Een lijstje nadelen die
hier wordt genoemd:
In de eerste jaren worden er veel kosten van je premie afgehaald Van welke premie? De premie die ik stort in het spaardeel zou bij de Rabobank ook 100% meetellen als ingelegd geld zei de adviseur. Of hebben ze het over de premie voor je overlijdensrisicoverzekering? Die zou in ons geval maar 23,75 per maand zijn - wat kan daar nou op worden ingehouden?
Gebonden aan één geldverstrekker Is dat erg? Ik ben niet zo gevoelig voor overstappen, zit ook al jaren bij dezelfde bank (niet de Rabo overigens

), heb liever een stabiel iets dan dat ik steeds rond moet zoeken naar iets beters? Of heeft (kunnen) overstappen nog voordelen?
Oversluiten heeft vaak negatieve gevolgen Hele hele hele blonde vraag misschien, maar is oversluiten wat je doet als je overstapt en is dit dus een herhaling van het vorige punt? Of sluit je over als je naar een ander huis wilt verhuizen? En wat zijn dan de negatieve gevolgen?
Hypotheekrente is vaak 0,2% hoger Tja, als de spaarrente dat dan ook is houdt het elkaar aardig in balans toch?
Slechts onder bepaalde voorwaarden is uitkering belastingvrij Maar die uitkering wordt toch gebruikt om je huis af te lossen (aan het eind?), of heb je dan ook nog allerlei lastige belastingdingen?