1 2 3 4 5 6 | ICE3 NS, Minitrix ICR/1602 Railion, Fleischmann ICM3 Koploper, Minitrix DH2 Wadloper, Fleischmann 6408, Minitrix. Die uit post hierboven staat ook op verlanglijst. |
Is dat ook een beurs? In houten is er begin volgende maand iig een grote, dus daar ga ik sowieso heen.quote:Op maandag 8 september 2008 10:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Eurospoor is in Utrecht neem ik aan? Daar wil ik wel weer eens heen
Ik begreep dat er nogal wat problemen waren met die plan E's van Artitec. Wielen die niet op alle stroomsystemen werken, draaistellen die niet helemaal kunnen draaien etc. Nog problemen mee gehad?quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:31 schreef JaFFe het volgende:
Vandaag een digitale roco startset gekocht met een 2400 loc en 3 plan E wagons van artitec en piko rails. Een bonte verzameling maar eerst eens ff het een en ander uitzoeken. Het ziet er iig sjiek uit.
Heeft die winkel ook een website??quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:01 schreef JaFFe het volgende:
Problemen heb ik nog niet gehad. Het zit nog in de doosTevens is het wel degelijk een 2400. Winkel in Enschede verbouwd zelf startsets door er andere treinen in te stoppen dus vandaar.
checkquote:Op maandag 8 september 2008 03:36 schreef NikkelCobalt het volgende:
Gaan er nog mensen naar Eurospoor in oktober?
Nooit geweten dat daar regelmatig een beurs was... Gelukkig om de hoek, de komende keer maar eens kijken.quote:Op maandag 8 september 2008 08:43 schreef Pheno het volgende:
Ik ben wel in Houten te vinden ja. Met een koffer denk ik
Kan ook in de eerste plaats liggen aan de radius van je bocht. Maar lijkt me dat je daar al naar gekeken had?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:23 schreef JaFFe het volgende:
net toch maar even een baantje gelegd. De 2400 doet het prima maar vraag me af of dit model geen rode lampjes hoort te hebben aan de andere kant. De gele lampjes doen het wel.
Maar van die Plan E rijtuigen breekt mijn klomp die dingen lopen constant uit de rails bijna elk rondje wel. Daar moet nog het een en ander aan gebeuren.
Lees ik ergens. Maar hebben ze (bij die winkel) dat niet gefixt door alles aan die decoder te hangen?quote:Verlichting: alleen front, wisselend met rijrichting
Feature, dat het geen mankement is van die verlichting. Maar dat het zo gemaakt is bij het model.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:16 schreef JaFFe het volgende:
Het ontsporen is geloof ik opgelost
Had wat rails niet goed vast zitten en de wagons niet goed op de rails. Nu al paar rondes goed gegaan. De verlichting weet ik niet geen idee wat ze in de winkel gedaan hebben. Wat bedoel je met feature?
Moet wel zeggen dat dit moderne spul 1000x beter loopt dan onze trix express nostalgiebaan.
Heb je het Kluunspoortje bij Almelo de Riet nagebouwd?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:23 schreef JaFFe het volgende:
Maar van die Plan E rijtuigen breekt mijn klomp die dingen lopen constant uit de rails
quote:Op woensdag 10 september 2008 23:15 schreef JaFFe het volgende:
Ja had per ongeluk toch niet de boel goed ingesteld. Volgende test met mn treinen is over 3 maanden tot dat moment worden bussen in gezet.
Wel stom dat de website het niet doetquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:40 schreef JaFFe het volgende:
http://www.pijplines.nl/ is de site maar lijkt niet te werken
Haha ok. Nou anders wordt het een spectaculaire verassing, een hsl die over de kop slaatquote:Op zondag 14 september 2008 08:47 schreef Pheno het volgende:
De wieltjes passen gewoon, de standaard koppelingen heb ik nog niet zien aanhaken
En het is vrij gemakkelijk: je hebt maar 1 soort rails, 9144 mm lange flexrails.
Zo zo, handigquote:Op zondag 14 september 2008 08:47 schreef Pheno het volgende:
9144 mm lange flexrails.
Zeiksnor, een hangend stukje toetsenbord: 914mmquote:Op zondag 14 september 2008 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo, handigGaat dat op een kabelhaspel of zo? 9 meter rail aan een stuk....
