Dat geeft marklin toch gewoon aan bij hun produkten, alles moet door een R1 kunnen, zo niet dan staat het vermeld! (zie bijv. de big boy)quote:Op maandag 1 september 2008 19:47 schreef DaMart het volgende:
Nu de vitrine hangt en ik dus weer wat ruimte heb op de baan, wil ik nog wat rijtuigen gaan kopen. Nu zit ik door de beperkte ruimte alleen met een R2-ovaal op de baan, waar mijn Zwitserse trek/duw-stam al niet doorheen komt. Weet iemand toevallig wat de maximale baklengte is om nog probleemloos door een R2-bocht te komen? Wel zo handig om daar bij de aanschaf rekening mee te houden.
Roco vermeld het in ieder geval niet in het boek of op de website. Met die Zwitserse IC kwam ik er ook pas achter toen ik thuis de doos openmaakte, iets te laat dus.Ik weet dat 303 mm te lang is, maar mijn oude rijtuigen van ongeveer 270 mm passen wel door de R2. Dus alles tot 270mm lijkt me geen probleem. Nu heb ik alleen rijtuigen van 282mm gezien, maar weet dus niet of die nou wel of niet door die bocht kunnen. En ik vind het zonde als ik nog een rijtuigstam heb die ik in de kast moet laten staan omdat de rijmogelijkheden te beperkt zijnquote:Op maandag 1 september 2008 19:53 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dat geeft marklin toch gewoon aan bij hun produkten, alles moet door een R1 kunnen, zo niet dan staat het vermeld! (zie bijv. de big boy)
Ja, het Rocosysteem, dus met een Lokmaus 2. De wissels bedien ik wel met de hand, dus via een knoppenpaneel.quote:
Wat is er moeilijk aan AnyRail (echt supersimpel), Wintrack (even wennen, maar daarna ontzettend krachtig) en wat heb je nog meer?quote:Op maandag 1 september 2008 18:32 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik had daar zo'n progje voor, ik meen dat het van davilex was, kostte geen drol en werkte fatsoenlijk.
Je hbt wel meer van die "mooie" programma's, maar vaak zijn ze veel te ingewikkeld.
EDIT: het was dus easycomputing
http://www.easycomputing.com/product.asp?ref=3629
Ik vond wintrack gewoon te duur, ik wou mijn baan eerst uitwerken op de pc, en dan uitprinten, meer niet.quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk aan AnyRail (echt supersimpel), Wintrack (even wennen, maar daarna ontzettend krachtig) en wat heb je nog meer?
Ik ben zelf bezig met Wintrack, al een week of wat. Eerst even paint gedaan, maar dat was meer om het globale idee uit te werken (en om dat meteen weer weg te donderen).
Ja, ik was nu aan het knutselen met Anyrail. Je kan idd 50 stukken gebruiken. Maar het leuke is dat je flexrail onbeperkt kan uitrekkenquote:Op dinsdag 2 september 2008 08:37 schreef Pheno het volgende:
AnyRail demo is gratis voor zover ik weet? Het leukeis, je mag er 50 stukken rails mee aanleggen. Als je dat opslaat als plaatje, dan gebruik je het in een nieuw anyrail project als image, en sluit je daar weer op aan
Stom truukje, maar het werkt.
Ik ben nu op het werk, dus het wordt even lastig. Het kan ook zijn dat ik in de war ben met D-rail, ook al een programma met demoquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, ik was nu aan het knutselen met Anyrail. Je kan idd 50 stukken gebruiken. Maar het leuke is dat je flexrail onbeperkt kan uitrekken
Maar hoe kan je een plaatje in anyrail gebruiken??
En kan je ook gewoon een lijntje zetten ofzo?? Die functies heb ik nog niet gevonden
Winrail heb ik niet geprobeerd. Met wintrack zou ik je wel een eind op weg kunnen helpen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb winrail ook geprobeerd, maar ik snap de flexrail daar niet..
D-rail is anyrailquote:Op dinsdag 2 september 2008 10:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ben nu op het werk, dus het wordt even lastig. Het kan ook zijn dat ik in de war ben met D-rail, ook al een programma met demo
Het zou zomaar kunnen, ik heb anyrail, wintrack en nog een paar geprobeerd. Het nadeel van die dingen: die namen lijken zo op elkaarquote:
Das misschien wel een goed idee, iets van bergen bij de verzinnen.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:14 schreef Pheno het volgende:
Ik zou de bochten niet zo scherp maken. Maar goed, je ging al niet voor natuurgetrouw natuurlijk
Zonder scherpe bochten wordt het lastig om te keren. Je zou die scherpe bochten kunnen camoufleren onder een heuvellandschap, zodat ze niet in het oog springen. Daardoor is het doodlopende spoor ook wat meer uit het zicht.
Dat zou niet eens zo'n slecht idee zijn, misschien dat mijn 7-delige Regional Bahn dubbeldekker er dan wel op pastquote:Meer een opmerking: het grote station is een meter lang zie ik, dus echt grote stammen kun je (en wil je misschien ook niet) niet gaan rijden. Als je de ruimte hebt (omdat je het over een nog te ontwerpen baantje ernaast hebt: doe het station met gemak x2.
Ik weet het. De baan wordt dan ook in secties op gedeeld.quote:Je rijdt met Fleischmann, dat is toch 2 rail? Volgens mij heb je 1 keerlus in dit plan zitten. Die begint linksboven bij de kruising, je kunt als je die volgt (blauwe rail)-> paarse rail weer teruggekeerd terugkomen. Gewoon even dat je het weetKeerlussen zijn niet vreemd, maar kortsluitechnisch gezien moet je ze wel oplossen.
Ik heb geen digitale ervaring, maar ik wil het wel even voor je navragen. Ik woon vlakbij een goeroequote:Op vrijdag 5 september 2008 17:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Niemand die het weet?
Apart... probeerde dat net even uit. Twee identieke locs op zelfde adres geprogrammeerd. En toch reed de een harder dan de anderquote:Op vrijdag 5 september 2008 19:40 schreef DaMart het volgende:
Is dat niet gewoon een kwestie van 2 gelijkwaardige locomotieven hetzelfde locadres geven, waardoor ze allebei precies hetzelfde reageren als je ze laat rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |