijn gitaar spelen.

Ik ben Nuevo Tango freak.
pi_57901959
Lange E aan het eind iig, é dus. Het 'mug' gedeelte heb ik op verschillende manieren gehoord. M'n Frans is helaas niet zo goed als m'n Portugees.

volgens mij gaan we een klein beetje offtopic
pi_57904284
En dat terwijl Frans toch wel makkelijker is. Portugese/Braziliaanse familie?
pi_57906380
Mijn samples van The Perfumed Court zijn eindelijk binnen; Bandit, Tabac Blond en Musc Ravageur. Vandaag Tabac Blond aan het testen en so far so good. Smoky en warm, leer.. heerlijk!
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_57906578
Ahh, nog een liefhebber van uitgesproken geuren! Al die saaie aquatics van tegenwoordig. Wie zitten hier trouwens allemaal op Basenotes?

Stereotomy als Stereotomy
W1ZZ als Merlino
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:39:57 #282
55709 Stereotomy
pi_57906882
Ah, josja, daar was je inderdaad al op aan het wachten.

W1ZZ is hier ook van de niche, dus misschien kunnen jullie wat upscale samples ruilen. Ik heb bij toeval vandaag je Creed Original Vetiver op! Toch een rijkere geur dan Guerlain Vetiver of Mugler Cologne. Ik denk dat Vetiver echter in Europa niet zo gewardeerd wordt als in de VS, maar toch, prima geurtje.
pi_57907073
In ieder geval niet als basis voor een geur. Ik ben er wel achter nu dat het vaak als ondersteuning in geuren zit en dan vind ik het geen probleem.

Er liep (liep want hij is gesloten) ook een thread op BN over dat Amerikanen liever fris en schoon ruiken en Europeanen geen probleem hebben met animalic geuren. Als dat klopt is het wel te begrijpen dat Vetiver erg populair is in de VS.
pi_57914351
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:13 schreef W1ZZ het volgende:
En dat terwijl Frans toch wel makkelijker is. Portugese/Braziliaanse familie?
In Lissabon gewoond
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:20 schreef W1ZZ het volgende:
Ahh, nog een liefhebber van uitgesproken geuren! Al die saaie aquatics van tegenwoordig. Wie zitten hier trouwens allemaal op Basenotes?

Stereotomy als Stereotomy
W1ZZ als Merlino
Ik sta sinds kort geregistreerd onder m'n eigen naam, Jarno. Maar heb nog maar 1 post geplaatst.
pi_57929554
Waarom is shipping volgens Frederic Malle en Serge Lutens zo duur!? SL wil ¤15 voor verzending naar Nederland en FM wil ¤17 (!!). Vanaf eBay uit de VS betaal je minder.

BTW mooie taal Portugees. Kan het wel lezen (en met veel moeite schrijven) maar niet spreken helaas.
pi_57933954
Net even Viktor & Rolf Antidote geprobeerd, 1 spray slechts. Vond het direct al een beetje nondescript geurtje, daarna rook ik wat van de lavendel en nootmuskaat. Nu, een uur later, ruik ik bijna niks meer, alleen nog iets heel vaag orientals. Volgende keer misschien iets enthousiaster aanbrengen. M'n moeder keurde Flowerbomb al af, dus tot nu toe geef ik toch sterk de voorkeur aan de kleding collecties als het op V&R aankomt

Misschien wordt het ook wel verstomd door de Eau Savage Extrême van Dior die ik op de andere pols heb. 10 keer minder noten erin, maar wel veel meer aanwezig. De opening deed me wat aan limoen denken. Daarna ruikt ie een beetje floral en vrouwelijk, maar wel lekker. Volgens basenotes is de middle note genista. Zou eerlijk gezegd niet weten hoe dat in het echt ruikt, maar dat zal dit wel zijn dan. De recensies op BN zijn trouwens op z'n zachts gezegd niet zo positief.

Portugees is een erg mooie taal idd! Moet zeggen dat mijn Portugees wel een stuk achteruit is gegaan sinds ik er niet meer woon, probeer het nu weer wat op te pikken door elke dag even de Metro van Lisboa te lezen. Wil ook een begin maken met Italiaans, wat ik ook een heel mooie taal vind. Komt o.a. qua grammatica wel wat overeen met Portugees. Meen me te herinerren dat jij er gewoond hebt? Voeg me anders maar toe op msn, anders gaat het hier steeds zo offtopic.
pi_57934603
Hehe ben nu msn aan 't downloaden (ben niet zo'n fanatiek gebruik hoewel ik wel een account uit de stoneage nog heb ).