Mooi hoor. Geweldig dat Kato beetje fatsoenlijke lengtes levert. Mijn eurostar moest ik ook met 3 bakken inkorten anders paste hij niet op de fotoquote:Op zondag 14 september 2008 22:34 schreef Pheno het volgende:
Eerste slag voor mijn themabaan is dus gemaakt.
Alleen maar japanse modellen. Ik wil nog de Shinkansen 500. Maar die koop ik als ik daar in de buurt ben denk ikquote:Op zondag 14 september 2008 23:04 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Mooi hoor. Geweldig dat Kato beetje fatsoenlijke lengtes levert. Mijn eurostar moest ik ook met 3 bakken inkorten anders paste hij niet op de fotoBij jou past het zo te zien ook niet
Ga je nog meer Japanse modellen aanschaffen?
Waar gaat je 6400 van die foto's een x-aantal posts terug dan rijden?quote:Op maandag 15 september 2008 07:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alleen maar japanse modellen. Ik wil nog de Shinkansen 500. Maar die koop ik als ik daar in de buurt ben denk ikOok wil nog nog wat stoptreinen. Ik denk de JR Yamanote lijn oid. De Narita express en de mount Fuji express lijken me ook wel grappig
Testbaantje, als ik schakelingen moet testen. Een shinkansen na ontsporing er weer opzetten is lastigerquote:Op maandag 15 september 2008 15:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Waar gaat je 6400 van die foto's een x-aantal posts terug dan rijden?
Ik vind het wel leukquote:Op maandag 15 september 2008 20:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb zojuist wat foto's van mijn oude baan op m'n hobbysite gezet. Hebben er nog mensen behoefte om dat ook te zien? Dan zal ik het ook hier even posten
Mooi. Lekker groot perron, zo te zien.quote:Voor mijn baanontwerp ben ik nu hier op uit gekomen:
[ afbeelding ]
Maar ook hier moet nog aan gesleuteld worden...
Zo wil ik bijvoorbeeld kijken of ik onder het station nog een schaduwstation kan maken.
Voor de duidelijkheid, het gestippelde spoor komt verdiept of verborgen te liggen
Ondergronds zou je ook achter een gebouw kunnen doen. Een helix, dan zie je er weinig meer van. Of de trein doen verdwijen in een bos natuurlijkquote:Op maandag 15 september 2008 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk
[..]
Mooi. Lekker groot perron, zo te zien.
Hoe ga je dat verdiepte/ondergrondse aanleggen. Ik bedoel: je maakt een nederlandse baan, waarom gaat het ondergronds? Ik zou denk ik dat water als 'excuus' gebruiken, dat dus iets meer naar links (in de hoek) leggen, en dan gaat de spoorbaan onder het water door.
De eerste stam is nu helemaal compleet met profi-koppeling en kan nu zijn rondjes rijden met een V100.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Cothen het volgende:
Ik heb via e-bay een aantal Zilvervissen gekocht, maar die hebben nu nog haak- en beugelkoppelingen. Hier wil ik profi-koppelingen met kortkoppel opzetten. Ik weet dat beide los verkrijgbaar zijn, maar is het ook een beetje te doen?
Dat water wordt ook het excuus, daarom ligt het kanaal ook schuinquote:Op maandag 15 september 2008 20:16 schreef Wombcat het volgende:
Hoe ga je dat verdiepte/ondergrondse aanleggen. Ik bedoel: je maakt een nederlandse baan, waarom gaat het ondergronds? Ik zou denk ik dat water als 'excuus' gebruiken, dat dus iets meer naar links (in de hoek) leggen, en dan gaat de spoorbaan onder het water door.
Een flyover met moderne bebouwing erop dan? Past iig bij je thema grote stadquote:Op dinsdag 16 september 2008 11:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat water wordt ook het excuus, daarom ligt het kanaal ook schuin
Ik zou het wel op de baan al onder het water door kunnen laten gaan, maar dat neemt een hoop ruimte in beslag. Het moet tenslotte een grote stad voorstellen, dus ik moet ruimte vrijlaten voor bebouwing.
Rechtsboven verdwijnt het spoor onder het viaduct en dan door de achterwand heen. En achter de achterwand zal het pas omlaag gaan lopen
Dat komt in Nederland toch ook niet echt voor.., toch?quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Een flyover met moderne bebouwing erop dan? Past iig bij je thema grote stad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |