FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / hoeveel pk leverd een luchtfilter eigenlijk op?
TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 11:51
Hallo!

Ik lees overal dat als je een openluchtfilter doet
en je kat weg haald, dat je 25pk meer krijgt.

Weet iemand of dit echt zo is?

de motor heeft 130pk standaard, heb ik nu dan 155?
RoodWitBlauwvrijdag 14 maart 2008 @ 11:55
kijk eens op www.tunersonline.nl


schijnt dat ze daar veel verstand hebben met tunen, en dus ook wat jij wilt.
SimtekF1vrijdag 14 maart 2008 @ 11:57
Volgens mij als je stickers op je auto plakt en er een trekhaak onderbouwd heb je al snel 40 pk meer.
SimtekF1vrijdag 14 maart 2008 @ 11:58
Het is Asmooh!!!!!!!!!!!
TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 12:01
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 11:58 schreef SimtekF1 het volgende:
Het is Asmooh!!!!!!!!!!!
?
Munckyvrijdag 14 maart 2008 @ 12:06
Gast, open gewoon 1 topic voor je vragen...

Dit riekt naar SPAM btw..!!!!!! SPAMHOER!!!
SimtekF1vrijdag 14 maart 2008 @ 12:07
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:01 schreef TunersOnline.nl het volgende:

[..]

?
Wat ?
rudedeltadudevrijdag 14 maart 2008 @ 12:10
een spamduo?
TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 12:11
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:07 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Wat ?
Beetje tegen je eigen clone praten.
sungaMsunitraMvrijdag 14 maart 2008 @ 12:11
SimtekF1vrijdag 14 maart 2008 @ 12:11

Nou dat weer.
Check die site dan, Tunersonline en kijk eens welke naam je daar overal ziet, nerd.
GizartFRLvrijdag 14 maart 2008 @ 12:11
Je luchtfilter is eigenlijk alleen maar een beperking voor he taantal PK's.
Zonder luchtfilter pak je het meeste.
TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 12:13
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:11 schreef GizartFRL het volgende:
Je luchtfilter is eigenlijk alleen maar een beperking voor he taantal PK's.
Zonder luchtfilter pak je het meeste.
jah maar dan komt er troep in
rudedeltadudevrijdag 14 maart 2008 @ 12:13
rofl de pofl..... wat een site en een prachtig lopend forum zeg
-Muse-vrijdag 14 maart 2008 @ 12:13
Dat iemand hier überhaupt serieus op gaat reageren
TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 12:13
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:11 schreef SimtekF1 het volgende:

Nou dat weer.
Check die site dan, Tunersonline en kijk eens welke naam je daar overal ziet, nerd.
die site hebben we samen aangemaakt om te bashen, want dat is toch cool
GizartFRLvrijdag 14 maart 2008 @ 12:14
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef TunersOnline.nl het volgende:

[..]

jah maar dan komt er troep in
Gewoon niet in de stad rijden.
Op snelweg en buitenwegen valt het wel mee. ( En daar heb je juist je extra vermogen nodig).
rudedeltadudevrijdag 14 maart 2008 @ 12:14
Wie is Paul Mulder eigenlijk?
TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 12:15
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:14 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Gewoon niet in de stad rijden.
Op snelweg en buitenwegen valt het wel mee. ( En daar heb je juist je extra vermogen nodig).
ooh cool
TheFreshPrincevrijdag 14 maart 2008 @ 12:16
Zullen we dan zijn forum ook maar gaan volspammen?
rudedeltadudevrijdag 14 maart 2008 @ 12:17
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:16 schreef MaGNeT het volgende:
Zullen we dan zijn forum ook maar gaan volspammen?
Nee
Metro2005vrijdag 14 maart 2008 @ 12:17
Open luchtfilter mits goed geinstalleerd: 1 tot 2 pk erbij
Open luchtfilter niet goed geinstalleerd: tot 5 pk eraf

Kat weg levert vaak rond de 5pk extra.

Voor 25pk extra mag je richting een turbo, hogere compressie of andere extreme maatregelen gaan. Dat lukt je nooit met wat betere ademhaling.
TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 12:18
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:17 schreef Metro2005 het volgende:
Open luchtfilter mits goed geinstalleerd: 1 tot 2 pk erbij
Open luchtfilter niet goed geinstalleerd: tot 5 pk eraf

Kat weg levert vaak rond de 5 tot 10pk extra.
Hm, waarom zegt iedereen dan altijd van kat weg is 15pk en luchtfilter is ongeveer 10, ook vaak op marktplaats. Met deze luchfilter krijg je 10pk!

allemaal onzin?

en turbo zoek ik nog
TheFreshPrincevrijdag 14 maart 2008 @ 12:23
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:17 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

Nee
tevebevrijdag 14 maart 2008 @ 12:24
Raceland is super goed!! Ik heb die ook en echt een supah geluidje!! 25pk kan wel kloppen. Ik rij iedereen weg bij het stoplicht nu! Voor de rest is mn auto nog standaard.

TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 12:26
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:24 schreef tevebe het volgende:
Raceland is super goed!! Ik heb die ook en echt een supah geluidje!! 25pk kan wel kloppen. Ik rij iedereen weg bij het stoplicht nu! Voor de rest is mn auto nog standaard.

cool, wat vooor auto heb je dan? ook een golf 2?
rudedeltadudevrijdag 14 maart 2008 @ 12:26
Dan heb ik ook nog een vraagje:
Ik heb mijn kat verwijderd, maar nu heb ik de laatste tijd veel last van anusjeuk....

Kan dit iets met elkaar te maken hebben?
eevebevrijdag 14 maart 2008 @ 12:27
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:18 schreef TunersOnline.nl het volgende:

[..]

Hm, waarom zegt iedereen dan altijd van kat weg is 15pk en luchtfilter is ongeveer 10, ook vaak op marktplaats. Met deze luchfilter krijg je 10pk!

allemaal onzin?

en turbo zoek ik nog
je gelooft zeker ook die marktplaats advertenties waarbij je met een oude volumeknop en 2 draadjes je auto 30pk meer geeft?
TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 12:28
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:27 schreef eevebe het volgende:

[..]

je gelooft zeker ook die marktplaats advertenties waarbij je met een oude volumeknop en 2 draadjes je auto 30pk meer geeft?
nee dat zeker niet, maar het zag er allemaal goed en vertrouwend uit
tevebevrijdag 14 maart 2008 @ 12:29
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:26 schreef TunersOnline.nl het volgende:

[..]

cool, wat vooor auto heb je dan? ook een golf 2?
Die heb ik total loss gereden toen ik dronken was. Heb nu een CRX type 2! Echt een aanrader!
TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 12:30
ik blijf bij mijn golfje
KhaZvrijdag 14 maart 2008 @ 12:33
Ik kwam laatst deze gozer tegen op een tof tuning forum:



Hij schijnt er nogal veel vanaf te weten, Asmooh ofzo heet-ie, beetje vreemde naam maar ja. Ff googlen dude, deze pr0 moet je strikken!
tevebevrijdag 14 maart 2008 @ 12:34
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:33 schreef KhaZ het volgende:
Ik kwam laatst deze gozer tegen op een tof tuning forum:

[ afbeelding ]

