abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57315359
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:20 schreef static het volgende:

[..]

Egoist.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:33 schreef Re het volgende:
hoe minimaal belangrijk het ook kan zijn voor velen, TS heeft er issues mee, en dat is niet gezond
pi_57315411
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:33 schreef Re het volgende:
hoe minimaal belangrijk het ook kan zijn voor velen, TS heeft er issues mee, en dat is niet gezond
Nee, vandaar een lesje Perspectief
pi_57315849
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:42 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, vandaar een lesje Perspectief
Je bent duidelijk geen psycholoog, kan je niet inleven of je doet alleen maar bot. 99% Van alle problemen van mensen is bullshit in vergelijking met andere dingen. Een menselijk geest zit nou eenmaal zo in elkaar, je bent standaard egoistsch en je ervaart je eigen problemen altijd erger (duh het is jouw lichaam).
pi_57316425
Ik ben 17 en heb al kale plekken op mijn hoofd en begin dus al kaal te worden. So be it. Tuurlijk is het kut, en mensen van mijn leeftijd zeggen er ook wat van, en het enigste wat ik terug zeg is: boeiend. Want wat maakt het uit? De een is dik, de ander dun, de een heeft lelijk haar en de ander kort haar.

Maar ik heb 2 maanden terug de tondeuse gepakt en het geschoren. Natuurlijk zie je het wel, maarja je kan je niet om alles druk gaan zitten maken mij dunkt?

Zoek mij

Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_57317820
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:38 schreef StrayDog het volgende:

[..]

En de kindertjes in Afrika die hebben pas wat te klagen
Je kunt natuurlijk ook alles bagatelliseren dan kan dit forum ook weer dicht.
Nou je kan beter op die manier je gedachten omzetten dan dat je zelfmoordneigingen krijgt omdat je misschien wel minder haar krijgt. Uitstraling is 20 keer belangrijker dan uiterlijk. Ik loop eerder op een meid af die lief lacht naar me dan zon prachtige maar arrogant uit haar ogen kijkende biatch.

TSer
Als iemand jou passeert vanwege je uiterlijk dan had het waarschijnlijk toch niks geworden. En kijk anders eens waar vrouwen naar kijken bij mannen. Waar mannen zich op bepaalde dingen focussen bij een lichaam bekijkt de vrouw echter het hele pakket.

En als je toch echt haar wilt, neem dan een haarwerk. Maar ik zeg je, niets van daat soort maatregelen gaat helpen bij jou. Dit zit binnen in jouw hoofd en jouw haar is alleen een focus waar jij denkt dat je leven zo erg in de war heeft geschopt. Echter kan je beter een goede persoonlijkheid hebben dan een goed kapsel.
Neem liever een psycholoog en iemand die je voor je kont schopt als je weer in je zelfmedelijden gaat zitten.
Dit klinkt wellicht hard en ongevoelig maar rustig erover praten helpt op dit punt bij jou niet. Ga leuke dingen doen in het leven. En ja, ik ben ook kalend en ik heb het er ook moeilijk mee gehad maar je moet je aandacht verzetten. Haal desnoods al je spiegels uit huis. Maar ga niet lopen jammeren over hoe slecht je het wel niet hebt, daar bereik je geen ene flikker mee. Zeker niet tegenover de buitenwereld.
Religie in politiek is niets meer dan het goedpraten van je eigen dictatuur.
pi_57317951
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:04 schreef RagingHyperfireMonkey het volgende:

[..]
Jep kan ik me helemaal bij aansluiten. Je schuift het probleem alleen maar af op iets.

Alleen zolang je met een half kalend hoofd blijft lopen raak je wel er steeds mee geconfronteerd, mijn tip is dan ook. Scheer alles af OF neem een haarwerk.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:11:41 #57
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_57317997
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:57 schreef MGREEN het volgende:

[..]

