abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57329624
Ik wist niet of dit het beste in DIG of MUZ kon, dus toch maar MUZ gekozen.

Het zit zo: Ik heb dus een Boss GT-3 effectenpedaal die ik op mijn computer aan wil sluiten. Mij werd verteld dat ik zo via mn computer geluiden helder kan opnemen, ook kun je effecten op het pedaal downloaden.
Nu heb ik een snoer gekocht, waar een Midi in- en uitgang (zie paint) naar een USB uitgang gaan, dit snoer doe ik in mijn computer.
Er werd mij aangeraden om de programma's Cubase en Guitar Rig te downloaden kopen, ik heb ze nu allebei.
Nu is mijn vraag: Als ik op opnemen klik ofzo, gebeurt er niets, op de een of andere manier ontvangt mijn computer geen signaal van het pedaal ofzo? Moet ik andere software downloaden, of heb ik nog één of ander compressor apparaatje nodig ofzo?

Wie kan mij helpen?

woensdag 12 maart 2008 @ 16:39:00 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_57329818
Ik betwijfel of je GT3 de output over de MIDI/USB kabel gooit...en of je PC wel op audio input via USB zit te wachten. Om het te horen zou ik een van de outputs van de GT3 gewoon met een lead/tulp/whatever naar je pc brengen om het in die applicaties opneembaar te maken. Voor het downloaden van dingen naar je GT3 lijkt het me weer wel waarschijnlijker dat je met die MIDI/USB kabel aan de slag moet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_57329846
Je moet de output van de GT-3 aansluiten op de PC, niet op je versterker
Trek in zure vla?
Trek in zure vla?
Trek in zure vla?
pi_57329854
Stel de vraag eens in het gitaristen topic, daar weten ze het vast!
pi_57329864
De GT-3 gebruikt midi voor het aansturen van effecten en het veranderen van de parameters ervan. Om audio op te kunnen nemen moet je 1 van de uitgangen van je GT-3 pakken en die op de Line In of de Mic ingang aansluiten.

Verder: Multieffect pedalen

Echte mannen hebben een dikke pedalenkoffer/board met duur boutiquespul
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_57330239
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:40 schreef insanergy het volgende:
Je moet de output van de GT-3 aansluiten op de PC, niet op je versterker
Maar dat snoer wat uit dat pedaal gaat is een midi in en uitgang wat samen wordt gevoegd tot 1 usb kabel, deze doe ik de computer in. Er gaat dus niets mn versterker in ?
Hoe kan ik dan de output naar de Line in, of Mic ingang doen?

Zo ziet dat kabeltje er dus uit
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:28:39 #7
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_57330796
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:58 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Maar dat snoer wat uit dat pedaal gaat is een midi in en uitgang wat samen wordt gevoegd tot 1 usb kabel, deze doe ik de computer in. Er gaat dus niets mn versterker in ?
Hoe kan ik dan de output naar de Line in, of Mic ingang doen?

[ afbeelding ]
Zo ziet dat kabeltje er dus uit
6mm naar 3,5mm stereo kabeltje?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_57330807
Midi wordt niet gebruikt om muziek over te dragen naar de PC, alleen voor programmering van je Boss GT pedaal (heb zelf een GT-8).
Als je op wilt nemen zul je dat via je links en rechts uit moeten doen, best naar een mengpaneel, en daarna naar een geluidskaart (beter om een goede geluidskaart te hebben, zelf heb ik een Audiophile USB van M-Audio). op die manier kan je behoorlijk helder op nemen, maar kijk ook goed naar de kabels die je gebruikt, daar kan ook wat verlies optreden in je signaal.
pi_57331691
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 17:29 schreef Aresdreams het volgende:
Midi wordt niet gebruikt om muziek over te dragen naar de PC, alleen voor programmering van je Boss GT pedaal (heb zelf een GT-8).
Als je op wilt nemen zul je dat via je links en rechts uit moeten doen, best naar een mengpaneel, en daarna naar een geluidskaart (beter om een goede geluidskaart te hebben, zelf heb ik een Audiophile USB van M-Audio). op die manier kan je behoorlijk helder op nemen, maar kijk ook goed naar de kabels die je gebruikt, daar kan ook wat verlies optreden in je signaal.
Ok, hier heb ik denk ik wel wat aan. Maar wat bedoel je met "via je links en rechts uit moeten doen". Hoe krijg ik dat voor elkaar?
En "en daarna naar een geluidskaart ", is dat de Mic input?

Ik ben niet zo van de computers.. Ik doe mn best
pi_57331921
links en rechts zitten bij mij op mijn pedaal (de output van het pedaal)
en geluidskaart... tja, das zo een geval waar je je speakers op aansluit van je pc
pi_57332278
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:23 schreef Aresdreams het volgende:
links en rechts zitten bij mij op mijn pedaal (de output van het pedaal)
en geluidskaart... tja, das zo een geval waar je je speakers op aansluit van je pc
Ok! Nou vat ik hem, ik heb dus een externe geluidskaart nodig.
pi_57332418
kan, vind ik wel het makkelijkst, of je moet een plugje van dikke naar dunne plug hebben (of andersom) om het op je geluidskaart van je PC aan te sluiten.
Ik vind extern iets makkelijker werken echter...
als je dan ook nog op wilt nemen is een handig opnamen programma ook iets om naar te kijken.
ik gebruik zelf abelton live, maar er zijn er zat op de markt, moet je maar ff naar zoeken
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:08:04 #13
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_57332969
Maar als je Guitar Rig gaat gebruiken met een externe kaart, dan heb je die hele GT-3 niet nodig... je gitaargeluid wordt dan dus gemaakt door de Guitar Rig software...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:32:34 #14
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_57333522
Volgens mij zit het pc in de pc, er zit niets in .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')