Hij schijnt er nogal veel vanaf te weten, Asmooh ofzo heet-ie, beetje vreemde naam maar ja. Ff googlen dude, deze pr0 moet je strikken!
En knorretje?
Tournesolvrijdag 14 maart 2008 @ 12:36
Wat een taalfouten..
tevebevrijdag 14 maart 2008 @ 12:40
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:36 schreef Tournesol het volgende:
Wat een taalfouten..
Je punt is?
DroogDokvrijdag 14 maart 2008 @ 12:43
OMG wat een toppic.
tevebevrijdag 14 maart 2008 @ 12:48
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:43 schreef DroogDok het volgende:
OMG wat een toppic.
toppic en alsof die serieus is....gewoon meelullen dus.
kabelhaspelvrijdag 14 maart 2008 @ 12:56
uitlaatspruitstuk
nokkenassen

daar haal je winst mee
TunersOnline.nlvrijdag 14 maart 2008 @ 12:57
jaah uitlaatspruitstuk is turbospruitstuk
moet alleen nog turbo hebben
en nokkenassen zeiden ze dat ik standaard moest laten
Munckyvrijdag 14 maart 2008 @ 13:08
Nee, de nokkenassen moet je ook veranderen.. anders gaat het finaal mis.
De turbo moet een grote zijn met een minimale diameter van 35cm. Denk ook aan je wielophanging.. die moet je verzwaren met zo'n 10% omdat de kracht anders niet weg kan.
Als laatste moet je zorgen dat je een goed inspruitverlengstuk heb.
kabelhaspelvrijdag 14 maart 2008 @ 13:12
Gaskabel strakker zetten voor snellere gasrespons is ook fijn.

Wat nog beter is, maar dit is een beetje experimenteel, is een slang van het luchtfilter direct op je uitlaat aan te sluiten. Op deze manier hergebruik je je uitlaatgassen want niet alleen hogere prestaties geeft maar ook nog een stuk zuiniger is.

Standaard zit dit al in een auto, genaamd EGR (zie Wikipedia) maar dit is dat wat onbekendere methode. Redelijk nieuw in het tunerscircuit maar het proberen waard, je sloopt er verder niks mee

Smallere bandjes helpen ook, minder weerstand is meer power. Ohja, en je reservewiel en achterbank weghalen voor gewichtsvermindering.
kabelhaspelvrijdag 14 maart 2008 @ 13:12
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:12 schreef kabelhaspel het volgende:
Gaskabel strakker zetten voor snellere gasrespons is ook fijn.

Wat nog beter is, maar dit is een beetje experimenteel, is een slang van het luchtfilter direct op je uitlaat aan te sluiten. Op deze manier hergebruik je je uitlaatgassen want niet alleen hogere prestaties geeft maar ook nog een stuk zuiniger is.

Standaard zit dit al in een auto, genaamd EGR (zie Wikipedia) maar dit is dat wat onbekendere methode. Redelijk nieuw in het tunerscircuit maar het proberen waard, je sloopt er verder niks mee

Smallere bandjes helpen ook, minder weerstand is meer power. Ohja, en je reservewiel en achterbank weghalen voor gewichtsvermindering.
Munckyvrijdag 14 maart 2008 @ 13:13
en vergeet de NOS-superduperpower niet men, anders ben je nog nergens!
Metro2005vrijdag 14 maart 2008 @ 13:14
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:18 schreef TunersOnline.nl het volgende:

[..]

Hm, waarom zegt iedereen dan altijd van kat weg is 15pk en luchtfilter is ongeveer 10, ook vaak op marktplaats. Met deze luchfilter krijg je 10pk!

allemaal onzin?

en turbo zoek ik nog
allemaal onzin ja.
kabelhaspelvrijdag 14 maart 2008 @ 13:14
Niks van die lui aantrekken hoor, dit heeft de toekomst:

Wat nog beter is, maar dit is een beetje experimenteel, is een slang van het luchtfilter direct op je uitlaat aan te sluiten. Op deze manier hergebruik je je uitlaatgassen want niet alleen hogere prestaties geeft maar ook nog een stuk zuiniger is.
Daklemvrijdag 14 maart 2008 @ 13:14
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:13 schreef Muncky het volgende:
en vergeet de NOS-superduperpower niet men, anders ben je nog nergens!
Inderdaad!

NOS FTW!
jitzzzzevrijdag 14 maart 2008 @ 13:21
Ik denk duizendhonderd pk extra.
Munckyvrijdag 14 maart 2008 @ 13:24
Hoogstens win je er 500 pk mee, meer echt niet hoor..

