abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57324504
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:17 schreef Landgeld het volgende:
@Mgreen; het is wel een goede oefentip...

ik ga nu maar eens kijken waar die angst vandaan komt en of het op te lossen is. Ik merk wel dat het makkelijker gaat als ik in een bepaalde 'mood' (adrenaline oid) zit.... dan lijkt het minder zwaar...
Dat met adrenaline is ook heel normaal. Als je net een presentatie hebt gehad voor 100 man of meer dan heb je ook een moment erna dat je even alles durft en iedereen aan durft te spreken. Of als er net iets gebeurd is waardoor je erg bent geschrokken, dan valt je natuurlijke barriere even weg.
pi_57328309
koud bellen is ook moeilijk, je moet het ff te pakken krijgen
kan helpen om een week voordat je belt een kort briefje of mailtje te sturen met je intenties , totdat het je makkelijker afgaat
Jusqu'ici tout va bien...
pi_57331911
Wat ik weleens deed bij een gesprek bijvoorbeeld om een interview aan te vragen voor een projectopdracht was het gesprek van te voren op papier te zetten. Duis eerst jezelf voorstellen, zeggen van welke school je bent, welke opleiding, met wat voor project je bezig bent enz en dat allemaal uitschrijven op papier..het gesprek zit dan al veel meer in je hoofd wat een stuk stress wegneemt. Tevns kan je hier dan ook weer op terug vallen. Je zal merken dat als je dan eenmaal aan het praten bent je meer in het gesprek of verhaal komt. Na een aantal goede ervaringen gaat het dan miss betr
pi_57335141
Shocktherapie:

Ga werken bij een callcenter! De eerste paar keer gaat het helemaal fout en dan wordt je getraind op kosten van de baas.

En even zonder gekheid;
Snap je ergens wel, ik heb het ook in kleine mate gehad, maar door ervaring en het gewoon (moeten) doen slijt het en voor je het weet wordt je net zo'n arrogant iemand als ik
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_57338958
Werken bij een callcenter idd.

Ik werk niet op een callcenter maar wanneer ik doordeweeks werk neem ik al gauw 30 keer per dag de telefoon op, veelal zakelijk of telefoontjes die ik moet afwimpelen met 'die collega is vandaag op cursus' terwijl hij gewoon naast me zit. Daar raak je al snel bedreven in

Eerste keer dat je een of andere hoge directeur aan de lijn hebt heb je ook wel zoiets van 'aah als dit maar goed afloopt ' maar dat went zo.
pi_57343038
telefoon vrees post
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:44:45 #32
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_57350824
Zoals al een aantal gemeld hebben, ga eens in een callcenter soliciteren.

De tekst die je gaat vertellen staat eigenlijk al vast + je wilt wat de ander...
Frysk bloed tsjoch op!
  donderdag 13 maart 2008 @ 13:46:17 #33
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_57350859
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:44 schreef iFries het volgende:
Zoals al een aantal gemeld hebben, ga eens in een callcenter soliciteren.

De tekst die je gaat vertellen staat eigenlijk al vast + je wilt wat de ander...
Moet je wel outbound gaan werken he, inbound heeft minder nut vind ik.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_57353599
Ik heb er in het verleden last van gehad, toen ben ik bij een callcenter gaan werken en is het een hele tijd weggeweest. Maar sinds een tijdje heb ik er weer last van. Erg vervelend.
Als mensen me bellen heb ik er totaal geen problemen mee. Zelf vrienden bellen of mensen die ik ken vind ik ook geen probleem. Ik vind het alleen verschrikkelijk als ik naar bepaalde instanties moet bellen en dingen moet gaan uitleggen. (waar ik soms dus zelf niks van begrijp.) Ik ben dan vooral bang om niet begrepen te worden of om het niet goed uitgelegd te krijgen. Ook vind ik het heel vervelend als ik naar een instantie moet bellen om ergens over te klagen.
Het gekke is dat als ik er persoonlijk langsga, ik er eigenlijk helemaal geen last van heb.
Het enige wat je kan doen, is toch die telefoon pakken en je erover heen zetten. Dat werkt het beste. En je zult zien, hoe meer je belt hoe meer je angst ook zal wegtrekken.
pi_57364972
Ik ken het probleem, TS. Wat wel eens kan helpen is voordat je gaat bellen even jezelf letterlijk moed in lopen, door even wat heen en weer te lopen en dan met een rechte zekere houding. Vervolgens zonder nadenken de hoorn oppakken en bellen. Er komen dan geloof ik ook bepaalde stofjes vrij in je hersenen (doordat de beweging) die je sterker doen voelen.
pi_57365095
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:41 schreef MGREEN het volgende:

[..]

Dat met adrenaline is ook heel normaal. Als je net een presentatie hebt gehad voor 100 man of meer dan heb je ook een moment erna dat je even alles durft en iedereen aan durft te spreken. Of als er net iets gebeurd is waardoor je erg bent geschrokken, dan valt je natuurlijke barriere even weg.
Ja, dat klopt inderdaad! Grappig is dat. Ik heb dat altijd na presentaties. Dan ben je één brok adrenaline. Dat is ook wat er gebeurt als je even stevig heen en weer loopt met een zekere houding (rechtop, borst naar voren). Je zorgt er dan voor dat de adrenaline wordt opgevoerd en dat geeft veel kracht. Ook wanneer ik weet dat ik in een conflictsituatie terecht kom, dan 'fok ik mezelf van tevoren op' en kan dan erg krachtig het conflict in gaan, zonder enige terughoudendheid.
pi_57385338
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:44 schreef Adolecens het volgende:
Shocktherapie:

Ga werken bij een callcenter! De eerste paar keer gaat het helemaal fout en dan wordt je getraind op kosten van de baas.
Is nog helemaal niet zo'n gek advies, hoewel een callcenter natuurlijk wel het uiterste is. Ik herken wel wat in die telefoonangst, hoewel het bij mij niet zo erg was. Bij mijn eerste baan bleek echter dat ik gedurende de dag heel vaak moest bellen, om clienten te informeren of om zelf informatie te verzamelen. De eerste paar keer schreef ik vooraf kort op wat ik wilde zeggen en zei dan nog wel iets sufs (goedemorgen om 3 uur smiddags enzo). Maar inmiddels draai ik mn hand er niet meer voor om en bel ik juist veel liever even omdat dat sneller gaat.

Je moet in ieder geval het niet vermijden en met kleine stapjes steeds weer die angst overwinnen. Als er eten besteld moet worden, doe jij het. Als je iets wilt weten, niet online opzoeken maar een helpdesk bellen. Je kan jezelf echt over zo'n angst heen trainen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_57392688
ik heb het ook een hele tijd gehad. Nu is het wat minder maar ik neem geen onbekende nummers op en nummers die geheim bellen ook niet.
pi_57393771
Bij mij heeft callcenteren goed gewerkt Gewoon niet moeilijk doen, bellen, bellen, bellen, bellen. En na een uur of 40 dan denk je niet anders
pi_57394038
Ga in een call center werken. Dan ben je echt binnen no time van je telefoonangst af, kan niet missen. Ik ken een aantal mensne bij wie dit heel goed geholpen heeft. Je leert sowieso, afhankelijk van welk call center je gaat werken ( ) goed en duidelijk communiceren en een goede gespreksstructuur aanhouden, leiding houden in het gesprek, etcetera. Dit is heel betrekkelijk, want er zijn veel call centers waar dit absoluut niet het geval is, en er gewerkt wordt met scripts en dergelijke. Soms wordt medewerkers zelfs aangeleerd om letterlijk teksten na te blaten, bijna voor te lezen, wat natuurlijk geen goed idee is tenzij je een mongool bent die anders sowieso niet uit zijn woorden komt. Kortom, let dus goed op waar je gaat werken als je de tip opvolgt.

(Sowieso geen slecht bijbaantje voor een student qua uren, salaris en algemene ontwikkeling.)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_57394725
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou zeggen ga bij een callcenter werken. En dan het liefst inbound en niet outbound troep verkopen. Lekker inbound dan heb je wisselende gesprekken en leer je snel om gaan met alle situaties waarin je via de telefoon mee in aanraking komt.
  zondag 16 maart 2008 @ 11:43:40 #42
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_57410115
ik heb precies hetzelfde ( en ik heb nog wel drie jaar journalistiek gestudeerd, moet je voorstellen ) Wat bij mij het beste werkt is gewoon snel het nummer intoetsen en het groene knopje inrammen en mezelf wijsmaken dat ik nu niet meer terug kan .
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 16 maart 2008 @ 11:58:57 #43
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_57410363
Ik heb het ook heel erg, werk nu op een afdeling zaalreserveringen, waar ik 8 uur per dag aan t bellen ben. hopelijk helpt t!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_57412910
Beste Landgeld,

ik had precies hetzelfde probleem. Dit heeft zich uiteindelijk vanzelf opgelost door te gaan werken, bij een helpdesk notabene. Dan moet je in eens wel bellen met personen, of je het leuk vind of niet. Dit heeft ertoe geleidt dat ik mijn 'angstgevoelens' uitschakel wanneer ik op het werk ben. Ik gedraag me gewoon netjes en fatsoenlijk zoals iedereen dat aangeleerd heeft moeten krijgen, maar tegelijkertijd heb ik gewoon schijt aan wat andere mensen van mij denken.

Pfoe.... als ik dit nu privé ook eens zou kunnen doen.
  zondag 16 maart 2008 @ 23:50:02 #45
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_57423839
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:13 schreef heiden6 het volgende:
Ga in een call center werken. Dan ben je echt binnen no time van je telefoonangst af, kan niet missen. Ik ken een aantal mensne bij wie dit heel goed geholpen heeft. Je leert sowieso, afhankelijk van welk call center je gaat werken ( ) goed en duidelijk communiceren en een goede gespreksstructuur aanhouden, leiding houden in het gesprek, etcetera. Dit is heel betrekkelijk, want er zijn veel call centers waar dit absoluut niet het geval is, en er gewerkt wordt met scripts en dergelijke. Soms wordt medewerkers zelfs aangeleerd om letterlijk teksten na te blaten, bijna voor te lezen, wat natuurlijk geen goed idee is tenzij je een mongool bent die anders sowieso niet uit zijn woorden komt. Kortom, let dus goed op waar je gaat werken als je de tip opvolgt.

(Sowieso geen slecht bijbaantje voor een student qua uren, salaris en algemene ontwikkeling.)
Ja, goed plan, gooi je carriëre down the drain en ga in een callcenter werken....
Don't let my username fool you...
pi_57424339
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:50 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, goed plan, gooi je carriëre down the drain en ga in een callcenter werken....

Je hebt het niet helemaal begrepen geloof ik, lees het gerust nog een paar keer als dat nodig is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_57437668
Ik heb weleens dat als ik de telefoon opneem, ik een brok in mn keel krijg die er niet meer uit gaat.
Terwijl ik met -naar mensen toe bellen geen problemen mee heb.
Life is Music
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')