Heb vandaag Serge Lutens' Muscs Koublaï Khan op. Hier past echt maar één smiley: Hele fijne geur, erg vergelijkbaar met Musc Ravageur van Frederic Malle maar deze is minder zoet, natuurlijker. Het is wel van een solid perfume sample dus ik kan er eigenlijk te weinig over zeggen maar dit is duidelijk een winnaar!

Helaas: deze wordt dus niet verkocht bij Skins en ik zou voor de verzending ¤15,- mogen aftikken. Maar ik ga met een maand ofzo naar Parijs!

Helaas2: ze verkopen deze alléén in 75ml splash bottles wat dus betekent dat ik er zelf nog even een atomiser bij mag verzinnen.
pi_57938021
Haha, om eerlijk te zijn ben ik ook niet zo vaak online te vinden.

Ik wist trouwens niet dat ze bij de Douglas ook atomizers verkopen, heb er vandaag direct een paar gekocht. En Rive Gauche was verdwenen, maar neem aan niet voorgoed uit het assortiment?
pi_57938165
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:19 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik wist trouwens niet dat ze bij de Douglas ook atomizers verkopen
Uhhm, ga je me nu vertellen dat ik voor lul net 100 atomisers uit de VS heb besteld?

A.d. Rive Gauche: er zijn op BN wel geruchten dattie eruit gaat. Ik zag m vandaag bij de Douglas in Rotterdam nog gewoon staan.
  woensdag 9 april 2008 @ 17:36:56 #290
55709 Stereotomy
pi_57938313
De Douglas atomizers heb ik ook gezien, 5 EUR voor een metalen atomizer toch? Plastic atomizers verkochten ze hier iig niet.

Rive Gauche.... scheerschuim-effect. Fantastische geur, maar past voorlopig nog niet bij mij denk ik.
pi_57938741
Hier in Zwolle hadden ze wel plastic atomizers, ¤1,95 p/s.

Beetje dit model:
pi_57939174
Ohh hehe, ik heb exact dezelfde atomisers besteld als die van jou Stereotomy, kosten 45 dollarct. p/stuk
  donderdag 10 april 2008 @ 09:09:40 #293
55709 Stereotomy
pi_57950663
*&#@(*&(@*&#

Verkoper in Amerika heeft bij USPS te horen gekregen dat hij geen parfum mag opsturen tenzij hij wil liegen op de custom forms en dat wil hij niet etc. etc.

Strikt genomen is dat wel zo, maar volgens mij wilde hij gewoon niet voor 23 EUR zijn 100ml Floris Santal verkopen.

Mijn Floris, wat doe je?
pi_57950743
Is 't via eBay? Kun je daar dan niet wat tegen doen??
  donderdag 10 april 2008 @ 09:17:17 #295
55709 Stereotomy
pi_57950774
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:15 schreef W1ZZ het volgende:
Is 't via eBay? Kun je daar dan niet wat tegen doen??
Strikt genomen niet. Hij wilde eigenlijk eerst US-only shippen, pas toen ik hem een PM stuurde wilde hij wel naar Europa met USPS shippen (mijn request). Maar als dat blijkt dus inderdaad strikt genomen niet mogelijk te zijn. Wel met FedEx enzo, maar dan zit je op 50 USD verzendkosten en dat trek ik niet.

Bijna een 100ml Floris voor 35 EUR incl. shipping gehad; bijna te mooi om waar te zijn.
pi_57950901
balen hee Ik zag je sig op BN al vroeg me al af hoe 't zat. Het was mij ook een keer opgevallen dat op een pakketje uit Amerika body lotion stond ipv fragrance.
pi_57951759
Om dezelfde reden ben ik laatst op ebay een flesje Tom Ford (issie weer) Purple Patchouli misgelopen, al wist de verkoper het mij gelukkig wel via pm te melden voor ik ging bieden. Klote customs.
pi_57953867
Ben vanochtend alweer naar de Skins geweest om even aan die floris van je te ruiken: lekker! Hij's wel tammer dan de Original Santal maar op de één of andere manier ook weer classier. OS is wat dirtier.
  donderdag 10 april 2008 @ 11:55:06 #299
55709 Stereotomy
pi_57954002
Floris Santal is de cleanste Gucci Envy die ik heb geroken. Heel mellow, creamy.

Floris Sandlewood schijnt een helemaal tam beest te zijn, puur sandelhout (in Santal is er geen sandelhout aan te pas gekomen volgens de mensen op BN ).
pi_57954450
Als je écht van sandelhout houdt moet je Santal de Mysore van SL eens ruiken, als ik daaraan ruik is 't net of ik gewoon aan een flesje sandelhoutolie ruik.

Ben zelf ook weer geld lichter maar dan aan een cadeautje: Heb een 3x10ml Frederic Malle - Une Rose voor een vriendinnetje gekocht:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')