Hallo,
ik ben mij de laatste tijd wat meer aan het inlezen over pensioenen en dergelijke aangezien ik er iets meer van wil weten. Wellicht gemotiveerd door het feit dat ik sowiezo een pensioengat heb en dit nog wel even zal houden al werk ik wel veel parttime maar dus geen fulltime contract of dergelijk. Ik ben nu 26 jaar en ben van plan om in augustus/september aan een master te beginnen en vervolgens een jaar te gaan rondreizen eer ik aan iets vast ga beginnen (wellicht dat ik dan nog overal en nergens ga reizen/werken). Ik wil nu voor op de lange termijn wat geld overhouden al weet ik niet voor hoelang (15, 20, 30 jaar?) en waarvoor.
AEGON Levensloop Vermogen biedt een combinatie van verzekeren en beleggen. Uiteraard is er ook de spaarrekening maar dit beleggingsfonds van AEGON zou meer rendement opleveren maar zodoende ook wat meer risico al is er wel een garantie.
Nu ben ik echt totaal niet thuis in dit onderwerp en zodoende had ik laatst een afspraak met iemand van Spaarbeleg die mij een situatieschets voorlegde en hieruit kwam voort dat wellicht het AEGON Mix Fund wel iets voor iemand in mijn positie zal zijn:
quote:
Het fonds belegt wereldwijd hoofdzakelijk in aandelen van beursgenoteerde ondernemingen in opkomende en ontwikkelde aandelenmarkten en in obligaties genoteerd in euro, uit landen die deel uit maken van de Europese Monetaire Unie met een rating van AAA. Verder wordt er belegd in beursgenoteerde vastgoedmaatschappijen met hoofdzakelijk een minimale marktkapitalisatie van 200 miljoen euro en er wordt belegd in de markten voor grondstoffen. Het beleggingsproces is gericht op waardetoevoeging door middel van een actief selectiebeleid van beleggingscategorieën, landen, sectoren, individuele aandelen en door het innemen van duration- en yieldcurve posities bij obligaties. Het beleggingsbeleid is erop gericht op langere termijn een hoger totaal rendement te behalen dan een mix van de volgende benchmarks: 35% FTSE All-World Index, 55% Merrill Lynch EMU Direct Government Bond Index, AAA Rated, 5% Citigroup Global Equity Property Index (Customized) en 5% Goldman Sachs Energy and Metal Index.
http://www.aegon.nl/1711/12351/24555/AEGON_Mix_Fund1.pdfstaat tevens meer in mbt de koers en te betalen kosten.
Hier is trouwens de
financiele bijsluiter voor verdere informatie.
Ik zou dus elke maand een bedrag (minimaal 25 euro) inleggen voor een langere tijd en het rekenplaatje klonk zeker aantrekkelijk dus ik dacht bij mezelf dat dit wel een aardige optie voor mij is. Nu heb ik ook wat rondgekeken op internet en ik heb op diverse sites wat reacties gelezen van mensen die niet zeer te spreken zijn over AEGON op zich. Nu is mijn vraag dus of iemand ervaring heeft met dit product en het gehele levensloop vermogen verhaaltje? Het klinkt dus aantrekkelijk maar is het ook zo?