Het gaat niet om de spelling of het feit dat mensen soms een typfout maken. Het gaat om de hele cultuur van randdebielen die systematisch "me" gebruiken waar "mijn" hoort te staan.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:45 schreef House-Musik het volgende:
Spellingshuilies
Ik zeg meestal gewoon men ipv mijn...
Waarom in godsnaam? Om die ene letter minder die je dan moet typen?quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:45 schreef House-Musik het volgende:
Spellingshuilies
Ik zeg meestal gewoon men ipv mijn...
O wacht TS heeft het over typen ...quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam? Om die ene letter minder die je dan moet typen?
Duh... natuurlijk gaat het om geschreven taal. Nederland zit vol dialecten, dus je krijgt in spreektaal altijd wel wat klanken die in de buurt komen van de klacht van TS. Maar geschreven is het natuurlijk uiterst lelijk. Wanneer ik het in een sollicitatiebrief tegenkom, is het direct een streep door die kandidaat.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:52 schreef House-Musik het volgende:
[..]
O wacht TS heeft het over typen ...
Typen doe ik wel meestal gewoon mijn maar als ik praat wordt het meer iets van men.
Inderdaad. Vreselijk irritant.quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:30 schreef JDude het volgende:
Goede klacht.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:25 schreef ursel het volgende:
Ik stem voor een wijziging in de van Dale..![]()
Wanneer de taalbeheersing al zo in verval raakt, dan volgt de rest vanzelf...quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:42 schreef Rekkie het volgende:
Nou het is inderdaad wel het einde van de wereld hoor.... me in plaats van mijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |