abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:19:52 #1
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_57311867
Hoi

Ik heb een vraag over de Aegon Levensloop Vermogen. Sinds 1-6-2006 ben ik hiermee begonnen, leg iedere maand 100 euro in. Looptijd is 30 jaar. Die adviseur die hier was beloofde uiteraard gouden bergen, echter nu ik afgelopen week een overzichtje in de bus kreeg bleek iets heel anders.

In bovenstaande afbeelding blijkt dat ik maar 15 euro heb verdiend hiermee. Had ik de inleg alleen (¤1200) op een spaarrekening gezet tegen 2,5% rente (postbank internet) dan heb je het dubbele aan rente

Het saldo per 31 december is 728 euro. een jaar later is die 1568 euro. Maaaaar als ik 728 en 1200 euro inleg alleen al bijelkaar optel zou ik 1928 euro hebben. Nu maar 1568, ofwel ik ga er op achteruit WTF!!

Wie weet hoe dit zit?

Met name de absurd hoge kosten voor de adviseur vind ik schandalig

Maar goed, ten eerste snap ik er dus weinig van hoe het kan dat ik zo'n laag rendement krijg op deze rekening. Een spaarrekening van 4,5% rente (Credit Europe bijv) is lucratiever dan deze vorm van sparen volgens mij.

Wie snapt er wel iets van en wil mij vertellen hoe dit precies zit?

Vraag 2: IS het mogelijk om van deze vorm van oplichterij, want zo zie ik het momenteel, af te komen?

bij voorbaat dank
pi_57312201
Het spijt me dat ik hier niks zinnigs ove rkan zeggen maar ik moet even kwijt dat de kosten voor de adviseur inderdaad schandalig hoog zijn! Oke, ik moet ze nageven: transparant is het op deze manier wel Maar dat is ook het enige. 303 euro is gewoon meer dan 25% van je inleg!!

Ben benieuwd of er mensen zijn die ook aan een soortgelijk product hebben en wat zij betalen.

Ikzelf doe op dit moment alleen maar mee met de bedrijfsspaarregeling, heb nog geen zin gehad om me in allerlei "leuke" producten te verdiepen

Hier een oud topic over dit onderwerp AEGON Levensloop Vermogen [mix fund] Misschien staat er nog iets nuttigs tussen.

Van de site van Aegon zelf:
quote:
Kosten

Uw betalingen worden na aftrek van kosten, gestort in één of meer door u gekozen fondsen. Op deze manier wordt de belegde waarde opgebouwd. Uit de belegde waarde worden iedere maand onttrekkingen gedaan. Deze zijn nodig om de overlijdensdekking en de kosten te financieren.

De waarde van beleggingen kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Voor welke fondsen heb je gekozen? Op internet moet je de rendementen van de verschillende fondsen wel terug kunnen vinden, dan kun je in ieder geval zelf nakijken of het kan kloppen dat je zo'n laag resultaat behaald hebt.

Hier de financiele bijsluiter: http://www.aegon.nl/1711/22824/fb_venb_vermogen.pdf

Daarin staat bij jaar 1 een veel lager bedragen aan kosten voorgespiegeld. Je zou toch zeggen dat ze die wel goed in kunnen schatten
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:35:30 #3
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57312215
Inderdaad, het probleem zit 'm in de eerste kosten. Die zijn (asociaal) hoog. En dat drukt het rendement natuurlijk sterk. Als je stopt met je inleg zullen de eerste kosten nog wel ene paar jaar door lopen en gaan het rendement dus ook drukken.

Dit is dus ook het argument dat voor bijv. banksparen spreekt. (Al zijn de meningen daar ook over verdeeld.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_57313159
Mijn inziens had je dit van te voren beter moeten doorspitten, ik zeg niet dat je dat niet voldoende hebt gedaan!! Zeker niet, ik persoonlijk had het anders gedaan, maarja ik heb dan ook niet voor de aegon levensloop vermogen gekozen hehe, ik heb van mn familie altijd geleerd dat voorspelde rendementen met een korreltje zout genomen moeten worden.

En zoals gezegd, die adviseur heeft het goed voor elkaar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_57315064
Vraag me af wat die adviseur dan wel niet voor dat geld gedaan heeft. Men mag namelijk jouw geen kosten in rekening brengen als de beste knakker niks heeft uitgevoerd. Echter ben je pas net begonnen en hebben het afgelopen jaar de kosten plaatsgevonden dan worden die vermoedelijk nu berekend. Heb je daar volgend jaar geen last meer van (tenzij je natuurlijk iets veranderd).
Danmark: more usefull every day!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:36:27 #6
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_57315254
Zo'n adviseur kost echt wel 100 euro per uur, die heeft een uurtje met je zitten praten en die heeft wat administratie gedaan, dat is al 2 uur. Dan zullen ze er nog vanuit gaan dat je nog eens belt of mailt en dat nemen ze mee als het derde uur.
En voor het rendement op de belegging...tja het is crisis op de aandelenbeursen en de beloofde rendementen zijn berekend op de koersstijgingen uit het veleden.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:55:48 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57315799
Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Je hebt een looptijd van 30 jaar (!), de eerste 1,5 jaar zijn voor de hele markt vrij 'turbulent' (kredietcrisis anyone? dollarkoers?).. Dan is het niet vreemd dat je tot nu toe maar magere resultaten hebt...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_57316078
Afkopen.
Heb ik ook gedaan, had maar 2% rendement, nu via een deposito krijg ik 4,5%.
En bij mij waren die externe kosten geeneens absurd hoog.
En gelukkig door een regeltje in hun regelement kon ik eruit stappen zonder kosten en gewoon mijn inleg terug.
Alleen het rendement ben ik dus kwijt.
pi_69981384
Welk rgeltje in dat regelemant is dat dan? Ik wil ook afkopen, het zou zeer de moeite waard zijn om mijn inleg terug te krijgen ipv het huidige saldo!!
pi_69983101
ik heb precies hetzelfde product afgekocht een jaar terug. bij mij gingen er ook honderden euro's per jaar naar "De Financiele Dienstverleners", terwijl er nooit iemand kwam. dit 'kost' je nu misschien een paar honderd euro maar je hebt in ieder geval je geld weer in eigen beheer.

AFKOPEN AFKOPEN AFKOPEN
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_76713110
Hallo,

Waarschijnlijk wat laat, maar ik zag nu voor het eerst deze topic. Dus mocht ooit iemand deze nog lezen is het misschien wel handig om het één en ander nog te weten van het Levensloop vermogen van de AEGON.

Ikzelf baalde ook van de hoge kosten die gemaakt waren, maar ik heb eerst overleg gehad met mijn adviseur van de DFD.

Deze legde mij uit dat in de polis die ik had afgesloten (in 2008) dat er staat dat er gegarandeerd de inleg + 3,5% rente uitbetaald zal worden.
Het maakt dus niet uit hoeveel kosten er gemaakt worden. Ik krijg zobiezo mijn inleg (dus voordat alle kosten eraf gaan) terug met rente. En dat percentage is momenteel hoger dan sommige banken geven.
Daarnaast is het de bedoeling dat ik 30 jaar lang die 51, nog wat overmaak. Na 10 jaar worden er geen kosten meer berekend voor de tussenpersoon (in mijn geval DFD), de laatste 20 jaar zijn die kosten er niet meer en wordt dus een groter deel belegd. Als de AEGON meer geld maakt met mijn ingelegde geld dan de 3,5% dan krijg ik ook meer geld dan wat gegarandeerd is.

Als je ervoor kiest om bij een bank je geld te sparen heb je de garantie dat je je inleg met een percentage krijgt (laten we voor het gemak er 4,5% van maken). Maar de bank belegd jou geld ook, alleen als zij meer geld maken met de beleggingen (bijvoorbeeld 6%), dan zie jij er niets van terug. Je hebt tenslotte afgesproken dat je recht had op 4,5%.

Het is dus maar net wat je wilt.

Natuurlijk zijn er wel regels dat de garantie iets veranderd mocht je besluiten voor de 30 jaar dat je wat geld van dat potje nodig te hebben voor biivoorbeeld een huis, studie van kinderen of een nieuwe auto als die van jou in de prak zit. Maar hoe dat zit weet ik
pi_76714008
Gevalletje woekerpolis .

Ik had zelf ook zo'n dergelijke polis van Reaal . Destijds afgesloten met een mooi verhaal eromheen van een financieel adviseur. Het product had echt geen risico en aan het eind van de looptijd zou ik minimaal mijn inleg terugkrijgen. Niet dus! Een aantal jaar later was de helft van mijn ingelgde geld "verdwenen".

Ik heb mijn verlies genomen en de polis afgekocht. Ik zou je sterk aanraden om dat ook te doen. Nu is de schade nog beperkt over 10 jaar - 20 jaar niet meer.

Het is zuur. maar ik zou zeggen trek je les eruit

Ik heb mijn geld nu lekker op een veilige deposito staan. Dan weet ik iig waar ik aan toe ben .
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:54:10 #13
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_76714913
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Gevalletje woekerpolis .

Ik heb er ook nog 1 lopen, gelukkig niet zo'n hoog bedrag, maar ga deze denk ik ook afkopen.
Kosten 45% van de inleg dus mijn hele belastingvoordeel gaat naar de verzekeraar.

Krijg dit kwartaal nog een brief van ze over het bedrag dat ik terugkrijg via de woekerpoilis regeling die afgesproken is.
Die wacht ik nog even af.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_78361756
Hierbij een vraag over mensen die meer weten over deze aegon levensloop. Graag zou ik deze ook willen opzeggen. destijds is dit via een vage tussenpersoon geregeld bij een bedrijf dat nu niet meer bestaat. Als ik dit wil afkopen/opzeggen kan ik dit dan gewoon met eagon regelen ?

wie weet hier meer over.
pi_78407019
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:54 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog 1 lopen, gelukkig niet zo'n hoog bedrag, maar ga deze denk ik ook afkopen.
Kosten 45% van de inleg dus mijn hele belastingvoordeel gaat naar de verzekeraar.

Krijg dit kwartaal nog een brief van ze over het bedrag dat ik terugkrijg via de woekerpoilis regeling die afgesproken is.
Die wacht ik nog even af.
45 % van de totale inleg? of van de waarde van je polis?

De waarde van onze polis is nu namelijk bijna ¤3000 euro.
Maar de inleg is natuurlijk meer, we "sparen" 50 per maand en de polis loopt tot september 2042. (30 jaar)
Na 7 jaar en 3 maanden is onze inleg dus 4350 en zijn wij nu dus sowieso al ongeveer 1350 euro kwijt.
(Ruim 2 jaar "spaargeld")

Als ik 45% van de inleg (ca ¤1950) moet betalen om af te kopen dan houden we dus nog maar een kleine 1000 over. En hebben we dus in totaal ¤3300 euro weggegeven?

Als het nou 45% van de waarde is dan krijgen we ca. ¤1650 dat scheelt me dan toch alweer ¤650 euro.

En is die 45% dan alles of moet je dan ook nog belastingen oid erover betalen?

Overigens hebben wij 2 dingen bij de Aegon lopen, de andere weet ik zo even niet, maar deze polis willen ze zeker niet kwijt. We hebben al 3 keer gevraagd of ze het overzicht wilden sturen, maar kregen elke keer die van de andere. Gisteren weer gebeld en gedreigd dat we anders onze advocaat contact met hun op zouden laten nemen en vandaag al gelijk het goede overzicht in huis .

