abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_65059521
Wat heeft iedereen met die synths? Niet zo veel mis mee hoor, maar een paar manden geleden had het ook over het nieuwe Franz Ferdinand album kunnen gaan .
pi_65169675
Een foto van Tom Smith is genomineerd voor de Zilveren Camera 2008:
http://www.zilverencamera.nl/publicaties/65

In de cat. kunst, cultuur, entertainment.
pi_65170297
Mooie foto
pi_65170308
Heeft iemand die in hogere resolutie voor mijn desktop?
pi_65171182
Zou ik ook wel willen ja, dit is de hoogste resolutie die ik kan vinden:

pi_65171849
Ik zie mezelf alleen niet
pi_65172707
Wow, wat een prachtige foto! Ik stond daar ook ergens

Publiek gaat loos btw. Meteen weer zin in Pinkpop!
pi_65173012
Dat was tof ja. (Voor mij) ook goed nieuws dat ze een wat meer electronische sound willen
pi_65175349
Iemand enig idee wanneer het nieuwe album uitkomt? Heb The Back Room en AEHAS helemaal kapot gedraaid dus ben wel weer eens toe aan wat nieuws. En die foto van pinkpop is inderdaad best vet, ik stond daar ook ergens vooraan bij en het was mijn persoonlijke hoogtepunt van pinkpop
pi_65301544
Nieuwe album komt waarschijnlijk in de herfst van dit jaar uit (september/oktober?). Ze gaan pas in April naar de studio, ze willen er veel tijd voor nemen dit keer. Het nieuwe album wordt waarschijnlijk een stuk elektronischer, dus een stuk anders dan de eerste twee albums.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_65301770
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:14 schreef Felagund het volgende:
Nieuwe album komt waarschijnlijk in de herfst van dit jaar uit (september/oktober?). Ze gaan pas in April naar de studio, ze willen er veel tijd voor nemen dit keer. Het nieuwe album wordt waarschijnlijk een stuk elektronischer, dus een stuk anders dan de eerste twee albums.
Een stuk elektronischer? Dat meen je niet!
The Killers zijn ook een stuk elektronische geworden op hun nieuwe album en ook al was dat niet slecht, Hot Fuss en Sams Town waren velen malen beter. Ik hoop dat ze gewoon de lijn voortzetten van de eerste 2 albums maar het moet natuurlijk niet een kopie worden. Ik ben bang dat als het echt waar is wat je zegt het 3e album een dikke domper voor mij gaat worden...
pi_65302474
Eens, ik vind de nieuwe Kilers ook veel minder. Maar dat neigt meer naar dance naar mijn mening.

Toch heb ik het idee dat het bij Editors niet slecht uit kan gaan vallen. Ze zeggen dat ze veel naar The Terminator hebben gekeken en ook The Blade Runners noemen ze als inspiratie. Daarnaast hebben ze naar de volgende bands geluisterd:
quote:
We’ve been listening to georgio moroder, the idiot by iggy pop, brad fiedel , depeche mode, remain in light by talking heads and burial to name a few.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_65302493
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:19 schreef Shadow_NL het volgende:

[..]

Een stuk elektronischer? Dat meen je niet!
The Killers zijn ook een stuk elektronische geworden op hun nieuwe album en ook al was dat niet slecht, Hot Fuss en Sams Town waren velen malen beter. Ik hoop dat ze gewoon de lijn voortzetten van de eerste 2 albums maar het moet natuurlijk niet een kopie worden. Ik ben bang dat als het echt waar is wat je zegt het 3e album een dikke domper voor mij gaat worden...
Waar heb jij het nou weer over Hot Fuss niet elektronisch??? Dude
pi_65303564
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:32 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over Hot Fuss niet elektronisch??? Dude
Ja je hebt gelijk, maar ik bedoelde het eigelijk anders. Ik vond de Killers het vetste toen ze Sams Town uitbrachten en de overstap naar het meer elektronische echt jammer vond. Ook is naar mijn mening Hot Fuss minder elektronisch dan D&A. Ook rockte dat veel meer en nu zitten ze meer in een ander genre.
pi_65318436
The Killers hebben jammergenoeg voor hun nieuwste album veel te veel synths en andere mislukte disco deuntjes gebruikt. Hadden ze al op Hot Fuss maar daar werkte het nog...