Je bent duidelijk geen psycholoog, kan je niet inleven of je doet alleen maar bot. 99% Van alle problemen van mensen is bullshit in vergelijking met andere dingen. Een menselijk geest zit nou eenmaal zo in elkaar, je bent standaard egoistsch en je ervaart je eigen problemen altijd erger (duh het is jouw lichaam).
Dat is waar. En normaal gesproken voel ik ook wel enige sympathie ten opzichte van de ts. Maar in dit geval. Jezus, hij wordt kaal. Iets waar bijna elke man aan moet geloven. Zo natuurlijk. En daar kan je om gaan zitten treuren, maar het is werkelijk bizar. Je niet meer vertonen bij vrienden omdat je kaal wordt? Like they fucking care. Dan vervolgens gaan zitten janken dat de zorgverzekeraar het niet vergoedt en dat de wereld oneerlijk is omdat hij godverdomme haar verliest.

Daarom of dit is een hoax, of ts is serieus ziek in zijn hoofd.
Als dat laatste het geval is, ok lullig voor hem. Maar kap dan met die verongelijkte reacties hier en wat wil je van ons horen? Je bent bang dat je een arts wat aandoet als hij je wil helpen met je probleem, omdat ie je je haar niet teruggeeft. Moeten wij dan hier met zijn allen voor je gaan bidden ofzo? Wonderbaarlijke haargroei?

En ts, die kaalheid is niet de oorzaak van je probleem. Want een normaal denkend mens wordt er niet suicidaal van. Maar misschien ben jij van een toekomstig superieur ras, of beter gezegd je helpt mee aan het ontstaan ervan. Immers als alle mannen zelfmoord wilden plegen nadat ze kaal waren

Kunnen wij ons in jouw verhaal vinden? Nee. Het natuurlijke proces van ouder worden vergelijken met het verliezen van ledematen is zeer disrespectvol en agressieopwekkend voor sommige andere forumbezoekers. Dus ik stel voor dat ts hier of met een constructieve vraag komt, of optyft.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_57319973
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:11 schreef B1nulnul het volgende:

[..]
Zo ingewikkeld is het niet, TS is van zichzelf al onzeker en waarschijnlijk niet al te sociaal. Nu ie kaal wordt voelt ie zich afstotelijk naar anderen toe en heeft ie helemaaal geen sociaal contact meer.

Dat leidt in dit geval tot een depressie en een van de kenmerken daarvan is dat je je heel vaak kut voelt. Zelfmoordneigingen hebt en de schuld vaak bij een ding kan leggen. In dit geval kaalheid.

Onze tips via FOK zullen ws niet veel helpen, alleen professionele hulp in reallife is hiertegen opgewassen.

Maar met de ijdele hoop dat je TS toch serieus de tips gaat lezen. Ik zal hier een aantal dingen noemen die je echt kunnen helpen.

- Ga erover praten met je vrienden (of een goede vriend). Vraag wat die ervan vind, je zal horen dat het ze niks uitmaakt.
- Wordt lid van het forum haarweb.nl en post daar je verhaal nog maar is. Daar zitten ontzettend veel mensen die hier ook mee bezig zijn geweest en die kunnen je veel betere tips geven dan de mensen hier (die zijn er niet mee bezig).
- Scheer je hoofd kaal (ik weet niet hoe erg het is?), ga medicijnen gebruiken (dutasteride of finasteride) OF neem een haarwerk. Dan ben je van het probleem af of je doet er in ieder geval iets aan.
- Ga sporten, liefst fitness of hardlopen. Als je depressief bent heb je een tekort aan bepaalde stoffen in je hoofd, dat maakt je ongelukkig. Als je sport maak je endorfine aan, das een soort drug die je een goed gevoel geeft. (das ook dezelfde stof die ontstaat als je sex hebt).