[ Bericht 5% gewijzigd door covie op 25-02-2010 10:11:10 ]
pi_78407111
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:12 schreef christop020 het volgende:
Hierbij een vraag over mensen die meer weten over deze aegon levensloop. Graag zou ik deze ook willen opzeggen. destijds is dit via een vage tussenpersoon geregeld bij een bedrijf dat nu niet meer bestaat. Als ik dit wil afkopen/opzeggen kan ik dit dan gewoon met eagon regelen ?

wie weet hier meer over.
Dit kan je inderdaad met Aegon regelen, wij zijn er nu druk mee bezig.
Ongeveer 7 jaar geleden heeft mijn vriend dit afgesloten toen hij in dienst ging. Daar is hij al ruim 5 jaar weer weg.
pi_78411010
Je hebt in elk geval iets verdiend. Genoeg mensen die veel hebben verloren. Je kunt beter erg weinig winnen, dan heel veel verliezen.
pi_78411194
Wel knap om in 2010 nog een overzicht tot en met 2007 te krijgen.

Lekker up to date.
pi_78411256
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:22 schreef covie het volgende:

[..]

En is die 45% dan alles of moet je dan ook nog belastingen oid erover betalen?
Als het een box-3-polis is, niet. (is het bedoeld voor de aflossing van je hypotheek? Is het een KEW? (Kapitaalverzekering Eigen Woning (staat in de polis zelf, waarschijnlijk is dit het niet)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78411290
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:46 schreef Poepoog het volgende:
Wel knap om in 2010 nog een overzicht tot en met 2007 te krijgen.

Lekker up to date.
Kijk even naar de datum van de OP
pi_78425132
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Kijk even naar de datum van de OP
pi_78425930
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als het een box-3-polis is, niet. (is het bedoeld voor de aflossing van je hypotheek? Is het een KEW? (Kapitaalverzekering Eigen Woning (staat in de polis zelf, waarschijnlijk is dit het niet)
Een mix fund ofzo, verder moet ik het nakijken, het is een verzekering geloof ik.
Op elk blaadje staat weer wat anders.
pi_78426091
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:12 schreef covie het volgende:

[..]

Een mix fund ofzo, verder moet ik het nakijken, het is een verzekering geloof ik.
Op elk blaadje staat weer wat anders.
Da's volgens mij een zgn. garantiefonds. Uit m'n hoofd is de minimale uitkering op einddatum 117% van de inleg.

Maar goed: voor het KEW-gebeuren maakt het natuurlijk niet uit in welk fonds belegd wordt.
pi_78469580
weg

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 26-02-2010 09:53:02 ]
pi_93849782
Hallo,

Ik heb op dit moment ook nog zo'n polis lopen bij aegon, ik krijg ook elk jaar een overzicht met wat er is ingebracht en wat de kosten zijn. Hier valt mij in op net zoals waar deze topic mee is begonnen dat de kosten zo hoog zijn. Ik begrijp hieruit dat die kosten 10 jaar lang worden berekend dat betekend voor mij nog tot 2016 aangezien hij begonnen is in 2006. Mij polis loopt tot 2036 en er wordt elke maand ¤ 100 ingelegd. Dit betekend dat als ik tot 2036 elke maand ¤ 100 betaal ik uiteindelijke nog ¤ 30.000 moet betalen. Het saldo op 31 december 2010 is ¤ 1.956 je zult wel denken hmm als ruim 4 jaar aan het sparen 4 jaar x per jaar ¤1200 is bij mij geen ¤ 1.956. Dit komt omdat ik zins maart 2009 pas ¤ 100 in de maand ben gaan betalen en hiervoor veel minder daarom is het bedrag zo laag en natuurlijk omdat de kosten zo hoog zijn. Ik heb/moet dus totaal vanaf begin tot einde polis ongeveer ¤ 33.000 inleggen. Mijn vraag is eigenlijk op het jaarlijkse overzicht dat je krijgt staat dat mijn polis gegarandeerd op 1 april 2036 ¤ 41.897 waard is. Dus ongeveer een rendement van ¤ 9.000 dus ongeveer 27 % op de inleg.

Kan ik er dan vanuit gaan dat ik op die datum minimaal dat bedrag gegarandeerd krijg?
Hoe zit het met belastingen volgens de papieren valt het onder een kapitaalverzekering en dus onder inkomstenbelasting in box 3, betekend dit dat als ik het bedrag krijg ik nog eens een flink deel belasting moet betalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')