Wat kabelhaspel zegt klopt idd wel.. ben ik met 'm eens. Werkt het beste.. Let wel op dat je dan wel een splitsing van de slang maakt die naar het luchtfilter loopt. Deze moet aangesloten worden op de airco. Als je dit niet doet dan heeft de airco ook geen enkele zin...

Succes
Palomarvrijdag 14 maart 2008 @ 13:24
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:14 schreef kabelhaspel het volgende:
Niks van die lui aantrekken hoor, dit heeft de toekomst:

Wat nog beter is, maar dit is een beetje experimenteel, is een slang van het luchtfilter direct op je uitlaat aan te sluiten. Op deze manier hergebruik je je uitlaatgassen want niet alleen hogere prestaties geeft maar ook nog een stuk zuiniger is.
Je kunt beter een zeil op het dak zetten en dan de uitlaatgassen daar naartoe leiden, zodat ze in het zeil blazen. Dan haal je pas echt hoge snelheden. Is hier nog niet zo bekend, want het komt uit de Amerikaanse Formule 1.
Munckyvrijdag 14 maart 2008 @ 13:26
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:24 schreef Palomar het volgende:

[..]

Je kunt beter een zeil op het dak zetten en dan de uitlaatgassen daar naartoe leiden, zodat ze in het zeil blazen. Dan haal je pas echt hoge snelheden. Is hier nog niet zo bekend, want het komt uit de Amerikaanse Formule 1.
Jeetje, hoe kom jij aan die informatie? Ik dacht dat 't nog topsecret was, ik heb het ook gehoord via-via.. maar 't is dan toch uitgelekt vrees ik!
MuRKievrijdag 14 maart 2008 @ 15:26
elke auto heeft een luchtfilter

1. luchtfilter geeft nagenoeg geen extra pk's
2. Als je een openluchtfilter bedoeld dan alsnog punt 1.

spammertdtd !!!!1!!1111Einz0l!!1!!zwei!1

Ow enne je kat er tussenuit halen is goej voor het milieu en leuk voor de portemoja
raulboulivrijdag 14 maart 2008 @ 16:17
D16TURBOOOOOvrijdag 14 maart 2008 @ 16:20
kom maar naar http://www.tunersonline.nl

geen zin om op fok te reageren, elke halve dag een account!
eevebevrijdag 14 maart 2008 @ 16:33
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:20 schreef D16TURBOOOOO het volgende:
kom maar naar http://www.tunersonline.nl

geen zin om op fok te reageren, elke halve dag een account!
waarom heb je het trouwens hier over een golf 2 terwijl je op je eigen forum een gare civic hebt?
Munckyvrijdag 14 maart 2008 @ 16:38
Dikke pauper, en nou oprotten!
Googolplexianvrijdag 14 maart 2008 @ 16:47
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:33 schreef eevebe het volgende:

[..]

waarom heb je het trouwens hier over een golf 2 terwijl je op je eigen forum een gare civic hebt?
Omdat de velgen uitwisselbaar zijn is de rest dat ook
VjenneKloetnvrijdag 14 maart 2008 @ 17:18
De neptuner is terug!
tevebevrijdag 14 maart 2008 @ 17:56
Waarom zijn er mensen die hier serieus op in gaan? Kennen die de geschiedenis niet van Asmooh
Tomatenboervrijdag 14 maart 2008 @ 18:24
Ik stel voor om een speciale tuningslang aan het uiteinde van je uitlaat te bevestigen, deze onder je auto door naar je motorblok door te trekken, en aan te sluiten op de luchttoevoer van de interieurruimte.

Levert ook vette PK's op man!

Het is bovendien nog milieubewust ook want de Co2 uitstoot wordt hergebruikt!

Succes!
ThaFreakvrijdag 14 maart 2008 @ 18:28
user aka Asmooh heeft een ban te pakken dus pleuren we het topic ook dicht!!