- Indien je nog wat vragen hebt stuur me maar ff een berichtje, ik heb nog wel wat andere tips.
pi_57321132
Wat een ongelofelijke huillie ben je zeg. Dat je zulke foute metaforen gebruikt om je punt duidelijk te maken geeft me het idee alsof je net aan je puberteit begonnen bent.

Kaalheid is naar mijn mening helemaal niet zo erg. Inmiddels ben ik weer zo'n drie jaartjes kaal en het bevalt me tot nu toe wel. Natuurlijk had ik ook liever een volle bos krullen gewild, maar de meeste vrouwen hadden toch ook wel dikkere tieten willen hebben. Of een lekkerder kontje. Of een paar lange, mooie benen. Uiterlijk weegt zwaar, dat weten we allemaal, maar als Johnny Depp ook alleen maar kon zeuren over zijn miserabele leven had hij nu ook geen enkele vrouw geneukt. En kom op, het is niet zo alsof je nu zonder mogelijkheden zit: ga sporten, ga onder de zonnebank liggen, ga je kop kaalscheren of koop eens wat hippe, nieuwe kleding.

Wat ik vooral merk is dat wanneer je goed of optimistisch over jezelf denkt, dat er ook goede dingen je overkomen. Verlies dat vooral niet uit het oog.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2008 04:55:32 ]
  woensdag 12 maart 2008 @ 07:35:38 #60
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_57321387
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:04 schreef RounderX het volgende:
als ik met een psycholoog praat ben ik bang dat ik hem iets aan doe.. ik hoef niet het verhaal te horen van het zit tussen je oren.. je wordt helemaal niet kaal, je denkt dat je kaal wordt.. bla bla bla.. had bijna die huisarts van mij in elkaar geramd.. hij lachte me gewoon uit, terwijl ik diep van binnen door het vuur ging...
Het zit ook niet tussen je oren.. maar net er boven.. of juist niet meer...

Anyway.. ik begrijp volledig wat je doorgaat TS. Ik had op m'n 18e ook nog een flinke bos haar tot op m'n schouders (echt zo'n alto).. .maar 2,5 jaar later ging de tondeuse erop.
Jong kaal worden is kut. Laten we wel zijn.

Nog zoveel mensen kunnen zeggen dat het niet boeit, maar zelf voel je dat anders.
Ik ben inmiddels een jaar of 10 verder en ik kan uiteindelijk zeggen dat het echt niet boeit.

Tuurlijk krijg je grappen dat je je hoofd moet bedekken omdat de zon weerkaatst en willen mensen even over je bolletje wrijven voor geluk.
En tuurlijk is het kut om in de zon een petje te moeten dragen omdat er anders de vellen aanhangen. Maar goed, het heeft ook voordelen. Geen kwartier bezig om je haar goed te doen, een bad hair zul je niet hebben, naar een kapper hoef je niet meer als je een tondeuse koopt.. en de vrouwen.. och.. laatst stond erin de krant dat het ze juist niet boeit of een man kaal is of niet.

Anyway.. m'n PM staat open als het nodig is... Succes met je lange weg naar acceptatie... want laten we wel wezen.. je kan nog zo willen, er is niets aan te doen...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_57321814
Ik kan ook wel goed begrijpen dat TS hier erg mee zit. Bij mij is 't ook sinds enkele jaren begonnen, precies op m'n kruin...de plek waar ik het 't '' minst graag'' had gewild. Liever had ik aan de voorkant minder haar gehad dan midden op m'n kop. Het eerste dat in mij opkwam was ook dat ik 'n haartransplantatie wilde, maar dat kost echt bakken met geld, en 't resultaat is verhoudingsgewijs gewoon nul. Steek je er 'n megabedrag geld in en de mensen blijven 't nog zien : (
En al die zogenaamde middeltjes geloof ik niet echt in, als ooit ''HET'' middel uitgevonden wordt zal dat vast wel groot in 't nieuws komen lijkt me!
Ik ben toen meteen begonnen met 'n petje op te zetten, nooit meer zonder pet de straat op. Afgelopen jaar ben ik ook maar 'ns gaan proberen m'n haar extreem kort te scheren. Beter geen haar dan half haar zeg ik maar! Het staat 'n stuk frisser en verzorgder om je kop kaal/heel kort te houden dan het op allerlei manieren proberen te camoufleren, want dat werkt mijns inziens alleen maar averechts. Als je het probeert te verbergen gaan mensen juist eerder vreemd naar je kijken en valt 't juist op.
En zoals al eerder gezegd zijn er inderdaad meer dan genoeg vrouwen die er helemaal geen probleem van maken, en het zelfs wel sexy vinden ook nog!! : )
Ik baal er nog altijd wel van, en als er ooit 'n ''werkelijk'' middel zou verschijnen waarmee je weer 'n volle bos haar op je kop kan creëeren ben ik zeker 1 vd eersten die 't zal gebruiken. Maar tot die tijd gewoon de kop maar kort houden, is makkelijk en 't staat nog verzorgd ook. En wat voor mij in ieder geval ook 'n troost is : ik ben niet de enigste!
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:47:36 #62
37248 BertV
Klei indiaan
pi_57321877
hmkee, ik heb al sinds m'n 16e haaruitval. Het leuke is dat kennissen je dat ook voortdurend moeten melden. (...de kennissen met inhammen zijn wel heel erg stil)

Tip is al gegeven, tondeuze erover. (Hier standje 1)
ah, in een eerdere topic gelezen dat je dat al doet.

Ik heb me gericht op de rest van m'n lijf door fanatiek te sporten. Laat je haar los.

[ Bericht 8% gewijzigd door BertV op 12-03-2008 09:15:31 ]
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_57321956
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:33 schreef RounderX het volgende:
Ik heb nog nooit een lichaamsdeel, zoals een vinger verloren, maar naar mijn mening moet dit dezelfde ervaring zijn als haarverlies/kaalheid.Iemand die zich hier in kan vinden?
Ik heb je hele verhaal gelezen, maar deze zin slaat werkelijk alles. Kaalheid komt sinds mensenheugenis voor, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand er zo onder kan en wil lijden. Ja wil ja, je laat het toe. En verliezen van lichaamsdelen is wat anders dan verliezen van haar. Met verlies van je haar functioneert je lichaam nog, bij verlies van een lichaamsdeel moet je lichaam zich aanpassen. Eetproblemen en vriendenverlies ligt aan je karaker, niet aan je haar.
Scheer het af, olie je hoofd en loop daar mee rond. Je bent echt te triest voor woorden.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 08:59:50 #64
13368 NiGeLaToR
pi_57322051
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:26 schreef RounderX het volgende:
ik krijgen er mijn haren niet mee terug.. en ik hoef het verhaal van die psycholoog waar ik het script al van weet niet aan te horen..
Wellicht helpt het gewoon om tegen iemand die je niet kent, maar wel kan vertrouwen, kunt zeggen 'joh, ik wordt kaal en vind 't kut'. Psychologen lossen maar zelden problemen op, veel vaker helpen ze je ermee leren leven...

Overigens denk ik dat de aankomende kaalheid jouw instrument is om je klote te voelen, zoek het ook eens in andere zaken dan kaalheid, want zoals je al 101 keer hebt kunnen lezen zijn kale mannen sexy, succesvol en continu modieus. Dus, help jezelf en maak er wat van.
pi_57327135
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:16 schreef RoOoYtJuH het volgende:

Zoek mij
Je bent niet die jongen met het blauwe haar in een ultieme camouflage-actie...toch ? zegalsjeblieft dat het niet zo is...
Gelukkig zonder haar
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:09:49 #66
37248 BertV
Klei indiaan
pi_57327207
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:06 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Je bent niet die jongen met het blauwe haar in een ultieme camouflage-actie...toch ? zegalsjeblieft dat het niet zo is...

