Dat met adrenaline is ook heel normaal. Als je net een presentatie hebt gehad voor 100 man of meer dan heb je ook een moment erna dat je even alles durft en iedereen aan durft te spreken. Of als er net iets gebeurd is waardoor je erg bent geschrokken, dan valt je natuurlijke barriere even weg.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:17 schreef Landgeld het volgende:
@Mgreen; het is wel een goede oefentip...
ik ga nu maar eens kijken waar die angst vandaan komt en of het op te lossen is. Ik merk wel dat het makkelijker gaat als ik in een bepaalde 'mood' (adrenaline oid) zit.... dan lijkt het minder zwaar...
Moet je wel outbound gaan werken he, inbound heeft minder nut vind ik.quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:44 schreef iFries het volgende:
Zoals al een aantal gemeld hebben, ga eens in een callcenter soliciteren.
De tekst die je gaat vertellen staat eigenlijk al vast + je wilt wat de ander...
Ja, dat klopt inderdaad! Grappig is dat. Ik heb dat altijd na presentaties. Dan ben je één brok adrenaline. Dat is ook wat er gebeurt als je even stevig heen en weer loopt met een zekere houding (rechtop, borst naar voren). Je zorgt er dan voor dat de adrenaline wordt opgevoerd en dat geeft veel kracht. Ook wanneer ik weet dat ik in een conflictsituatie terecht kom, dan 'fok ik mezelf van tevoren op' en kan dan erg krachtig het conflict in gaan, zonder enige terughoudendheid.quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:41 schreef MGREEN het volgende:
[..]
Dat met adrenaline is ook heel normaal. Als je net een presentatie hebt gehad voor 100 man of meer dan heb je ook een moment erna dat je even alles durft en iedereen aan durft te spreken. Of als er net iets gebeurd is waardoor je erg bent geschrokken, dan valt je natuurlijke barriere even weg.
Is nog helemaal niet zo'n gek advies, hoewel een callcenter natuurlijk wel het uiterste is. Ik herken wel wat in die telefoonangst, hoewel het bij mij niet zo erg was. Bij mijn eerste baan bleek echter dat ik gedurende de dag heel vaak moest bellen, om clienten te informeren of om zelf informatie te verzamelen. De eerste paar keer schreef ik vooraf kort op wat ik wilde zeggen en zei dan nog wel iets sufs (goedemorgen om 3 uur smiddags enzo). Maar inmiddels draai ik mn hand er niet meer voor om en bel ik juist veel liever even omdat dat sneller gaat.quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:44 schreef Adolecens het volgende:
Shocktherapie:
Ga werken bij een callcenter! De eerste paar keer gaat het helemaal fout en dan wordt je getraind op kosten van de baas.![]()
Ja, goed plan, gooi je carriëre down the drain en ga in een callcenter werken....quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:13 schreef heiden6 het volgende:
Ga in een call center werken. Dan ben je echt binnen no time van je telefoonangst af, kan niet missen. Ik ken een aantal mensne bij wie dit heel goed geholpen heeft. Je leert sowieso, afhankelijk van welk call center je gaat werken () goed en duidelijk communiceren en een goede gespreksstructuur aanhouden, leiding houden in het gesprek, etcetera. Dit is heel betrekkelijk, want er zijn veel call centers waar dit absoluut niet het geval is, en er gewerkt wordt met scripts en dergelijke. Soms wordt medewerkers zelfs aangeleerd om letterlijk teksten na te blaten, bijna voor te lezen, wat natuurlijk geen goed idee is tenzij je een mongool bent die anders sowieso niet uit zijn woorden komt. Kortom, let dus goed op waar je gaat werken als je de tip opvolgt.
(Sowieso geen slecht bijbaantje voor een student qua uren, salaris en algemene ontwikkeling.)
quote:Op zondag 16 maart 2008 23:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, goed plan, gooi je carriëre down the drain en ga in een callcenter werken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |