abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57352584
Hallo,

Ik ben bezig met een paper voor het vak mediarepertoire van mijn studie Media&Cultuur. Het is de bedoeling dat ik 25 mediaproducten (films, tv-programma's, you tube-filmpjes, reclames, games, etc.) vind met een scène waarin:

'beeldende kunst vernield wordt in de aanwezigheid van de kunstenaar zelf'.

De kunstenaar mag zijn beeld/schilderij zelf vernietigen, of hij mag toekijken hoe iemand anders het doet.

Voordat ik weer reacties krijg van oplettende bezoekers: het is inderdaad al de derde keer dat ik dit bericht plaats. Blijkbaar bezoeken veel kenners dit forum waardoor het veel tips oplevert.

Inmiddels heb ik al (mede dankzij jullie tips):
- Frida
- Turks Fruit
- New York Stories
- Pollock
- Rembrandt
- Lust for Life
- Camille Claudel
- The Draughtsman's Contract
- videoclip 'Always' - Bon Jovi
- Basquait
- reclame FBTO
- tv-serie Dexter (weet iemand toevallig in welk seizoen en welke aflevering Lila haar kunst in de fik steekt?)
- tv-serie Heroes

Kunnen jullie me helpen aan nog een aantal mediaproducten?

Alvast heel erg bedankt! Groet Anne.
pi_57352620
Hoeveel van die opdrachten heeft die school van jou
pi_57352672
ik dacht aan Fight Club, maar voor zover ik weet is de kunstenaar daar niet bij aanwezig
pi_57353082
D\r staat vast ergens een filmpje op youtube van iemand die een net gedraaide drol wegspoelt. Heb je er weer een.
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
pi_57354047
Batman, Jack Nicholson vernielt als The Joker een museum (op de muziek van Prince ) Geen kunstenaars bij maar dat weet toch niemand op die school van je.
Cato! You imbecile, not now, Cato!
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:37:12 #6
13973 ranja
image means nothing
pi_57354206
Hm, dat de kunstenaar zelf toekijkt niet maar wel de veilingmeester of curator van het museum...
de film: The Magic Christian
scene: Peter Sellers als multimiljonair en Ringo Starr als z'n aangenomen zoon kopen een duur portret-schilderij, snijden vervolgens, onder de verschrikte blik van die curator, de neus er uit (!) voor hun 'verzameling klassiek gevormde neuzen'
pi_57354282
Ohja, de curator is John Cleese, hè? Goeie film.
Cato! You imbecile, not now, Cato!
pi_57354490
quote:
- videoclip 'Always' - Bon Jovi
Die klopt niet, daar is die schilder zelf niet bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')