abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57354008
Ik vroeg me eigenlijk af of er een soort schroevendraaiers bestaan in de vorm van een inbus. Heb zelf uiteraard wel een setje inbussleutels, maar echt veel kracht kan je er niet mee zetten, doordat je dan snel schuin schroeft en uit de bout glijdt.

Ik ben dus opzoek naar een stuk gereedschap waarmee je veel beter en effectiver kracht kan zetten, want ik moet een aantal bouten losdraaien die zo vast zitten dat ze met een gewoon setje sleutels niet los te krijgen zijn.

Wie o wie heeft er tips voor me?
pi_57354183
Naar de plaatselijke doe-het-zelf zaak lopen en ze kopen?
pi_57354209
Rijden mag eventueel ook.
pi_57354511
Ik ben uiteraard al bij de plaatselijke formido geweest en daar hebben ze alleen orriginele inbussleutels waar ik dus juist niets aan heb Overigens hadden ze daar ook nooit van een soort schroevendraaiers voor inbus gehoord.. Bestaan deze wel?
pi_57354556
Dat méén je niet?

Wat een paupers
Probeer het eens bij een fatsoenlijke ijzerwaren/gereedschaps handel dan.

-edit- tuurlijk bestaan die dingen. Die bouwmarktsjappies weten gewoon niet waar ze het over hebben.
pi_57354618
pi_57354652
Ah Geweldig!
Straks gelijk even langs de ijzerwarenhandel!

Thnx
  donderdag 13 maart 2008 @ 17:08:21 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57354940
Ik heb een setje van Teng Tools.
Prima kwaliteit voor een redelijk prijs.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_57355932
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:56 schreef dingdang het volgende:
Ah Geweldig!
Straks gelijk even langs de ijzerwarenhandel!

Thnx
maar met een gewone inbussleutel kun je nog altijd de meeste kracht zetten
en als hij schuin draait dan heb je of de verkeerde maat of je steekt hem er niet ver genoeg in
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_57356129
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:54 schreef densmee het volgende:

[..]

maar met een gewone inbussleutel kun je nog altijd de meeste kracht zetten
en als hij schuin draait dan heb je of de verkeerde maat of je steekt hem er niet ver genoeg in
Als ze te diep zitten om met de korte kant bij te kunnen wil het wel eens lastig zijn.

En als TS zo'n setje heeft met van die uitklapbare sleutels (als een soort zwitsers zakmes) is het helemaal ellende.
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:26:59 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57356527
Als je echt kracht moet zetten, kan je beter een Hazet (of ander goed merk)bitje nemen. In een goede ratel.
Die "gewone" imbussleutels zijn bij mij ook wel eens afgebroken.
Dat kan je vervelende schaafwonden en erger opleveren
pi_57358364
Ja met een gewone inbus kan je niet genoeg kracht zetten... doordat je de kracht naar de zijkant uitoevend floept de sleutel er snel uit (komt ook ivm beetje roest)
Ik heb inmisseks een setje bits gehaald (ik wist de maakt niet). Echter bleek er ook nog verschil in nederlandse en amerikaanse maten te zitten. 4mm is te groot, en 3mm is net iets te klein. Na enig zoekwerk blijk ik een 1/8" maat nodig te hebben. Probeer daar maar eens een bitje van te vinden :S
pi_57358647
koop wel een goede want je draait en je bitje en je schroef kapot
dat is dus een botte ellende
pi_57359076
Dat is inderdaad het probleem wanneer ik de normale inbussleutels gebruik.
Maar iemand idee waar ik (eventueel) de engelse maten kan aanschaffen? Ik heb wel een pakketje gevonden met 7/64" en 9/64 gevonden, maar ik heb natuurlijk net weer een tussenmaat nodig.
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:44:18 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57359869
Weet niet hoe belangrijk het is dat deze inbus los moet.

Deze heeft Teng Tools:
http://catalogue.tengtools.com/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=T20&kat_bid=T20&dokid=5177817&katnr=2&katsektnr=43

Dit is de importeur:
http://www.vynckier-tools.com/

Volgens de importeur is Geerdink in Doetinchem dealer(als je profiel klopt)

Je kan natuurlijk ook gewoon bij de Gamma/Praxis morgen eens snuffelen in de uitgebreide bits dozen die ze altijd bij de uitgang voor ¤5 hebben liggen.

NB.
Heb even in de garage gekeken. 1/8 bit zit bij mij in zo'n cheapo setje.
Heb ik al een tijdje, maar heb ik de laatste tijd ook nog wel zien liggen. Grijs-groen of rood hardplastic doosje met redelijk veel bits. Deze dus:

[ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 13-03-2008 22:53:46 ]
pi_57360561
Sow, je hebt wel een uitgebreide set!
Goed idee van geerdink, ik ga er morgen gelijk langs! uiteraard is een setje ook prima, zolang die bit er maar in zit
Heb vandaag trouwens al bij praxis en formido gekeken, daar hebben ze alleen nederlandse maten helaas.
  donderdag 13 maart 2008 @ 22:28:13 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_57362741
kijk even in Duitsland bij een bouwmarkt
daar verkopen ze wel setjes met vreemde maten.
of bij een auto materialen zaak (nee niet halforts)
wel iets duurder maar wel goed gereedschap.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 13 maart 2008 @ 23:04:03 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57363785
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:14 schreef dingdang het volgende:
Sow, je hebt wel een uitgebreide set!
...
Daarom heb ik ook ff plaatjes voor je gemaakt.
Echt prima setje. 8,95 guldentjes ofzo voor betaald ooit. Heb je voor de rest van je leven alle leipe bitjes op voorraad. Tot er weer een nieuwe beveiligde torx komt natuurlijk.
pi_57370850
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 23:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook ff plaatjes voor je gemaakt.
Echt prima setje. 8,95 guldentjes ofzo voor betaald ooit. Heb je voor de rest van je leven alle leipe bitjes op voorraad. Tot er weer een nieuwe beveiligde torx komt natuurlijk.
die setjes hebben ze recentelijk gehad bij de Aldi toen meteen maar 2 opgehaald
pi_57381649
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
Weet niet hoe belangrijk het is dat deze inbus los moet. :p

Deze heeft Teng Tools:
http://catalogue.tengtools.com/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=T20&kat_bid=T20&dokid=5177817&katnr=2&katsektnr=43

Dit is de importeur:
http://www.vynckier-tools.com/

Volgens de importeur is Geerdink in Doetinchem dealer(als je profiel klopt)
Super! Bij Geerdink heb ik inderdaad een setje weten te scoren waar ook de 1/8 bit in zat. T kost wat (20 eur) maar ben er wel super mee geholpen!

Helaas heb ik echter niet alle bouten los kunnen krijgen.. en ik zal deze dus op een andere manier moeten zien te verwijderen. Wat is hiervoor de beste methode? ze zijn ingezonken, dus kan de kop er niet af slijpen. Ik heb het wel geprobeerd met een ijzerboortje, en dan proberen de kop of de moer proberen te doorboren, maar dat is ook niet echt ideaal. Welk gereedschap (of boor) werkt hier het beste voor? Hoe krijg ik deze rotte bouten toch los?
pi_57382581
Waar zitten die boutjes nou in dan?

Zal niet de eerste keer zijn dat iemand meent een sleutel te hebben die niet goed past maar hem gewoon verkeerd vasthoudt.
pi_57383385
In een geweer (tippmann 98c)
De boutjes die niet meer losgaan zijn helaas doorgedraaid en deze zal ik dus op een andere manier los moeten zien te krijgen.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 21:01:26 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57383731
Kan je niet een torx bitje er in "slaan"? Die bijten goed, en dan krijg je vaak nog wel iets los.
Anders even proberen op 1 van de inbus boutjes die je wel los hebt gekregen
Heet stoken/paar dagen in de kruipolie al gedaan neem ik aan?
WD40/Ballistol vind ik minder geschikt dan echte kruipolie; van die vieze dunne zwarte meuk moet je hebben.
pi_57383888
dat is een goede optie om morgen uit te proberen. Kruipolie nog niet geprobeerd, en helaas ook geen tijd meer voor. morgen moet ik de bout los hebben want ik moet het geweer van binnen schoon maken. Heb deze zondag al nodig! Als het morgen dus niet lukt dan kan ik zondag niet paintballen
pi_57384433
je kunt het beste een linkse tap set halen bij een auto materialen zaak of gereedschapswinkel
en goede boortjes de maten weten ze bij die winkels wel. dan heb je nog kans voor zondag
pi_57384631
Linkse tap?? Wat is dat precies?
pi_57387884
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:01 schreef Hyperdude het volgende:
Kan je niet een torx bitje er in "slaan"? Die bijten goed, en dan krijg je vaak nog wel iets los.
Anders even proberen op 1 van de inbus boutjes die je wel los hebt gekregen
Heet stoken/paar dagen in de kruipolie al gedaan neem ik aan?
WD40/Ballistol vind ik minder geschikt dan echte kruipolie; van die vieze dunne zwarte meuk moet je hebben.
Dan mol je zowel je torx schroevendraaier als het boutje. Je moet gereedschap niet gebruiken voor dingen waarvoor het niet bedoeld is.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:37 schreef dingdang het volgende:
Linkse tap?? Wat is dat precies?
Da's een tap met een linksdraaiende schroefdraad, in plaats van rechtsdraaiend zoals standaard.
Als je die ín het boutje tapt, draait het boutje als tegenreactie dus erúít.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 10:19:38 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57391719
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:01 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Dan mol je zowel je torx schroevendraaier als het boutje. Je moet gereedschap niet gebruiken voor dingen waarvoor het niet bedoeld is.
...
Nood breekt wetten...
Linkse tap is misschien wel een beter idee, maar die geven ook geen 100% resultaat garantie.

NB Daarom moet je ook gewoon wat cheapo bits rond hebben slingeren; die zijn prima geschikt om dingen te doen die eigenlijk niet kunnen/mogen; en kosten geen drol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')