Benieuwd naar de nieuwe Editors, hoop dat ze toch genoeg vernieuwen om interessant te blijven.
pi_65323230


[ Bericht 100% gewijzigd door Shadow_NL op 22-01-2009 20:35:48 ]
pi_65324804
Gamma.
pi_65324853
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:16 schreef Shadow_NL het volgende:
Het klopt inderdaad wat iemand zei over het meer elektronische 3de album:

11/01/2009 - Blog from Russell
A Happy belated New Year. First off, I’d like to thank everyone who supported Editors in 2008 and for giving us one of the best years of our lives. We loved all the tours, I think we never thought that from playing the dirty flapper and firkin in 2005 to playing the indoor arena next door three years later was achievable for a band like us. We loved the great european festivals over the summer and the REM dates were a lot of fun too. So thank you !

I’ve been wary of blogging, of keeping an online diary, or however you want to put it. But, I think it is a good way of telling you directly what’s going on rather than interpretations in media. So , as a new years resolution I guess we’ll be on the internet more for you, about our record or maybe just perhaps to tell you other things that are of interest to us.

After the last dates of the REM tour we decamped to different areas of the world and spent time having some normality with family and friends taking a break from the none stop touring over the last 3 years, it’s been good for our heads and for our music. We’ve already demoed 10 songs and we have another 10 ready to rehearse. We’re all buzzing about the songs that we’ve put together. You may have heard that the record is more electronic and this is true. We’ve been putting the songs together with different sounds from old and new synths and not just relying on guitars , combining both. We’ve been listening to georgio moroder, the idiot by iggy pop, brad fiedel , depeche mode, remain in light by talking heads and burial to name a few. The record feels like that hour in the night when the foxes are abundant and the lights are low, driving past the frozen disused warehouses. We’re yet to record so you won’t hear anything for a short while so please be patient.

Finally, The Wrestler movie is rather good , I highly advise watching it if you haven’t already.

Russell


Ik hoop dat het goed komt, want Editors vind ik echt een van de beste bands van de afgelopen jaren en heb erg hoge verwachtingen voor dit album.
Spuit 11, lees eens wat posts terug
pi_65329128
excuses, wil jullie alleen maar informeren en had niet alle pagina`s gelezen.
Ik zal vanaf nu wel niks meer posten
pi_65896826
Op het vorige album zouden ze ook al meer synths gaan gebruiken. En de (live gespeelde) nieuwe songs klinken gewoon weer als vanouds, maar dan weer een stukje volwassener. Als ze inderdaad maar niet de opgeklopte Queen-kant op gaan. Daar vrees ik een beetje voor.

Zeg, als ik het goed begrijp zijn ze alweer bevestigd voor 2 Duitse festivals in midden juni. Ze zullen toch niet wéér op Pinkpop staan...
  maandag 9 februari 2009 @ 22:32:38 #96
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_65897315
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:22 schreef Aisumasen het volgende:
Op het vorige album zouden ze ook al meer synths gaan gebruiken. En de (live gespeelde) nieuwe songs klinken gewoon weer als vanouds, maar dan weer een stukje volwassener. Als ze inderdaad maar niet de opgeklopte Queen-kant op gaan. Daar vrees ik een beetje voor.

Zeg, als ik het goed begrijp zijn ze alweer bevestigd voor 2 Duitse festivals in midden juni. Ze zullen toch niet wéér op Pinkpop staan...
Welke nieuwe nummers? (Behalve No Sound But The Wind)
pi_65919249
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:32 schreef Haunter het volgende:

[..]

Welke nieuwe nummers? (Behalve No Sound But The Wind)
Dance Fucker Dance (alleen intro op Racing Rats) en Soldier misschien? Voor de rest is er volgens mij nog niks nieuws gespeeld.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_65919773
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:32 schreef Haunter het volgende:

[..]

Welke nieuwe nummers? (Behalve No Sound But The Wind)
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:18 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dance Fucker Dance (alleen intro op Racing Rats) en Soldier misschien? Voor de rest is er volgens mij nog niks nieuws gespeeld.
Die bedoelde ik. Ik verwacht geen complete twist in stijl, eerlijk gezegd .
pi_65924843
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


[..]

Die bedoelde ik. Ik verwacht geen complete twist in stijl, eerlijk gezegd .
Ik weet het niet, Tom Smith zei wel dat de nummers die ze tot nu toe hebben geschreven voor het nieuwe album (18 stuks al) heel anders voelen dan wat ze tot nu toe gedaan hebben. Dus ik denk wel dat een redelijk verschil is met hun eerste twee albums.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_69652117
Titel nieuwe album is bekend: "In this Light and on this Evening", daarnaast is bekend dat de release van het derde album in september zal zijn.

Weet nog niet goed wat ik er van moet denken die titel. De release zelf is wel vroeger dan ik dacht, dus dat is goed nieuws.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')