Hij is die man met de zonnebril...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:12:18 #67
6941 APK
Factual, I think.
pi_57327255
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 08:41 schreef Dr.Campbell het volgende:

Ik kan ook wel goed begrijpen dat TS hier erg mee zit. Bij mij is 't ook sinds enkele jaren begonnen, precies op m'n kruin...de plek waar ik het 't '' minst graag'' had gewild. Liever had ik aan de voorkant minder haar gehad dan midden op m'n kop.
Dat vind ik zo'n rare redenatie.
Als het aan de achterkant uitdunt zie je het tenminste zelf niet in de spiegel.

Voordeel van de hele dag binnen zitten is overigens wel dat je haar niet wegwaait in de storm.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_57327330
Tja, kaal worden lijkt me ook kut. Kaal zijn wlelicht iets minder. Maar zoals door velen hier aaneggeven: hele volksstammen worden kaal zonder depressief te worden. Het probleem is du sniet je kaalheid maar je geestelijke gesteldheid. Bezoek eens een psycholoog.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_57328396
hoe oud ben je dan?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_57328630
Dude, ik kreeg ook vroeg inhammen. Op gegeven moment gemilimeterd, het staat me veel beter.
Nooit meer last van bad-hair days, gel, roos of wat dan ook. Veel vrouwen vinden het aantrekkelijk, eerder wat fout/sexy dan mooi, but who cares.

Hoofd kaal, pak wat vaker een zonnebank voor het kleurtje en kom wat spiermassa aan.
Succes!
pi_57329707
Schijnt toch zo te zijn dat als je een koe over je kale kop laat likken dat die porien dan weer opengaan en er weer haar gaat groeien....

je kunt het allicht proberen

Overgens, mijn pa is ook zo kaal als een monik, kheb al besloten als het bij mij drastisch word gaat het er allemaal af... na tijdje is iedereen het bij je gewend en boeit het geen fuck!
I'm not the man you think I am!
pi_57331148
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:57 schreef MGREEN het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je zoveel begrip hiervoor kunt opbrengen. Iedereen heeft tegenslagen en problemen, maar de meeste gaan er niet op zo'n aanstellerige en zelfingenomen manier mee om als dit figuur. En mijn onbegrip is des te groter omdat hij zo overdreven zielig gaat doen over iets onzinnigs als haarverlies.

Zijn vriendenverlies is eerder te wijden aan het feit dat hij zo egocentrisch doet dan aan een kalend hoofd. Welke vrienden zitten daar nou me!?

Een lesje perspectief en relativeren is prima voor dit soort mensen, laat hem eens op een kankerafdeling rondlopen, eens kijken hoe moeilijk die mensen doen over haarverlies...

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 12-03-2008 22:59:10 ]
pi_57331737
Je zit jezelf helemaal blind te staren op het kaal worden en denk dat je daar idd gek van kan worden. Maarrr een psycholoog kan jouzker helpen met je gedachtengang te veranderen..Hoe erg is het precies bexpreek het met je kapper desnoods kan die het netjes voor je milimeteren ofzo. Vriend van mij is nu 27 daar kijk je ook helemaal door zn haar heen. Gaat het binnenkort kaalscheren heeft tie vaker gahd ziet dr best uit. Beetje naar de sportschool gaan( waar je zelf zegt dat je dit wel zou kunnen) en voor je het weet ben je een brede kale macho;-)
pi_57335505
Ik heb ook alopecia areata. Het is kut. Leer ermee leven. Niet het einde van de wereld. Als je toch een auto-imuun ziekte moet krijgen is dit zo'n beetje de beste die er is!
pi_57335752
OH voor de mensen die het niet weten, alopecia areata is een a uto imuun ziekte. Kan vrouwen en mannen overkomen. Imuunsysteem valt dan het haar aan. Sommige mensen hebben 2 maanden 1 klein kaal plekje, andere verliezen al het lichaamshaar in een week ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')