abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60291643
Topic gaat over alle soorten producten die banken aanbieden met betrekking tot sparen. SLOTJE.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_60292416
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:52 schreef MoneyTalks het volgende:
Topic gaat over alle soorten producten die banken aanbieden met betrekking tot sparen. SLOTJE.
Sjongejonge, ik stel een vraag die gaat over banksparen als onderdeel van een spaarhypotheek om daar aan het eind je hypotheek mee te kunnen afslossen. Ik heb het overduidelijk niet over een Easyblue-spaarrekening of een jaardeposito ofzo, dus kap eens met je slotje-gezeur.

Ik wil gewoon graag weten waarom het banksparen zo enorm aantrekkelijk klinkt, omdat ik dingen die enorm aantrekkelijk klinken meestal wantrouw omdat er altijd wel een addertje zit. Ergens. Maar ik kan dat addertje even niet vinden en daarom vraag ik het hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2008 12:22:44 ]
pi_60292588
Een lijstje nadelen die hier wordt genoemd:

In de eerste jaren worden er veel kosten van je premie afgehaald
Van welke premie? De premie die ik stort in het spaardeel zou bij de Rabobank ook 100% meetellen als ingelegd geld zei de adviseur. Of hebben ze het over de premie voor je overlijdensrisicoverzekering? Die zou in ons geval maar 23,75 per maand zijn - wat kan daar nou op worden ingehouden?

Gebonden aan één geldverstrekker
Is dat erg? Ik ben niet zo gevoelig voor overstappen, zit ook al jaren bij dezelfde bank (niet de Rabo overigens ), heb liever een stabiel iets dan dat ik steeds rond moet zoeken naar iets beters? Of heeft (kunnen) overstappen nog voordelen?

Oversluiten heeft vaak negatieve gevolgen
Hele hele hele blonde vraag misschien, maar is oversluiten wat je doet als je overstapt en is dit dus een herhaling van het vorige punt? Of sluit je over als je naar een ander huis wilt verhuizen? En wat zijn dan de negatieve gevolgen?

Hypotheekrente is vaak 0,2% hoger
Tja, als de spaarrente dat dan ook is houdt het elkaar aardig in balans toch?

Slechts onder bepaalde voorwaarden is uitkering belastingvrij
Maar die uitkering wordt toch gebruikt om je huis af te lossen (aan het eind?), of heb je dan ook nog allerlei lastige belastingdingen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 23 juli 2008 @ 23:59:46 #29
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60309940
tvpeetje
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_60316616
Dezelfde situatie hier, ook wij zijn bezig met hypotheek en zijn door alle informatie ondertussen totaal kwijt wat nu voor/nadelen zijn van banksparen tov spaarhypotheek.

We hebben twee offertes, een Rabobank, 5,7%rente banksparen en Fortis, ook 5,7% en spaarhypotheek.
Financieel maken ze niet heel veel verschil in de kosten, maar wellicht wel in uitkering bij overlijden en verhuizen? Je leest veel juichverhalen over banksparen, maar wat zijn nu concrete voor en nadelen?
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:21:04 #31
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_60317059
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:59 schreef Wexy het volgende:
tvpeetje
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
pi_60322602
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:57 schreef moi80 het volgende:
Dezelfde situatie hier, ook wij zijn bezig met hypotheek en zijn door alle informatie ondertussen totaal kwijt wat nu voor/nadelen zijn van banksparen tov spaarhypotheek.

We hebben twee offertes, een Rabobank, 5,7%rente banksparen en Fortis, ook 5,7% en spaarhypotheek.
Financieel maken ze niet heel veel verschil in de kosten, maar wellicht wel in uitkering bij overlijden en verhuizen? Je leest veel juichverhalen over banksparen, maar wat zijn nu concrete voor en nadelen?
Ha, nog een slachtoffer .

Ik moet wel zeggen dat ik van steeds meer mensen (die er meer verstand van hebben dan ik) hoor dat het met het oog op de toekomst belangrijk is een flexibele hypotheek te nemen. Je weet nooit wat de overheid voor dingen gaat uithalen met rentes en voorwaarden en weet ik het wat nog meer. Banksparen is volgens mij zo'n beetje de meest onflexibele vorm van hypotheek die je kunt nemen. Geen wonder, banken willen zich nou eenmaal aan je binden.

Maar wat dan wel? Dat is nog de grote vraag
pi_60322961
Ik dacht eerst juist dat banksparen flexibel was omdat je ORV zelf kan kiezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')